Şimdi Ara

HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
26.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
    Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
    Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
    Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.







  • Zaten hız sabitleme şehir dışı için bir donanımdır. Şehir içinde kullanılamaz. Işıklar,virajlar, trafik... Ayrıca frene bastığında devre dışı kalır. 50 ile dönülmesi gereken kavşağa boşuna 90 la girmişsin. Frene basıp, sonra tekrar ayarlarsan sorun kalmaz.
  • Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.
  • hız sabitleme sistemine otomatik pilot muamelesi yapılırsa güvenli olmaz tabiki. 50 ile dönülecek yere gelirken sistemi devre dışı bırakmak lazım. yoğun durkalk trafiği yoksa ben şehiriçinde de aktif olarak kullanıyorum, el alışınca direksiyondan rahatlıkla devreye sokulup çıkarılıyor.
  • kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli
  • anlaşılan sizin beklentiniz çok büyükmüş hız sabitlemeden, ama umduğunuzu bulamamışsınız.

    adı üzerinde hız sabitleyici OTOMATİK PİLOT değil.

    amacı zaten uzun yolda, yada trafiğin olmadığı veya minimum trafiğin olduğu yollarda, bölgelerde kullanmak. uzun yolda inanılmaz rahatlık ve kolaylık sağlıyor, yakıt tüketimini azaltmanıza yardımcı oluyor (devri sabit tuttuğundan dolayı).

    eğer siz trafiğin yoğun olduğu yada sürekli olarak aracın hızını değiştirmek zorunda olduğunuz bölgelerde kullanırsanız gereksiz yere eziyet çekersiniz. hem her aklı başında insan virajlarda ya da gereken herhangi bir durumda aracını tanıyorsa (ki her şoför tanımalıdır) aracını yavaşlatması gerektiğini bilir. sırf tembellik yapıp hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için frene basmıyor ise bu hız sabitlemenin değil şoförün suçudur.

    velhasıl kelam doğru kullanıldığı taktirde en gerekli konfor donanımlarından biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

    bu zaten birçok aracın klavuzunda yazıyor, benim aracım 5500kmde bunun 3000km si uzun yolda geçmiştir ve genelde hız sabitleme açık gidiyorum hiçbir tehlikeli durum yaşamadım, ama benim aracım hız sabitleme kolda değil direksiyon üstünde ve özellikle Cancel tuşunu kocaman yapmışlar ki ani bir durumda zaten elin hiç aramadan o tuşa basabilirsin, diğer araçlar için bişey diyemeyeceğim. ve zaten virajlarda duruma göre + - tuşuyla hızımı yavaşlatıp ayarlıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 12 Nisan 2012; 1:19:19 >
  • hız sabitleyiciyi faal bir şekilde kullanıyorum, ama ne yalan söyleyeyim kullanmadğım zamandan daha çok dikkat kesiliyorum devrede olduğunda, bir kere herşeyden evvel ayağım frene en yakın konumda oluyor olabilecek en düşük hıza ayarlıyorum. Direksiyonun üstündeki cancel tuşundan yada gaz fren debryaj her hangi birine dokunulduğunda devreden çıkıyor benim aracımda, çok faydalı bir donanım olduğunu düşünüyorum, yakıt tasarrufu için birebir. Dikkat şart ama.
  • Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
    Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
    Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
    Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
    Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.
  • Hız sabitleyici alkol gibidir. Lütfen bilinçli kullanınız.
  • Hiç kullanmadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
    Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
    Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
    Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
    Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

    Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?
  • Uzun yolda faydali.. Manuel vitesli araclarla uzun sureli yolculuklarda ayaklara giren kramplari onleyici bir unsur
  • kullanimini bildikten sonra, son derece faydali bir teknolojidir.
    Oncelikle CC sehir icinde ve yogun trafikte kullanilmaz. Dur kalklarin ve isiklarin oldugu bir trafikte CC hicbir ise yaramaz.
    ikincisi, ayak frende ya da frene yakin olmali (yani ayaginizi altiniza almayin:)), dikkat hic bir sekilde dagitilmamali, cunki her an frene basmak zorunda kalabilirsiniz.
    Ucuncusu, sollamalarda CC iptal edilmeli (ya da gaz ile hiz arttirilmali), sollama tamamlandiktan sonra tekrar CC'ye alinmali.

    Bunlar tamamen benim tecrubelerim, herhangi bilimsel bir veriye dayanmiyor.
  • özellikle güçlü motorlu ve arkadan itişli araçlarda esp olmadan kullanılması faciaya yol açabilir, virajda falan birden gaz vermesi hoş olmayan sonuçlar doğurabilir

    1.6 FSI Golf ile Ankara'dan Konya'ya gitmiştim, güzel bir donanımdı, yolu biliyordum hız azaltmam gereken virajlarda da "-" butonu ile gazdan ayağımı çekmiş gibi yavaşlatıyordum sonra tekrar "+" tuşuyla hızlanıyordum

    dalıp gitme konusuna gelince... dalıp gidecek olan sürücü ayağı gazdayken de dalabilir, bilinci yerinde olan sürücü öneki araca yaklaşırken ya benim gibi "-" butonuyla hızını azaltır ya da devreden çıkartır

    ayrıca belirteyim ekonomi değil, konfor donanımıdır, yol dümdüz olmadıkça hız azalması durumunda fazla gaz veriyor ve aşırı tüketime yol açıyor

    deviri değil hızı sabit tutar, en tasarruflu sürüş sabit devirde gitmektir, keşke devir sabitleyici olsa, gerçi kamyoncular onu gaz pedalına tuğla şeklinde çözüyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2012; 2:30:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
    Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
    Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
    Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
    Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

    Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?

    Kısaca açıklıyorum,

    Hız sabitleyici aktif konuma getirdiğinizde,
    Olay sonrası bana anlatılan şeklini özet geçersem.
    El gazına bastığınızda, iki nokta var.
    İstediğiniz hıza gelmek için ikinci son noktaya gidiyor, daha sonra kalmak istediğiniz hızı onayladığınız birinci noktaya geri düşüyor ve o hızda sabit kalıyor.
    Fren yaptığınızda yada sabitleyiciden düşürdüğünüzde, bu sıfır konumuna geliyor.
    Birincisinde 2 konumunda kaldı, diğerinde ise 1 konumunda kalmıştı.
    2 de kaldığında, sabitleyicideki tuşlardan iptal etme şansınız olmuyor.
    Frende aynı şekilde şişiyor ve altında bir taş misali kıpırdamıyor.
    Ve sürekli son devirde hızınız devamlı yükseliyor maksimum ulaşabildiği hıza kadar.
    Burada yapacak tek şey N konumuna alıp durmasını beklemenız, yada cüssesine güveniyorsanız ve kontrol edebileceğinize inanıyorsanız el frenini çekmenizki bunun sınırı var zaten.
    1 konumunda takılı kaldığında hızınız artmıyor fakat fren yine aynı şekilde şiştiğinden yine çare N konumuna alıp aynı girişimde bulunmak.
    Yine fren burada biraz daha gevşek ve bir takım tepkiler vermeye yardımcı oluyor.

    Soğuk kanlı olmak lazım.
    Ne kadar soğuk kanlı olsakta, iş Allaha kalıyor.
    Önünüze bir tırın çıkması vs yada keskin bir viraj gibi.
    Bu olaydan sonra İstanbul-Ankara Otoban harici kullanmamaya özen gösteriyorum.

    Kullanmamak bence en güzeli.

    İyi geceler.




  • hız sabitleme değil de onun ne olduğunu ve amacını bilmeyen
    için gerçekten tehlikeli olabilir. onlarca yıldır başta amerika ve avrupada kullanılan bir sistemi
    yeni bişey bulmuş gibi tehlikeli diyebilen için uygun değildir.
    şehiri içi sıkışık trafikte ya da virajda sabitlemeyi kullanmayı düşünüp bunun
    tehlikeli olarak tanımlayan biri hiç kullanmamalıdır.
  • sahilde takarım 70 e devam ederim benzinim yoksa yolda kalmiyim diye yakarım sigaramı benim açımdan pek sıkıntı olmuyor yoldan ayırmıyoruz gözümüzü ayaklarım dinleniyor keskin virajda veya herhangi hız düşürmek gerekebilecek durumda iptal ediyorum yada frene dokunup bırakıyorum kendi kendine hız kesiyor... hızlanmam gerekincede iptal edip köklüyorum gazı.

    pek bi sıkıntısı yok ya kullanmayı öğrenmek lazım bide otomatik pilot değil bu bunu unutmamak lazım o sistemler falan arabamda olsa benim içim gene rahat etmez system fail olur fail oluruz sonra
  • Cruze Control zaten şehir içi aktif kullanım için uygun değildir bu tartışılamaz arkadaşlarda gereken şekilde açıklamış.

    Yakıt tasarrufu sağladığı bi gerçek güzel bi donanım ama ben bunun yerine birkaç saab modelinde sadece denk geldiğim el ile gaz verme kontrolünü daha çekici buluyorum dikkat dağınıklığınada sebeb olmaz
  • Sürekli aynı hızda gitmekte tehlikeli olabiliyor.Özellikle gittiğiniz yol dümdüz ise.Direksiyon başında uyumaya bile sebep olabilir
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.