Şimdi Ara

F20 116i / F20 118i Motorlarındaki Fark Nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
19.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,
    F20 116i / F20 118i
    her ikisi de 1.598 cc
    116i 136 ps 220 nm tork
    118i 170 ps 250 nm tork

    aralarındaki fark sadece yazılım mıdır acaba?
    yoksa turbo,intercooler vs gibi donanımsal farklar da var mıdır?
    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corail -- 19 Şubat 2012; 17:48:08 >



  • 118 bırı daha compress motor dıye dusundurdu benı
  • dergide okudum aynı motor farklı yazılım diyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multiates

    dergide okudum aynı motor farklı yazılım diyordu

    ilk bakışta bana da aynı motor farklı yazılım gibi geldi..
    ancak VW örneği verecek olursak 1.4 TSI 122 ps motorlar tek turbolu,1.4 TSI 160 ps motorlar ise bi turbolu yani çift turbolu..
    aralarında böyle bir motor farkı yok ise fazladan 3.000 euro civarı para ödemenin de manası yok o zaman 118i için..
    bir süre sonra iyi bir yazılım ile 116i de 118i kadar güç üretir hale dönüştürülebilir çok daha uygun fiyatlara?
    ancak C180 CGI 156 ps için de C200 CGI 184 ps hatta E250 CGI 204 ps araçlar için de motor aynı şeklinde bilgiler vardı bir ara?
    fakat ECU ya müdahale edilemediği için yazılım değiştiremiyor vs şeklinde yazılar okumuştum internette bir zamanlar?




  • derginin ismini verip reklam yapmak istemiyorum ama güncel sayıda mini test olarak bmw 116i sportline denemişler orda aynen şöyle yazıyor:

    "test otomobilimiz olan 116i, 4000d/d de 136 hp güç ve 1350 d/d de 220 Nm tork üretiyor.118i de ise aynı motorun farklı yazılımla 4800d/d de 170 hp güç ve 1500 d/d de 250 Nm tork üretmesi sağlanıyor."

    ben de dergiden aldığım bilgiyi size aktarmak istedim.
  • Kosiflerden aldigim bilgi motor ayni sadece yazilim farki oda cikmasi yakindir butun 116 lar yakinda 150 bg olur 116 kalmaz:))))
  • Ancak garip bir durum da var soyle ki;
    Yurt disi sitelerde 116İ 163 ps ye cikiyor chip box vs ile.. Fakat 118i 200 Ps ye cikiyor..
    Madem olay sadece yazilim,neden 116i 200 ps olamiyor?
    Boyle olunca arada yazilimdan baska farklar oldugunu dusunduruyor bana?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    Ancak garip bir durum da var soyle ki;
    Yurt disi sitelerde 116İ 163 ps ye cikiyor chip box vs ile.. Fakat 118i 200 Ps ye cikiyor..
    Madem olay sadece yazilim,neden 116i 200 ps olamiyor?
    Boyle olunca arada yazilimdan baska farklar oldugunu dusunduruyor bana?

    116 da yeni modifiyelerle 200 hp olur :D
  • corail,

    Benim bildiğim sadece yazılımsal bir konu değil ,eğer o şekilde olsa idi 136 hp olanda 170 hp olanda çiplendiğinde 200 olması gerekirdi. Mutlakaki turbosunda veya detaylarında farklılık vardır.

    ama şunu belirteyim , bu tip çip tuning uygulamasını ancak yetkili bmw servisinde yaptırmak mümkün olur , onunda fiyatı oldukça yüksek olur . Haricinde dışarıdan yaptırılacak tüm uygulamalar garanti, bozacağı için efektif olmaz , malum ucuz araçlar değil , garanti dışı kalması baş ağrıtır.
  • aradaki fark turbo bar'ları da olabilir..
  • o zaman daha fazla performans için aradaki 3.000 euro farkı ödeyip 118i almak gerekiyor sanıyorum
  • 1.18 i çift turbolu.
  • Aynı motor olma ihtimali fazla, sadece yazılım farkı yani.
    1.6 motor cooper'da 184, RCZ'de 200 beygir veriyor.
  • başka bir yerde okumuştum 119i motoru 5 kg daha ağırmış, uzunca bir süre tartıştıktan ve inceledikten sonra bu farkın egzozda olduğunu anlamışlardı.. egzoz daha genişti ve bir parçası (ne olduğuna dair hiç bir fikrim yok, hatırlamıyorum da) farklıydı.. bu sayede yüksek devirlerde ve yüksek basınçlarda 20-30 bg arası (ikisinin de chipli en son halleri) fark olabiliyordu... bir egzozla ya da herhangi bir egzoz parçasıyla 20-30 bg fark yaratılır mı bilemem, belki turbosu da daha yüksek basınçlara dayanabiliyordur diye tahmin ediyorum.. ancak benimki sadece bir tahmin..

    bu arada bmw nin hiç bir modelinde çift turbo yokmuş.. twin-turbo lafı bir pazarlama stratejisiymiş.. turbonun içinde farklı 2 yoldan giden ve birbirine zıt basınca sahip hava karşılaşarak hattaki havanın beklememesini fakat basıncın da asla tamamen düşmemesini sağlıyormuş.. bu sayede tek turbo bir araca (hatta bir sürü çift turbolu araca bile) göre en az turbo gecikmesine sahipmiş..




  • sıkıştırma oranları farklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    başka bir yerde okumuştum 119i motoru 5 kg daha ağırmış, uzunca bir süre tartıştıktan ve inceledikten sonra bu farkın egzozda olduğunu anlamışlardı.. egzoz daha genişti ve bir parçası (ne olduğuna dair hiç bir fikrim yok, hatırlamıyorum da) farklıydı.. bu sayede yüksek devirlerde ve yüksek basınçlarda 20-30 bg arası (ikisinin de chipli en son halleri) fark olabiliyordu... bir egzozla ya da herhangi bir egzoz parçasıyla 20-30 bg fark yaratılır mı bilemem, belki turbosu da daha yüksek basınçlara dayanabiliyordur diye tahmin ediyorum.. ancak benimki sadece bir tahmin..

    bu arada bmw nin hiç bir modelinde çift turbo yokmuş.. twin-turbo lafı bir pazarlama stratejisiymiş.. turbonun içinde farklı 2 yoldan giden ve birbirine zıt basınca sahip hava karşılaşarak hattaki havanın beklememesini fakat basıncın da asla tamamen düşmemesini sağlıyormuş.. bu sayede tek turbo bir araca (hatta bir sürü çift turbolu araca bile) göre en az turbo gecikmesine sahipmiş..
    Yanlış, örnek olarak n54 motora bakabilirsin. 335i'de kullanılan motor.. Bahsettiğin twin-power olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metakip -- 28 Nisan 2012; 2:14:07 >




  • evet bu twinpower olayı pazarlama stratejisi diye biliyorum. 335i hakkaten çift turbolu, twin turbo şeklinde. twin power tek turbo ama düzeneği farklı arkadaşın da belirttiği gibi.
  • VW tsi motorlar twincharge-stratified-injection , çift turbolu (122PS) veya + kompresör ile (160PS) satılıyor.
    BMW de 116i ve 118i 1.6 lt. ama yazılım ve benzin pompası farkı var , 116i de 118i de yazılım+pompa modifiyesi ile aynı 200 beygire çıkar.
    Saygılar.
  • Net cevap vereyim;

    1.16i ve 1.18i'de kullanılan motorlar birebir aynıdır.. mekanik olarak hiçbir farklılık yoktur, yazılımsal olarak farklılıklar mevcut onlar paylaşılmış..

    sadece 1.18i'deki DP = Down Pipe = Egsoz borusunun motordan ilk çıktığı yerden katalitik konvektöre kadar olan ilk kısmı 1.16i'ue göre daha geniştir.. bunun dışında bir farklılık bulunmamaktadır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    Ancak garip bir durum da var soyle ki;
    Yurt disi sitelerde 116İ 163 ps ye cikiyor chip box vs ile.. Fakat 118i 200 Ps ye cikiyor..
    Madem olay sadece yazilim,neden 116i 200 ps olamiyor?
    Boyle olunca arada yazilimdan baska farklar oldugunu dusunduruyor bana?

    chip değişikliği yapılmadan sadece orjinal chipin üstüne atılan yeni yazılımla 1.16i 200bg'e, 1.18i 230bg'e çıkartılıyor.. bunu yapan tabiiki Evotech.. hatasız ve sorunsuz olarak yürüyebiliyor üstelik.. chipbox uygulamasından sonra oturtturana kadar can çekişiyorsunuz

    Edit: üstelik Evotech ile 1.16i 215bg'e 1.18i 245bg'e yükseltilebiliyor.. sonrasına orjinal chip izin vermiyor zaten.. bundan sonrası zaten intercooler değişimi ile ilerleyebilir o da son derece mantıksız kaçar.. ona o kadar para harcanacağına gidilir M1.35i alınır sonrasında hayallerinizi yaşarsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 16 Ekim 2012; 20:23:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.