Şimdi Ara

100 km de 8 lt. LPG (1991 Corolla AE92)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
7.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;
    Geçen haftasonu şehirlerarası yolculuğa çıktım. Yaklaşık 420 km lik bir mesafe gittim ve geldim. Başlıkta belirttiğim araç var bende. Gidiş dönüş hesapladım, yaklaşık 8 lt. lpg yakıyorum 100 km de. Bu arada arabayı sakin kullanmadım, LPG de uzun yolda daha önceki deneyimlerimden gördüğüm hızlı veya sakin yaktığın miktar değişmiyor. Benim sormak istediğim 1.6 karbüratörlü motora sahip bu model bir araç için değerler nasıl? Sıralı sistem LPG li daha üst model araçlar da durum ne olurdu. Bilgi, deneyim ve yorumlarınızı bekliyorum?



  • iyi değerler bence sıralı sistemde de çok değişmez. benim eski merivam da şehir içi şehir dışı taş çatlasa 50 km farkediyordu

    36 lt alıyordu şehir içi 290-300 km şehir dışı taş çatlasa 350 ama genelde 320-330 arası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    iyi değerler bence sıralı sistemde de çok değişmez. benim eski merivam da şehir içi şehir dışı taş çatlasa 50 km farkediyordu

    36 lt alıyordu şehir içi 290-300 km şehir dışı taş çatlasa 350 ama genelde 320-330 arası
    karbüratörlü olmasına ragmen gayet güzel değerler bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_dmr

    karbüratörlü olmasına ragmen gayet güzel değerler bence

    Alıntıları Göster
    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..

    Alıntıları Göster
    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.


    +1

    Alıntıları Göster
    Karbüratörlü ve 20 yaşını aşmış bi araba için iyi değerler sakin kullanmadım demişsiniz demekki sakin kullansanız daha da iyi olucak maşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.


    Bir düzeltme: Gümrük birliği 1995 yılında imzalandı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.


    kliması süperdi gerçekten 1 dakikada buz gibi olurdu araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    LPG'den hiç anlamam, ama o aracı iyi bilirim.
    Gerçek efsanedir o.
    O araçla ilgili övgü dolu hiçbir söz beni şaşırtmaz.
    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)
    Yollarda ''En İyi Yerli'' nin Ford Taunus olduğu,
    Almancıların yurda getirdiği modeli düşük, bizim yollarımıza dayanamayan,
    yüksek masraflar çıkaran Mercedes, Audi, VW'ler dışında pek de bir yabancı araç göremeyeceğiniz yıllarda,
    gümrük birliği anlaşması sonrasında gelen ilk araçlardandır.
    Çok beğenilmiştir, sevilmiştir.
    ''Sorunsuz Toyota'' imajını zihinlere kazımış bir araçtır.
    ''Rough Road Package'' diye adlandırılan bozuk yol paketi ve
    Arabistan çölleri, sıcağı düşünülerek ayarlanmış klima sistemi ile gelmişti ülkemize.
    20 yaşını aşmıştır bu arabalar ama,
    pekçoğunun orjinal döşeme kumaşı hala sapasağlamdır,
    orjinal direksiyonu - göğüsü hala kırılıp dökülmemiş, sararıp solmamıştır,
    motorları ağır bakımlara ihtiyaç duymamıştır.


    Bir düzeltme: Gümrük birliği 1995 yılında imzalandı..


    Haklısınız, Gümrük Birliği Anlaşmasının imzalanması 1995 yılında.

    1990 Yılından itibaren ithal araçların artışındaki sebep,
    o yıldan itibaren ithal araçlardaki gümrük vergilerinin düşürülmesi,
    koruma oranlarının azaltılması nedeniyle idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..

    Araba nın ilk sahibiyiz. ilk günden beri bizde. Şuan 170000 km de özenerek bindik. Arkadaş bahsetmiş evet döşemeler hala ilk günki gibi sapasağlam. Arabaya daha 1.5 sene önce lpg taktırdık onun içinde çok düşündük ama nazar değmesin lpg ile de çok uyumlu çıktı. Hiç üzmedi bizi bu zamana kadar. Sorunsuzluk abidesi. Bakımlarını yaptıktan sonra her yola çıkabilirsiniz. İnanın 21 yıllık araç ama yol tutuşu uzun yolda gerçekten tatmin ediyor. Emsali araçlar içinde en konforlusu ve donanımlısı. GL serisi bizdeki. Satmaya kıyamıyoruz dile kolay 21 yılllık mazisi var ailede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..

    Araba nın ilk sahibiyiz. ilk günden beri bizde. Şuan 170000 km de özenerek bindik. Arkadaş bahsetmiş evet döşemeler hala ilk günki gibi sapasağlam. Arabaya daha 1.5 sene önce lpg taktırdık onun içinde çok düşündük ama nazar değmesin lpg ile de çok uyumlu çıktı. Hiç üzmedi bizi bu zamana kadar. Sorunsuzluk abidesi. Bakımlarını yaptıktan sonra her yola çıkabilirsiniz. İnanın 21 yıllık araç ama yol tutuşu uzun yolda gerçekten tatmin ediyor. Emsali araçlar içinde en konforlusu ve donanımlısı. GL serisi bizdeki. Satmaya kıyamıyoruz dile kolay 21 yılllık mazisi var ailede.

    Alıntıları Göster
    İYİ GÜNLER BENDE AE92 KULLANICISIYIM. UZUN YOLDA BENDE 8-9LT YAKIYORUM. ŞEHİR İÇİ 10LT CİVARINDA GEZİYOR.
    YOL TUTUŞU,SÜRÜŞ ZEVKİ,KONFORU SON MODEL ARABALARI NEREDEYSE ARATMIYOR. KLİMALI+HİD DİREKSİYONLU 1.6 MOTORLUSUNU HERKEZE TAVSİYE EDERİM.

    HELE ARACINIZ DİRİYSE İNSANLAR GELİP İNCELEYİP BU ARABALAR ÇOK SAĞLAM GİBİLERDEN SOHBETE GELİYORLAR...

    YAĞINA SUYUNA BAKARSANIZ SİZİ ÜZMEYECEK BİR ARAÇ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..

    Araba nın ilk sahibiyiz. ilk günden beri bizde. Şuan 170000 km de özenerek bindik. Arkadaş bahsetmiş evet döşemeler hala ilk günki gibi sapasağlam. Arabaya daha 1.5 sene önce lpg taktırdık onun içinde çok düşündük ama nazar değmesin lpg ile de çok uyumlu çıktı. Hiç üzmedi bizi bu zamana kadar. Sorunsuzluk abidesi. Bakımlarını yaptıktan sonra her yola çıkabilirsiniz. İnanın 21 yıllık araç ama yol tutuşu uzun yolda gerçekten tatmin ediyor. Emsali araçlar içinde en konforlusu ve donanımlısı. GL serisi bizdeki. Satmaya kıyamıyoruz dile kolay 21 yılllık mazisi var ailede.

    zaten yeni bir araç almayı dusunmeyin bile. Ben şirkete kiralanan ve farklı arkadaslarımdaki birçok araca bindim. Yeni aracların motorları guzel ancak parca kalitesi kotu. Bizde de 91 mazda 626 var. 2003 model bmw 7 serisinden daha konforlu ve geniş içi. Gecenlerde 120 binlik c180'e bindim. Konya yolunda 180le giderken kopru cıkısında korktum guven vermedi. Aynı yolda aynı hızda 91 mazda 626 cok konforluydu hiç korkutmuyor sanki araba gitmiyormus gibi hissettiriyor. Bu eski japon arabalarında hergun yeni bişeyler ogreniyorum. Sanırım suspansiyonda farklı aparatlar var bunların. Gecen yıl izmirden uzun yola giderken 2 araba gittik arkadaslarla; cok virajlı yollardı. Biz arabada eglendik zevk aldık yolda, 20 dk sonra lineadaki arkadaslar aradı duralım milletin migdesi bulandı fln diye. Nitekim 2 kişi kustu onlarda :) japonların bu aracları yaparken birçok şeyi dusunduklerini cok iyi biliyorum artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Japon efsanelerinden birine sahipsiniz. Kaç km'de bu araç? Sıfır otolardan bile ekonomik hala masallah nazar değmesin..

    Araba nın ilk sahibiyiz. ilk günden beri bizde. Şuan 170000 km de özenerek bindik. Arkadaş bahsetmiş evet döşemeler hala ilk günki gibi sapasağlam. Arabaya daha 1.5 sene önce lpg taktırdık onun içinde çok düşündük ama nazar değmesin lpg ile de çok uyumlu çıktı. Hiç üzmedi bizi bu zamana kadar. Sorunsuzluk abidesi. Bakımlarını yaptıktan sonra her yola çıkabilirsiniz. İnanın 21 yıllık araç ama yol tutuşu uzun yolda gerçekten tatmin ediyor. Emsali araçlar içinde en konforlusu ve donanımlısı. GL serisi bizdeki. Satmaya kıyamıyoruz dile kolay 21 yılllık mazisi var ailede.

    zaten yeni bir araç almayı dusunmeyin bile. Ben şirkete kiralanan ve farklı arkadaslarımdaki birçok araca bindim. Yeni aracların motorları guzel ancak parca kalitesi kotu. Bizde de 91 mazda 626 var. 2003 model bmw 7 serisinden daha konforlu ve geniş içi. Gecenlerde 120 binlik c180'e bindim. Konya yolunda 180le giderken kopru cıkısında korktum guven vermedi. Aynı yolda aynı hızda 91 mazda 626 cok konforluydu hiç korkutmuyor sanki araba gitmiyormus gibi hissettiriyor. Bu eski japon arabalarında hergun yeni bişeyler ogreniyorum. Sanırım suspansiyonda farklı aparatlar var bunların. Gecen yıl izmirden uzun yola giderken 2 araba gittik arkadaslarla; cok virajlı yollardı. Biz arabada eglendik zevk aldık yolda, 20 dk sonra lineadaki arkadaslar aradı duralım milletin migdesi bulandı fln diye. Nitekim 2 kişi kustu onlarda :) japonların bu aracları yaparken birçok şeyi dusunduklerini cok iyi biliyorum artık

    Alıntıları Göster
    Bu arada bendeki D segmentinin sınırlarını zorlayan 1.6 lt motor hacimli mazda 626'da sizin toyota corolla ile aynı yakıt tuketimine sahip onu da belirtmek isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Bu arada bendeki D segmentinin sınırlarını zorlayan 1.6 lt motor hacimli mazda 626'da sizin toyota corolla ile aynı yakıt tuketimine sahip onu da belirtmek isterim.

    Alıntıları Göster
    Karbüratör için değerler çok güzel,bizim 1.6 Megane 7.3-7.5 arası yakıyor uzun yolda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Karbüratör için değerler çok güzel,bizim 1.6 Megane 7.3-7.5 arası yakıyor uzun yolda.

    Alıntıları Göster
    abartmayın neresi iyi değer bunun fazlaa şehirler arası t0lda 8l ç0k taunuz yakmıy0 0nu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)



    1992 den itibaren logo kullanılmaya başlandı...
  • Bende de 92 model otomatik civic var.1.5 motor 90 beygir.istanbul sehiricinde 11 LPG yakıyor.uzun yola çıkmadım hiç.
  • Masallah nazar degmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapator

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    Türkiye'ye adetlice gelen ilk modelleri 1990 modeldir.
    (Önlerinde logo olarak Toyota yazısı vardır, 1991 modellerde elips logo vardır)



    1992 den itibaren logo kullanılmaya başlandı...


    Merhaba, 1991 modellerde de amblem kullanılmış, çünkü aracımda orjinal olarak var.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.