Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.705
Cevap
88
Favori
394.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.
  • gayet net anlattınızteşekkürler
  • ikisininde kendine göre güzellikleri avantajları dezavantajları var.yeri gelir güverteci olduğunuza isyan edersiniz yeri gelir makinacı olduğunuza.yeri gelir iyi ki güverteci olmuşum dersiniz yeri gelir iyi ki makinacı.o yüzden eğer denize çıkmak hiyerarşik düzene uyum sağlamak yaklaşık 4-5 ay gibi 6 ay gibi süreler boyunca sevdiğiniz ailenizden arkadaşlarınızdan hatta sevgilinizden uzak kalmak okulda uniforma giymek belirli hiyerarşik düzenle oturup kalkmak askeriyede olduğu gibi sizden önceki dönemlere abi diye hitap etmek saygı göstermek konularında bir sıkıntınız yok ise ve de olmayacağını düşünüyorsanız gönül rahatlığı ile ikisinide tercih edip okuyabilirsiniz.ha bu noktada elbette ki sizin kişisel becerileriniz ilgi alanlarınız devreye girebilir.dizel makinaları pompalar valfler ısıtma soğutma sistemleri kazan sistemleri ve daha bir çok konu ya ilginiz var ise bu işleri keyif ile yaparım diyorsanız makinayı seçmek daha mantklı olur.tabi bu saydığım sistemlerle uğraşmak gemide bazen öyle çok da keyifli olmayabiliyor:)

    son olarak bölümden daha çok okuyacağınız okul konusuna kafa yorun.kimse yanlış anlamasın bütün bölümler bizim hepimiz kardeşiz denizciyiz evet ama bu sektörde bu meslekte itü denizcilik fakültesinin yeri apayrıdır.100 yıllık bir tarihi geçmişi vardır.ilk etapta eğer puanınız el veriyor ise bu üniversiteyi yazın.kaldı ki herşeyden önce itü:) her ne kadar fakülte tuzlada da olsa adı yeter diploması yeter.bunun dışında dokuz eylülden de çok yetenekli çok bilgili ve klas arkadaşlar yetişiyor.katüden de sektörde çok fazla karşılaşmasam da çalışan arkadaşlar var.şirketlerde itü denizcilik fakültesi kadar olmasada varlar çalışıyorlar iş buluyorlar.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_41221379/mpage_7/f_/key_//tm.htm#60964592

    bu başlığa da göz atmanızı öneririm.eğer sabredip 7 sayfayı dikkatli bir şekilde okursanız bir çok sorunuzun cevabını bulursunuz ve bölümü yazmayı düşünen gemi hayatını sektörü denizciliği merak eden gerek makina gerke güverte hakkında bilgi almak isteyen denizciliği okumayı düşünen ve mezun olunca neler ile karşılacağını bilmeyen arkadaşlar en azından tercih yapmadan önce fikir sahibi olmuş olurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 20 Mayıs 2012; 11:35:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    ne kadar harcarsanız harcayın harcalamalarınız birikim yapmanızın önünde engel olamaz.şu an iyi tanker firmaların da zabit maaşları ikramiye dahil 3500-4300 dolar arası değişiyor.sene de sekiz ay çalışıp 4 ay izin yapsanız eder ise ortalama 30 bin dolar.varsın 15 bin dolarını yiyin yine geriye 15 bin dolar kalır.eğer yarısından fazlasını yiyorsanız yaşantınız da harcamalarınız da bir sıkıntı var demektir.bugün olmasa da yarın bu durum pişmanlık yaratabilir.kaldı ki bu rakamlar zabit arkadaşların maaşı.2. kaptan 2. mühendis ve kaptan&başmühendis maaşları çok çok daha yüksek.o yüzden bu meslek de denizi gerek tecrübe gerek maddi anlam da basamak olarak kullanıp karada güzel işlere geçmenin yollarını aramak lazım.ortalama 5-6 yılda baş mühendisliğinizi veya kaptanlığını alırsınız.varın 1-2 yıl daha bu pozisyon da çalışın.diyelim ki toplam da 8 yıl çalıştınız.arkadaşlar bu süre zarfınca çok rahat bir şekil de orta şeker bir semtten kendinize bir ev iyi bir araba almış olursunuz.ve bu sırada izinlerdede hayatınızı güzel bir şekilde yaşarsınız.

    Fazla birikimim yok derken imzamdaki arabamin yani sira 2. arabamiz var ve İzmir merkezde ev aldım onun kredisini ödüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 20 Mayıs 2012; 20:26:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki bişi sorcam boyum 1.74 kilom 97 girebilirmiyim bu bölüme ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgutsonmez

    peki bişi sorcam boyum 1.74 kilom 97 girebilirmiyim bu bölüme ?

    Ösym'nin kılavuzlarında yazmakta sanırım boy kilo şartları ancak eğer sağlıklıysan ve herhangibir problem yoksa ( diyabet, tansiyon vs gibi) bence girebilirsin. Yaşın genç sanıyorum biraz rejim ve sporla fazlalıkları kolaylıkla verebilirsin.

    Zaten yaşın ilerledikçe problem olmaması bakımından (askerlik vs için de problem) bence spora başla derim.

    Bende 187cm -94kg idim şu anda gemide yemek yiyememekten 88kg ya düştüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bide abi bişi sölicem girne amerikan ünv. %100 burslu ygs1 308 puanla alıyor ve puanım buraya yetiyor sence girmelimiyim ? birde kaptan olmak hayalim çok istiyorum fakat kıbrıs yaşamını bilmiyorum durumu cok guzel olan biri değilim. kıbrısta ayda ne kadar harcarım ev yeme içme fln ?
  • Arkadaşlar şimdi İstanbul Boğazı'ndan çıkıyoruz Karadeniz'e. Birkaç gün telefon çekmeyecek soruları yanıtlamaya dönüşte devam ederiz. Görüşmek üzere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    ne kadar harcarsanız harcayın harcalamalarınız birikim yapmanızın önünde engel olamaz.şu an iyi tanker firmaların da zabit maaşları ikramiye dahil 3500-4300 dolar arası değişiyor.sene de sekiz ay çalışıp 4 ay izin yapsanız eder ise ortalama 30 bin dolar.varsın 15 bin dolarını yiyin yine geriye 15 bin dolar kalır.eğer yarısından fazlasını yiyorsanız yaşantınız da harcamalarınız da bir sıkıntı var demektir.bugün olmasa da yarın bu durum pişmanlık yaratabilir.kaldı ki bu rakamlar zabit arkadaşların maaşı.2. kaptan 2. mühendis ve kaptan&başmühendis maaşları çok çok daha yüksek.o yüzden bu meslek de denizi gerek tecrübe gerek maddi anlam da basamak olarak kullanıp karada güzel işlere geçmenin yollarını aramak lazım.ortalama 5-6 yılda baş mühendisliğinizi veya kaptanlığını alırsınız.varın 1-2 yıl daha bu pozisyon da çalışın.diyelim ki toplam da 8 yıl çalıştınız.arkadaşlar bu süre zarfınca çok rahat bir şekil de orta şeker bir semtten kendinize bir ev iyi bir araba almış olursunuz.ve bu sırada izinlerdede hayatınızı güzel bir şekilde yaşarsınız.

    Fazla birikimim yok derken imzamdaki arabamin yani sira 2. arabamiz var ve İzmir merkezde ev aldım onun kredisini ödüyorum.

    arkadaşım okuduklarımdan kendimden ve etrafımda gördüğüm denizci arkadaş kardeş ve abilerden yola çıkarak yazdım o iletiyi.sana cevap olarak yazmak isteseydim alıntı yapardım.senin bir şeyin yok demedim ya da neyin var kaç tane araban var ev aldın mı diye sormadım kaldı ki beni ilgilendirmez ve kaldı ki neye sahip olduğunu bu şekilde bir şeyleri ıspatlar gibi sayman da genel ahlak kuralları çerçevesinde pek de uygun ve doğru bulunmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.

    üslubun biraz garip biraz sidik yarıştırır cinsten biraz rahatsız edici.96 da açılıp 2007 den sonra türkiyenin en iyi şirketlerinde aranan pozisyonlarda olan hangisi öğrenebilirmiyim ona göre konuşur ona göre yorum yapalım.ayrıca benim yazdığım iletide başka okulları yermedim sövmedim aksine özellikle dokuz eylül üniversitesinden mezun gerek makina gerek güverte çok kaliteli arkadaşların olduğunu söyledim.yanımıza gelen zabit arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum bu duruma.ve kazanmayı yazmayı düşünen arkadaşlara eğer başarabiliyorlar ise itüyü yazmalarını bir kaç gerekçeyle açıkladım.İŞ OKULLA BİTİYOR!AÇIK NET! iyi bir okuldan mezun olan her öğrenci iyi olacak diye bir kural yok elbette ama okul ruh verir okul güven verir okulla birlikte hepsi olmasa da mezun olanların bir çoğu gerek karada gerek denizde sektörün en iyi firmalarında en iyi yerlere gelir.sırf hocaları uzakyol kaptan diye uzakyol ehliyeti dağıtan herhangi bir kursu itü gibi bir okulla kıyaslayıp ''canım istersen git amerikalarda oku okul önemli değil önemli olan sensin'' gibi klişe bir cümleyle açıklamak sektörü bilmemektir tanımamaktır işi bilmemektir.


    bu arada geçmiş mesajlarında özellikle makina konusunda yanlış bilgilendiriyorsun arkadaşları hatırlatayım istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.

    üslubun biraz garip biraz sidik yarıştırır cinsten biraz rahatsız edici.96 da açılıp 2007 den sonra türkiyenin en iyi şirketlerinde aranan pozisyonlarda olan hangisi öğrenebilirmiyim ona göre konuşur ona göre yorum yapalım.ayrıca benim yazdığım iletide başka okulları yermedim sövmedim aksine özellikle dokuz eylül üniversitesinden mezun gerek makina gerek güverte çok kaliteli arkadaşların olduğunu söyledim.yanımıza gelen zabit arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum bu duruma.ve kazanmayı yazmayı düşünen arkadaşlara eğer başarabiliyorlar ise itüyü yazmalarını bir kaç gerekçeyle açıkladım.İŞ OKULLA BİTİYOR!AÇIK NET! iyi bir okuldan mezun olan her öğrenci iyi olacak diye bir kural yok elbette ama okul ruh verir okul güven verir okulla birlikte hepsi olmasa da mezun olanların bir çoğu gerek karada gerek denizde sektörün en iyi firmalarında en iyi yerlere gelir.sırf hocaları uzakyol kaptan diye uzakyol ehliyeti dağıtan herhangi bir kursu itü gibi bir okulla kıyaslayıp ''canım istersen git amerikalarda oku okul önemli değil önemli olan sensin'' gibi klişe bir cümleyle açıklamak sektörü bilmemektir tanımamaktır işi bilmemektir.


    bu arada geçmiş mesajlarında özellikle makina konusunda yanlış bilgilendiriyorsun arkadaşları hatırlatayım istedim.


    Bu konu Güverte veya Gemi M.İ.Mühendisliğini seçmeyi düşünen arkadaşların bilgi alması için açılmıştır.Tartışmanın anlamı veya okulculuk yapmanın anlamı yok.Israrla konuyu tartışmaya çekmek istiyorsunuz gibi."Başarabilen İTÜ'yü yazsın" demişsiniz de bunun aksini söyleyen mi var?400 küsür puan alıp YDÜ'yü seçin mi dedi birisi?Kaldı ki siz yanınızdaki zabit arkadaşlardan yola çıkarak bunları yazıyorsunuz yani Denizci değilsiniz.Birşey hakkında ahkam kesmeniz için o işte uzman olmanız gerekir.Alanınız olmayan bir konu hakkında lütfen ahkam kesmeyin.Merak edeceğiniz birşey varsa sorarsınız.Konunun kirletilmesi ve tartışmanın çıkması hiçbirimize yarar sağlamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeRosTratuS1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.

    üslubun biraz garip biraz sidik yarıştırır cinsten biraz rahatsız edici.96 da açılıp 2007 den sonra türkiyenin en iyi şirketlerinde aranan pozisyonlarda olan hangisi öğrenebilirmiyim ona göre konuşur ona göre yorum yapalım.ayrıca benim yazdığım iletide başka okulları yermedim sövmedim aksine özellikle dokuz eylül üniversitesinden mezun gerek makina gerek güverte çok kaliteli arkadaşların olduğunu söyledim.yanımıza gelen zabit arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum bu duruma.ve kazanmayı yazmayı düşünen arkadaşlara eğer başarabiliyorlar ise itüyü yazmalarını bir kaç gerekçeyle açıkladım.İŞ OKULLA BİTİYOR!AÇIK NET! iyi bir okuldan mezun olan her öğrenci iyi olacak diye bir kural yok elbette ama okul ruh verir okul güven verir okulla birlikte hepsi olmasa da mezun olanların bir çoğu gerek karada gerek denizde sektörün en iyi firmalarında en iyi yerlere gelir.sırf hocaları uzakyol kaptan diye uzakyol ehliyeti dağıtan herhangi bir kursu itü gibi bir okulla kıyaslayıp ''canım istersen git amerikalarda oku okul önemli değil önemli olan sensin'' gibi klişe bir cümleyle açıklamak sektörü bilmemektir tanımamaktır işi bilmemektir.


    bu arada geçmiş mesajlarında özellikle makina konusunda yanlış bilgilendiriyorsun arkadaşları hatırlatayım istedim.


    Bu konu Güverte veya Gemi M.İ.Mühendisliğini seçmeyi düşünen arkadaşların bilgi alması için açılmıştır.Tartışmanın anlamı veya okulculuk yapmanın anlamı yok.Israrla konuyu tartışmaya çekmek istiyorsunuz gibi."Başarabilen İTÜ'yü yazsın" demişsiniz de bunun aksini söyleyen mi var?400 küsür puan alıp YDÜ'yü seçin mi dedi birisi?Kaldı ki siz yanınızdaki zabit arkadaşlardan yola çıkarak bunları yazıyorsunuz yani Denizci değilsiniz.Birşey hakkında ahkam kesmeniz için o işte uzman olmanız gerekir.Alanınız olmayan bir konu hakkında lütfen ahkam kesmeyin.Merak edeceğiniz birşey varsa sorarsınız.Konunun kirletilmesi ve tartışmanın çıkması hiçbirimize yarar sağlamaz.

    forumun şerifi gibisiniz.bilmediği konularda ahkam kesen biri var ise o da sizsiniz.yanımda ki zabit arkadaşlar derken kendim uzay da çalışıp astronotluk yapıyor olamam eğer azıcık mantık ve akıl çerçevesin de düşünürseniz.2006 yılı itü makina mezunuyum Baş mühendisim.6 yıllık deniz tecrübesi bazı konular hakkın da ahkam kesmek için yeterli sanırım.Sizi ve sizi yanlış bilgilerle yönlendiren zihniyeti baş başa bırakıyorum ve bir daha bu başlık altın da yazmayacağım.Okulculuk itü puan konuların da Size sizin üslubunuzla anlayacağınız dilden cevap vermeyi çok iyi bilirim lakin kimi zaman rahatsız olduğum tiplere dönüşmenin anlamı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: HeRosTratuS1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.

    üslubun biraz garip biraz sidik yarıştırır cinsten biraz rahatsız edici.96 da açılıp 2007 den sonra türkiyenin en iyi şirketlerinde aranan pozisyonlarda olan hangisi öğrenebilirmiyim ona göre konuşur ona göre yorum yapalım.ayrıca benim yazdığım iletide başka okulları yermedim sövmedim aksine özellikle dokuz eylül üniversitesinden mezun gerek makina gerek güverte çok kaliteli arkadaşların olduğunu söyledim.yanımıza gelen zabit arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum bu duruma.ve kazanmayı yazmayı düşünen arkadaşlara eğer başarabiliyorlar ise itüyü yazmalarını bir kaç gerekçeyle açıkladım.İŞ OKULLA BİTİYOR!AÇIK NET! iyi bir okuldan mezun olan her öğrenci iyi olacak diye bir kural yok elbette ama okul ruh verir okul güven verir okulla birlikte hepsi olmasa da mezun olanların bir çoğu gerek karada gerek denizde sektörün en iyi firmalarında en iyi yerlere gelir.sırf hocaları uzakyol kaptan diye uzakyol ehliyeti dağıtan herhangi bir kursu itü gibi bir okulla kıyaslayıp ''canım istersen git amerikalarda oku okul önemli değil önemli olan sensin'' gibi klişe bir cümleyle açıklamak sektörü bilmemektir tanımamaktır işi bilmemektir.


    bu arada geçmiş mesajlarında özellikle makina konusunda yanlış bilgilendiriyorsun arkadaşları hatırlatayım istedim.


    Bu konu Güverte veya Gemi M.İ.Mühendisliğini seçmeyi düşünen arkadaşların bilgi alması için açılmıştır.Tartışmanın anlamı veya okulculuk yapmanın anlamı yok.Israrla konuyu tartışmaya çekmek istiyorsunuz gibi."Başarabilen İTÜ'yü yazsın" demişsiniz de bunun aksini söyleyen mi var?400 küsür puan alıp YDÜ'yü seçin mi dedi birisi?Kaldı ki siz yanınızdaki zabit arkadaşlardan yola çıkarak bunları yazıyorsunuz yani Denizci değilsiniz.Birşey hakkında ahkam kesmeniz için o işte uzman olmanız gerekir.Alanınız olmayan bir konu hakkında lütfen ahkam kesmeyin.Merak edeceğiniz birşey varsa sorarsınız.Konunun kirletilmesi ve tartışmanın çıkması hiçbirimize yarar sağlamaz.

    forumun şerifi gibisiniz.bilmediği konularda ahkam kesen biri var ise o da sizsiniz.yanımda ki zabit arkadaşlar derken kendim uzay da çalışıp astronotluk yapıyor olamam eğer azıcık mantık ve akıl çerçevesin de düşünürseniz.2006 yılı itü makina mezunuyum Baş mühendisim.6 yıllık deniz tecrübesi bazı konular hakkın da ahkam kesmek için yeterli sanırım.Sizi ve sizi yanlış bilgilerle yönlendiren zihniyeti baş başa bırakıyorum ve bir daha bu başlık altın da yazmayacağım.Okulculuk itü puan konuların da Size sizin üslubunuzla anlayacağınız dilden cevap vermeyi çok iyi bilirim lakin kimi zaman rahatsız olduğum tiplere dönüşmenin anlamı yok.

    Pardon Baş Mühendis olduğunuzu bilmiyordum "ahkam kesme"sözü için kusura bakmayın.Konu bilgi amacından çok tartışmaya gidiyor gibiydi.Bende sizin sağdan soldan bilgilerle burda yazdığınızı düşündüm ve ona göre tepki verdim.Ancak "sidik yarışı" veya "hangi şirketler arıyormuş" gibi kişisel tartışma yaratabilecek sözlerinizin konuyu saptıracağını düşünüyorum.Konu içerisinde mesleğiniz ile ilgili bilgi vermeniz dileğiyle...
  • @ HeRosTratuS1905

    Arkadaşım bir daha sakın benim iletilerimi alıntı yapıp beni uyaran düzelten ayar çeken bir üslup bir tarz içine girme.Aksi takdir de üslubum daha farklı olacaktır.Söylediğim gibi bu başlık altın da bir daha yazmayacağım.Konuyu kapatırsanız bir daha polemik yaşanmaz ve bir daha ne sizinle ne de diğer arkadaşla muhatap olmak istemiyorum.
  • Hocam ya da abi, ben de burayı yazmayı düşünüyorum İstanbul Üniversitesi'nde bu bölüm mevcutmuş (güverte opsiyonu da sanırsam bu sene eklenmiş) puanı da bana uygun. Denizde maaşların karadakilere göre uçuk olduğunu duydum. Mesleğin zorluklarını da okudum, göze alabilirim bu şartları. Sorularım şunlar;

    1. İDO ya bağlı vapur ya da feribotlarda çalışabilmek için herhangi bir sınav ya da mülakata girmek gerekiyor mu mesela KPSS gibi (Gemiadam sınavı hariç)?
    2. En fazla maaşı hangi tür gemilerde alabiliriz?
    3. Burada aldığımız gemiadamı cüzdanını gösterip yabancı bandralı gemilerde de rahat iş bulabiliyor muyuz?
    4. Mezun olduktan sonra en erken kaç yıl sonra süvariliğe yükselebiliriz? Süvarilikten sonra karada hangi ilerde ne gibi maaşlarda çalışabiliriz miktar belirtmesende olur piyasaya göre az ya da çok denk vs. desen de olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    hocam peki sizce sektörde güverteciyemş yoksa makinacıyamı daha çok ihtiyaç var

    kişiden kişiye değişmekle ve okuduğunuz ya da okuyacağınız okula bağlı olmakla birlikte makinacılar şu an için daha kıymetliler:)güverteciler zor iş bulur buluyor demiyorum yanlış anlaşılmasın.ama makina daha yeni yeni diğer üniversitelerde açıldı bugüne kadar sadece itüden mezun veriyordu.o yüzden arz ve talep ile olaya yaklaşırsak makinacılar daha rahat iş bulan bölüm güverteye nazaran.sektörde her ikisine de ihtiyaç var.güverteci özellikle kaptanlığını almış ve kaptanlığında en azından bir kaç kontrat atmış birinin gerek şirketlerin operasyon gerek devletin diğer kısımlarında gerekse özel firmaların farklı farklı departmanlarında iş bulması çok yüksek ihtimal.ama aklımızdan çıkarmamamız gereken bir şey var o da bu durum okuyan kişiye okuduğu okula bilgisine birikimine kendisini pazarlama yeteneğine kişisel özelliklerine ve karekterine bağlı bir durum.sonuç olarak şahsi kanaatimce sektörün her ikisine de ihtiyacı var.eğer iyi bir bölümden mezun olup iyi firmalarda çalışırsanız ve de kendinizi iyi yetiştirirseniz aranan davet edilen telefon alan buyrun gelin çayımızı için denilen şahıs olursunuz:) anlatabilmişimdir umarım.

    Itü'den başka yıllardır Fakülte seviyesinde YDü var makine olarak son 4-5 senedir DEÜ var. Ondan önce de Tüdev makine zaten vardı.

    Ancak katılıyorum İTÜ Türkiye'de ekoldür ve eski mezunlardan dolayı öyle olmaya devam edecek. Benim Fakültem 1996 yılında açıldı ve eski öğrencilerin çoğu armatör çocuğu olduğu için etiket olsun diye okudular yada başka işlere yöneldiler. Özellikle benim 2007 döneminden sonra gelenler şu anda Türkiye'nin en iyi şirketlerinde aranan pozisyondalar. Çünkü hem üniversite eğitim imkanı olarak hemde hocalar bakımından ( Hocaların hepsi Uzakyol Kaptan / YDO mezunu) çok iyi bir eğitim dönemi geçirdik. Ama iş okulla bitmiyor. İstersen git Amerika'da oku adam balta olunca okul beynine zorla sokacak olmadığı için değişen birşey olmuyor.

    üslubun biraz garip biraz sidik yarıştırır cinsten biraz rahatsız edici.96 da açılıp 2007 den sonra türkiyenin en iyi şirketlerinde aranan pozisyonlarda olan hangisi öğrenebilirmiyim ona göre konuşur ona göre yorum yapalım.ayrıca benim yazdığım iletide başka okulları yermedim sövmedim aksine özellikle dokuz eylül üniversitesinden mezun gerek makina gerek güverte çok kaliteli arkadaşların olduğunu söyledim.yanımıza gelen zabit arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum bu duruma.ve kazanmayı yazmayı düşünen arkadaşlara eğer başarabiliyorlar ise itüyü yazmalarını bir kaç gerekçeyle açıkladım.İŞ OKULLA BİTİYOR!AÇIK NET! iyi bir okuldan mezun olan her öğrenci iyi olacak diye bir kural yok elbette ama okul ruh verir okul güven verir okulla birlikte hepsi olmasa da mezun olanların bir çoğu gerek karada gerek denizde sektörün en iyi firmalarında en iyi yerlere gelir.sırf hocaları uzakyol kaptan diye uzakyol ehliyeti dağıtan herhangi bir kursu itü gibi bir okulla kıyaslayıp ''canım istersen git amerikalarda oku okul önemli değil önemli olan sensin'' gibi klişe bir cümleyle açıklamak sektörü bilmemektir tanımamaktır işi bilmemektir.


    bu arada geçmiş mesajlarında özellikle makina konusunda yanlış bilgilendiriyorsun arkadaşları hatırlatayım istedim.


    Oncelikle sidik yaristirma vs konusunda yazmadim. İkincisi kurstan mezun degilim Ydü DF 2007 mezunuyum. 2007den beri denizdeyim ve Uzakyol 2. Kptnim.

    İtü Ekol olabilir ancak bildigin gibi su anda piyasada Tüdev ekolü hakim. Bizim gibi fakulteli insanlar artik denizi degil karada kalmayi tercih ediyorlar. İkincisi Fakultem Zodiac gibi, Tanker Pacific gibi, Minolta Tankers, gibi " Dünya" denizciliğine yön veren şirketler tarafından staja davet ediliyor. Bunun dışında Arkas Dtf , İDÇ- Nemtaş , Ya-Sa gibi firmaların yanında pilotaj hizmetlerinde çalışan mezun abilerimiz mevcut. İtu her zaman İtü' dür kabulüm ancak asla bir YDO değildir.

    Selametle

    İkincisi, konuda makineci olmak isteyen arkadaslara gemi tecrubemden bildigim kadari ile yardimci oluyorum. Kimseyi yanlis yonlendirecek bir mesajda yazmadim. Konunun tumunu okursan rahatlikla gorursun yazdiklarimi.

    Sadece staj asamasi sinav asamasi ve sonrasi hakkinda bilgilendirme yaptim.

    Buradaki genc arkadaslara elimden geldigince yardimci oluyorum. Ayrica kimse kimsenin yasini bilmediginden oturu genel yaziyorum. Burasi bir bilgilendirme forumu, o yuzden kimseye ben suyum ben buyum diye de mesaj yazmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.holyfield

    Hocam ya da abi, ben de burayı yazmayı düşünüyorum İstanbul Üniversitesi'nde bu bölüm mevcutmuş (güverte opsiyonu da sanırsam bu sene eklenmiş) puanı da bana uygun. Denizde maaşların karadakilere göre uçuk olduğunu duydum. Mesleğin zorluklarını da okudum, göze alabilirim bu şartları. Sorularım şunlar;

    1. İDO ya bağlı vapur ya da feribotlarda çalışabilmek için herhangi bir sınav ya da mülakata girmek gerekiyor mu mesela KPSS gibi (Gemiadam sınavı hariç)?
    2. En fazla maaşı hangi tür gemilerde alabiliriz?
    3. Burada aldığımız gemiadamı cüzdanını gösterip yabancı bandralı gemilerde de rahat iş bulabiliyor muyuz?
    4. Mezun olduktan sonra en erken kaç yıl sonra süvariliğe yükselebiliriz? Süvarilikten sonra karada hangi ilerde ne gibi maaşlarda çalışabiliriz miktar belirtmesende olur piyasaya göre az ya da çok denk vs. desen de olur.



    Selamlar

    Daha onceden de yazdigim gibi İstanbul universitesi hakkinda bilgim yok, daha onceleri dusuk ehliyetler veriyordu birkac sene once onu da veremiyordu ancak su anda durum nedir bilmiyorum. Ogrenmeye calisir size tekrar yazarim.

    1) Ido da calismak icin oncelikle torpil lazim ikincisi ido da eski Beykoz Denizcilik Meslek lisesi ve es degeri okullardan gelen 95 oncesi mezunlar calisiyor. Ancak buyuk gemilerinde Uzakyol ehliyetli aliyorlardi. Bunun icin Kpss ile alakasi yok cunku ozel bir sirket ve devlete bagli degil. Kendi sitelerinde personel alim yapilacagi zamanlarda duyuru yapiyorlar.

    2) Genelde tehlikeli yuk sinifi gemiler Tankerler( kimyasal,akaryakit) gemileri biraz daha fazla maas verir onu konteyner gemileri ve en son dokme yuk gemileri takip eder.

    3) Yabanci bandirali gemilerde tabiiki calisabilirsiniz ancak ben bunu pek tavsiye etmem cunku calisacaginiz bayrak Liberya, Panama, Marshall Adalari, Hollanda Antilleri, Malta gibi bayraklar olacak bu bayraklar Dunya denizciliginde " Flag of Convinience" diye gecer. Yani almasi ve tasimasi kolay bayraklardir. Herhangibir sıkıntıda diger ulkelerin yaptirimi zordur.

    İkincisi sigortaniz yoktur(SSK)
    Burada sunu diyebilirsiniz maasim birkac yuz dolar fazla olacak ve bununla ozel sigorta yaptirabilirim ve sirket bana iyi sartlarda ozel sigorta yaptiriyor.
    Bende size su cevabi verebilirim, gemide her an hersey olabilir ummadiginiz bir anda yaralanabilir ve Allah Korusun is goremez hale gelebilirsiniz. Bundan sonrasi ozel sigorta veya sirketin size odeyecegi tazminat belki 1 belkide 2 senedir. Ondan sonra herkes yoluna.. İste burada Turk bayraginin onemi ortaya cikiyor bir kere ornegin maasinizi alamadiginiz durumda hemen SGK devreye girer, icra takibi sonunda kisa surede maasinizi yasal faiziyle alirsiniz. Ancak yabanci bayrak gemide Avrupa ulkesine gitseniz dahi pek yaptirim uygulayacak yasal dayanak yok(yukarida siraladigim bayraklar icin) ancak sivil toplum orgutleri mevcut. Tabi bunlar da tamamen kurtarici degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.