Şimdi Ara

MMT şanzımanları toplatmak için yasal süreç..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
3.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüm eski dostlara tanıdıklara selam,
    Bir sene önce bir bombam var ama şimdi söyleyemem demiştim..
    Eski arkadaşlar bilir..
    Şimdi yasal sürecim bitti.. aracı icra yoluyla teslim ettim, paramı aldım..
    Yasal sürecin bedeli toyota ya 55 bin TL yi buldu..
    Hatta yasal süreçte mahkeme kararı çıkarken bir hata yaptık, yapmasaydık bu rakkam 65 i bulurdu. Şimdi yeni davalarda o hatayıda yapmayız artık.
    Halbuki 2009 da toyota yetkililerine dedim ki, verin 36 bi TL ( aldığım para) verim arabayı uzlaşalım. Yok dediler. kazanamazsın..
    55 bin TL lik maliyet çok değil, toyota ya dokunmaz..

    55 bin TL nasıl tuttu;

    8 bin küsur Tüketici mahkemesindeki davayı kaybettikleri için, avukat ve diğer maslaflar, mahkeme harçları,

    44 bin küsür, icrai süreçte çıkan bedel, faiz, masraflar ve avukatlık ücreti.

    3 bin tl gibi bir rakkamda muhtemelen kendi avukatlık bürosuna verdiği rakkam..
    Aslına bakarsanız bu 3 bindende çoktur ama bizim dava için avukatların harcadığı ufak bedel diyelim..

    sonuç: 55 bin TL maliyet, memnuniyetsiz ve kızgın müşteri sonucu toplatma kararı çıkartılması için mücadele edecek idealist bir tüketici kazandı toyota.

    kendilerini bu mücadelelerinde tebrik ediyor ve başlarını kuma gömmeye devam etmelerini temenni ediyorum ki ben davalarımı kazanayım...

    Toplatma davasını kaybedebilirim de. Çünkü onlar büyük balık, ben küçük balık.. fakat haklı olduğuma eminim ve mücadelem şimdi başlıyor..
    Saygılar..


    Adalet Örümcek Ağına Benzer, Büyük Sinek Geçer Gider, Küçük Sinek Takılır Kalır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 21 Mart 2012; 22:32:00 >







  • Azminizden dolayı sizi tebrik ediyorum. Sizin davayı merak ediyordum şimdi gördüm sonucu. Hayırlı olsun.
  • teşekkürler..
    Davanın süreci kolay olmadı. Kısaca anlatayım;
    Öncelikle dava ettiğiniz için toyota size düşman oluyor. Sen bana ihanet ettin havasına giriyor.
    sizi son dakikaya kadar zor durumda bırakmak için herşeyi yapıyor. Davayı kazanamayacağını bildiği halde hep yokuş yapıyor, zorluk çıkarıyor..
    hatta dilekçelerinden birinde aynen söyle yazmıştı avukatları;
    "Davacı bu aracı kullanma teknik yetkinliğine sahip değildir!"
    Peki ben ne yanıt yazdım?
    "T.C. nin bana vermiş olduğu otomobil kullanma ehliyeti dışında, bu aracı kullanmak için başka bir resmi belge gerekiyorsa lütfen yüce mahkemeniz huzurunda tarafıma bildirsinler"
    :)

    Neyse, gelelim sürece, benim aracım ikinci el oluğu için dava uzadı. deliller toplandı, ek deliller istendi. sonra 3 üncü duruşma akabinde bilirkişiye sevk edildi.
    Bilirkişi keşif günü belirlendi, keşif gününde bilirkişi geldi, hakim ile birlikte mahkeme otoparkında aracı incelediler, beni dinlediler, sonra aracı itü kampüsüne getirmek için bana uygun gün verdiler. Bilirkişi olarak seçilen hocalarıma teşekkür ederim. Çok kibar ve anlayışlıydılar. Benim uygun olduğum günü kabul ettiler, aracı çabucak inceleyip beni yolladılar. Ancak aracı inceledikleri sırada benim orada olmamı istemediler. Kendileri bu konuda pek çok araçla karşılaştıkları için incelemeleri çok sürmedi. Zaten çok sürmesinede gerek yoktu. 2-3 saat sonra aracı al dediler.
    Sonra bilirkişi raporu geldi. 4 üncü duruşmada mahkeme bitebilirdi ama biz ikinci el aldığımız için bazı taleplerde ve iddialarda bulunduk. Onlar için delil istedi hakim. getirdik. kabul etti etmedi derken 5 inci duruşmada dava bitti.
    Sonra gerekçeli karar yazılması beklendi 30 gün. Derken toyota nasıl olduysa benim davamda temyize gitmedi. çoğu davada temyize gidiyordu aslında. Belki burada aracı satan bayii Nataş ın da etkisi olabilir. Zira bir tanıdığımın davasını temyize taşıdı toyota ortaköy. bunun gibi bi kaç bayi daha temyize gitti.
    Kazanamayacaklar ama maksat müşteriyi zor durumda bırakmak. zira avukatlarıda biliyor asla kazanamayacaklarını.

    Derken benim icrai süreç başladı. bilirkişi araç fiyatını tespit etti. 46 bin TL gibi bir rakkam çıktı. ben sevindim tabi.. ama toyota avukatları hin çıktı.. Toyota bu rakkama itiraz etmek istedi. Etti. Avukatlar bir kelime oyununda benim aracın ikinci el değerlendirilmesini sağladı ve rakkam 36 bine düştü. İtirazda tüketici mahkemesinin aracın misli ile değişim istediğini, "0" misli ile değişim istemediğini, bu sebeple ikinci el rakkamı belirlenmesi gerektiğiydi. Nitekim ikinci bilirkişi avukatları haklı buldu ve hakimde aksi karar vermedi. Faizdi şuydu buydu günüzümüz koşullarında uygun rakkam aldım yine. Benim amacım bu aracı satmak değildi. Zira benim gibi başkasıda mağdur olabilirdi.
    Ama artık öğrendim. Mahkemede ne istiyorsanız kelime kelime talep edeceksiniz. biz misli ile değişim istedik, kabul oldu. "0" mislini isteseydik o da kabul olacaktı eminim. Zira benzer yargıtay kararı mevcut. Neyse oldu bitti artık yapacak bişi yok..
    Sonunda, icrai süreçte bitince geçen hafta aracı icra kanalı ile icra memuruna telim ettim. İcra memuruda toyota nataş ın avukatına teslim etti. O arada araçtaki çizik ve eksikleri tespit ettirmek istedi toyota avukatı. çok kızdım. Zaten ikinci el statüsünde aracı aldınız, ne eksiğine bakıyorsunuz dedim. Avukatta sorun değil biz aracı aldığımızda bu halde olduğunu ve bu eksikleri bizim yapmadığımızı toyotaya bildirmek için bunu yapıyoruz dert etme dedi.
    Aslında ben mahkeme kararı olan şanzıman arızası dışında diğer kısımları eksiksiz vermeliymişim. iyide araç ikinci el. Ama içimden şanzımanı zorlayıp icra dairesinin otopark ında bozarak vermekti. İşte ona bişi diyemezler, aracı çekici ile götürmek zorunda kalırlardı. ama bunu da yapmak istemedim.
    İnsanlık bizde kalsın..

    Derken icra dairesi bankasına toyota parayı yatırdı, bende icra dairesi müdüründen paramı aldım.

    Sonuç; Toyota müşteri memnuniyetini asla ön planda tutmuyor. Kendisine dava açarsanız kaybedeceğini bile bile sizi uğraştırıyor ki bir daha kendisi için dava açmayın va açılmasın diye..

    Ben aracı sıfır alsaydım 2 inci duruşmada dava biter, 3 ayda da icrai süreç tamamlanırdı. Nitekim şu anda bir tanıdık ilk duruşması akabinde bilirkişiye sevk edildi. 2 nci duruşmaya kadar bilirkişi raporu gelince dava bitedek. Hakimler bile öğrendiler. mmt li araç gelince hemen bilirkişiye sevk ediyorlar.
    1nci, 3 ncü, 4 ncü ve 5 nci tüketici mahkemelerinde benim bildiğim hala devam eden ve bitmek üzere olan davalar var..

    Memnun olana bişi diyemem, ama şikayeti olan lütfen bir an bile beklemesin.. faizi ile hakkını alıyor..

    Saygılar..




  • Vallahi sabrınızı takdir etmek gerek.
    Helal olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozx

    Vallahi sabrınızı takdir etmek gerek.
    Helal olsun.

    Teşekkür ederim :)

    MMT ile ilgili sıkntılar düşünülürse bunlar hiç bişey değil.
    Ayrıca araçta sorun olduğu halde yok diye satamazdım.. bu insanları kandırmak olur, bana göre değil..
  • Süppper....
    Helal olsun, muhteşem, gerçekten süper...

    Bu şerefsizlere böyle yapmak lazım. "Böyle bilmemneye böyle bilmemne" diye bu tip durumlara cuk oturan bir lafımız vardır, atasözü tadında.

    VW DSG'yi niye "iyiniyet" kapsamında garantisi olmayan araçlarda bile kavramasını değiştiriyor sanıyoruz?
    Tamamen bu tip bir durum yüzünden.
    İsyan çıkar yoksa

    Garantisi bitmiş araçlarda işçiliği ödeyin diyorlar sadece. Belki mahkemeyle tehdit etsen onu bile ödemek gerekmeyebilir. Ama genelde orta yol bulunup bu şekilde uzlaşıyorlar.

    Aah ah, şundan 10 sene öncesine kadar millet neler çekti bu tip şeyler yüzünden.
    Ve bu şerefsiz otomobil firmaları hiç yardımcı olmadılar, hiçbir kanun bilmemne işlemedi resmen.

    Şimdi yeni yeni tırsıyorlar da artık adam oluyorlar.
    Hoş, düşünün, yine de işi yokuşa sürmeye çalışıyorlar ama en azından yapacakları birşey kalmamış artık, kaybedeceklerini biliyorlar.
    Bi 5 sene sonra o konuda da adam olurlar artık herhalde

    Zamanında da bir arkadaşımın babası Renault için uğraşmıştı böyle. Aracın şanzımanı, diferansiyeli, aksları vs'si durduğu yerde dağılıyor, daha birkaç km'de araç...

    Adamlar ilk etapta burunlarından kıl aldırmamışlar, kullanıcı hatası vs. diye.
    Mahkeme başlamış, bilirkişi bunun kullanıcı hatası ile olamayacağını söylemiş, bunlar tutuşmuşlar, ne teklifler, ne pazarlıklar...

    Sonunda Renault kaybetti. Ancak dava 5 sene sürdü.
    2000 model eski kasa Renault Megane'ın kasası değişti.
    Arkadaşımın babasına sıfır ve yeni kasa Renault Megane verdiler.
    Adam parasını istedi ama sizin mesajda bahsettiğiniz gibi, "sıfırı"nı talep ettikleri için arabayı aldılar, adam ertesi gün sattı, Renault ile olayını ömrünün sonuna kadar bitirmiş oldu

    Çoğalsın bu tip olaylar, mis gibi olacak...


    VW bayine gittiğimizde konuşuyorduk;
    Adamlar eskiden aldıkları kaporaları, araç alımından vazgeçildiğinde iade etmiyorlarmış.
    Bir gün bir avukat müşteri gelmiş, "o ne demek, s.s. iade edeceksiniz, suç işliyorsunuz" dediğinde uyanmışlar.
    Şimdi eğer o araç satıldığında kaporanızı vereceğiz diyorlarmış. Belki o bile yasal değildir ama düşünün yani, o zamana kadar sipariş verilip iptal edilen araçların kaporalarının da üzerine yatmışlar.




  • hocam şimdi ne aldın merak ettim
  • dsg ile ilgili de dava var benim avukatın elinde. 3 adet.
    doğuş telefon açıp tekliflerde bulunuyormuş müvekillere..
    toyota naaptı, hiç.. tık yok.. sonuna kadar direndi..

    şimdi hyundai i30 aldım. burda yorum yapıcam fanatik arkadaşlar kızıcak.. ancak 15 gündür aracı kulanıyorum, toyota dan iyi yanları kötü yanlarından daha çok.
    bir kere süsbansiyon daha yumuşak.. hemde çok.. ama yol tutuşu o kadar kötü değil. dizel motoru daha sessiz ve inanılmaz performanslı.. gaza acımadan bastığınızda araç şahlanıyor. hatta ön tekerler pati çekme aşamasına kadar geliyor..
    içi çok sessiz.. yol sesini almıyor. michelin lastik taktım geçen hafta, içeri giren ses dibe vurdu..
    direksiyon süper yumuşak.. ön panel deri havası verilmiş bir malzeme ile kaplı.. kapılarda öyle..
    benden önceki adam hor kullanmış ama auris gibi kapılarda tırnak çizikleri yok.
    ön panelden auris gibi ses gelmiyor. tık yok...
    tam otomatik şanzıman süper dememe gerek yok sanırsam..

    kötü yanları koltuk kumaşı, naylonumsu terletiyor, iç bölmede cep ve gözler az..
    yol tutuş bir nebze daha iyi ama süsbansiyon çok sert.. i30 daha iyi..
    inanın başka bir eksik hissetmedim..




  • Hocam tebrik ederim sizi. Böyle bir tutum izleyip aracı sonunda iade etmeniz Türk tüketicisi yani bizler için çok iyi bişey.
    Keşke herkes böyle olabilse. İşte o zaman insanlar bu firmaların kusurlarından dolayı mağdur olmayacaklar.

    Galiba son 5-6 senedir böyle şeyler çoğalmaya başladı. Umarım ilerleyen zamanlarda mahkeme sürecine bile gerek kalmadan gerekenler yapılır.
  • Selam playlumb,
    Çok teşekkür ederim. Ancak herkes benim gibi idealist olmuyor. bunun için idealist olmak lazım.
    bu topic olduğu halde mmt alalım mı diye sorunlar var hala :)
    O sebeple ben çok umutlu değilim. İşalla diyorum sadece..
  • 2 ay gecikmeyle gördüm konunu. :)

    Gözün aydın ve de tebrikler arkadaşım.

    Yeni i30 da hayırlı olsun bu arada.

    Yeni kasa 6 ileri olanlardan mı yoksa eski kasa 4 ileri olanlardan mı aracın?


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    2 ay gecikmeyle gördüm konunu. :)

    Gözün aydın ve de tebrikler arkadaşım.

    Yeni i30 da hayırlı olsun bu arada.

    Yeni kasa 6 ileri olanlardan mı yoksa eski kasa 4 ileri olanlardan mı aracın?


    Selamlar.

    Selam haluk 23,
    teşekkür ederim dostum. Yok eski kasa. 2010 model 4 ileri olanlardan.
    çok memnunum, alla mmt den kurtardı çok şükür diyorum :)
  • Killer Loop bu toyata nın tam otomatik A/T şanzumanlarında aynı sorun yok değil mi?
  • Bende de a 2008 model auris var ve bende memnun değilim bende dava açmak istiyorum acaba yürtümüş olduğun bu süreç hakkında bana ayrıntılı bilgi verebilirmisin.Bende dava açıp arabayı teslim etmek istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maliyecii

    Killer Loop bu toyata nın tam otomatik A/T şanzumanlarında aynı sorun yok değil mi?

    yok. sorunsuz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    Bende de a 2008 model auris var ve bende memnun değilim bende dava açmak istiyorum acaba yürtümüş olduğun bu süreç hakkında bana ayrıntılı bilgi verebilirmisin.Bende dava açıp arabayı teslim etmek istiyorum

    tabi destek olurum..
    ama 2008 ise garantisi bitmiştir.. yasal uyarıları yapıp yapmadığın da önemli..
    bir avukata sorman ve destek alman gerekir.
    gerçi yasada var, gizli ayıplı ise 10 sene hak arama şansın var.
    ama yasal süreler içinde yasal uyarıları toyotaya yapmış olman lazım.
    yani mmt ile ilgilli sıkıntıların ıbelirttiğin servis raporu varmı elinde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    Bende de a 2008 model auris var ve bende memnun değilim bende dava açmak istiyorum acaba yürtümüş olduğun bu süreç hakkında bana ayrıntılı bilgi verebilirmisin.Bende dava açıp arabayı teslim etmek istiyorum

    tabi destek olurum..
    ama 2008 ise garantisi bitmiştir.. yasal uyarıları yapıp yapmadığın da önemli..
    bir avukata sorman ve destek alman gerekir.
    gerçi yasada var, gizli ayıplı ise 10 sene hak arama şansın var.
    ama yasal süreler içinde yasal uyarıları toyotaya yapmış olman lazım.
    yani mmt ile ilgilli sıkıntıların ıbelirttiğin servis raporu varmı elinde?


    hocam extra garantisi var aracın 2013 12. aya kadar ama servise hiçbir şey bildirmedim yani rapor falan yok birde yeni lpg taktırdım arabaya herhalde zor benim iş biraz ne dersin?




  • Helal olsun sana. Herkes senin gibi hakkını arasa bu şerefsizler bi nebze dize gelirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: math_tiger

    Bende de a 2008 model auris var ve bende memnun değilim bende dava açmak istiyorum acaba yürtümüş olduğun bu süreç hakkında bana ayrıntılı bilgi verebilirmisin.Bende dava açıp arabayı teslim etmek istiyorum

    tabi destek olurum..
    ama 2008 ise garantisi bitmiştir.. yasal uyarıları yapıp yapmadığın da önemli..
    bir avukata sorman ve destek alman gerekir.
    gerçi yasada var, gizli ayıplı ise 10 sene hak arama şansın var.
    ama yasal süreler içinde yasal uyarıları toyotaya yapmış olman lazım.
    yani mmt ile ilgilli sıkıntıların ıbelirttiğin servis raporu varmı elinde?


    hocam extra garantisi var aracın 2013 12. aya kadar ama servise hiçbir şey bildirmedim yani rapor falan yok birde yeni lpg taktırdım arabaya herhalde zor benim iş biraz ne dersin?

    o zaman servise gidip mmt ile ilgili derdini anlat. servis raporuna muhakkak mmt yazılmasın ısağla. yani mmt sorunlu, yokuş çıkmıyor vs..
    sonra çözüm bulmicaklar.
    konuşalım ondan sonra..




  • forumdaki auris topiğine en az 2 senedir uğramadım, geçen hf göz gezdirmek istedim ve arkadaşımızın başından geçen hadiseyi ve mmt sorununu okudum, benim de benzer bir sorunum oldu onu anlatmak isterim, aurisim 2008 model benzinli mmt, geçen sene mart ayı gibi otomatik rampalarda çıkamama sorunu ve ön taraftan ses gelme sorunu baş gösterdi, aynı rampaları eşimin otomatik 2009 cliosu ile çok rahat çıkabiliyorduk, iyi kötü bikaç ay idare ettik, temmuzda yıllık bakım için ankara öveçler servisine götürdüğümde bu sorunumu da ilettim, servis devirdaimin dişlilerinin bozulduğunu değişmesi gerektiğini söyledi, rampada çıkamama sorunu içinse bana tekniğini öğreteceklerini söylediler:) (bu sorunun son birkaç aydır olduğunu söylememe rağmen). neyse tekniklerini öğrenmek istemedim, sonuçta devirdaim de değişti, o günden beri ses gelmiyor, ancak rampa sorunu halen var, manuelde sorun olmuyor. araba 2008 model, bu saatten sonra yapabileceğim bişey de yok, böyle devam artık.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.