Şimdi Ara

E46 320D Otomatik Şanzıman Sabahları Ilk Kalkışta Gecikme ve Olası çözüm

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
3
Favori
23.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Sabahları, özellikle soğuk havalarda karşılaştığım, arabayı bir dakika kadar ısıttıktan sonra P konumundan D konumuna aldıktan sonra yaklaşık 6-10 sn ye kadar araba hareket etmiyor, daha sonra yavaş yavaş hareket etmeye başlıyordu. Arabayı geçen nisan ayında aldığım için sıcak havalarda çok hissetmemiştim bu durumu. Fakat bütün kış soğuk havalarda bu gecikmeyi yaşamak gerçekten çok canımı sıktı. 1 ay kadar önce aracıma uygun olan Texamatic 7045E ile şanzıman yağ değişimi yapıldı. Filtre de değişti. Fakat problem düzelmedi. Araç şuan 117.000 de ve şanzıman yağı ilk defa değişti. Çıkan filtre orjinaldi.

    Geçen gün yabancı forumlarda araştırma yaparken aşağıdaki konuyu ve BMW servis bültenini buldum. Meğerse benim yaşadığım bu durumu baya bir insan yaşamış. Aşağıdaki pdf'te durumu ve etkilenen araba modelleri ve hangi yıl üretilen arabaların bu durumdan etkilendiği yazıyor.

    http://utdallas.edu/~hxc085000/file/SI__Positive_engagement.pdf

    Benim araba 2003 10.ay üretim, M47TU motor kodlu ve A5S 390R (GM5 transmission) şanzımana sahip. Bir ay sonra üretilse idi durumu kurtarıyorduk anlaşılan..

    DIS CD 41.0 üzeri bir versiyon ile EGS (Elektronik iletim kontrolü) yi yeniden manuel programlaktan bahsediliyor. Yeni yazılım yükleniyor sanırım.

    Bazı kullanıcılar bu işlemi yaptırmış. Kimisinin sorunu tamamen düzelmiş. Bazıları ise yazılım güncelleme üzerine Lucas

    Transmission Fix isimli bir ürünü şanzıman yağına ekletmişler ve böylece tam düzeldiğini söylemişler.

    Türkçe bir kaynaktan bu durumu teyid edemedim.

    Bu durumu benim dışımda yaşayan kimse olmadı mı acaba?

    Bu konu ile ilgili bazı yabancı kaynak başlıkları.
    http://forums.msnoc.com/viewthread.php?tid=52149
    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=329963







  • Arkadaşlar geçen hafta aracım şanzıman yazılımını güncelletmek için yetkili servise götürdüm. Aracın yazılımlarının komple güncelleneceğini ve 3-4 saat süreceğiniz söylediler. Rakam olarak 300-400 TL tutar dediler.

    Teşekkür ettim ve daha önceden aracımın bluetooh modülüne telefonumu tanıtmak için götürdüğüm bostancıdaki bir ustaya gittim ve durumu anlattım. Şanzıman ve motor yazılımını aynı zamanda gücelleyeceğini ve 100 TL tutacağını 45 dakika süreceğini söyledi. Elindeki sistemin en son 2011 sistem olduğunu ve 2011 modele kadar bütün araçlara uyguladığını söyledi.

    Tamam dedim ve aracı bilgisayara bağladık. Başta motor yazılımı güncellendi. Daha sonra şanzıman yazılımı güncellendi. Aşağıdaki resimlerde görüleceği üzere şuanki yazılım 7563638 oldu.

    Sonuçlara gelirsek. Bir önceki mesajımda bahsetmiş olduğum ve beni çok üzen vuruntu tamamen gitti. Aracın vites atış aralıkları değiştiği için şuan 2000 devrin üzerinde 3 den 4 e atıyor ve allaha çok şükür bu durum çözüldü.

    Malesef sabah ilk hareketteki gecikme düzelmedi. Bunun için son şans lucas oil transmission fix kullanacağım. Şuan tiptronik ile ilk hareketi yapıyorum ve araç 2 saniyede hareket etmeye başladı. D konumunda 7 saniyeleri buluyordu. Şuan buda benim işimi görmüş oldu.

    Motor yazılımı ile arabanın ısındıktan sonraki titreşimi ve sesi biraz azaldı gibi. Çok azda olsa yakıt tüketimi azaldı sanırım. Fakat motor performansında birazcık azalma hissettim. Sebebini tam olarak bilemiyorum. Fakat şuan için artılar çok daha ağır basıyor.

    Aşağıdaki ekran görüntüsü şanzıman yükleme sonucuna ait.

    Diğer resim ise program yükleme için kullanılan başlık. İnternetten araştırdığım kadarı ile aşağıdaki linkte kullanılan programı kullanmış usta.

    http://www.dogacelektronik.com/ariza-tespit-cihazi/item/104-bmw-icom.html

     E46 320D Otomatik Şanzıman Sabahları Ilk Kalkışta Gecikme ve Olası çözüm


     E46 320D Otomatik Şanzıman Sabahları Ilk Kalkışta Gecikme ve Olası çözüm




  • merhaba aynı araç bendede var ve aynı sorunda , yazılımlara fazla güvenme derim, gerçi nerde yaptırdığında önemli bende bostancı oto sanayide yaptırdım, pek bir verim alamadım , ana sorun şanzımda ve tirbünde ,bunun tamamen giderilmesini istiyorsan kartal oto sanayide bmw şanzımanları konusunda uzman birisi var kesin çözüm fakat pahalı 4000tl istiyor ne yazıkki .

    Lucas şanzıman katkısını bende denemek isterim , siz nerden tedarik edeceksiniz ? ebay den mi ?
  • Şanzıman daki sorununuz çözüldü mü ? Bu işlemler sonucunda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekinoks54

    Şanzıman daki sorununuz çözüldü mü ? Bu işlemler sonucunda ?

    @ekinoks54 hocam, aşağıdaki linkten lucas transmission fix için sipariş verdim. Eleman kargoya verdi. 15.19 $ + 24 $ kargo ile 70 TL gibi bi ücret çıktı. Ürün hala kargoda. Elime geçer geçmez denemesini yapacağım.

    Aynı problemden muzdarip birinin yazısı var aşağıda. Lucas oil ile sabahları geç kavrama problemini çözmüş dediğine göre.

    Bende sonucu buradan bildiririm.


    Benzer problem:http://forum.msnoc.com/thread-40893-1-1.html

    Lucas oil satıcısı:http://www.ebay.com/itm/221070587332?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649




  • lucas oil katkısını 3 gün kadar önce eklettim.

    tam olarak karışması için biraz yol yapmak gerekebilir.

    İlerleyen günlerde tekrar yorum yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekinoks54

    Şanzıman daki sorununuz çözüldü mü ? Bu işlemler sonucunda ?

    Şuan için sabah işyerime geldikten sonra akşam 18:00 civarı olan yaklaşık 9 saatlik beklemede sonuç gayet güzel. Eskiden iş çıkışı D ye aldığımda 10 sn kadar bekliyordum. Şuan 2 snde falan hareket ediyor. Fakat gece bekleme sonucu 14 saat sonraki beklemelerde henüz bir gelişme yok. Fakat vites geçişleri çok dah seri, sessiz ve sarsıntısız oldu.

    Lucas katkısını bizim usta kendi çapında eklemeye çalıştı. Pompa falan olmadığı için bir kısım katkı kutusunda kalmıştı. Bir kısımda hortumda kaldı. Birde bizim arabalar 12 lt yağ kapasitesine sahip. Dolayısı ile az gelmiş olabilir.

    Önümüzdeki günlerde bir kutu daha alıp şanzıman yağ değişim zamanında yeni yağ ile birlikte ekletmeyi düşünüyorum. Sonuçta 9 saatlik beklemede bu hali ile bile gözle görülür bir iyileşme oldu.

    Kısacası denemenizde fayda var.




  • hocam teşekkürler , bende sıkıntılıyım o konuda ölcümleriniz tamamen aynı benim aracımdaki sorunla :) bende tedarik edip lucas ı deneyeceğim , dediğiniz gibi şanzıman yağı kapasitesi 12 litre olunca en az 3 kutu yeter :) havalar soğumağa başladıkca sabah kalkışlar biraz daha sorunlu olmaya başlıyor, acaba aracınız kaç km ? iyi günler
  • AYNISI BENİM ARACIMDADA VARDI GÖTÜRDÜM KENDİNE USTA DİYEN BİRİNE BANA BIRAK SABAH BEN BAKIYIM MALİYETİNİDE BERABER SÖYLERİM DEDİ ERTESİ GÜN HABER ÇIKMAYINCA BEN GİTTİM ŞANZUMAN SÖKÜLMÜŞ PARÇALARA AYRILMIŞTI MECBUREN RAZI OLDUM YAPILMASINA SORUNUN TORK KONVENTÖRÜNDE OLDUĞUNU SÖYLEDİ VE SIRASIYLA YAPILAN İŞLEMLER
    1-)TORK KONVENTÖRÜ YAPILDI 500 TL
    2-)SORUN DEVAM ETTİĞİ İÇİN YİNE GİTTİM KONVENTÖRUN OLMADIĞINI YENİSİNİ ALMAM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ 1500 TL
    3-)SORUN HALA DEVAM ETTİĞİ İÇİN BALATALAR VE SELENAYTLARIN DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ 750 TL
    4-)SORUN HALA DEVAM EDİYOR VE ÜSTÜNE YOLDA KALIYORUM SORUNUN BUNLARDA DEĞİL BEYİNDE OLDUĞUNU SÖYLEDİ 1000 EURO
    5-)SONUÇ BAŞTAN AŞAĞI ŞANZUMAN YAPTI GÜYA AMA İLK BIRAKTIĞIMDAN ÇOK DAHA KÖTÜ BİR POZİSYONDAYDI VİTES DEĞİŞİRKEN VURUNTULAR ANORMAL DERECEDE YAKIT TÜKETİMİ DÜNYA BİR MASRAF YAPILMAYAN BİR ŞANZUMAN SONUÇTA SATTIM ARABAYI KURTULDUM
    EN SONUNDA BU SERİLERDE GM ŞANZUMAN KULLANILDIĞINI VE TAMAMINDA BELLİ BİR KM SONUNDA BU SORUNUN OLDUĞUNU SÖYLEDİLER YETKİLİ SERVİSTE ŞU ANDAKİ ARACIMDA YOK BÖLE Bİ SORUN AMA ÇIKACAK YİNE :) SORUN ÖNCE YAZILIM GÜNCELLEMEYLE ÇÖZÜLEBİLİYOR EĞER BU İŞİ ÇÖZMEZSE TORK KONVENTÖRÜNÜN DEĞİŞMESİ GEREKLİYMİŞ YANİ BOŞ YERE BAŞKA ŞEYLERLE UĞRAŞMASIN GÖTÜRDÜĞÜNÜZ USTALAR BOŞ YERE PARANIZI YWEDİRMEYİN USTA DİYE GEÇİNENLERE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felakettin

    AYNISI BENİM ARACIMDADA VARDI GÖTÜRDÜM KENDİNE USTA DİYEN BİRİNE BANA BIRAK SABAH BEN BAKIYIM MALİYETİNİDE BERABER SÖYLERİM DEDİ ERTESİ GÜN HABER ÇIKMAYINCA BEN GİTTİM ŞANZUMAN SÖKÜLMÜŞ PARÇALARA AYRILMIŞTI MECBUREN RAZI OLDUM YAPILMASINA SORUNUN TORK KONVENTÖRÜNDE OLDUĞUNU SÖYLEDİ VE SIRASIYLA YAPILAN İŞLEMLER
    1-)TORK KONVENTÖRÜ YAPILDI 500 TL
    2-)SORUN DEVAM ETTİĞİ İÇİN YİNE GİTTİM KONVENTÖRUN OLMADIĞINI YENİSİNİ ALMAM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ 1500 TL
    3-)SORUN HALA DEVAM ETTİĞİ İÇİN BALATALAR VE SELENAYTLARIN DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ 750 TL
    4-)SORUN HALA DEVAM EDİYOR VE ÜSTÜNE YOLDA KALIYORUM SORUNUN BUNLARDA DEĞİL BEYİNDE OLDUĞUNU SÖYLEDİ 1000 EURO
    5-)SONUÇ BAŞTAN AŞAĞI ŞANZUMAN YAPTI GÜYA AMA İLK BIRAKTIĞIMDAN ÇOK DAHA KÖTÜ BİR POZİSYONDAYDI VİTES DEĞİŞİRKEN VURUNTULAR ANORMAL DERECEDE YAKIT TÜKETİMİ DÜNYA BİR MASRAF YAPILMAYAN BİR ŞANZUMAN SONUÇTA SATTIM ARABAYI KURTULDUM
    EN SONUNDA BU SERİLERDE GM ŞANZUMAN KULLANILDIĞINI VE TAMAMINDA BELLİ BİR KM SONUNDA BU SORUNUN OLDUĞUNU SÖYLEDİLER YETKİLİ SERVİSTE ŞU ANDAKİ ARACIMDA YOK BÖLE Bİ SORUN AMA ÇIKACAK YİNE :) SORUN ÖNCE YAZILIM GÜNCELLEMEYLE ÇÖZÜLEBİLİYOR EĞER BU İŞİ ÇÖZMEZSE TORK KONVENTÖRÜNÜN DEĞİŞMESİ GEREKLİYMİŞ YANİ BOŞ YERE BAŞKA ŞEYLERLE UĞRAŞMASIN GÖTÜRDÜĞÜNÜZ USTALAR BOŞ YERE PARANIZI YWEDİRMEYİN USTA DİYE GEÇİNENLERE

    Hocam geçmiş olsun.

    Tork konverter'ına bende baktırdım. Şuan problem yok. Sizede geçmiş olsun. Bu tip sıkıntılarda mümkün mertebe çok iyi araştırmak lazım. Her ustayım diyene itibar etmemek lazım. Yoksa şu 70TL ye hallettiğim iş için şanzıman inmesi lazım diyen çok usta oldu...




  • Kurban bayramında 2000 km kadar yol yaptım.

    Sanrıım uzun yolda lucas katkısı şanzımana iyice karıştı. Şuan sabah 10 sn ye beklemelerim 2sn civarına düştü çok şükür.

    Bu sonuçta benim için gayet yeterli oldu. Yarın bugün arabayı satarkende kafam rahat olur.

    Aynı problemi yaşayan arkadaşlara kesin tavsiye ederim. 70 TL ye çözüm...
  • hocam kış geldi havalarda baya soğumaya başladı , sabah ilk çalıştırmalarda durum nedir ? ne yazıkki ben halen tedarik edemedim şanzıman katkısını :)
  • Çok şükür hala 2-3 sn civarı araba kalkıyor. Hala stabil..:)
  • hocam selam şanzıman katkısnı sipariş ettim ,acaba sizin kullandığınız ürün kodu ^^. VLUC10009

    LUCAS TRANSMISSION FIX 710ml ^^ mı ? iki kutu 183 tl tuttu ingiltereden gelicek bekliyorum , selamlar iyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekinoks54

    hocam selam şanzıman katkısnı sipariş ettim ,acaba sizin kullandığınız ürün kodu ^^. VLUC10009

    LUCAS TRANSMISSION FIX 710ml ^^ mı ? iki kutu 183 tl tuttu ingiltereden gelicek bekliyorum , selamlar iyi günler.

    Doğrudur Hocam.

    İnşallah sizinde işinizi görür.
  • Selamlar,
    Aynı sorun 2004 3.18ci modelimde var, sabahları bekleme sorunu şu sebeplerden oluyormuş: ( çok fazla araştırdım)
    Gm şanzumanların içerisinde lastik kayışlar var, şanzuman yağı ısınma ve soğuma sonucunda içerideki bu parçaları zamanla eskitiyor ve özelliklerini yitiriyor. ayrıca şanzuman balatalarıda zamanla aşınıyor, ustanın önerisi 40.000 km'de bir şanzuman yağ ve filtresini değiştirmek. ancak 12 lt olan bu yağın şanzumanı sökmeden sadece 6 lt'si değişebiliyor, geri kalan 6 lt parçaların arasında kaldığı için süzülemiyor. bu GM şanzuman 100/120 bin km'de bir içerisi sökülüp bu parçaların değişimiyle ilgili bir revizyon yapılması gerek, bu revizyon sonrasında şanzuman yazılımı resetlenmeli veya update edilmeli. revizyondan sonra şanzuman sıfır gibi tekrar 100 bin km yapmaya hazır hale geliyor. Toplam tutar 2.000 ile 3.500 bin tl arasında bir masraf.
    Bu şekilde kullanılmaya devam edilen şanzumanlar bakımı yapılmadığı için zamanla vites geçişlerinde sorunlar daha sonra da parça kırmaya kadar gidebiliyor. bu da masrafı artırmakta. öneri; şanzuman bakımı yapılana kadar sabah çalıştırılan araç 5 dk gaza basılmadan ısıtılmalı ve sonra yola çıkılmalı ve kullanımda hassas olmalı.
    Bu bilgiler görüşülen otomatik şanzuman konusunda uzman ustalardan derlenmiştir, umarım faydası dokunmuştur.




  • Merhaba;

    Benimde bu konuyla ilgili bir sorunum var burada dile getirmek istedim yardımcı olursanız sevinirim.
    2001 e46 3.20d Tiptronik vites aracımın sabah veya 5-6 saatten fazla beklemeden sonra aracı 3-5 dk ısıttıkan sonra
    harekete geçiriyorum ve bazen araç tam vites geçişi sırasında ön konsoldaki D harfinin yanında bi arıza işareti çıkıyor.
    Bu işaretle birlikte araç nerdeyse hiç gaz yemiyor ve bu arıza aracı istop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor. Bunun sebebi
    ne olabilir lütfen aynı sorunu yaşayanlar veya bilgi sahibi olanlar yardımcı olabilir mi?
    Ayrıca ara sıra şanzımandan gelen vuruntu sesleri beni aşırı derecede rahatsız ediyor. Bi çözüm bulmama yardım edin lütfen .
  • dostum yanan arıza ışığı ile birlikte araç 4 viteste sabitliyor, servise güvenli gidilsin diye yapılmış bir güvenlik uyarı sistemi, şanzimanda ciddi sorun olabilir , tirbün arızalı ve yağ eksiltiyor yada eksiltmiş olabilir ,en kolay ilk müdahele aracın şanzıman yağını ve filterisni değiştirmektir,arıza devam ederse çok iyi bir şanzımancıya acil göstermeni tavsiye ederim, işten anlamayan ustalara sakın kanma .
  • Evet şanzıman yağ eksitmiş onuda pek vaktimiz olmadığı için üstüne tamamlamak için eklemiştik. Ama aynı
    sorun devam etmekte yağ ve filtreyi komple değiştirmeyi düşünüyorum. Sorun devam ederse Ankara yolcusuyuz
    mecburen... Teşekkür ederim yardımınız için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibopotam

    Selamlar,
    Aynı sorun 2004 3.18ci modelimde var, sabahları bekleme sorunu şu sebeplerden oluyormuş: ( çok fazla araştırdım)
    Gm şanzumanların içerisinde lastik kayışlar var, şanzuman yağı ısınma ve soğuma sonucunda içerideki bu parçaları zamanla eskitiyor ve özelliklerini yitiriyor. ayrıca şanzuman balatalarıda zamanla aşınıyor, ustanın önerisi 40.000 km'de bir şanzuman yağ ve filtresini değiştirmek. ancak 12 lt olan bu yağın şanzumanı sökmeden sadece 6 lt'si değişebiliyor, geri kalan 6 lt parçaların arasında kaldığı için süzülemiyor. bu GM şanzuman 100/120 bin km'de bir içerisi sökülüp bu parçaların değişimiyle ilgili bir revizyon yapılması gerek, bu revizyon sonrasında şanzuman yazılımı resetlenmeli veya update edilmeli. revizyondan sonra şanzuman sıfır gibi tekrar 100 bin km yapmaya hazır hale geliyor. Toplam tutar 2.000 ile 3.500 bin tl arasında bir masraf.
    Bu şekilde kullanılmaya devam edilen şanzumanlar bakımı yapılmadığı için zamanla vites geçişlerinde sorunlar daha sonra da parça kırmaya kadar gidebiliyor. bu da masrafı artırmakta. öneri; şanzuman bakımı yapılana kadar sabah çalıştırılan araç 5 dk gaza basılmadan ısıtılmalı ve sonra yola çıkılmalı ve kullanımda hassas olmalı.
    Bu bilgiler görüşülen otomatik şanzuman konusunda uzman ustalardan derlenmiştir, umarım faydası dokunmuştur.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    O ringler ile ilgili bahsetmiş olduğunuz bilgiler tamamen doğru. Hatta bu lucas oil katkısının işe yarama sebebide bu zaten. Sertleşmiş olan O ringleri yumuşatarak yağ kaçağının kesilmesini sağlamak. Yaklaşık 1 senedir benim işimi gördü. Yaklaşık 15.000 km sonra şanzıman yağını tekrar değiştireceğim. En zon değişimden sonra yaklaşık 40.000 km olacak. Lucas katkısını alıp tekrar eklemeyi düşünüyorum.

    Bence şanzıman yağ ve filitresini değiştirdikten sonra her 100.000 km de bir şanzımanı revize ettirmeye gerek yok. İçinin her açılması başlı başına bir risk. Dayımda 500.000 km de mazda 626 var. 91 model ve sıfır almıştı. Bu güne kadar şanzımana yağ ve filtre değişimi dışında hiç dokunmadığını söyled.:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madcom -- 13 Mayıs 2013; 11:44:44 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.