Şimdi Ara

- Fotoğraf mı Fotoğrafçı mı -

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni bir tartışma konusu başlatmak istedim beyler bayanlar. Merak ediyorum, en başarılı fotoğraflarda acaba fotoğrafı çeken kişinin adının da etkisi var mıdır. Mesela aynı fotoğrafı, aynı ayarlarda iki farklı kişi çeksin. Birisine a diyelim, birisine de b. A, dünyaca ünlü bir fotoğrafçı, b ise kendi halinde fotoğraf çeken bir arkadaşımız. A' nın çektiği fotoğraf ve b' nin çektiği fotoğraf tamamen aynı. Bunlar yayınlandığı zaman benim tahminime göre A' nın çektiği fotoğraf B' nin çektiği fotoğrafa göre daha başarılı bulunacaktır. Sizce de öyle olur mu? Neden?

    Buradan bir çıkarımda da bulunabiliriz. Bazı fotoğraflarımız, bu işi yapan dünyaca ünlü bazı fotoğrafçıların çektiklerinden daha iyi olabilir. Gerek kadraj olsun gerek başka şeyler. Ancak diğer fotoğrafları çeken kişi, bu piyasada isim yapmış biri olduğu için sizinkilerden her halükarda daha iyi olacaktır. Doğrudur yanlıştır, bunu da tartışabiliriz

    Ekleme: Bir iki fotoğrafla örneklersek daha doğru olur diye düşündüm.

    http://www.chasejarvis.com/index.php#mi=2&pt=1&pi=10000&s=0&p=15&a=0&at=0
    http://www.chasejarvis.com/index.php#mi=2&pt=1&pi=10000&s=0&p=12&a=0&at=0

    Bu ikisi, Chase Jarvis' in iki farklı albümü. Şu aşağıdakiler ise 500px fotoğrafları arasında gözüme çarpanlar.

    http://500px.com/photo/3078782
    http://500px.com/photo/4014688
    http://500px.com/photo/2886077
    http://500px.com/photo/3988101
    http://500px.com/photo/2072439

    Evet Chase Jarvis çok başarılı bir fotoğrafçı. Fakat şu 500px linklerinde dahi o albümlerdeki bazı fotoğraflardan daha güzel şeyler bulabiliyoruz. Ama sırf "marka adı" var diye birisi 3-5 kişinin oylamasına sunulup sayfalar arasında kaybolurken, diğeri medya önüne çıkıyor ve beğenilmeme ihtimali çok azalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McYC -- 15 Şubat 2012; 15:26:12 >



  • eğer isim vermeden gösterilirlerse hakeden hakettiği değeri alır bence ama isimler işin içine girince değişiyor tabi,
    Bkz: mehmet turgut bugün ne çekerse çeksin onu beğenen alkışlayan bir kitleye sahip.
    Ama şöyle de bir şey var, isminiz yayılmaya başladıkça haksız olumlu şeylerin yanında bir o kadar haksız olumsuzlar da gelebilir.
  • Bence etkisi vardır.İnsanların bilinç altı çok ilginç çalışıyor
  • Kesinlikle var. Fotoğrafı çeken kişinin, amatör, yeni başlayan, ya da zihnimizde "daha ilerlememiş" yaftasını yapıştırdığımız biri olduğunu bildiğimiz zaman kesinlikle daha yüzeysel inceliyoruz. Adamda süper bir görsel anlatım yeteneği dahi olsa çöpe gidiyor bu durumda.

    Ancak fotoğraf ünlü bir fotoğrafçı tarafından çekilmiş ise, ya da en azından bir fotoğraf topluluğunda veya forumunda oranın kıdemlilerinden, ya da ağır toplarından biri tarafından çekilmiş ise, dandik bir kare dahi olsa "bunu çektiyse gördüğü/anlatmak istediği bir derinlik vardır" düşüncesiyle daha kafa patlatarak inceliyoruz.

    Steve McCurry'nin "Son Kodachrome" sergisini gezerken gördüğüm bir fotoğrafta bu konuyu düşünmüştüm. Masaya uzattığı ayaklarını ve sağda televizyonu çekmiş, altına da "xx şehrinde sabaha karşı 5.30'da xx açık oturum programını izlerken" yazmıştı. Fotoğrafa baktım baktım, inceledim ama "herhalde benim bilmediğim bir bağlamı var, yoksa bu adam ayak toynak çekse bile bildiği vardır" diyerek devam etmiştim
  • fotografi analiz edebilen bir göz bakarsa, fotografciya bakmadan fotografin iyi yada kotu oldugunu soyler diye tahmin ediyorum.
    fotografa eger bir sanat dali gozuyle bakabiliyorsak, bunda tekilliğin getirdiği etkide vardır. yani cok unlu bir kareyi resmeden bir amator o havayı veremez diye düşünüyorum. o kare o sanatçıya aittir.

    tabi still life çekimlerini ele almamak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oem84 -- 15 Şubat 2012; 13:19:23 >
  • "şişirme" bu insanlar icin icad edilmis bir terim galiba

    Sanatin butun dallarinda bu boyle. Resim, heykel ve fotograf benzer kaderi paylasiyorlar: Ne kadar unlusun, eserin o kadar iyi.

    Meshuuuur su alti fotografcilarindan birinin son cikardigi album o kadar igrencti ki tarif bile edemem (bir buyuksehir belediyesinin sponsor oldugu bir calismaydi). Ama kitabin cikisindan sonraki ay bir fotograf dergisinde "iste Turkiye'nin en mukemmel muhtesem su alti fotografcisi" diye roportaji cikmisti. Sonra merak edip eski calismalarina baktim, ve anladim ki adamin meshur oldugu donemlerde o isi yapan bir avuc fotografci varmis, o yuzden adamcagiz "mecburen" taninmis.

    Aslinda belki suna benziyor: Bir kere "Van minit" dersin yankisi 15 sene surer. Sen artik ne yapsan, o lafi bir kere demissin ya, sirtin yere gelmez. Yaptigin hatalar-yanlislar-ahlaksizliklar gorulmez, kursuden "vay sen katilsin" diye bagirdigin adamin ulkesiyle yaptigin ticaret rekor seviyelere ulasir, hatta o ulkenin sana taktigi en ust seviye liyakat nisani bile halk icin onemli degildir. Onemli olan "bak lafi ne guzel koymustu"

    Resim de ayni. "Dahi" dedikleri pekcok sanatcinin resimleri gercekten anlasilmaz ve sacma sapan, ama "ulan simdi rezil olmayalim" diye yere-goge sigdiramiyor insanlar.

    Sinema da benzer. "Iste Turk sinemasini yuz aki, muhtesem temsilcimiz" denilen, Cannes'da odullere doymayan meshur yonetmenimizin filminde uyuyanlar oldugunu, daha ilk yarim saat gecmeden salonun %75'inin bosaldigini ben gozlerimle gordum (Ben de cikanlardan biriydim . Ve bu olay Cannes'da oldu).

    Orhan Pamuk'un kac kitabini okudunuz (veya okuyabildiniz)? Son cikardigi kitaplarin Turkcesi bile bozuk, Italyanca cevirisi cok daha iyi cunku ceviren adam gercek bir roman yazari. (Gerci Nobel'i neden verdiklerini herkes iyi biliyor...)

    Fatih Terim'de de aynisi olmadi mi? Galatasaray'i bir kere UEFA sampiyonu yapti ya, sirf bu yuzden Milli Takim'in basinda kac sene dayandik Terim'e ve eski ogrencilerine? Milli Takim yerlerde surunmedi mi cok macta (hatirlamayanlar mac sonuclarina baksinlar). "Aslanim benim, kocum benim" ile koca ulkenin takimi nereye kadar gider? "Kos Sabri, yetis Ergun, hadi Hasancim"... Kac kisi Milli Takim'in oynadigi taktigi anlatabilir onun doneminde? Ama o bir kere "Imparator" lakabini almis ya, dokunulmazligin had safhada. (Oteki taraftan kovaladigimiz teknik direktorlerin devamliligi olan basarili kariyerlerine dikkat). Vefali olmak istiyorsan bunun baska yollari var, "onursal bilmemne" dersin olur biter. Bir kisi yaptigi iste kotuyse kotudur, "ama zamaninda soyleydi boyleydi" bunu degistirmiyor. Ornegin su anda GS lider, sonraki 3 sene 7-8.'liğe oynasa GS gene sabretmeli mi Imparator'a?

    Son soru: Dunyanin en pahali fotografi 4.3 milyon Dolar'a satildi. Aynisini ben ceksem ve bu parayi veren adam 500$'a satmayi denesem ne derdi acaba?

    Gercekten "vay anasini" dedirtecek meshur sanatci yok mu? Elbette var. Peki kac tane?

    "Zamaninda iyi olmak"la "Iyi olmak" terimlerini ayirmak lazim.

    Bunlar benim fikirlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturert -- 15 Şubat 2012; 13:11:39 >
  • Modern sanat dedikleri olayda da var bence bu. Adam spermlerini bir peçeteye koyuyor ve işte size sanat diyor. Ülkemizden, tanıdık bir sanatçı bunu yapan. Veya iki fırça sallayıp (boyamak değil, gerçekten sallıyorlar) sanat yaptım ben diyorlar. Adam iki tane çember çizmiş, gidiyor duvarları süslüyor o çemberler. Neymiş birisi iyi birisi kötü(attım). Böyle sayısız örnek var. Sanat ne, gerçekten sanat mı bu yapılanlar gibi sorular ortaya çıkıyor bu sefer de. Düşünceler farklı olduğu için de çıkmaza giriliyor. Bir kıstas olması da imkansız zaten. Yaratıcılık sınırlanır.

    Not: ilk mesaja bir iki fotoğraf ekledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McYC -- 15 Şubat 2012; 15:31:30 >
  • evet bazı eserler vardır insan gördüğünde "bune ya, ben daha iyisi g....le yaparım" dedirtir insana. buda aslında belli bir entellektüel birikimi olmadığı için çıkar.

    bunu söylerken entel dantel leri yada öyle olma çabası içinde özentilikten başka bir kılıfa giremeyen asalakları savunuyor değilim, ama bir resime 4.3 milyar dolar veriliyorsa, onu gerçekten anlamak onun içinde fotoğraf sanatını tekniğini tarihini yalayıp yutmuş olmak gerekir diye düşünüyorum.

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    fotoğrafda uzun soluklu olmak çok zordur. insan sürekli aynı duyguları yaşayamaz belirli dönemleri vardır karelere aktardığı.

    birine hep güzel söz söylersiniz ama bir kere kötü söz söyleyince insanlar "ne kadar kötü bir insanmış" der arkanızda, ama hep kötü söz söyleyip bir gün iyi bir söz söylediğinizde "aslında ne kadar iyi bir insanmış" olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oem84 -- 15 Şubat 2012; 16:39:47 >
  • Ön yargıyı tartışıyorsun dostum.
    Etiketle yargılamak.
    Olmaması imkansız malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    Merhaba,
    Bahsettiğiniz fotoğrafla ilgili forumda daha önce de bir konu açılmış ve o fotoğrafta PS müdahalesi olduğu belirtilmişti.Örneğin bu konuyla ilgili aşağıdaki sayfayı inceleyebilirsiniz.
    Bu arada yanlış anlamayın,kesinlikle o fotoğrafın sanatsal yönünü eleştirmiyorum.Siz PS müdahalesinin olmadığını belirttiğiniz için sadece bu konuya açıklık getirmek istedim.
    İyi akşamlar hoşçakalın..

    http://www.bascek.com/12694/dunyanin-en-pahali-fotografi-acik-artirmada-satildi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 15 Şubat 2012; 18:15:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.james

    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    Merhaba,
    Bahsettiğiniz fotoğrafla ilgili forumda daha önce de bir konu açılmış ve o fotoğrafta PS müdahalesi olduğu belirtilmişti.Örneğin bu konuyla ilgili aşağıdaki sayfayı inceleyebilirsiniz.
    Bu arada yanlış anlamayın,kesinlikle o fotoğrafın sanatsal yönünü eleştirmiyorum.Siz PS müdahalesinin olmadığını belirttiğiniz için sadece bu konuya açıklık getirmek istedim.
    İyi akşamlar hoşçakalın..

    http://www.bascek.com/12694/dunyanin-en-pahali-fotografi-acik-artirmada-satildi/

    evet haklısınız. PS müdahalesi yok diye aklımda kalmış ama kendi itiraf etmiş olduğunu. teşekkürler düzeltmeniz için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    quote:

    Orijinalden alıntı: c.james

    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    Merhaba,
    Bahsettiğiniz fotoğrafla ilgili forumda daha önce de bir konu açılmış ve o fotoğrafta PS müdahalesi olduğu belirtilmişti.Örneğin bu konuyla ilgili aşağıdaki sayfayı inceleyebilirsiniz.
    Bu arada yanlış anlamayın,kesinlikle o fotoğrafın sanatsal yönünü eleştirmiyorum.Siz PS müdahalesinin olmadığını belirttiğiniz için sadece bu konuya açıklık getirmek istedim.
    İyi akşamlar hoşçakalın..

    http://www.bascek.com/12694/dunyanin-en-pahali-fotografi-acik-artirmada-satildi/

    evet haklısınız. PS müdahalesi yok diye aklımda kalmış ama kendi itiraf etmiş olduğunu. teşekkürler düzeltmeniz için

    Rica ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McYC

    Yeni bir tartışma konusu başlatmak istedim beyler bayanlar. Merak ediyorum, en başarılı fotoğraflarda acaba fotoğrafı çeken kişinin adının da etkisi var mıdır. Mesela aynı fotoğrafı, aynı ayarlarda iki farklı kişi çeksin. Birisine a diyelim, birisine de b. A, dünyaca ünlü bir fotoğrafçı, b ise kendi halinde fotoğraf çeken bir arkadaşımız. A' nın çektiği fotoğraf ve b' nin çektiği fotoğraf tamamen aynı. Bunlar yayınlandığı zaman benim tahminime göre A' nın çektiği fotoğraf B' nin çektiği fotoğrafa göre daha başarılı bulunacaktır. Sizce de öyle olur mu? Neden?

    Buradan bir çıkarımda da bulunabiliriz. Bazı fotoğraflarımız, bu işi yapan dünyaca ünlü bazı fotoğrafçıların çektiklerinden daha iyi olabilir. Gerek kadraj olsun gerek başka şeyler. Ancak diğer fotoğrafları çeken kişi, bu piyasada isim yapmış biri olduğu için sizinkilerden her halükarda daha iyi olacaktır. Doğrudur yanlıştır, bunu da tartışabiliriz

    -
    ilk paragraftaki onerme iyi, mantikli. Fakat ilkine devamen ikinci paragrafi ekleyince birbirlerine uymuyorlar. ilk paragrafta herseyi ile tamamen ayni diyorsunuz ikincide isim yapmayaninkinin daha iyi olmasi durumunu soyluyorsunuz.
    -
    Sizi rahatsiz eden( yanlis anlasilmasin bu dusunceye iten sebep olarak rahatsiz eden anlaminda ) sey konusunda hakliliginiz bence fotografcilik konusunda merakli ve bilgili kitle tarafindan basarili/basarisiz bulunmasi durumudur. Misal sizin ilk paragrafi genisletseniz ve bu esit yada ve hatta isim yapmamis olanin daha iyisi oldugunu dusundugunuz fotografi fotografcilik konusunda ozel ilgisi ve bilgisi olmayan bir kitleye sunsaniz durum isim yapmis kisinin aleyhine sonuclanabilir. Bir sitede paylasilan fotograflara verilen puanlar bence kisisel tatmin, haz duygularimizin oksanmasi ve bu isi yapma-surdurme hevesimizin devami icin iyi seylerdir. Fakat bunun otesinde x sitede z isimli sahsin daha iyi cekilmis fotograflar olmasina ragmen yuksek puan almasi acikcasi bizi hic baglamamali, dusunurmemeli ! Hemen her kisi 3-5 yada 3000-5000 veya daha yuksek ilgili bulabilir edinebilir. Sizin baktiginiz yerde bu ilgililerin x simli sahisla daha cok ilgilenmeleri cok yanli bir sonuctur. Bu durumun gelismis ve ileri safhasi, en yaygin safhasi muzik icrasinda yasanir. Rap'ci da muzigini icra eder metalci de arabeksci de. Bakilan yere gore her birinin begeneni farkli adette olabilir. TR de bir donem ibrhm ttlss sanirim her muzik turunun onunde begenen kitlesine sahipti ve fakat ayni donemwww.xne.com degil de kafanizi amerika kitasina cevirdiginizde metallica begenenleri cok iken 1 tane ibrhm ttlss begeneni yoktu !.. Gibi iste...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 16 Şubat 2012; 0:08:46 >
  • İlk paragraf zaten benim asıl tartışma konumdu. İkincisinde ise benzer bir mantığı kullanarak farklı bir tartışma konusu uydurdum
    500px sitesini sadece bir örnek olsun diye gösterdim ben, orada da asıl yapmak istediğim şey "isim yapmamış kullanıcılar bile daha iyi fotoğraf çekebiliyor bazen" cümlesine örnek göstermekti Şu kadar beğenilmiş bu kadar beğenilmiş değil yani olay. Kendi beğenime göre bir iki örnek sunmaya çalıştım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    Fotograf resim gibi degil aslinda, "teoride" her fotografi herkes cekebilir. 100.000 fotograf ceksen arasinda mutlaka bir tane klasik cikar, ama senin bundan haberin olmaz
    Ama dedigim gibi, gercekten ustalar var ve bu adamlar fotograflarinin arka planini anlatmada da usta. Ornegin Henri-Cartier Bresson'un Gandhi olmeden once cektigi fotografi "teoride" o donemde yasayan herhangi biri de cekebilirdi. Fakaaat, herseyden once Gandhi roportaji verecegi kisi "Bresson" oldugu icin o kopruye gitti, yani sen-ben zaten roportaji-fotografi birak adamcagiza ulasamazdik bile Keza Ara Guler'in de insana "vay be" dedirten insan fotograflari var. Konu biraz kaydi gibi...
    Ama o 4.3 milyon Dolarlik fotograf... Bilemiyorum... (ki zaten "ceksem de satamam, cunku almazlar" dedim ) Ayrica dunyada "kopyalanmasi zor" baska fotograf mi kalmamis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    ozturert arkadaşıma bir konuda katilmiyorum. o 4,3 milyar dolarlık fotoğrafın aynısını çekip 500 dolara satabileceğini, daha doğrusu çekebileceğine inanmıyorum.
    o fotografda şahsen kendiminde anlamadığı (çünkü o kadar bilgim yok açık açık söylüyorum) bir kusursuz oran, büyük boy baskı ve sıfır PS olduğu söyleniyor. kulağa kolay gelebilir ama o fotograf büyüklüğünde bir baskıyı PS de bir kaç ayarlama yapmadan çıkarmak kulağa zor geliyor. zaten o fotografi çekmenin bu denli zor olduğu için dünyada tek, kopyalanması zor deniyor.

    Fotograf resim gibi degil aslinda, "teoride" her fotografi herkes cekebilir. 100.000 fotograf ceksen arasinda mutlaka bir tane klasik cikar, ama senin bundan haberin olmaz
    Ama dedigim gibi, gercekten ustalar var ve bu adamlar fotograflarinin arka planini anlatmada da usta. Ornegin Henri-Cartier Bresson'un Gandhi olmeden once cektigi fotografi "teoride" o donemde yasayan herhangi biri de cekebilirdi. Fakaaat, herseyden once Gandhi roportaji verecegi kisi "Bresson" oldugu icin o kopruye gitti, yani sen-ben zaten roportaji-fotografi birak adamcagiza ulasamazdik bile Keza Ara Guler'in de insana "vay be" dedirten insan fotograflari var. Konu biraz kaydi gibi...
    Ama o 4.3 milyon Dolarlik fotograf... Bilemiyorum... (ki zaten "ceksem de satamam, cunku almazlar" dedim ) Ayrica dunyada "kopyalanmasi zor" baska fotograf mi kalmamis

    Kopyalanmasını geçin Ren nehri kıyısına giden herkes o fotoğraftan çekebilir. Bence bu tür fotoğraflar " dünyada tek" denecek türden fotoğraflar değil. Sonuçta bir manzara fotoğrafı. Belki bugüne kadar kimse çekmedi ama çok pahalı diye ben gider çekerim 2-3 tane satarım biraz daha ucuza. Yapılamayacak birşey değil gibi geliyor bana.

    Ama bir yandan dediğiniz gibi Gandhi nin fotoğrafları farklı bir statüdedir. Veya ne bileyim Hitler in fotoğrafları. Atatürk fotoğrafları. Bilimum hayatta olmayan ünlü fotoğrafının değeri şimdi daha yüksektir. Çünkü gidip bir tane daha çekemezsiniz.

    Bu arada ben belirtmek istiyorum şu herkesin peşinden koştuğu, mükemmel fotoğrafçı dediği şahıs benim gözümde mükemmel fotoğrafçı değil çok iyi bir photoshop cudur. Mehmet Turgut un çektiği fotoğraflarda ekstra bir olay göremedim. Şahsen kurgu mantığı ise bizim aramızda bile bu işi en az onun kadar yapanlar mevcuttur. Ama o photoshop u çok iyi kullanıyor. Kurgusuna uygun filtreleri iyi kullanıyor o kadar.
  • Sanatsal degerinin tespitine birsey demiyorum ama fotografin parasal degerini ayirmak lazim, o fotograf gercekten 4.3 milyon dolar etmeyebilir, ki gercekten etmez, bu altin gibi birsey. gercekte altinin hicbir degeri yok biz ona bir deger atfetmisiz ve ekonominin de temeli yapmisiz, burda da o fotografa atfedilen bir deger var, bu degerin tespitinde de elbette ki fotgrafi ceken kopya sayisi vs gibi etkenler vardir, ancak en onemlisi bu fotografi bir kere dogru kriterlerle degerlendirdiginiz zaman artik o bir yatirim olmustur. 4.3 milyonluk fotograf cok ekstra birsey olmazsa artik her zaman 4.3 milyon edecektir, senin benim cektigim fotoya 500 dolar verecek adam yarin elden cikarmak istediginde 500 dolar verecek bir baska adam bulacak mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Bu arada ben belirtmek istiyorum şu herkesin peşinden koştuğu, mükemmel fotoğrafçı dediği şahıs benim gözümde mükemmel fotoğrafçı değil çok iyi bir photoshop cudur. Mehmet Turgut un çektiği fotoğraflarda ekstra bir olay göremedim. Şahsen kurgu mantığı ise bizim aramızda bile bu işi en az onun kadar yapanlar mevcuttur. Ama o photoshop u çok iyi kullanıyor. Kurgusuna uygun filtreleri iyi kullanıyor o kadar.

    +500
    Ayrica bu kadar kopya ceken bir fotografci az bulunur. Adam kendi fotograflarini bile kopyaliyor (resmen 20 tane poz ve filtresi var, donup dolasiyor aralarinda).
  • Lütfen buradan devam ediniz arkadaşlar
    Ne fikirler var burada, Makina, Fotograf, Fotografçı tekmili birden FULL
    http://forum.donanimhaber.com/m_50849441/mpage_3/tm.htm
  • bipekkan hocam o konunun seviyesi cok yukseldi artik, ben erisemiyorum yazilardaki tecrube ve teknik bilgiye
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.