Şimdi Ara

7ileri dsg şanzıman ve 1.4 tsi motorlar nasıldır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
5.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,geçen hafta hastası olduğum yeni cc 1.4 tsi 160 beygir 7ileri dsg ye kapora yatırdım.Bu arac benim ilk vw deneyimim olacak eğer kısmet olursa.Su anda opel vectra c kasam ve mitsubishi l200 pickupım var ve iki aracıda sorunsuz bir şekilde kullandım,beni hiç sıkıntıya sokmadılar.Vw imajıda benim için son derece olumluydu ancak biraz araştırma yapınca tsi motorların özellikle 1.4 tsi 160 ve 180 lik motorların yağ eksilttiğini,7 ileri dsg kuru tip şanzımanın da düşük süratler de sangırtı sesi çıkardığını ve 1 den 2. vitese gecerken titreme yaptığını(birçoğunun kavraması ve mekatronik denen şeyleri garantiden değişiyor) bizzat forumlarda vw sahipleri söylüyorlar ve sayıları hiçte küçümsenemeyecek kadar fazla.Şimdi bu konuda tecrübeli vw sahibi arkadaşlardan öğrenmek istediğim 2012 modellerde kullanılan dsg 7 ileri kuru tip şanzımanlarda bahsetmiş olduğum sorunlar giderildi mi yoksa bu sanzımanlar aynen hiç bir şey yokmuş gibi üretilmeye devam mı ediyor?Birde bu tsi motorlar hakikaten devamlı motor kaputunu açıp kontrol edeceğimiz kadar yağ eksiltiyormu?Bu soruları satış danışmanlarına veyahutta servis müdürlerine sorsam biliyorumki yoğurdum ekşi demeyecekler,o yüzden sizlere sormakta uygun buldum.Her nekadar cc ye hasta olsam da böyle sorunlarla karşılaşacaksam kaporamı geri alırım.







  • Polo GTIda kullanılan 180bg lik motorda yağ yaktığı sorunu artık çoğu çevrede biliniyor ama 160lık için bu kadar yaygın bir yağ yakma durumu yok.

    DSG şanzımana gelince doğuş şu anda sipariş almıyor.Yani yeni kavrama ile gelen çok araç yok.Eski kavramaları değişen dsglerle ilgilide daha ben birşey okumadım.

    (Başka bir vw forumu daha okuyorum.)

    Benim düşüncem dsg konusunda sıkıntı çıksada size masraf çıkartmayacaklarıdır çünkü bu kronik bir sorun.

    Yağ yakmaya gelincede at sahibine göre kişner çift turbolu fazla yüklenilen bir motor eyvallah ama adam gibi kullanılırsa bence sorun çıkartmayacaktır.Bu forumda soğuk motorda dip gaz yaparak TSI motorum bozuldu diye konu açanıda gördüm.
  • Arkadaşımda 1,4 160 bg Golf var, bizzat kendim de sürdüm ne tıkırtı ne bişey duydum, araç yağ gibi akıyordu, vites geçişleri mükemmeldi daha doğrusu geçişleri hissedemedim bile. Gerçekten çok güzel bir motor, ben çok beğendim, şimdiden hayırlı olsun.
  • Bazı sorunları duyunca insan biraz çekiniyor,sonucta ben bu arabayı uzun yılar kullanacağım ve sorunsuzluk çok önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Bazı sorunları duyunca insan biraz çekiniyor,sonucta ben bu arabayı uzun yılar kullanacağım ve sorunsuzluk çok önemli.

    Sayın arkadaşım, bu işler biraz kısmet işi ama bahsettiğiniz araç vw markasına sahip ve dünyada özellikle Almanya'da satılan bir araç. Bahsettiğiniz sorunlara diğer markalarda da rastlayabilirsiniz. En fazla diğer marka araçlar kadar riskli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Bazı sorunları duyunca insan biraz çekiniyor,sonucta ben bu arabayı uzun yılar kullanacağım ve sorunsuzluk çok önemli.

    Arkadaşın arabası 3 yıllık ve 50000 km'de, kendisine de sordum bi şikayetin oldu mu, ses duyuyomusun, viteste problem oldu mu diye. Şu zamana kadar ne bir ses duymuş ne bir problem yaşamış ama tabi DSG karmaşık bir sistem, manuel vitese göre problem çıkarma olasılığı yüksek ama gerçekten keyfi bambaşka, sürerken bu problem çıkarır mı acaba diye düşünmezsin bile.
    Artı aldığın araç CC yani VW'nin en üst model sedan aracı, sonuçta bu marka için prestij bi noktada, en iyi kalite malzeme kullandıklarına eminim. Ama ne olursa olsun 4 senelik garanti yaptırmanı öneririm, dediğim gibi DSG karmaşık bir sistem olduğu için bozulma ihtimaline karşı olabildiğince garanti almak mantıklı olur. DSG değişimi için 15-20 bin gibi paralar istendiğini duyuyoruz, neredeyse yeni bir araba parası, en az riski almak en mantıklısı.




  • Bu olay beni korkutuyor baya. Scirocco almayı düşünüyorum 2012 modellerde yok deseler de bazı forumlarda olduğu söyleniyor. 15-20bin de baya yüksek bir meblağ sonuç olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abs

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Bazı sorunları duyunca insan biraz çekiniyor,sonucta ben bu arabayı uzun yılar kullanacağım ve sorunsuzluk çok önemli.

    Arkadaşın arabası 3 yıllık ve 50000 km'de, kendisine de sordum bi şikayetin oldu mu, ses duyuyomusun, viteste problem oldu mu diye. Şu zamana kadar ne bir ses duymuş ne bir problem yaşamış ama tabi DSG karmaşık bir sistem, manuel vitese göre problem çıkarma olasılığı yüksek ama gerçekten keyfi bambaşka, sürerken bu problem çıkarır mı acaba diye düşünmezsin bile.
    Artı aldığın araç CC yani VW'nin en üst model sedan aracı, sonuçta bu marka için prestij bi noktada, en iyi kalite malzeme kullandıklarına eminim. Ama ne olursa olsun 4 senelik garanti yaptırmanı öneririm, dediğim gibi DSG karmaşık bir sistem olduğu için bozulma ihtimaline karşı olabildiğince garanti almak mantıklı olur. DSG değişimi için 15-20 bin gibi paralar istendiğini duyuyoruz, neredeyse yeni bir araba parası, en az riski almak en mantıklısı.

    Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için.ALLAH korusun 20000 lira sanzıman masrafıyla karsılasırsam arac perte cıksın daha iyi.Komple sanzımanın değiştiğini duymadım ama kavramanın ve mekatroniğin değiştiğini bizzat vw forumlarından okudum.Birde sanzımandan bozuk yolda sıngırtıya benzer bir ses geldiğinden söz ediyorlar ancak bu problemleri 2012 lerde çözmüşlerdir diye umud ediyorum.Hakkımızda hayırlısı.Aracı o kadar çok beğeniyorum ki belkide bile bile lades olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 19 Haziran 2012; 23:14:37 >




  • 7 ileri viteslerde yaşanan sorunlardan dolayı cc'de 6 ileri dsg var diye biliyorum. ben scirocco almak için gittiğimde satıcı arkadaşla laf arasında konuşurken yılbaşından beri sadece cc için otomatik vites siparişi geçebiliyoruz dedi. diğerleri için bir modifiye üzerinde çalışıyormuş vw, olmazsa tüm araçlarda ileri dsg'ye dönecekmiş. ben başka araç bakmaya gittiğim için satış amaçlı yanlış bilgi verileceğini sanmıyorum. o yüzden cc bu konuda dsg açısından biraz daha iyi durumda. çok gözünüz korkmasın. tabi ki bu iş şans işi ama bile bile risk alıyorsunuz gibi bir durum yok bence.
  • Henuz hicbir sorun yasamadim,siddetle tavsiye ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben kavramayı değiştirdim 2011 tsi golfümün.kendimdede buluyorum biraz sorunu çünkü aşırı agresif arac kullanırım.malesefki dayanamadı bana :) değiştikten sonra korkuyorum gaza basmaya tam otomatik corsam vardı ondan önce böle bi sıkıntı yaşamadım dsg biraz nazik bi şanzıman ama sürüşü keyifli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktorduran

    ben kavramayı değiştirdim 2011 tsi golfümün.kendimdede buluyorum biraz sorunu çünkü aşırı agresif arac kullanırım.malesefki dayanamadı bana :) değiştikten sonra korkuyorum gaza basmaya tam otomatik corsam vardı ondan önce böle bi sıkıntı yaşamadım dsg biraz nazik bi şanzıman ama sürüşü keyifli.

    Garantiden mi değişti yoksa ücretmi ödediniz.Ödediyseniz ne kadar ödediniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devildod

    Henuz hicbir sorun yasamadim,siddetle tavsiye ederim...


    İphonede anten çekmiyo diyorlar doğrumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 27 Haziran 2012; 4:59:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    quote:

    Orijinalden alıntı: doktorduran

    ben kavramayı değiştirdim 2011 tsi golfümün.kendimdede buluyorum biraz sorunu çünkü aşırı agresif arac kullanırım.malesefki dayanamadı bana :) değiştikten sonra korkuyorum gaza basmaya tam otomatik corsam vardı ondan önce böle bi sıkıntı yaşamadım dsg biraz nazik bi şanzıman ama sürüşü keyifli.

    Garantiden mi değişti yoksa ücretmi ödediniz.Ödediyseniz ne kadar ödediniz?

    hocam arac garanti kapsamındaydı 2750 tl tuttu garantiden hallettiler.para almadılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktorduran

    ben kavramayı değiştirdim 2011 tsi golfümün.kendimdede buluyorum biraz sorunu çünkü aşırı agresif arac kullanırım.malesefki dayanamadı bana :) değiştikten sonra korkuyorum gaza basmaya tam otomatik corsam vardı ondan önce böle bi sıkıntı yaşamadım dsg biraz nazik bi şanzıman ama sürüşü keyifli.

    Hocam kaça maloldu size? Ya da garantili ise, garanti dışı masrafı ne kadar tutuyor bu kavrama ve mekatronik değişiminin? Ben 2009 Jetta 1.4 TSI DSG aldım da
    İnşallah başıma gelmez bu arıza

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi


    quote:

    Orijinalden alıntı: doktorduran

    ben kavramayı değiştirdim 2011 tsi golfümün.kendimdede buluyorum biraz sorunu çünkü aşırı agresif arac kullanırım.malesefki dayanamadı bana :) değiştikten sonra korkuyorum gaza basmaya tam otomatik corsam vardı ondan önce böle bi sıkıntı yaşamadım dsg biraz nazik bi şanzıman ama sürüşü keyifli.

    Hocam kaça maloldu size? Ya da garantili ise, garanti dışı masrafı ne kadar tutuyor bu kavrama ve mekatronik değişiminin? Ben 2009 Jetta 1.4 TSI DSG aldım da
    İnşallah başıma gelmez bu arıza

    megatroniği bilmiyorum kavrama 2750 tl hepsini karsıladı garanti ben para vermedim...aracın garantisi bitmeden uzatsammı diyede düşünmüyor değilim :)




  • Of ki off! Çok para.
    İnşallah başıma gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.