Şimdi Ara

honda jazz'da farklı oktan benzin?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bir arkadaşım 2005 honda jazz'ında aynı depoda 3 farklı benzin kullanması (bp 95 oktan,total 97 oktan ve petrol ofisi bio benzin)sonucunda motorda rolantideyken seslerinde değişme ve gaz tepkisinde dengesizlikler oluştuğunu söyledi daha sonra servise gittiğinde ise marka önerisi yapmadan 95 oktan kurşunsuz kullanmasını tavsiye etmişler.şimdi bu arkadaşım shell 95 oktan kullandığını motorun normal çalıştığını söylüyor bu arada içine dert olmuş kısa süreli olsada karışık benzin kullandığı için motora bir zararı olmuşmudur diye? sizin fikirleriniz nedir arkadaşlar şimdiden teşekkürler.



  • kesinlikle birşey olacağını zannetmiyorum, shell opet gibi istasyonları tercih etsin derim ama mutlaka bilindik tanıdık istasyonlardan alsın
  • bişey olmaz..hepsi kurşunsuz benzin olduğuna göre en kötü ihtimal benzin filtresinde tortu oluşur..önemli bişey değil yani
  • OKTAN NEDİR?

    Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir.

    Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır.

    Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyle buharlaşan bir sıvıdır. Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller. Son zamanlarda ise kuşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalik konverter standart ekipman haline gelmiştir.


    yakıtın içindeki gereksiz maddelerin yanmamasıntan oluşacak kurum ve yakıtın içindeki pislikten başka verebileceği zarar yoktur.
    oktan yanlızca aracın torkuna etkendir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: EFI

    bir arkadaşım 2005 honda jazz'ında aynı depoda 3 farklı benzin kullanması (bp 95 oktan,total 97 oktan ve petrol ofisi bio benzin)sonucunda motorda rolantideyken seslerinde değişme ve gaz tepkisinde dengesizlikler oluştuğunu söyledi daha sonra servise gittiğinde ise marka önerisi yapmadan 95 oktan kurşunsuz kullanmasını tavsiye etmişler.şimdi bu arkadaşım shell 95 oktan kullandığını motorun normal çalıştığını söylüyor bu arada içine dert olmuş kısa süreli olsada karışık benzin kullandığı için motora bir zararı olmuşmudur diye? sizin fikirleriniz nedir arkadaşlar şimdiden teşekkürler.




  • ne adamlar var ya? adam ordan burdan benzin almış da rölanti sesi değişmiş, şimdi içine kurt düşmüş bişey olmuş mudur diye? biz de arabaya lpg taktık, biz ölelim o zaman. bu adam bi kere başka yerden benzin aldı diye bu kadar dert ediyosa düşün ki bi de lpg li kullansa. nolcak kardeşim motora? yakıt değil bunlar kezzap sanki 2 dakikada motoru kesme şeker gibi eritip götürücek. ben de hep sorgulardım niye hep insanlar yetkili servise gidip kazıklanır, niye arabalarının kaporta boya işlerini dışarıdaki sanatkarlara değilde yetkili servisteki kazma ustalara yaptırır, niye yağı serviste değiştirir diye. demek ki bu tip insanlarmış. bu tip insanlara üste para da versen yetkili servisten başka bi yere sokamazsın. benzin için bunu düşünen servis için neler düşünür? bi tanıdığımın plaka vidası düşmüştü de yetkili servise gitmişti ne gülmüştüm, demek ki oluyomuş...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.