Şimdi Ara

Boşta Fren / Viteste Fren ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
13.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce birkaç başlık okudum kesin bır şey yok galiba.

    Özdeş iki araç 100 km/s hızla gidiyor. A aracı vitesi boşa alarak frene basıyor. B aracı vitesteyken frene basıyor. Frenlere eşit kuvvette basıyorlar. Hangisi daha kısa mesafede durur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: *eksik yazı var*

    Daha önce birkaç başlık okudum kesin bır şey yok galiba.

    Özdeş iki araç 100 km/s hızla gidiyor. A aracı vitesi boşa alarak frene basıyor. B aracı vitesteyken frene basıyor. Frenlere eşit kuvvette basıyorlar. Hangisi daha kısa mesafede durur?



    yokuş aşağı viteste inilir.

    100 km hızdan durmaya kalkarsan viteste olan arabada debriyaja basıcaksın yani 3 metre 5 metre fark olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1767EA2F -- 7 Şubat 2012; 0:06:44 >
  • tamamen eşit sürelerde dururlar (aynı araç ihmal edilen sürtünmeler vs..) . sebebi, boştaki araçta aracı durduran tek kuvvet frenlerdir. viteste frene basan araç ise hem mtor freni yapacaktır hem arabayı öteleyecektir. yani eşit sürede dururlar.
  • Arkadasim en dogru bilgiyi vericem araci bosa aldinmi motoru devreden cikarirsin devir kadrani duser frene basarsn viteste ise kadran 2500>2400 diye yavas yavas iner motor gorevini yapmaya devam eder yani 100le giden iki araba ayni anda ani frene bastimi durma mesafeleri 1 arac boyu olup bosta olan arac daha once durmus olur bunu butun profesyonel soforler bilir ve tavsiye eder
  • boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz
  • Eğer rampa aşağı frenleme yapılıorsa viteste ki araç daha kısa mesafede ve daha az güç sarfiyatı ile durur. Bunu bizzat 20 ton yüklü araçla denedim vites boşta iken frenle durdurulması güçleşior. Kompreson denilen şey motora frenletmek zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz

    boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz

    Orada motor kompresyonudur arabayı tutan.
    Ama düz yolda frende böyle bir etkisi daha azdır ve aslında fren etkisini olumsuz etkileyebilir.
    Ani frende debriyaja basıp (sistem boşa alınmış olur) frene basmak daha iyidir.

    Az da olsa motor dönmeye devam etmek isteyecek çünkü.

    Herşeyi bırakın, fizikte moment var, bilmemne var, o var bu var.
    Tekerlekler haricinde, dönen bir nesneyi daha durdurmaya çalışıyorsunuz.
    Diğerinde ise sadece tekerlekleri durdurmaya çalışıyorsunuz, hangisi daha kolay sizce?
  • ani bir fren düşün. araç tekerleri kilitleyecek.bu durumda motorda kilitlenecek. yani motorda hareket edemeyecek. bence abs olsa bile tekerleri azcık bi miktar dönmesi motorun en düşük devirde hareketinden daha azdır ve motor stop edecek. yani mesafe olarak debriyaja bassanda basmadanda abs devreye giriyor mu giriyor bundan daha ileri bi frenleme var mı? yok. abs siz arabadada tekerler kilitleniyor mu? evet kilitleniyor.bundan daha ileri bir frenleme var mı? oda yok.o yuzden bence boşta ve vitesde aynı mesafede durur.
    ani frenlemeden bahsetmiyorsan o ayrı. tabikide boşa atmadan frene basmak daha mantıklı. örneğin 100 km hızla giderken 70 km hıza düşmek gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz

    boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz

    Örneğin yokuş aşağı normal 1.5 bir aracınız var 50 ile iniyorsunuz 3 viteste hafif frenlerle 1vitese atmaya zorlarsanız motor sıkışma yapacağından doğal olarak kesme yapar ve hızınıza 30-25 seviyelerine çekmeye çalışır ve ağır tonajlı araçları kullanan kişiler bunu bir hayli fazla yapar ama siz aynı şekilde giderken yokuşun sonunda duran ışıklara 30 metre kala son ana kadar debriyaja basmadan frenle kontrol ederseniz kendinizi yolda bulursunuz
  • Vites boşta fren yapmak gerçek acemi işidir. Vites takılı iken ayağınızı gazdan çekin bütün aktarma organları ve dişliler ve akslar motora yük oluyorlar. Motor freni dedikleri budur.. Birde frene basın araba daha çabuk duryor... Vites küçülterek fren yapmak en mantıklı olanı..Karar sizin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Vites boşta fren yapmak gerçek acemi işidir. Vites takılı iken ayağınızı gazdan çekin bütün aktarma organları ve dişliler ve akslar motora yük oluyorlar. Motor freni dedikleri budur.. Birde frene basın araba daha çabuk duryor... Vites küçülterek fren yapmak en mantıklı olanı..Karar sizin..

    Peki sık sık motor freni yapmak aktarma organlarına,dişlilere,akslara ve motora ilerleyen zamanlarda olumsuz bir durum getirir mi? Zamanla bu parçalar boşta fren yapmaya göre daha çabuk yıpranır mı?




  • Genel kural her yokuşu çıktığınız vitesle inmektir. Düz yolda ise hangi viteste gidiyorsanız o hızda bütün dişliler ve akslar ve aktarma organları zaten çalışıyorlar..Gaz vermeyince motorun yükü tekerlere biniyor ve yavaşlama başlıyor..Fren yapınca daha çabuk yavaşlıyorsunuz ve hız düştükçe vitesi düşürüyorsunuz..Araba boşta gitmiyor..Yıpranma olurmu ? Olmazmı ? Bilemem..Kullanmaya bağlı...ASLA VE ASLA HIZLA GİDERKEN VİTESİ BOŞA ATIP FRENE YÜKLENMEYİN.. Acemi işi..Usta işi değil. Çok tehlikeli ve yanlış...Fren ve balatalara aşırı yük biniyor ve fren boruları bu basınca dayanamayıp patlarsa yapacak pek bir şey kalmıyor..Hepsi bir kaç saniyede film kopuyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 22 Şubat 2012; 1:20:18 >




  • @taşkafa;
    Zaten yıllardır benim kullandığım gibi özetlemişsiniz olayı.Durmaya yakın vitesi boşa atarım,yüksek hızda vitesi boşa atınca zaten araba kendini bi ileri atıyor sonrasında fren daha zorlanıyor.Ama yolda motor freni yardımıyla durmak sanki bana dişlilere falan yıpranma getirir gibi geliyor ancak vitesi boşa alıp durmaya çalışmanın tehlikesi yanında önemsenmez elbette...
  • boşta olan daha erken durur.nedeni ise vitesteki aracın ileri gitmek istemesinden dolayıdır.
  • boşta daha erken durur
  • 1-2 sene önce ben de araştırmıştım. Yokuşta, rampada, düz yolda, tali yolda kısacası her türlü yolda kesinlikle vitesteki araç daha çabuk durur. Laboratuarda ve yolda yapılmış test videolarını izlemiştim bulursam mesaja ekleyim. Ayrıca çok nadiren de olsa araç boştayken frenlerin tutmama ihtimali varmış. Onu da gözönünde bulundurup riske girmemek gerekir.
  • firene bastığınız anda viteste 5. vitesin kaldırmadığı yerde de debriyaj ve fren olacak şekilde durmak en kısa durmaktır. yani araç 50km hıza inene kadar viteste kalın sonra debriyaja da basın. en kısa mesafe ancak böyle olur.
  • yavaşlamaktan veya hız kesmekten bahsedilmiyor anladığım kadarıyla. araç vitesteyken hız düşürmek tabiki daha güvenli ve daha mantıklıdır..

    ışıklara yaklaştığınızda da mesela önce frene basarsınız hafiften, hızınız 40-30 km lere geldiğinde debriyaja basıp (+ boşa alıp) frenle durursunuz.

    ama ani durmak istediğinizde debriyaj ve frene aynı anda basmanız daha mantıklıdır, yani aracı boşa alarak.
    çünkü ani frenlerde kısa bir süre içinde tekerlekler kilitlenecek ya da tekerlek hızı çok fazla düşecektir; araç viteste ise motor, frenin aksine tekerlekleri döndürmek isteyecektir, bu da durma mesafenize olumsuz etki eder. hatta tekerleklerin çok fazla yavaşlamasından veya kilitlenmesinden dolayı motorunuz stop bile edebilir, bu da daha tehlikeli sonuçlar ortaya çıkarabilir. (elektrikli direksiyon desteğinin kesilmesi, frenlerin sertleşmesi vb.)
  • Boşta daha erken durur, kamyonlar bu yüzden viteste inmezler yokuşu, viteste fren yapmazlar, çünkü viteste araç gitmek ister. O freni patladı haberleride hep viteste indikleri için yokuşu..










    Viteste araç daha çabuk durur, belirli bir devrin altına düştüğünde ancak ileri gitme isteği yüzünden frenleme gücü kaybolur. Araçta deneyin, stop etmemek için viteste ileri gitmeye çalışır araç, o kadar düşük devirde de zaten debriyaja basarınız artık.
  • viteste iken yapılan frenleme mesafesi daha kısadır. ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda viteste iken motor da kendini de-komprese ederek frenleme gücüne katkıda bulunur. bu da otomatik olarak frenleme etkisini arttırarak mesafeyi kısaltır. deneyebilirsiniz?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.