Şimdi Ara

Akaryakıt ve ÖTV zammının faturası: Bu işten kim kazançlı çıktı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Haber burada arkadaşlar:

    http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/736619-memur-zammini-benzin-yuttu

    Özetle şunu söylüyor:

    1. Akaryakıt fiyatları aşırı yükselince vatandaş artık aracına binemez oldu, tüketim azaldı, dolayısıyla vergi gelirinde artış değil, düşüş oldu.
    2. ÖTV fırlayınca vatandaş aracını değiştiremedi, vergi kaybı oldu.
    3. Araçlar değişmeyince, MTV kazancı da düştü, vergi kaybı bu kalemde de oldu.

    Bu nasıl hesaptır benim aklım almıyor. Vergiler iyice artınca kazanç olmuyor, tam tersine kayıp oluyor. Bunu anlamak çok mu zor?
    Bu işten zarar görenler:

    1. Vatandaş: Aracını değiştiremiyor ya da aşırı pahalı yakıt yüzünden mevcut aracına bile binemiyor.
    2. Satıcılar: Hem yeni araç satıcıları hem de akaryakıt satıcılarının satışı düşüyor.
    3. Devlet: Vergi geliri azalıyor.

    Ha peki karı ne diye düşünürsek; cari açığı azaltmaya faydası oluyor sanırım.
    Benim bildiğim "sürümden kazanmak" diye birşey var ticarette. Düşür vergiyi, hem akaryakıt satışın hem de yeni araçlardan vergi gelirin artsın, kara geç.
    Ya da başka hesaplar var da benim aklım mı almıyor, anlamıyorum.







  • Sürümden kazanmak=trafikteki araç sayısının 2-3 katina çıkması... Sence mantıklı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Haber burada arkadaşlar:

    http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/736619-memur-zammini-benzin-yuttu

    Özetle şunu söylüyor:

    1. Akaryakıt fiyatları aşırı yükselince vatandaş artık aracına binemez oldu, tüketim azaldı, dolayısıyla vergi gelirinde artış değil, düşüş oldu.
    2. ÖTV fırlayınca vatandaş aracını değiştiremedi, vergi kaybı oldu.
    3. Araçlar değişmeyince, MTV kazancı da düştü, vergi kaybı bu kalemde de oldu.

    Bu nasıl hesaptır benim aklım almıyor. Vergiler iyice artınca kazanç olmuyor, tam tersine kayıp oluyor. Bunu anlamak çok mu zor?
    Bu işten zarar görenler:

    1. Vatandaş: Aracını değiştiremiyor ya da aşırı pahalı yakıt yüzünden mevcut aracına bile binemiyor.
    2. Satıcılar: Hem yeni araç satıcıları hem de akaryakıt satıcılarının satışı düşüyor.
    3. Devlet: Vergi geliri azalıyor.

    Ha peki karı ne diye düşünürsek; cari açığı azaltmaya faydası oluyor sanırım.
    Benim bildiğim "sürümden kazanmak" diye birşey var ticarette. Düşür vergiyi, hem akaryakıt satışın hem de yeni araçlardan vergi gelirin artsın, kara geç.
    Ya da başka hesaplar var da benim aklım mı almıyor, anlamıyorum.

    bu kanunla milleti 1.6 almaya iyice yönlendirdiler.

    hükümetin kesinlikle vergi kaybı oldu .

    mesela benim 100.000 tl bütçem var diyelim. passat 2.0 alacaktım. ortalama devlete 55.000 vergi ödeyecektim.

    bunlar sözde fazla vergi toplamak adına 2.0a vergi arttırımı yaptılar. kardeşim benim aracım yok pert olmuş araç mecbur alacağım ne yapiyorum gidip 1.6 passata 90bin bayılıyorum.devletin bu araçtan aldığı vergi.35bin tl. mtv yi saymıyorum bile.


    burda en güzel karı bayiler yaptilar .tüm 2.0 ve üstü alcakların %50si 1.6 ya yüklendi.asıl kar eden bayiler oldu.

    bu hesabı yapamayan beceriksiz maliyeciler hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.100 bin tl araç alımı yapacak birinin cebindeki pğarayı devlet yerine bayi aldı almayada devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 24 Nisan 2012; 11:39:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Haber burada arkadaşlar:

    http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/736619-memur-zammini-benzin-yuttu

    Özetle şunu söylüyor:

    1. Akaryakıt fiyatları aşırı yükselince vatandaş artık aracına binemez oldu, tüketim azaldı, dolayısıyla vergi gelirinde artış değil, düşüş oldu.
    2. ÖTV fırlayınca vatandaş aracını değiştiremedi, vergi kaybı oldu.
    3. Araçlar değişmeyince, MTV kazancı da düştü, vergi kaybı bu kalemde de oldu.

    Bu nasıl hesaptır benim aklım almıyor. Vergiler iyice artınca kazanç olmuyor, tam tersine kayıp oluyor. Bunu anlamak çok mu zor?
    Bu işten zarar görenler:

    1. Vatandaş: Aracını değiştiremiyor ya da aşırı pahalı yakıt yüzünden mevcut aracına bile binemiyor.
    2. Satıcılar: Hem yeni araç satıcıları hem de akaryakıt satıcılarının satışı düşüyor.
    3. Devlet: Vergi geliri azalıyor.

    Ha peki karı ne diye düşünürsek; cari açığı azaltmaya faydası oluyor sanırım.
    Benim bildiğim "sürümden kazanmak" diye birşey var ticarette. Düşür vergiyi, hem akaryakıt satışın hem de yeni araçlardan vergi gelirin artsın, kara geç.
    Ya da başka hesaplar var da benim aklım mı almıyor, anlamıyorum.

    bu kanunla milleti 1.6 almaya iyice yönlendirdiler.

    hükümetin kesinlikle vergi kaybı oldu .

    mesela benim 100.000 tl bütçem var diyelim. passat 2.0 alacaktım. ortalama devlete 55.000 vergi ödeyecektim.

    bunlar sözde fazla vergi toplamak adına 2.0a vergi arttırımı yaptılar. kardeşim benim aracım yok pert olmuş araç mecbur alacağım ne yapiyorum gidip 1.6 passata 90bin bayılıyorum.devletin bu araçtan aldığı vergi.35bin tl. mtv yi saymıyorum bile.


    burda en güzel karı bayiler yaptilar .tüm 2.0 ve üstü alcakların %50si 1.6 ya yüklendi.asıl kar eden bayiler oldu.

    bu hesabı yapamayan beceriksiz maliyeciler hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.100 bin tl araç alımı yapacak birinin cebindeki pğarayı devlet yerine bayi aldı almayada devam ediyor.













    +1 aynen oyle oldu.

    OTV artisinin tek faydasi 1.6 araclardaki kar oranlarinin artmasi oldu. Ama iste kafasini calistirmayip dusunmeyi bilmeyen insanlara luks otodan daha fazla vergi aliyoruz 1.6 ya dokunmadik dediginde buna inaniyor.




  • mesele cari açıksa eğer..üretim yapıp ihrac ededeceksin dış ülkelere..ihracatı artıracaksın yapacak başka bişey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Haber burada arkadaşlar:

    http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/736619-memur-zammini-benzin-yuttu

    Özetle şunu söylüyor:

    1. Akaryakıt fiyatları aşırı yükselince vatandaş artık aracına binemez oldu, tüketim azaldı, dolayısıyla vergi gelirinde artış değil, düşüş oldu.
    2. ÖTV fırlayınca vatandaş aracını değiştiremedi, vergi kaybı oldu.
    3. Araçlar değişmeyince, MTV kazancı da düştü, vergi kaybı bu kalemde de oldu.

    Bu nasıl hesaptır benim aklım almıyor. Vergiler iyice artınca kazanç olmuyor, tam tersine kayıp oluyor. Bunu anlamak çok mu zor?
    Bu işten zarar görenler:

    1. Vatandaş: Aracını değiştiremiyor ya da aşırı pahalı yakıt yüzünden mevcut aracına bile binemiyor.
    2. Satıcılar: Hem yeni araç satıcıları hem de akaryakıt satıcılarının satışı düşüyor.
    3. Devlet: Vergi geliri azalıyor.

    Ha peki karı ne diye düşünürsek; cari açığı azaltmaya faydası oluyor sanırım.
    Benim bildiğim "sürümden kazanmak" diye birşey var ticarette. Düşür vergiyi, hem akaryakıt satışın hem de yeni araçlardan vergi gelirin artsın, kara geç.
    Ya da başka hesaplar var da benim aklım mı almıyor, anlamıyorum.

    bu kanunla milleti 1.6 almaya iyice yönlendirdiler.

    hükümetin kesinlikle vergi kaybı oldu .

    mesela benim 100.000 tl bütçem var diyelim. passat 2.0 alacaktım. ortalama devlete 55.000 vergi ödeyecektim.

    bunlar sözde fazla vergi toplamak adına 2.0a vergi arttırımı yaptılar. kardeşim benim aracım yok pert olmuş araç mecbur alacağım ne yapiyorum gidip 1.6 passata 90bin bayılıyorum.devletin bu araçtan aldığı vergi.35bin tl. mtv yi saymıyorum bile.


    burda en güzel karı bayiler yaptilar .tüm 2.0 ve üstü alcakların %50si 1.6 ya yüklendi.asıl kar eden bayiler oldu.

    bu hesabı yapamayan beceriksiz maliyeciler hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.100 bin tl araç alımı yapacak birinin cebindeki pğarayı devlet yerine bayi aldı almayada devam ediyor.

    Alıntıları Göster
    bu kanunla milleti 1.6 almaya iyice yönlendirdiler.

    hükümetin kesinlikle vergi kaybı oldu .

    mesela benim 100.000 tl bütçem var diyelim. passat 2.0 alacaktım. ortalama devlete 55.000 vergi ödeyecektim.

    bunlar sözde fazla vergi toplamak adına 2.0a vergi arttırımı yaptılar. kardeşim benim aracım yok pert olmuş araç mecbur alacağım ne yapiyorum gidip 1.6 passata 90bin bayılıyorum.devletin bu araçtan aldığı vergi.35bin tl. mtv yi saymıyorum bile.


    burda en güzel karı bayiler yaptilar .tüm 2.0 ve üstü alcakların %50si 1.6 ya yüklendi.asıl kar eden bayiler oldu.

    bu hesabı yapamayan beceriksiz maliyeciler hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.100 bin tl araç alımı yapacak birinin cebindeki pğarayı devlet yerine bayi aldı almayada devam ediyor.

    bunlar sözde fazla vergi toplamak adına 2.0a vergi arttırımı yaptılar.
    ÖTV artışı daha fazla vergi toplamak için yapılmadı.
    ÖTV artırımındaki hedef araç ithalini düşürerek cari açığı azaltmaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan.mustafa -- 24 Nisan 2012; 11:48:10 >




  • vergi kaybının nedenini tüketimin azalmasına bağlamaları çok iyi niyetli bir yaklaşım olmuş. aşırı pahalı akaryakıt, sigara vs kaçakçılığın önünü açıyor, bu işi daha da cazip hale getiriyor bence. asıl kayıp kaçak sigara- akaryakıt vs.nin yurda sokulması, vicdansızca kaçak elektrik kullanan insanların bulunmasıdır. vergi kaybının acısının vergisini veren vatandaştan çıkartılmak istenmesi ise zulümdür.
  • Petrol,aldığımız araçlar hep ithal.
    Yemişim devletin vergi gelirini.
    Cari açık dağları aşmış zadelerin derdi benzinden toplayacakları vergi.
    Bu ülkede petrol bağımlılığını,her yere arabayla gitme hastalığını, bitirerek,ithale karşı yerli üretimi teşvik ederek devletini adam edersin.
    Benzinden arakladığım arabadan haraçladığım vergi düştü diye ağlayarak değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 24 Nisan 2012; 12:06:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Sürümden kazanmak=trafikteki araç sayısının 2-3 katina çıkması... Sence mantıklı mı?

    Yani bu vergi artışlarının sebebi, trafikteki araç sayısını düşük tutup trafik karmaşaşını önlemekmi? Sence bu mantıklı mı?
  • hükümetin amacı ülkenin çok fazla olan ithalatını azaltmaktır

    insanlara araba alamazsınız diyemezler ama araba almalarını zorlaştırabilirler

    2.0 motor arabalara çok yüksek vergi koydular ve ithalat azaldı

    eğer ki bu azalma yeterli değilse 1,6 motor içinde vergileri artırırlar ve ithalatı iyice kısarlar

    amaç vergi gelirini artırmak değil

    ülkeye giren yabancı mal sayısını azaltmak yani dışarıya giden ülke parasını azaltmak
  • Hayal mi görüyorsunuz anlamıyorum nerde düşüyor vergi geliri, millet nerden buluyorsa artık halen 0 araç almaya devam ediyor, halen arabasını harıl harıl kullanmaya devam ediyor. Zaten LPG dönüşümü yaptırınca da değişen bir şey yok LPG üzerindeki vergi oranı benzinden daha yüksek.

    Bu millet salak, dediğiniz gibi var olan etkiye, adam gibi tepki verebilecek kapasitede olsaydı zaten çok farklı yerlerde olurduk.
  • Eski araca fazla vergi geliyor.
    Bu şekilde ayar çeker hükümet merak etmeyin
  • arkadaşlar bu vergi artışı zenginlerin işine yaradı.meclisteki vekillerin de çoğu büyük yada küçük şirket,işletme sahibidir.bu tip insanlar büyük şirketler aldıkları yakıtı,faturalı alınan aracın ötvsini giderden düşerler.öyle olunca bu vergi artışı sadece sabit gelirliden vergi alır.unutmayalım ki zamanında bu ülkede manukyan vergi rekortmeni olmuştu.o zamanda millet uçkuruna düşkün denmişti,işin aslı uçkur değil bütün büyük firmaların giderlerini yüksek tutup vergi vermemesi.adam 130 binlraya bmw alsa faturasını gider gösterse o zaman diliminde hemen hemen hiç vergi vergi vermez.adam da kendi maliyetinden yüksek maliyete satar hem bmw ye biner beleşe hemde kar eder.ilk olarak vergi toplamanın adilleşmesi lazım,ama o da zor asıl vergi kaçıranlar mecliste.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.