Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3423. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34213422342334243425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LaT1F kullanıcısına yanıt

    yanıt için teşekkürler, neden hepsini mahle veya mann tek markadan değiştirmediniz, yağ için daha önceki aracımda çok memnun kaldığım motul düşünüyorum ama shell i de araştıracağım

  • qpqpqp Q kullanıcısına yanıt
    Selam burada güzel setler var isterseniz bir bakın. https://www.onlineyedekparca.com/kategori/bmw-f30-316i-periyodik-bakim-urunleri Yağ için burada üstad/uzman arkadaşlar vardır mutlaka, fakat bulabilirseniz orjinal bmw logolu yağ alın derim, şart değil elbet ancak N13B16 motorlar yüksek ısıda çalışan mototlar olduğu için castrol ve shell in daha çabuk eksildiği yorumları yabancı f30 forum sitelerinde de var.
  • qpqpqp Q kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Periyodik bakımda ekstra değişmesi gereken bir şey yoksa filtreler ve yağ değişimi harici bir şey yok. filtrelerde mann marka tavsiye ederim. yağ da yaşadığınız yer hava koşuluna göre 5w30 yada 5w40 tercih edebilirsiniz. araç benzinli olduğu için bmw onaylı LL-01 tercih edin.


    Araç 110bin km de olduğu için v kayışı, devirdaim kasnağı, bujiler, ateşleme bobini, motor zincir gibi bunların ne zaman değiştiğini biliyorsanız ona göre hareket edin. Turbo oringlere de göz attırın belli bir süre sonra su kaçağı yapabiliyor gözle gözükür zaten. kışa girdiğimiz için de antifriz e de baktırın derim.

  • teşekkürler. setler ve fiyatları gayet makul görünüyor. @Canefew


    teşekkürler, aracın geçmiş bakımları hakkında bilgim yok malesef. geçen gün periyodik bakım bilgi almak için gittiğim bir özel serviste, usta kaputu açınca bahsettiğiniz devirdaim kasnağı ve turbo oringlerin değişmesi gerektiğini söylemişti. @acegod


    sorun şu ki o kadar çok kötü örnekle karşılaşınca malesef sanayi esnafına güven kalmadı bende, bu sebeple söylediklerine inanmakta güçlük çekiyorum. önce güvenilir bir esnaf bulmalıyım, sonrası daha kolay.

  • qpqpqp Q kullanıcısına yanıt

    örnek olarak bujiler 50-60bin de, zincir 100binde, devirdaim kasnak gözle görülür çatlaklar olunca, v kayışıda 50 60 binde değişiyor bunlar kesin değerler değil tabi ama bu kmlerde değiştirmekte fayda var. Oringler de kaçak yaptıkça değişiyor.


    siz nerede ikamet ediyorsunuz, istanbulda tavsiye edebileceğim bir kaç özel servis var düzgün esnaflar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: acegod

    örnek olarak bujiler 50-60bin de, zincir 100binde, devirdaim kasnak gözle görülür çatlaklar olunca, v kayışıda 50 60 binde değişiyor bunlar kesin değerler değil tabi ama bu kmlerde değiştirmekte fayda var. Oringler de kaçak yaptıkça değişiyor.


    siz nerede ikamet ediyorsunuz, istanbulda tavsiye edebileceğim bir kaç özel servis var düzgün esnaflar.

    kaç km de veya kaç yılda bir bobinler değişmeli. bobinlerin eskidiği veya değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaT1F -- 17 Ocak 2021; 15:20:59 >
  • LaT1F kullanıcısına yanıt

    kimisi bujilerle birlikte değişim yapıyor ateşleme tesisatını yeniliyor, bence max 100binde değişim yapılmalı yada en azından kontrol ettirilmeli. arızalı varsa kendini belli eder sarsıntı yapar araç rolantide titreme yapar bir şekilde belli eder

  • quote:

    Orijinalden alıntı: acegod

    örnek olarak bujiler 50-60bin de, zincir 100binde, devirdaim kasnak gözle görülür çatlaklar olunca, v kayışıda 50 60 binde değişiyor bunlar kesin değerler değil tabi ama bu kmlerde değiştirmekte fayda var. Oringler de kaçak yaptıkça değişiyor.


    siz nerede ikamet ediyorsunuz, istanbulda tavsiye edebileceğim bir kaç özel servis var düzgün esnaflar.

    ben tekirdağdayım hocam, istanbul yakın ama h.sonu sokağa çıkma yasakları sebebiyle pek mümkün görünmüyor, h.içi de gelme şansım yok.

  •  BMW 3 serisi (F30)

    bu hortumdaki terleme normal midir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LaT1F kullanıcısına yanıt
    Keisnlikle normal. Pcv borusu motor işindeki fazla basıncı yanmaya yönlendirerek tahliye eder. Yanmaya giden fazla hava (basınç) içerisinde yağ buharı olduğu için bağlantı noktasından çok küçük de olsa kaçabiliyor. N13 motorda bunun daha bariz olmasının bir sebebi de sıcak çalışan motor yağının daha fazla buharlaşmasıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    teşekkürler. acaba bağlantı yeri tam oturmuyormu dedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • qpqpqp Q kullanıcısına yanıt

    anladım hocam, bu sayfada belkide vardır size tavsiye verirler. siz yinede İstanbul için bir fırsatını bulur da gelirseniz yazarsınız.

  • qpqpqp Q kullanıcısına yanıt

    Yağ Tercihinizi Shell helix Ultra ECT C3 5-30 LL-01 yada Liqui Moly Toptek 4200'den Kullanabilirsiniz.Castrol ve Diğer Yağlara göre %50 Civarı Daha Pahalı Fakat Daha kalitelidir.


    Diğer Yağlarda Castrol Dahil 7-8 bin km'de Yaptırdığım Yağ Değişimlerinde Ortalama 0.7 il 1 Litre Civarı Yağ Eksik Çıkıyordu.(kalitelidir yinede ama yakıyor)


    Shell helix Ultra ECT C3 5-30 LL-01 yada Liqui Moly Toptek 4200 Yağda bu Oran 0.3 Litre Civarı çıktı 2 bakımdır bence.Üstelik Agresif Kullanıyorum.


    Ayrıca Araç Çok Rahatlıyor ve Motor sesi Azalıyor.5 Kez Bakım Yaptırdım.Tecrübe ile Sabittir.


    Ayrıca BMW'nin Logolu Lacivert Kutulu orjinal Yağı var.Bu Yağ TAM UYUMLU ama Yine SHELL Markası üretiyor BMW için.


    Fark var Diyorlar ama Kodları birebir aynı.Bence Fark yok.O Kadar Para Verilir mi bilmiyorum.


    Can Sıkan ise Bu F30'larda Hiç Yağ Yakmayan-Eksiltmeyen Araba yok gibi.Passat ve i20 de var Bende.1 damla Yağ Eksik çıkmıyor Bakımlarda.


    110 Derece Civarı çalışan Motor ile o Turbonun sıcaklığını Görünce Normal Diyorum.





  • iyi günler arkadaşlar. 2017 model 3.18i aracım var. bu sabah bindiğimde acil durum çağrı sistemi arızası verdi. servisi aradım. acil durum çağrı sistemi gps anteni bataryasının ömrü btimiştir dediler. ücreti ne dedim. 2000 ile 3000 arasında dedi. aracın tavan döşemei sökülüp değiştirilecekmiş. bun yaşayan birisi var mı . ne yapmalıyım. bana çok yüksek geldi. bunu özel sevislerde değiştirebilir miyim. yada nasıl bir yol izlemeliyim

  • numannuman N kullanıcısına yanıt
    Zaten acil durum vs artik calismiyor diye biliyorum ve cok para istemisler bunu yapicak yerler mutlaka vardir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: numannuman

    iyi günler arkadaşlar. 2017 model 3.18i aracım var. bu sabah bindiğimde acil durum çağrı sistemi arızası verdi. servisi aradım. acil durum çağrı sistemi gps anteni bataryasının ömrü btimiştir dediler. ücreti ne dedim. 2000 ile 3000 arasında dedi. aracın tavan döşemei sökülüp değiştirilecekmiş. bun yaşayan birisi var mı . ne yapmalıyım. bana çok yüksek geldi. bunu özel sevislerde değiştirebilir miyim. yada nasıl bir yol izlemeliyim

    Aynı hatayı benim araçta verdi hocam, sanki arabalar sözleşmiş gibi :) benim araç X1 F48 kasa, bizim forum durgun olduğu için sizlere danışmak istedim.

    G30 5 serisinde de benzer sorun varmış. Ne yapacağız bilemiyorum. Çalışmayan bir sisteme niye bir bedel ödeyelim ki?


     BMW 3 serisi (F30)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben bugün servisteki arkadaşa da aynı şeyi söyledim zaten bu sistem çalışmıyor dedim. öyle değilmiş:) sadece konfor bölümü iptal edildi. yani bizim sizin aracınıza bağlanıp verilerinizi almamız, servis zamanınızın geldiğini hatırlatmamız gibi. telefon uygulaması üzerinden bağlanıp far yapma, kapı kitleme gibi özelliklerde iptal olmuş. geri kalan acil durum hizmetleri aktifmiş. eğer hava yastığınızız açıldığı bir kaza yaparsanız konumunuza ambulans gönderilmesi veya acil durumda aramanız durumunda karşınızda muhatabınız hala var dedi. yani o hizmet devam diyormuş arkadaşlar. şasi numarasına göre fiyat bakıp söylüyorlarmış ama 2000-3000 çok uçuk bişey. tavan kaplaması sökülüyor o yüzden yarım gün süren bit işlem dedi. o uyarı da gitmiyor aksi gibi. yarı hayalet ekrandı güya şimdi çeyrek hayalet ekran oldu . ekranın yarısı sadece bu uyarı. bu bataryayı tavana koymanın mantığı nedir o hep ayrı bir olay. bu sorunu yaşayıp halleden bir arkadaş var mı acaba





  • sadece bende olan bir durum değil galiba. servis mi gönderiyor bildirimi ne böyle :)

  • numannuman N kullanıcısına yanıt

    Haklısınız :) bu arada benimki 5dk yanık kaldı, otopark ödemek için aracı stop ettim yeniden çalıştırdığımda uyarı gitmişti. Uyarının çıktığı gün hava çok soğuktu -5 falandı buna bağlı olmuş olabilir mi?

    Birde şimdi bu arıza söndüyse belki birdaha karşıma çıkmaz ve ben bundan kurtulmuşta olabilir miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aklıma gelende o oldu :). 2 gündür sabahları -2 -3 gitti. soğuk bataryaların ömrünü etkileyen bi şey. o yüzden olabilir diye düşünüyorum. gitmezse artık çaresine bakacağım. uyarı geldiği için sinyal koluna basıpta göstergedeki ekranı bile değiştirmeme izin vermiyor. bakalım benimki de düzelir inşallah. fiyatı ayrı bir şey tavanın döşemesinin sökülüp takılması ayrı bir şey. ilki gibi olacağını sanmıyorum.

  • 
Sayfa: önceki 34213422342334243425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.