Şimdi Ara

HP 2211x 22' - Ölü Piksel - EXA Bilgisayar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
2.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar; başlıktan da belli olacağı üzre, bugün EXA Bilgisayar'dan aldığım HP 2211x model monitörü eve getirdim ve tam ortasında deve nalı gibi bir ölü pikselle karşılaştım.

    Özellikle siyah fonda çığlık çığlığa "buradayım ben!" diye bağıran bembeyaz bir piksel kendisi. Ve Altpiksel gibi de durmuyor, iriliğinden yola çıkarak full piksel olduğu tahmininde bulunabilirim.

    Şimdi; beni nasıl bir süreç bekliyor? EXA Bilgisayar'la benzer bir durum yaşayan arkadaşlar var mı aramızda? Ya da HP? Tutumları nasıl olur acaba?

    Küçücük pikselin yaptığına bak, teallam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXcom_Zkko -- 18 Mayıs 2012; 22:59:40 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Konuyla alakalı gelişmeler şu şekilde;

    EXA hiçbir şekilde değişime falan yanaşmıyor. Normalde memnuniyetsizlik durumunda bile gık demeden değişim yapan firma, kapalı kutudan ölü piksele sahip bir ürün çıkarsa üç maymunu oynamayı tercih ediyor.

    Neredeyse bütün alışverişimi buradan yapan biri olarak, LCD monitör alırken sonradan yüzünüze bile bakmama ihtimallerini göz önünde bulundurun derim.

    Şimdi olay HP Türkiye -ki pek de ümitli değilim- ve sonrasında Tüketici Hakem Heyeti'ne kaldı.

    Umarım iyi bir sonuç alırım. Gelişmeleri buradan aktaracağım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse ilgilenmemiş, ama ileride birilerinin işine yarayabileceğini düşünüyorum.

    An itibariyle HP ile temas halindeyim. Monitörün fotoğraflarını istediler ve gönderdim. HP müşteri hizmetlerinin ultra hızlı olduğunu söylemem gerek. Telefon ettim ve fotoğrafları istediler, fotoğrafları yolladıktan 15 dk kadar sonra kendileri bana döndüler ve fotoğrafların teknik bölüme aktarıldığını ve incelendiğini, durumun en kısa sürede bana bildirileceğini belirttiler. Ama telefondaki kadın ölü piksel olayının belli standartları olduğu ve negatif yanıt gelme olasılığı bulunduğunu da söylemeyi ihmal etmedi. Bunu yan çizmek için bir önhazırlık olarak algılamadım değil. Herneyse.

    Gelelim şu ölü piksel standartlarına. Genel standartları zaten belirtilmiş, onlar ayrı. Bir de her şirketin açıklamış olduğu bir ölü piksel politikası mevcut. Bunlar nedir? Mesela Viewsonic markası, monitör alındıktan sonra ilk bir ay içinde tek bir ölü piksel bile çıksa değiştireceğini belirtmiş. Onun dışında ekranın belli noktalarında belli sayılarda bulunursa, veya genel toplamda belli bir sayıyı geçerse garanti süresi boyunca değişim yapacağının garantisini vermiş.


    Beni ilgilendiren kısım tabi ki HP'nin ölü piksel politikası. HP firması da halihazırda HP Pixel Policy başlığında bu olaya açıklık getirmiş.


    HP öncelikle pikselin ve bir pikseli oluşturan altpiksellerin tanımını yapmış. (Bir pikseli oluşturan kırmızı, yeşil ve mavi renkli altpiksellerdir. Yani aşina olduğumuz RedGreenBlue dizilimi.) Sonra bu altpiksel problemlerini bright (yanık-parlak halde kalan) ve dark (sönük-siyah halde kalan) olmak üzere ikiye ayırmış.

     HP 2211x 22' - Ölü Piksel - EXA Bilgisayar



    Bu bright ve dark altpiksellerin de tek tek veya toplam sayılarına belli limitler koyarak, bu sayının üzerinde piksel hatasına sahip monitörleri değiştireceğini ilan etmiş.

     HP 2211x 22' - Ölü Piksel - EXA Bilgisayar


    Liste şöyle:

    Mayıs 2009'dan sonra üretilen monitörlerde;

    Parlak piksel sorunu: En fazla 2
    Sönük piksel sorunu: En fazla 5
    İkisinin toplamı: En fazla 5
    Tam piksel sorunu: Sıfır


    Mayıs 2009'dan önce üretilen monitörlerde;


    Parlak piksel sorunu: En fazla 3
    Sönük piksel sorunu: En fazla 5
    İkisinin toplamı: En fazla 5
    Tam piksel sorunu: Sıfır



    Mayıs 2009 sonrasına bakacak olursak (-ki ondan önce alınan monitörlerin zaten garantisi dolmuş oluyor.) görüldüğü üzere HP 2 adet parlak, 5 adet koyu veya her ikisinin toplamı 5'i aştığı durumlarda değişim yapacağını belirtmiş.



    Şimdi beni sorunuma gelirsek;

     HP 2211x 22' - Ölü Piksel - EXA Bilgisayar  HP 2211x 22' - Ölü Piksel - EXA Bilgisayar

    Görüldüğü üzere sol alttaki kırmızı, sağındaki yeşil, üzerindeki başka bir yeşil ve üstteki yeşilin sağındaki mavi renkli altpiksellerin bright-parlak halde kaldıkları net görülebiliyor. (Hatta mavi renkli arkaplanlarda, mavi renkteki pikselin altındaki mavi renkli pikselde de sorun olduğu anlaşılabiliyordu, onu koymaya gerek duymadım.)

    Şu durumda 4-5 tane parlak piksel çıkan monitörün, HP açıkladığı ölü piksel politikası gereği değiştirilmesi gerekiyor. Bu fotoğrafı ve çok daha fazlasını HP Türkiye'ye gönderdim, gelen sonucu da burada paylaşacağım.


    Her ne kadar pek takip eden olmasa da...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXcom_Zkko -- 22 Mayıs 2012; 17:43:29 >




  • benden size bir dost tavsiyesi. bu konuyu ne kadar tanıdığınıza yayarsanız bu tip tüketiciyi mağdur eden firmaların sonu o kadar çabuk gelir. exa bilgisayardan bilgisayar değil kibrit çöpü bile almayın. geçen hafta ofis kullanımı için 3 adet hoparlör aldık. hoparlörlerin kutusundan manyetik alandan etkilenmez ibaresi olmasına rağmen sürekli dıdıt dıdıt dııdıt dıdıdıt sisleri eşliğinde müzik dinlemeye çalıştık. 3. günün sonunda bu şekilde olmayacak kararı verip ürünleri exa'ya iade etme kararı aldık.

    aradığım müşteri hizmetleri elemanı kendilerininde ofiste bu şekilde dıdıdt dıdıt dıdıdıdt sesleri eşliğinde müzik dinlediklerini, bu olayın normal olduğunu ve iade almayacaklarını söyledi. bende siz hoparlörü fotosuna bakarak mı alıyorsunuz, ben dinledim ve memnun kalmadım iade etmek istiyorum dedim. evet ben fotosuna bakarak alırım dedi. daha sonra bir şirketi temsilen aradığımı, daha öncede onlardan alış-veriş yaptığımı anlattım. eleman da bilgilerinize bakıyorum çok da fazla birşey almamışsınız, şirket olup olmamanız farketmez dedi.

    ben hayatımda bu kadar küstah, bu kadar terbiyesiz bir firma görmedim. en sonunda ben ürünleri kargo ile kendilerine yollayacağımı söyledim. eleman da kargo parasını siz ödersiniz dedi. tüketiciyi koruma kanununda cayma hakkında kargoyu satışı yapan firma öder dedim. biz ödemiyoruz işinize gelirse dedi. bende tüketici hakem heyetinden emsal karar bulup fotokopisi ile beraber kargoyu yolladım. bugün 15tl lik kargo faturasını tekrar bize yollamışlar.

    haftaya kaymakamlığa gidip elimdeki belgeler ile şikayette bulunucam. bu tip terbiyesiz ve kanun tanımaz firmalardan lütfen alış-veriş yapmayın. 2 kuruş fazla ödeyin ama kafanız rahat olsun.

    konuyu açan arkadaşa da geçmiş olsun. inşallah sorunları en kısa sürede çözer...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SsDriVeR -- 25 Mayıs 2012; 11:15:53 >




  • Tekrar merhaba,

    HP ile yaptığım yazışmalarda, "2 adetten fazla parlak piksel olduğu görülmüştür" yanıtı geldi ve EXA Bilgisayar'a götürmem için Değişim Talep Formu adı altında bir belge gönderildi.

    Ama işin enteresan tarafı şu ki; adını gördüğünüzde tamam sorun çözüldü sandığınız belgenin içeriğinde "ölü pikseller görüldü" şeklinde hiçbir ibare yok! Sadece fatura tarihi, ürün adı, seri numarası vs vs. ve bize bildirilen sorun(?) diye bir bölüm var. Belgenin en altındaki açıklamayı da aynen kopyalyorum:

    "Sayın HP Dağıtıcısı,
    Bu mektup ile, yukarda adı geçen müşterimizdeki ilgili ürünün birebir aynı veya muadil bir ürün
    ile değiştirilmesi yetkisi tarafınıza aittir.
    "


    "Pikseller görüldü" diye arıza kaydına düştükleri notu, EXA'ya vermem için yolladıkları kağıda yazmamışlar. Ve değiştirme yetkisini de zaten benim sorunumu çözmeyen firmanın eline bırakmışlar. E adamlar çözse zaten size başvurmazdım.

    Ulan yurtdışında 700 liralık kulaklığımı 4 kere garantiden değiştirdim, adamların sorduğu tek şey "sorun nedir?" oldu. "Seste bi gariplik var ama tam emin olamıyorum, bana öyle geliyor olabilir" dediğimde bile anında en hızlı kargoyla sıfır kulaklık yolladı adamlar. Yeri geldi 300 liralık kulaklığın sıfırını "bozuk olanı geri istemeden" yolladılar. Müşteri memnuniyeti, müşteri memnuniyeti, müşteri memnuniyeti...

    Şurada 250 liralık monitör için kırk takla attık; 10-15 tane fotoğraf yolladık, günlerce yazıştık-telefonlaştık. Ama sonuç: "Zaten halihazırda sorununuzu çözmemiş olan firmaya gidin, bi baksınlar, alıp almamak onlara kalmış, öptüm bye." şeklinde.



    @SsDriVeR

    EXA'dan bazı çalışanlar cidden çok cins oluyor. Monitörü alırken de rastladım bi'tanesine: adama "nakite kaça olur?" diye sorduğumda "DVI'lı monitörü 284'e alıyorsun, daha ne indirimi? Zaten 2 dolar kâr ediyoruz anca" gibi ağızlar yaptı. Ben de "yıllardır internet sitenizdeki fiyata, nakit indirimi de yaptırarak alışveriş yapıyorum buradan" dedim, eleman yarım ağızla "İyi işte, bu seferlik de internet fiyatından alışveriş yap, nolacak yani" dedi. O zaman kalsın dedim, çıktım gittim mağazadan.

    Kadıköy'deki diğer işlerimi hallettikten sonra tekrar geldim EXA'ya ve o elemanı es geçip başka bir müsteri temsilcisine yöneldim. Fiyatı sordum, yine "284" dedi. "Peşine kaça olur?" dedim, "270 olur" dedi, "tamam" dedim, "alıyorum"

    Bu çok sık yaptığım bir harekettir. Olur da bi' şekilde EXA'ya mahkum kalırsanız değişik müşteri temsilcilerinden fiyat almaya bakın, aradaki fark bazen (peşin alımlarda) %10 civarına kadar oynuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXcom_Zkko -- 25 Mayıs 2012; 19:36:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zona527

    Gelelim şu ölü piksel standartlarına. Genel standartları zaten belirtilmiş, onlar ayrı. Bir de her şirketin açıklamış olduğu bir ölü piksel politikası mevcut. Bunlar nedir? Mesela Viewsonic markası, monitör alındıktan sonra ilk bir ay içinde tek bir ölü piksel bile çıksa değiştireceğini belirtmiş. Onun dışında ekranın belli noktalarında belli sayılarda bulunursa, veya genel toplamda belli bir sayıyı geçerse garanti süresi boyunca değişim yapacağının garantisini vermiş.
    />


    ?
  • hocam monitorden memnunmusun bende almayı duşunuyorum exa dan değil tabikide :) hepsiburada.com dan alıcam
  • Bu zamazingolar dışında monitörden gayet memnunum. Tasarım, görüntü kalitesi, kontrast, parlaklık vs fiyatı baz alındığında çok çok iyi. Ayrıca HP Display Assistant programı ile bütün ayarları windows üzerinden yapabiliyorsunuz. Anlık güç tüketimi, çeşitli profiller kaydetme, kalibrasyon gibi seçenekler mevcut; monitörün tuşlarını hiç kullanmıyorum bu yüzden.


    Ben de monitörü paketleyip EXA'ya götüreceğim birazdan, yamuk yamuk konuşup kafamı bozmazlar umarım. Hayırlısı artık.
  • hocam son olarak ne oldu,geri verebildiniz mi monitörü.2211x benim de aklımda olan bir monitör.gelişmeleri aktarmaya devam ederseniz sevinirim.

    güncelleme:benden dk önce yazmışsınız,yine de gelişmeleri bekliyoruz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ra1dz -- 25 Mayıs 2012; 14:25:17 >
  • icinde dvi kablosu varmış doğrumudur.Benim ekran kartı sparkle 9800 gt 512 mb dvi çıkışı var ama monitörün özelliklerinde dvi-d yazıyor acıkçası kafam karıstı çıkan kablo benim pcye uyarmı

    ayrıca

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-2211x-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-lcd-monitor-lv916aa/productDetails.aspx?productId=bd56987&categoryId=3002879

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-x22led-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-monitor-ws230aa/productDetails.aspx?productId=bd56918&categoryId=3002879

    bu 2 monitor arasındaki fark nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustang102030 -- 25 Mayıs 2012; 19:28:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustang102030

    icinde dvi kablosu varmış doğrumudur.Benim ekran kartı sparkle 9800 gt 512 mb dvi çıkışı var ama monitörün özelliklerinde dvi-d yazıyor acıkçası kafam karıstı çıkan kablo benim pcye uyarmı

    ayrıca

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-2211x-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-lcd-monitor-lv916aa/productDetails.aspx?productId=bd56987&categoryId=3002879

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-x22led-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-monitor-ws230aa/productDetails.aspx?productId=bd56918&categoryId=3002879

    bu 2 monitor arasındaki fark nedir ?

    İçinden hem DVI, hem VGA kablosu çıkıyor. Ekran kartınla tabiki de uyumludur.

    x22led modeli HP'nin eski seri LED monitörü oluyor. Hem dinamik kontrast oranı düşük, hem de elektrik tüketimi daha fazla. 2211x'te bunların dışında ek iyileştirmeler yapılmış olması da olası tabi. Daha yeni seri olan 2211x mantıklı. -ki ben de öyle yaptım zaten-




  • EXA'ya gittim arkadaşlar, bana verilen "kağıdı" kendilerine ilettim.

    Yine kendilerinin yapacakları bi'şey olmadığını, ürünü distribütöre göndereceklerini, oradan gelen sonuca göre değişim olup olmayacağının belli olacağını söylediler. Ben de piksellerin yerini ve rengini detaylıca tarif eden bir not yazıp monitörün kutusuna iliştirdim. Geriye beklemek kaldı.

    P.tesi günü sonuç çıkması muhtemelmiş (pek sanmıyorum bu kadar hızlı olacağını ama, göreceğiz tabi.) denilene göre. Olmazsa ürünün distribütörü olan Index Bilgisayar'la da temasa geçeceğim.

    Aldığıma alacağıma pişman oldum yahu. Bundan sonra mecbur kalmadıkça EXA'yı kullanmayacağım, çok net.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXcom_Zkko

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustang102030

    icinde dvi kablosu varmış doğrumudur.Benim ekran kartı sparkle 9800 gt 512 mb dvi çıkışı var ama monitörün özelliklerinde dvi-d yazıyor acıkçası kafam karıstı çıkan kablo benim pcye uyarmı

    ayrıca

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-2211x-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-lcd-monitor-lv916aa/productDetails.aspx?productId=bd56987&categoryId=3002879

    http://www.hepsiburada.com/liste/hp-x22led-215-5ms-analogdvi-wide-screen-led-monitor-ws230aa/productDetails.aspx?productId=bd56918&categoryId=3002879

    bu 2 monitor arasındaki fark nedir ?

    İçinden hem DVI, hem VGA kablosu çıkıyor. Ekran kartınla tabiki de uyumludur.

    x22led modeli HP'nin eski seri LED monitörü oluyor. Hem dinamik kontrast oranı düşük, hem de elektrik tüketimi daha fazla. 2211x'te bunların dışında ek iyileştirmeler yapılmış olması da olası tabi. Daha yeni seri olan 2211x mantıklı. -ki ben de öyle yaptım zaten-

    eyw hocam aydınlattığın için




  • Evet arkadaşlar, P.tesi günü Index Bilgisayar'a ulaşan monitör için değişim kararı çıktı ve EXA'dan yeni monitörümü bugün (Cuma) itibariyle almış bulunuyorum.

    Eve getirip kurdum ve şu an için sorunsuz. Yenisinde herhangi bir ölü piksel çıkmadı neyse ki. Yalnız bu seferki monitör Index değil, Penta garantili. EXA'dan alınan aynı model 2 monitörün dağıtıcısının farklı çıkması ilginç biraz. İyi midir, kötü müdür bilemedim. Umarım bu sefer sıkıntı çıkmaz.

    Bu arada merak edenler için; üründe LG marka LED aydınlatmalı panel kullanılmış. Panel kodu: "LM215WF4"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXcom_Zkko -- 1 Haziran 2012; 21:24:27 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.