Şimdi Ara

Belediye, İstanbullu'yu araba almaya mahkum etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir hafta önce başlayan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Haliç Köprüsü bakım çalışmaları İstanbul trafiğini felç etti. Trafik çilesine çare arayan İstanbullulara, Karayolları Genel Müdürü kenti terk ederek, tatile gitmelerini tavsiye etti, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise “toplu taşıma araçlarını kullanın” çağrısında bulundu. Konuyla ilgili görüştüğümüz uzmanlar köprü tadilatının ön çalışma yapılmadan başlatıldığını görüşünü savunurken, mega kentteki toplu ulaşım sıkıntısına dikkat çekti.

    “Ulaşım sorunu çözülemeyen bir kentin trafik sorunu çözülemez” diyen Ulaşım Uzmanı Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu, “Köprü bakıma alındı trafik sıkıştı” yorumlarına katılmadığını belirterek, “Köprü bakımının yol açtığı trafik İstanbullu’nun hergün yaşadığı trafik sorununun yanında devede kulak kalır” ifadesini kullandı. Prof. Gedizlioğlu şunları söyledi; “Kış aylarını düşünün, köprü trafiği sanki çok mu açıktı? Bu şu anlama geliyor İstanbul’da ciddi bir trafik sorunu vardır. Belediye Başkanı “Toplu taşıma aracı kullanın” diyor. Peki bu insanlar hangi toplu taşıma araçlarını kullansın? Varolan toplu taşıma araçlarını kullananlar, hangi şartlarda yolculuk yaptıklarını bir düşünsünler? İstanbul’un trafik sorunu burada başlıyor. Böylesine büyük bir kentte bir ulaşım sistemi ağı yok.”

    ‘Yığılma olmazdı’

    Toplu ulaşımdaki yetersizliğin İstanbul’da araç sahibi olmayı zorunluluk haline getirdiğine dikkat çeken Prof. Gedizlioğlu, “İstanbullular mecburen araba alıyor. İnsanlar paraları olmasa bile, üç kuruşu bir araya getirip derme çatmada olsa bir şekilde bir araç sahibi oluyor, olmak istiyor. Oysa bir ulaşım sistemi ağı olsaydı, bu zorunluluk ortadan kalkar ve trafikte böylesine yığılma olmazdı” diye konuştu.

    Çalışmalardaki aksaklıklara da dikkat çeken Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu sözlerini şöyle sürdürdü; bir yolu bakım çalışmasına alacağınız zaman sadece o yolun girişi kapatılmaz. Bölgenin kapasitesine göre, kilometrelerce önceden çalışmalar yapılır, yol daraltılır. Ve o bölgeye yığılma önlenir. Bunu da trafik mühendisleri yapar. Maalesef köprü tadilatından önce bu çalışmalar yapılmadı. Çünkü Karayollarında işini iyi yapabilen trafik mühendisi yok.”

    ‘Planlamadan yoksun’

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi Eski Başkanı Prof. Dr. Nurettin Sözen, Boğaz Köprüsü’nde yapılan tadilatı “çağdaş planlamadan yoksun” olarak değerlendirdi. Prof. Dr. Sözen şunları söyledi; “Tabii ki Boğaz Köprüsü’nün tamir edilmesi gerekiyordu ama daha iyi planlanarak bu tamir yapılabilirdi. 3 ay süreyle İstanbul halkı sıkıntı yaşayacak. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kent hayatını ilgilendiren böyle bir konuda tek başına karar almamalıydı. Kurumlar arasında bir diyalog sağlanmalı; Karayolları Genel Müdürlüğü ciddi bir hazırlık yapmalıydı.”

    ‘Bilirkişilere danışılmıyor’

    Ulaştırma Uzmanı Profesör Dr. Zerrin Bayraktar da AKP’li İstanbul Belediyesi’nin bir plan doğrultusunda çalışmadığını ifade etti. Bayraktar, “Akşam yatıp, sabah bir kararla kalkıyorlar. Sonuçları daha vahim olunca yani insanlar sıkışınca da ani verilen başka bir kararla farklı bir çalışmaya girişiyorlar. Ortada plan yok program yok. Bu çalışmaların sonucu da İstanbullu’ya maddi manevi külfet oluyor. Üstelik bu çalışmaları yaparken bilirkişilere, üniversitelere danışmıyorlar. Tamamen parti zihniyetiyle hareket ediliyor. Teknoloji artık çok ileri, köprü bakıma alınmadan önce ciddi bir çalışma yapılmış insanlar mağdur olmazdı” ifadesini kullandı.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    Trafik çilesine çare arayan İstanbullulara, Karayolları Genel Müdürü kenti terk ederek, tatile gitmelerini tavsiye etti.

    Böyle saçmalık mı olur? Adam gibi, planlı çalışma başlatsaydınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    Trafik çilesine çare arayan İstanbullulara, Karayolları Genel Müdürü kenti terk ederek, tatile gitmelerini tavsiye etti.

    Böyle saçmalık mı olur? Adam gibi, planlı çalışma başlatsaydınız.
    İstanbullulara hak ettikleri yönetim anlayışını bahşettikleri için önce Sn. Başbakanımıza sonra Büyükşehir Belediye Başkanımıza sonsuz teşekkürü borç bilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    İstanbullulara hak ettikleri yönetim anlayışını bahşettikleri için önce Sn. Başbakanımıza sonra Büyükşehir Belediye Başkanımıza sonsuz teşekkürü borç bilirim...

    Neden?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    İstanbullulara hak ettikleri yönetim anlayışını bahşettikleri için önce Sn. Başbakanımıza sonra Büyükşehir Belediye Başkanımıza sonsuz teşekkürü borç bilirim...

    />
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirekinci

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    İstanbullulara hak ettikleri yönetim anlayışını bahşettikleri için önce Sn. Başbakanımıza sonra Büyükşehir Belediye Başkanımıza sonsuz teşekkürü borç bilirim...

    />


    Alıntıları Göster
    önce seç, sonra küfür kıyamet.. yok öyle bir dünya.. daha da beter olsun trafikte kalanlar belki dank eder(sanmıyorum ya..)

    ben de istanbuldayım ama şikayet ederim.. başa gelmelerinde benim payım yok şükürler olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    önce seç, sonra küfür kıyamet.. yok öyle bir dünya.. daha da beter olsun trafikte kalanlar belki dank eder(sanmıyorum ya..)

    ben de istanbuldayım ama şikayet ederim.. başa gelmelerinde benim payım yok şükürler olsun..

    Alıntıları Göster
    Toplu taşımanın oldukça geliştiği bir şehir olan Moskova'da trafik İstanbul'dan çok daha sıkışık. Moskova'nın yolları da daha geniş ayrıca. Çok yüksek nüfus ve alım gücünün yüksekliği nedeniyle aşırı vasıta sayısı.. Sonuç olarak, ne yaparsanız yapın bu trafik düzelmeyecektir çünkü nüfus olması gereken üst limitlerin oldukça üzerinde. İstanbul'u halen merkez haline getirmek yerine, İstanbul'dan diğer illere göçü sağlamalıdır devlet. Bu da günümüzün 1-2 yılı öngören politikaları ile değil; 10-20-50 yıllık politikalarla gerçekleşebilecek bir durumdur. Halbuki halen İstanbul göç almaya devam etmekte, gün geçtikçe yaşanmaz hale gelmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 30 Haziran 2012; 19:17:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    önce seç, sonra küfür kıyamet.. yok öyle bir dünya.. daha da beter olsun trafikte kalanlar belki dank eder(sanmıyorum ya..)

    ben de istanbuldayım ama şikayet ederim.. başa gelmelerinde benim payım yok şükürler olsun..

    hocam bu durumun hukumetle ne alakasi var ?suan baskaları iktidar olsa veya belediye başkanı olsa koprüler bakıma alınmayacakmı?
  • quote:

    Trafik çilesine çare arayan İstanbullulara, Karayolları Genel Müdürü kenti terk ederek, tatile gitmelerini tavsiye etti.


    oldu.. başka?
    istanbul nüfusu aşırı artarsa falan çekinmeyin söyleyin hemen intihar edelim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirekinci

    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    önce seç, sonra küfür kıyamet.. yok öyle bir dünya.. daha da beter olsun trafikte kalanlar belki dank eder(sanmıyorum ya..)

    ben de istanbuldayım ama şikayet ederim.. başa gelmelerinde benim payım yok şükürler olsun..

    hocam bu durumun hukumetle ne alakasi var ?suan baskaları iktidar olsa veya belediye başkanı olsa koprüler bakıma alınmayacakmı?

    Alıntıları Göster
    Aslında doğru...Bu hükümetle hiç alakası yok...1950 den beri gelen bütün sağ görüşlü hükümetlerle alakası var...
    Zira hepsi "İstanbul'un taşı toprağı altın"sözünün gereğini yapmış,ülkedeki bütün köylü vatandaşları buraya doldurmuştur...
    Şimdiki hükümet de İstanbul'da bulduğu bütün boşluklara inşaat ve ev yaptırarak taşradaki insanları (hâlâ kaldıysa) buraya doldurmakla bu işin üstüne tüy dikmektedir...

    Haa...Aklıma gelmişken...Toplumlar layık olduğu şekilde yönetilirmiş...Durmak yok,yola devam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D@rbeli M@tk@p -- 30 Haziran 2012; 21:57:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirekinci

    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    önce seç, sonra küfür kıyamet.. yok öyle bir dünya.. daha da beter olsun trafikte kalanlar belki dank eder(sanmıyorum ya..)

    ben de istanbuldayım ama şikayet ederim.. başa gelmelerinde benim payım yok şükürler olsun..

    hocam bu durumun hukumetle ne alakasi var ?suan baskaları iktidar olsa veya belediye başkanı olsa koprüler bakıma alınmayacakmı?

    Alıntıları Göster
    Halkımız bakkala bile araba ile gidiyor, evet ben köprü bakımını yavaşlığını eleştiriyorum heryerde ve hatta 3. köprü için zorunluluk fikri yerleşmesi için bu şekilde yavaş yapıldığının farkındayım ancak herşeyi körükörüne eleştirmek olmaz..
    Bana göre toplu taşıma açısından mevcut belediye iyi çalışmakta ancak toplu taşıma yeterli olsun veya olmasın halkımız fuzuli olarak bireysel araç kullanmakta trafikteki binek araçların yarısından fazlası sadece bir kişiyı sadece işe götürüp getirmek için hergün trafiğe çıkıyor gün boyu yatıyor trafiğin en büyük nedeni budur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Halkımız bakkala bile araba ile gidiyor, evet ben köprü bakımını yavaşlığını eleştiriyorum heryerde ve hatta 3. köprü için zorunluluk fikri yerleşmesi için bu şekilde yavaş yapıldığının farkındayım ancak herşeyi körükörüne eleştirmek olmaz..
    Bana göre toplu taşıma açısından mevcut belediye iyi çalışmakta ancak toplu taşıma yeterli olsun veya olmasın halkımız fuzuli olarak bireysel araç kullanmakta trafikteki binek araçların yarısından fazlası sadece bir kişiyı sadece işe götürüp getirmek için hergün trafiğe çıkıyor gün boyu yatıyor trafiğin en büyük nedeni budur...

    Alıntıları Göster
    Yanlış...Zira o bir kişi olarak gördüğünüz insanların % 80'i dışarıdan ithal edilen ürünleri pazarlamak için akşama dek araba ile dolaşıyorlar...
    İşler zaten tepeden yanlış...Önce dövizi düşürüp yerli sanayiyi ve tarımı bitiriyorsun...Ardından adamların ürettiği malı satmak için adamların ürettiği araba ile adamlardan aldığın akaryakıtı yakarak akşama dek dolaşıyorsun...
    Bunun adına da büyüme,ilerleme,ekonomik başarı tırıvırı diyorsun...Yersen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Yanlış...Zira o bir kişi olarak gördüğünüz insanların % 80'i dışarıdan ithal edilen ürünleri pazarlamak için akşama dek araba ile dolaşıyorlar...
    İşler zaten tepeden yanlış...Önce dövizi düşürüp yerli sanayiyi ve tarımı bitiriyorsun...Ardından adamların ürettiği malı satmak için adamların ürettiği araba ile adamlardan aldığın akaryakıtı yakarak akşama dek dolaşıyorsun...
    Bunun adına da büyüme,ilerleme,ekonomik başarı tırıvırı diyorsun...Yersen...

    Alıntıları Göster
    tasını tarağını toplayan köylü istanbula izmire göç ediyor, ondan sonra neden bozuluyor kentler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 30 Haziran 2012; 22:35:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    tasını tarağını toplayan köylü istanbula izmire göç ediyor, ondan sonra neden bozuluyor kentler.

    Gerçek istanbulluya angarya işler yaptıramassın, o yüzden doğudan göç oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Yanlış...Zira o bir kişi olarak gördüğünüz insanların % 80'i dışarıdan ithal edilen ürünleri pazarlamak için akşama dek araba ile dolaşıyorlar...
    İşler zaten tepeden yanlış...Önce dövizi düşürüp yerli sanayiyi ve tarımı bitiriyorsun...Ardından adamların ürettiği malı satmak için adamların ürettiği araba ile adamlardan aldığın akaryakıtı yakarak akşama dek dolaşıyorsun...
    Bunun adına da büyüme,ilerleme,ekonomik başarı tırıvırı diyorsun...Yersen...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ne yazık ki şöyle bir gerçek var;Moskova da adamlar 60-70 sene önce metroya binerken biz at arabasına biniyorduk öyle ulaşım ağı akşamdan sabaha olmuyor planlama kaynak aktarma ile oluyor bu işler yani bu ayıp 70 senenin ayıbı bence şuan istanbul un ilacı metrobüs hem hızlı inşa ediliyor hemde insanlar aşina.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ceviz ağacı -- 30 Haziran 2012; 22:55:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaipirinhaReloaded

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    tasını tarağını toplayan köylü istanbula izmire göç ediyor, ondan sonra neden bozuluyor kentler.

    Gerçek istanbulluya angarya işler yaptıramassın, o yüzden doğudan göç oluyor.

    Alıntıları Göster
    bu istanbullularda bir alem yani

    biri hükümete söver diğeri ben oy vermedim çok şükür der .sanki oy vermeyince ona özel şerit ayırıyorlar.

    birileri çıkar 1950 yıllardan beri gelen hükümetlerden bahseder. ama onları iş yapamaz hale getiren sol görüşlü darbe meraklılarından bahsetmez.

    birileri 3. köprüye ne gerek var der ama jöprü bakıma alındı mı başlarlar ağlamaya.

    ne yazık ki bu devlet kurulduğundan beri hiçbir zaman 5-10-15 yıl sonrasının planmasını yaparak iş yapmadı.hep günü kurtardı ama artık gün günü kurtarma günü değildir.




  • Bu buyuksehir belediyesinin yaptigi en iyi is

    Kim ne derse desin cenaze isleri

    En sonunda tabutuda hediye ediyorlar ::)))

    İstedigin yere goruruyorlar 1 kurus para almiyorlar

    Gerisi hep hikaye ::))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Toplu taşımanın oldukça geliştiği bir şehir olan Moskova'da trafik İstanbul'dan çok daha sıkışık. Moskova'nın yolları da daha geniş ayrıca. Çok yüksek nüfus ve alım gücünün yüksekliği nedeniyle aşırı vasıta sayısı.. Sonuç olarak, ne yaparsanız yapın bu trafik düzelmeyecektir çünkü nüfus olması gereken üst limitlerin oldukça üzerinde. İstanbul'u halen merkez haline getirmek yerine, İstanbul'dan diğer illere göçü sağlamalıdır devlet. Bu da günümüzün 1-2 yılı öngören politikaları ile değil; 10-20-50 yıllık politikalarla gerçekleşebilecek bir durumdur. Halbuki halen İstanbul göç almaya devam etmekte, gün geçtikçe yaşanmaz hale gelmektedir.

    Tayyip istanbulun nufusunu 30 milyon yapmaya çalışıyor. Çılgın projesinde açık açık söylemişti. Gerçi nekadar uygulanır bilinmez ama 3. köprünün güzergahı çevresine yapilan yapilar bile nufüsü baya bir arttırıcak. Zaten aşırı olan nüfusu 3 çocukla beraber dahada arttırıp daha şimdiki nufüsuna yetemeyen ülkeyi iyice batağa sürüklüyorlar. herneyse halkın %50 si memnun konuşmaya gerek yok. Ancak kurunun yanında yaşta yanıyor o kötü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bu buyuksehir belediyesinin yaptigi en iyi is

    Kim ne derse desin cenaze isleri

    En sonunda tabutuda hediye ediyorlar ::)))

    İstedigin yere goruruyorlar 1 kurus para almiyorlar

    Gerisi hep hikaye ::))

    istanbulda mezarlık kalmadı ondandır. yeterki gitsin tabutu da bedava diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    bu istanbullularda bir alem yani

    biri hükümete söver diğeri ben oy vermedim çok şükür der .sanki oy vermeyince ona özel şerit ayırıyorlar.

    birileri çıkar 1950 yıllardan beri gelen hükümetlerden bahseder. ama onları iş yapamaz hale getiren sol görüşlü darbe meraklılarından bahsetmez.

    birileri 3. köprüye ne gerek var der ama jöprü bakıma alındı mı başlarlar ağlamaya.

    ne yazık ki bu devlet kurulduğundan beri hiçbir zaman 5-10-15 yıl sonrasının planmasını yaparak iş yapmadı.hep günü kurtardı ama artık gün günü kurtarma günü değildir.


    Geçmişimize dönelim, dedelerimizin çocukluğuna..

    İlk 5 yıllık İktisadi Plan, 1934 yılında yürürlüğe girdi, ve o plan dahilinde ne varsa hiçbir aksama olmadan gerçekleştirildi. Ekonomide de büyük bir ilerleme kaydetti ülkemiz. Ondan sonraki 2. 5 yıllık plan ise 2.Dünya Savaşı nedeniyle uygulanamadı...

    Bu devlet kurulduğu zaman planlar çok güzel ilerliyordu, taa ki Ata'm çocuklarına veda edene kadar...





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.