Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3448. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.286
Cevap
511
Favori
4.411.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34463447344834493450
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ilkdostun kullanıcısına yanıt

    ben geçen sene N11 üzerinden almıştım ben aldığımda tek satıcıda vardı sanırım şimdi 2 3 farklı satıcıda ürün mevcut oradan sipariş edebilirsiniz.

  • Canefew C kullanıcısına yanıt

    Joy Card ile aracın yılına göre işçilik ve parçada indirim yapılıyor, benim işçilik %15 parçada da %20 indirimim mevcut, sizde bir araştırın üye olun ondan sonra tekrar fiyat alın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canefew

    TC de Borusan yetkili servislerinin sadece motor yağ değişimi servisi için talep ettiği fiyatlar 1500-2000tl arası değişiyor. F30 un rutin bir periyodik bakımının 2000tl de biteceğini hiç sanmıyorum. Eğer öyleyse burada yazmak istemiyorsanız özelden bilgi verirseniz çok memnun olurum. Ben de bileyim bundan sonra boşuna fazladan para vermemiş olurum.

    F30 318i Temmuz ayında 2. bakım ücreti 2500 TL verdim. İstanbul Oto Yetkili Servis.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canefew

    Merhaba, teşekkürler bilgi için. Ben de bugün bazı yerlere sordum. Otomol 2600₺ dedi en düşüğü buydu. Diğerleri 3000-3400 civarı. Bu arada 2021 deki 1490₺ iyiymiş, ben 2020 ocak (geçen sene bu zamanlar 1800₺ vermiştim borusan istinyede)

    hocam bastırın pazarlık yapın zaten joy card ta eğer yetkili serviste yaptırmışsanız bakımları her sene artarak gidiyor inidirim oranları.

    ben otomolde işçilikten indirim yapmışlardı baya ama önceki bakımlarıma baktığım zamanda asıl parca çok tuttuğunu gordum.bir sonraki bakımım 2022 ocak bakalım ne cıkıcak.buyuk ihtimalle bu kez tuzlu olucak çünkü ilk defa fren balatası degisicek.

  • icecube_fb kullanıcısına yanıt
    selam, aynen bakım zamanına az kaldı, yapacağım dediğiniz gibi sıkı bir pazarlık. bu arada otomol den memnun kaldınız mı? ben yazın fren hidroliği değişimi için gittim hem bilgili hem de ilgililerdi epeyce. (ataşehir otomol)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ilkdostun kullanıcısına yanıt
    Hocam Uzmanlar Oto vardı uzun yıllar önce gitmiştim fiyatlar yüksekti diye hatırlıyorum. Yeni etapta hastanenin karşısında en alt sıradaydı yeri.

    Silivride LRM diye bir yer var çok eski sayılmaz ancak güzel dönüşler duydum. Her iki servisi de Borusandan ayrılan ustaların açtığı söyleniyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canefew

    selam, aynen bakım zamanına az kaldı, yapacağım dediğiniz gibi sıkı bir pazarlık. bu arada otomol den memnun kaldınız mı? ben yazın fren hidroliği değişimi için gittim hem bilgili hem de ilgililerdi epeyce. (ataşehir otomol)

    ben Otomol Merter de yaptırmıştım. baya ilgililerdi işçilikten çok büyük indirim yapıyorlar 2-3 saat icinde aracı veriyorlar baya hızlı ama ilk basta çekinmedim degil üstünkörü yaparlar diye.

  • Birsey sorucam.bizim araclarda once arka mi yoksa on fren balatalari mi bitiyor?
    Soyleki aracim 2016 ocak cikisli pandemiye kadar cok fazla dur-kalk trafige girmiyordum ve fren de aliskanlik geregi az yapiyorum.arka frwn balatalari kademe kademe dustu en son 5000 km dedi.fakat bugune kadar onler en son 15 bin km yaziyordu servis ihtiyacina. bugun bir baktim bir anda onler 2800 km ye dusmus. Neden olabilir?
    Son 1-2 haftada ciddi ani fren yaptim, isik ihlali yapanlar onume hatali serit degistirenler vs bu yuzden.bu etkili olmus olabilir mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • icecube_fb kullanıcısına yanıt
    Frenleme anında ön balatalara daha fazla yük biner çünkü araç öne yığılır, ön lastiklerdeki yolla olan sürtünme arttığı için daha fazla dirençle karşılaşılmış olur.
    Bunun dışında bizim araçlar arkadan itişli olduğu için virajlarda arkadan kaymaya daha meyillidir, esp nin toplama müdahaleleri arka lastiklerde daha fazla olacaktır (diye tahmin ediyorum)
    Hangisinin önce biteceği sizin kullanım stilinize göre yukardaki senaryolardan hangisini daha fazla yapıyorsanız ona göre şekillenir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engynew -- 29 Ağustos 2021; 23:12:46 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icecube_fb

    Birsey sorucam.bizim araclarda once arka mi yoksa on fren balatalari mi bitiyor?
    Soyleki aracim 2016 ocak cikisli pandemiye kadar cok fazla dur-kalk trafige girmiyordum ve fren de aliskanlik geregi az yapiyorum.arka frwn balatalari kademe kademe dustu en son 5000 km dedi.fakat bugune kadar onler en son 15 bin km yaziyordu servis ihtiyacina. bugun bir baktim bir anda onler 2800 km ye dusmus. Neden olabilir?
    Son 1-2 haftada ciddi ani fren yaptim, isik ihlali yapanlar onume hatali serit degistirenler vs bu yuzden.bu etkili olmus olabilir mi?
    Balatalar için sürüş tarzına ve bir önceki balatanın kaç km değiştiğine göre bir tahmin yapıyor araç. Size söylediği 15000km de tahmin değeriydi, ta ki balata fişi görevini yapıp araca balatanın bitmeye yaklaştığı sinyelini yapana kadar. Balata fişi aşınıp diske değince araç önceki tahminini iptal edip 3000 km gibi yeni bir tahmin yapıyor. Fiş çalıştıktan sonra tahmini balata ömrünü veriyor yani. 1000km de de bitirebilirsiniz 5000km de de. Ama sonuçta balata fişi çalıştı ve değişim zamanınız geldi. Sanılanın aksine f serisi ve üzerinde balata fişi balata tam olarak bittiğinde uyarmıyor, yaklaştığında uyarıyor, e serisinde böylemiydi hatırlamıyorum.

    Ayrıca fren kuvveti önler %70 arkalar %30 gibi bir şey olması lazım. Yani ön frenler aracı durdurmakla arka frenler de dengede tutmakla görevlidir. Normal bir kullanımda arka balatalar önlere göre 2 kat ömrü uzun olur ama dsc açıkken ya da traction modda agresif kullanımda arkalara çok fazla müdahale edildiği için önden daha önce bile bitirilebilir. Dsc off modunda agresif kullanımda arkaya daha az müdahale edildiği için aşınması da diğer iki moddakü agresif kullanıma göre yavaş olur. Dsc off modunu ne yaptığını bilmeyen kimseye önermem tabi ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Hocam farkli bir konuyla ilgili bir sey sormak istiyorum size. Shell helix yaglarinin ll01(helix ultra) olan ve ll04 (ect c3) olanlarin specleri asagida.
    Normalde ll01’in daha iyi speclere sahip olmasini beklerim fakar ll04 olan daha iyi gibi. Yaniliyor muyum acaba?

    ll01:https://www.shell-livedocs.com/data/published/tr/d3fc29b8-2baa-40c4-9183-a871d49cd799.pdf

    ll04:http://www.endirlik.com.tr/d/r/msds-shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30-4718.pdf

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar, öncelikle iki yağın test tarihleri dolayısıyla üretim tarihleri farklı yıllar. 2. Olarak shell yağların hths değerini paylaşmaz ve hths değeri performans ölçütü olarak çok önemlidir. Hths yi araştırmanızı tavsiye ederim. 3. Nokta shell tbn numarası da paylaşmaz ve tbn numarası yağın içindeki katkı oranını göstetir, tbn ne kadar yüksekse o kadar uzun km, uzun ay, yüksek sıcaklıklara, dayanır yağ, LL04 de tbn düşüktür ve bunun sebebi de dpf denilen mecburiyettir.

    Yani özetle veri kıyaslamak için üretim ve test tarihleri önemlidir. Htshs ve tbn değerleri önemlidir. Bir motor yağı yeniyken performansı en üst düzeydedir önemli olan önrünün sonunda yani değişim zamanına doğru da performansını koruyabilmesi yani minimum kaybı yaşamasıdır. LL04 e dpfyi tıkadığı üçin konulamayan ama LL01 de bulunan bazı katkı maddeleri de bu işe yarar. Umarım doğru anlatabilmişimdir, hata ettiysem affola düzeltilmeye her zaman açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 30 Ağustos 2021; 11:32:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Tesekkurlet anladim bugun servise ugradim borusan avcilar on-arka 3700 tl fiyat verdi.diskler icinse net bisey soylemedi iceride bakmalari lazim dedi.fiyat bana cok geldi
    Borusan rot-balans da kitliyordu 500 tl de onun fiyatiydi kalsin ben disarda yaptirirm dedim.

    Var mi avrupa yakasi ozel servis tavsiye edicek balata icin sadece.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • BMW Maslak'a aracını götüren var mı, tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz ?

  • Beyler bu sabah hız limit arızası aldım. Normalde hiç kullandığım bir özellik değil benzer sorun yaşayanlar oldu mu acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • icecube_fb kullanıcısına yanıt

    Fren balataları, bujiler ,yağ değişimi, filtresi, rot-balans vb. işlemleri içeren bir bakım için temmuz ayında 7.00 TL. ödedim, avcılar borusan a..(2017 model 40.000 km.F20 için )

  • 2015 lci f30 sahibiyim, 120bin km’de.
    Araçtaki kronik sorunların çoğunu yaşıyorum ben de, şimdi bir ağır bakım yapıp sorunları gidermeyi düşünüyorum.
    1) Soğutma suyu çatlağı: eğeydir bu şekilde aslında, değiltirmesem bir sorun olur mu, çok bir su eksiktmesi olmuyor aslında.
    2) turbo hortumu çatlaması. Performansta belşrgin bir düşüş gözlemlemiyorum, yenilesem mi ?
    3) turbo yağlama oring, bu kısımda bir kaçak gözlemlemedim ama kronik olarak çoğu kişi yaşıyor. İlginç bir şekilde burada kaçak yok ama yağ eksiltme var araç son 2 bakımdır bakıma 2000 km kala yağ ekle uyarısı veriyor.
    4) turbo su oring. Burada kaçak var, oring yenileyrceğim.
    5) burada da su kaçağı var sanırım, antifriz rengi var, ama bura nedir ne işe yarar o hortum bilmiyorum.

    Ne dersiniz tamamını halledeyim mi, yoksa sadece oring yenileyip devam mı edeyim?

     BMW 3 serisi (F30)

     BMW 3 serisi (F30)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1.Genleşme kabının orjinal ile değişimini öneririm, benim de aynı şekildeydi bir gün seyir halinde araç sıcak uyarısı verdi kenara çektim baktım su komple gitmişti

    2.benimkide şuan kelepçe yerinden çatlak bez bantla iyice sarıp tekrar monte yaptık 2 ay sonra bakımım var değiştirmeyi düşünüyorum karar sizin

    3.ne zaman değiştiğini biliyorsanız ve orjinal oring kullanıldıysa kaçak olana kadar kullanabilirsiniz, kaçak gördüğünüzde değiştirin

    5.yukardan damlatmış da olabilir iyice baktırın kaçak varsa oringden ise değişim yapın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engynew

    2015 lci f30 sahibiyim, 120bin km’de.
    Araçtaki kronik sorunların çoğunu yaşıyorum ben de, şimdi bir ağır bakım yapıp sorunları gidermeyi düşünüyorum.
    1) Soğutma suyu çatlağı: eğeydir bu şekilde aslında, değiltirmesem bir sorun olur mu, çok bir su eksiktmesi olmuyor aslında.
    2) turbo hortumu çatlaması. Performansta belşrgin bir düşüş gözlemlemiyorum, yenilesem mi ?
    3) turbo yağlama oring, bu kısımda bir kaçak gözlemlemedim ama kronik olarak çoğu kişi yaşıyor. İlginç bir şekilde burada kaçak yok ama yağ eksiltme var araç son 2 bakımdır bakıma 2000 km kala yağ ekle uyarısı veriyor.
    4) turbo su oring. Burada kaçak var, oring yenileyrceğim.
    5) burada da su kaçağı var sanırım, antifriz rengi var, ama bura nedir ne işe yarar o hortum bilmiyorum.

    Ne dersiniz tamamını halledeyim mi, yoksa sadece oring yenileyip devam mı edeyim?



    Kronik sorunları özetleyen bir mesaj olmuş, resimler de herkese faydalı olacaktır.


    Arkadaşın dediği gibi genleşme deposu çatlağı yolda artarsa sıkıntı yaratabilir. İnternette bu bölgelerin değişim videosunu izledim geçen gün, sizinki de üstüne geldi.


    Yağ oringleri dibinde yağ yoksa yağ eksiltme başka yerden oluyordur. Muhtemelen spor kullanımdan da olabilir.


    Bakıma kaç km'de bir gittiğinize göre yorum da değişir aslında. 11k km olmuş galiba yeni bakım periyodu duyduğuma göre.


    İzlediğim videoda garibime giden bir husus da yağın simsiyah olmasıydı. Benzinli araçlarda yağın bu kadar karardığını görmemiştim daha önce. Sizin yağ ne renk?

  • Selam arkadaşlar her zaman merak ettiğim bir konu olarak : sizce yetkili servisler periyodik bakım vb işlemlerde daima orjinal bmw oem ürünü kullanıyor mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canefew -- 8 Eylül 2021; 10:59:55 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34463447344834493450
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.