Şimdi Ara

motor soğutma suyu neden azalır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
101.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • abimde 2004 model corolla var tüplü 134000 de 2 ay önce antifreeze ekletti şimdi minimumda sebebi ne olabilir normal midir? yardımcı olursanız sevinirim



  • Muhtemelen bir yerden kaçak vardır. Aynı durum benim Flash'ta vardı. Uzun süre o şekilde kullandım. Benim sorun conta'dan kaynaklanıyordu. En sonunda lış gelip antifreeze koyunca araba çalışmamış ve tamir ettirmiştim. Muhtemelen bir yerden kaçak vardır boruları dikkatlice kontrol edin eğer kaçak yoksa eksiltme yapmaz...
  • kaçaktan...
  • kaçak yok ise contadanda şüpheniz yoksa abiniz max seviyenin üstüne cıktı büyük ihtimalle ağzına kadar doldurursanız hepsi biter
  • teşekkür ederim tavsiyeleriniz için
  • benim de başıma gelmişti.radyatördeki devir daim pompasındanmış.sizinki de oradan olabilir.
  • ohooo, sebep çook ;

    * hortum ve ek yerinden kaçar,
    * hararet yükselir genleşme kabından taşarak kaçar,
    * conta yanar, contadan yağ haznesine ya da yanma odalarına kaçar.

    yani kaçar da kaçar...

    tavsiye ;

    öncelikle hortum ve ek yeri kaçaklarını kontrol edin. motor normal çalışma ısısında iken, aracı bir yere park edip 10 dakika bekleyin ve altına eğilip yere damlama var mı bakın. mümkünse ara. çalışır durumda olsun. bu sayede devirdaim devreye girer ve kaçak varsa daha net anlaşılır.

    damlama yoksa yine su hattının kelepçe birleişm yerlerine ya da motor bloğundaki blokla silindir üst kapağı arasına bakın. oralarda kaçak varsa ıslaklığı gözle görürsünüz ya da daha önceden olmuş kaçaklardan dolayı renkli antifiriz lekesi görürsünüz.

    tüm bunların yanısıra, contadan kaçırma olup olmadığını anlamak için de kontrol noktaları var;

    yağ çubuğunu çekip bakacaksınız. eğer contada problem varsa ve soğutma suyu yağ haznesine kaçıyorsa yağ seviyeniz yükselir. bununla birlikte çubuğun ucundaki yağı baş parmağınızla işaret parmağınız arasına alır ve parmaklarınızı gezdirirseniz yağa su karışmış mı anlayabilirsiniz (bunun için biraz deneyimli olmak gerekebilir. dolayısıyla bu yoklamayı bir ustaya ya da bilene yaptırmakta fayda var).

    diğer bir conta kontrolü için ise eksoza bakmalısınız. eğer eksozdan yoğun bir beyaz duman atma gözlenirse bu da soğutma suyunun conta arasından yanma odalarına kaçtığını ve orada yakılıp su buharı olarak dışarıya atıldığını gösterir. yalnız eksozdan kışın soğuk havasından dolayı da beyaz duman çıkışı görünür. bunu onunla karıştırmamak lazım. bu miktarı da bir bilene sormakta fayda var. aynı şekilde eğer soğutma suyu yanma odalarına kaçıyorsa, kaçağın olduğu odalara ait bujilerde de sorun görülecektir. bujiler sökülerek de kontrol edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ohooo, sebep çook ;




    Bugünlerde aynı sorunu yaşamaya başladım. LPG hortumlarının bağlantı yerlerinde ıslaklık oluşmuş. Bir iki kelepçeyi sıktım. Kelepçeler epey boşa döndü. Demekki uzun zaman önce gevşemeye başlamışlar. İlk fırsatta su hortumlarının kelepçelerinin tamamını sıkacağım.

    Kelepçeyi sıkarken dikkat etmem gereken bişey var mı?Tork anahtarı ile mi sıkmak mantıklı yoksa sonuna kadar sıkayım mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ohooo, sebep çook ;

    * hortum ve ek yerinden kaçar,
    * hararet yükselir genleşme kabından taşarak kaçar,
    * conta yanar, contadan yağ haznesine ya da yanma odalarına kaçar.

    yani kaçar da kaçar...

    tavsiye ;

    öncelikle hortum ve ek yeri kaçaklarını kontrol edin. motor normal çalışma ısısında iken, aracı bir yere park edip 10 dakika bekleyin ve altına eğilip yere damlama var mı bakın. mümkünse ara. çalışır durumda olsun. bu sayede devirdaim devreye girer ve kaçak varsa daha net anlaşılır.

    damlama yoksa yine su hattının kelepçe birleişm yerlerine ya da motor bloğundaki blokla silindir üst kapağı arasına bakın. oralarda kaçak varsa ıslaklığı gözle görürsünüz ya da daha önceden olmuş kaçaklardan dolayı renkli antifiriz lekesi görürsünüz.

    tüm bunların yanısıra, contadan kaçırma olup olmadığını anlamak için de kontrol noktaları var;

    yağ çubuğunu çekip bakacaksınız. eğer contada problem varsa ve soğutma suyu yağ haznesine kaçıyorsa yağ seviyeniz yükselir. bununla birlikte çubuğun ucundaki yağı baş parmağınızla işaret parmağınız arasına alır ve parmaklarınızı gezdirirseniz yağa su karışmış mı anlayabilirsiniz (bunun için biraz deneyimli olmak gerekebilir. dolayısıyla bu yoklamayı bir ustaya ya da bilene yaptırmakta fayda var).

    diğer bir conta kontrolü için ise eksoza bakmalısınız. eğer eksozdan yoğun bir beyaz duman atma gözlenirse bu da soğutma suyunun conta arasından yanma odalarına kaçtığını ve orada yakılıp su buharı olarak dışarıya atıldığını gösterir. yalnız eksozdan kışın soğuk havasından dolayı da beyaz duman çıkışı görünür. bunu onunla karıştırmamak lazım. bu miktarı da bir bilene sormakta fayda var. aynı şekilde eğer soğutma suyu yanma odalarına kaçıyorsa, kaçağın olduğu odalara ait bujilerde de sorun görülecektir. bujiler sökülerek de kontrol edilebilir.

    Arkadaş gereken herşeyi yazmış. 1 ay önce arkadaşın arabada da aynı sorun meydana geldi, sanayide gösterdiğmizde usta bu kontrolleri yapmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ohooo, sebep çook ;




    Bugünlerde aynı sorunu yaşamaya başladım. LPG hortumlarının bağlantı yerlerinde ıslaklık oluşmuş. Bir iki kelepçeyi sıktım. Kelepçeler epey boşa döndü. Demekki uzun zaman önce gevşemeye başlamışlar. İlk fırsatta su hortumlarının kelepçelerinin tamamını sıkacağım.

    Kelepçeyi sıkarken dikkat etmem gereken bişey var mı?Tork anahtarı ile mi sıkmak mantıklı yoksa sonuna kadar sıkayım mı?

    belli bir torku yok ama yine de bir "kırılma noktası" var. aşırı sıkarsanız hortumu yırtarsınız. göz kararı karar vermeniz lazım. yani sıkma işlemi artık zorlanmaya başlayınca daha öteye gitmemek lazım...




  • aslında ben soru sormak istedim ama beceremedim bende bu sorumu şekilde iletmeye karar verdim. ayda bir litre kadar su azaltıyor büyük bi sorun olabilir mi ? Eger küçük bi sorunsa bildiğiniz basit bi çözümü var mı?
  • Benim broadway da 3 ayda 1 litre kadar eksiltmis. Motor yaginda su karisimi yok. Anladigim kadari ile egzozdan buhar falan da atmiyor. Yanliz tup beynine yakin olan bolgede hortum birlesim yerlerindeki kelepcelerden supheleniyorum. O kelepcelerin altinda surekli bir islaklik var sanki. Ama antifiriz de cabuk buharlasir diye biliyorum. Acaba antifriz cabuk mu buharlasir.birde su eksiltme muhtemelen arac calisirken oluyor diye tahmin ediyorum. Devir daim yokken eksiltme olurmu acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.