Şimdi Ara

Yerli otomobili Koc Yapacakmis (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
0
Favori
7.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Koç aslında güzel şeyler yapıyor istedikten sonra. Otobüs üretiyor, askeri araç üretiyor, istedikten sonra binek araba da üretir ne var bunda? Niye motoruna şusuna busuna o kadar takıksınız anlamıyorum. Bir çok firma başka firmaların motorlarını kullanarak üretim yapıyor. 1.3 opellerde fiatın multijet motoru var, eski opel corsa 1.9 dizellerde ısuzunun motoru var, vs... Bir başlasın hele yapsınlar ama adam gibi, sağlam yapsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    fiat ın proje çok hoşuna gitti mutlaka çıkarları vardır o ayrı da

    bizim ülkemize en uygun aracı da fiat yapar bunu kabul etmek lazım.

    gönül ister ki herşeyini biz yapalım ama multijet gibi faydalı bir motor varken kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    tata bile 1.3 multijet kullanıyor.biraz geniş bakalım bence



    arkadaşlar sorunu gözden kaçırıyorsunuz.

    adamların açıklaması ortada albea kalkacak yerine o sınıfta araç gelecek aynı platformda

    albea platformunda kalkıpta superb gibi bi geniş araç yapamayacaklarına göre bu ürünün çok iyi olmayacağı izlenimi peşin veriliyor.

    yine birçok kişi gidip ithal araç alacak ee ne anlamı oldu o zaman ?
    ben şahsen yürüyen tabut almak istemiyorum. istiyorum ki milli aracımız göz doldursun gören hayran kalsın o araç çıktığında diğer firmalara neredeyse 0 çektirsin.

    fiiat albea bitip de yerli malı fiat albeni gelmesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    fiat ın proje çok hoşuna gitti mutlaka çıkarları vardır o ayrı da

    bizim ülkemize en uygun aracı da fiat yapar bunu kabul etmek lazım.

    gönül ister ki herşeyini biz yapalım ama multijet gibi faydalı bir motor varken kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    tata bile 1.3 multijet kullanıyor.biraz geniş bakalım bence



    arkadaşlar sorunu gözden kaçırıyorsunuz.

    adamların açıklaması ortada albea kalkacak yerine o sınıfta araç gelecek aynı platformda

    albea platformunda kalkıpta superb gibi bi geniş araç yapamayacaklarına göre bu ürünün çok iyi olmayacağı izlenimi peşin veriliyor.

    yine birçok kişi gidip ithal araç alacak ee ne anlamı oldu o zaman ?
    ben şahsen yürüyen tabut almak istemiyorum. istiyorum ki milli aracımız göz doldursun gören hayran kalsın o araç çıktığında diğer firmalara neredeyse 0 çektirsin.

    fiiat albea bitip de yerli malı fiat albeni gelmesin




    Zaten albea kasa değiştirdi brezilyada seri üretime 1-2 ay içinde girecek.

    çinliler bile çarpışma testi yapıyor fiat mı yapmıyacak.

    bu projeden tabut çıkarsa kimse almaz zaten




  • koç u fiatı bu kadar savunan arkadaşlar fiat ceo sunun tam konuşmasını bi okusunlar. Sonra bu fikir ilk ortaya atıldığında koç un yerli oto yapmak imkansızdır diye konuşmalarını düşünün. ondan sonra yorum yapın. bunların derdi yerli oto yapmak değil. çünkü yerli oto yapmak onlara kısa zamanda çok para kazandırmayacak. bu yüzden başkalarının da yerli oto üretmesinin önünü kesmek için çakma bi yerli oto üretelim olsun bitsin görüşündeler.
    beyin bedava biraz çalıştırmaktan zarar gelmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    fiat ın proje çok hoşuna gitti mutlaka çıkarları vardır o ayrı da

    bizim ülkemize en uygun aracı da fiat yapar bunu kabul etmek lazım.

    gönül ister ki herşeyini biz yapalım ama multijet gibi faydalı bir motor varken kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    tata bile 1.3 multijet kullanıyor.biraz geniş bakalım bence



    arkadaşlar sorunu gözden kaçırıyorsunuz.

    adamların açıklaması ortada albea kalkacak yerine o sınıfta araç gelecek aynı platformda

    albea platformunda kalkıpta superb gibi bi geniş araç yapamayacaklarına göre bu ürünün çok iyi olmayacağı izlenimi peşin veriliyor.

    yine birçok kişi gidip ithal araç alacak ee ne anlamı oldu o zaman ?
    ben şahsen yürüyen tabut almak istemiyorum. istiyorum ki milli aracımız göz doldursun gören hayran kalsın o araç çıktığında diğer firmalara neredeyse 0 çektirsin.

    fiiat albea bitip de yerli malı fiat albeni gelmesin




    Zaten albea kasa değiştirdi brezilyada seri üretime 1-2 ay içinde girecek.

    çinliler bile çarpışma testi yapıyor fiat mı yapmıyacak.

    bu projeden tabut çıkarsa kimse almaz zaten

    doblo girdi mi çarpışma testine?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    fiat ın proje çok hoşuna gitti mutlaka çıkarları vardır o ayrı da

    bizim ülkemize en uygun aracı da fiat yapar bunu kabul etmek lazım.

    gönül ister ki herşeyini biz yapalım ama multijet gibi faydalı bir motor varken kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    tata bile 1.3 multijet kullanıyor.biraz geniş bakalım bence



    arkadaşlar sorunu gözden kaçırıyorsunuz.

    adamların açıklaması ortada albea kalkacak yerine o sınıfta araç gelecek aynı platformda

    albea platformunda kalkıpta superb gibi bi geniş araç yapamayacaklarına göre bu ürünün çok iyi olmayacağı izlenimi peşin veriliyor.

    yine birçok kişi gidip ithal araç alacak ee ne anlamı oldu o zaman ?
    ben şahsen yürüyen tabut almak istemiyorum. istiyorum ki milli aracımız göz doldursun gören hayran kalsın o araç çıktığında diğer firmalara neredeyse 0 çektirsin.

    fiiat albea bitip de yerli malı fiat albeni gelmesin




    Zaten albea kasa değiştirdi brezilyada seri üretime 1-2 ay içinde girecek.

    çinliler bile çarpışma testi yapıyor fiat mı yapmıyacak.

    bu projeden tabut çıkarsa kimse almaz zaten

    doblo girdi mi çarpışma testine?

    Girdi tabiki niye girmesin.eski kasa 3 yıldız aldı .yenisini daha göndermediler yeni opel combo ile beraber girer belki




  • Bu araba nasıl yerli olacak anlamadım..
    Adını türkçe bir isim koyunca yerli araba mı üretmiş olacağız?
  • Aklımdan geçmişti foruma da yazmıştım albeayı makyajlayıp milletin yerli otomobil sempatisinden halkımızı sömürecekler yine diye.

    Otursun kendileri binsin 20 bin lira desinler almam
  • doblo artık çarpışma testine girsinde rahatlayalım. bakalım kaç yıldız almış?

    bu arada yurtdışında sienna hala satılıyor. malum bizde sienna bitince albe oldu. albea biter belki şimdi de yerli otomuz gelir fiattan

     Yerli otomobili Koc Yapacakmis
  • albeayı üretimden kaldırdılar , adını değiştirip tekrar sürecekler heralde , kuş serisi devam etsin ama bunun da adı ANGUT olsun bu sefer
  • Koç'un yaptığı arabalarıda gördük malesef . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    doblo artık çarpışma testine girsinde rahatlayalım. bakalım kaç yıldız almış?

    bu arada yurtdışında sienna hala satılıyor. malum bizde sienna bitince albe oldu. albea biter belki şimdi de yerli otomuz gelir fiattan

     Yerli otomobili Koc Yapacakmis


    bu aracı yaparlar önü de linea ya benziyor zaten

    yerli aracımız bu olsa kaç tane satar???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: swrc

    doblo artık çarpışma testine girsinde rahatlayalım. bakalım kaç yıldız almış?

    bu arada yurtdışında sienna hala satılıyor. malum bizde sienna bitince albe oldu. albea biter belki şimdi de yerli otomuz gelir fiattan

     Yerli otomobili Koc Yapacakmis


    bu aracı yaparlar önü de linea ya benziyor zaten

    yerli aracımız bu olsa kaç tane satar???

    Taksicilerin filoların mümessillerin değişilmez aracı olur.




  • Olaya hayal-gurur olarak değil de ekonomi-dış ticaret dengesi gibi yönlerden bakılması gerektiğine inanıyorum. %100 Türk olmaması dışa bağlılığı azaltmayacak, doğru. İstihdam sağlanır, yedek parça nakliye masrafı düşer. İhraç edilebilir bir şeyler ortaya çıkarsa dış ticaret açığı da azalmaya başlar. Geriye lisans paraları kalıyor. O da sanayi içinde motor, karoser, vs. aksamları geliştirecek firmaların çıkmasıyla önlenebilir.

    Yerli otomobil, param var. Yarın %100 yerli otomobil üretimine geçiyorum demekle olmuyor. Olursa da tipi berbat, motoru hurda gibi laflarla taşlanıyor.
  • Türkiye de otomobil piyassı koç un elinde.Olası bir türk otomobili de gene koç dan çıkacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wagnerx

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig
    Aynen öyle olucak ancak bizim millete begendirmek zor yok motorda bizim olsunmuş 1-2 senede yapilan motordan ne hayir gelir. İlk önce aracı piyasa sürüp markayı tanıtmak lazım gerisi gelir zaten

    Sikinti su ki maalesef aynen boyle olmayacak. Bu yazilar sadece olmasi gerektigini dusundugum hayalim idi..

    Su anda gorunen; daha once Tofasta uretilmesi planlanan "Fiat" markali bir aracin, devlet tesviginden yararlanmak ve Koc Holding uzerindeki baskiyi savmak icin Turkce isme sahip "XXX" markasiyla uretilip satilacagi, bu arac omrunu doldurdugunda da ayni XXX markasiyla "muhtemelen tekrar devlet tesvigi alinmayacagi icin" bir daha arac uretilmeyecegi..

    Insanlarin isyan etmesi de bu sebepten.

    Ya benim yukarda ozetledigim gibi gercek anlamda yerli bir sirket kurulur, sirketin genel muduru, basbakanla cikar yol haritasini bu millete aciklar. Ya da burada "uzuldugumuz" durum basimiza gelir..

    Bana dogru gorunen ongorulerde bulunuyorsunuz...

    Buna ek olarak ben Turkiye icin yerli otomobilin oncelik olmadigini dusunuyorum. Kore'ye filan bakmak yanlis. Onlar 70'lerde, 80'lerde cok farkli dunya kosullarinda ve cok farkli bir sanayi hamlesi ile ise basladilar. Bugun durum farkli. Cok koklu firmalarin bile piyasada tutunamadigi, gumbur gumbur battigi bir rekabet ortami. "Istersek yapariz, sevkimizi kirmayin, cilgin Turkler vs." diyenleri de bir adet yatirim fizibilite raporu okumaya davet ediyorum...



    Valla mesleğiniz nedir? Bilmiyorum ama yazılarınızdan bilgili bir insan olduğunuza eminim. Ben yapabiliriz diyenlerden olduğum içim haddim olmayarak cevap vermek istedim. Ben epeyce yatırım fizibilitesi okudum, hazırladım, bu konuda bilgili ve tecrübeli olduğumu söyliyebilirim.

    Bu konulara yakın olanlar bilir IFC gibi kurumlarda calısanlar hayatı bu raporlarla geçer. Yani bu forumda da karşınıza çok ilginç tecrübelere sahip insanlar çıkabilir. Buradan hareketle. Kısaca bu tür bir yatırımın fizibilitesi derken, bir şirketin bir fabrika açarak, herseyi sıfırdan baslamasıda olasıdır. Avusturyada yaklaşık 20 e yakın modeli üreten fasoncu Magna Steyr fabrikasında başlanmasıda olasıdır. Örnek: Linea bir italyan aracıdır, italyan dizaynıdır. Türkiye'de üretilmektedir. Koç ve bizim işçilerimizde nemalanmaktadır. Am biz atıyorum Devrim ürettirdik, Çin'de. Tüm herşeyi buradan gönderdik, orada montajladık. ve bir milyon sattık. Çin'de diyorum o Türk arabası olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani fizibilite çok geniş bir kavram, satış fizibilitesi, üretim fizibilitesi, pazar fizibilitesi. Neyse uzatmıyayım....

    Bunlar vizyon, inanç meseleleridir. Ama fizibilite değil.

    Katildigim cok noktalar var. Bununla birlikte ben zaman zaman "approval culture" gibi patolojilerden muzdarip kurumlarin en uzunu 3-4 yillik kredi bazinda destekledigi yatirim projeleri ile uzun vadeli bir ulusal sanayi stratejisinin ayagi olmasi dusunulen inisiyatifleri bir noktada biribirinden ayirmak gerektigini dusunuyorum. Ozellikle de etkin korumaci araclara (=gumruk) sahip olunamayan, alabildigine rekabetci bir sektor sozkonusu ise...

    "Yapamayiz" demiyorum. Fakat bu forumdaki ve genel olarak kamuoyundaki "yerli otomobil" beklentisi ile su noktada iktisaden yapilabilir olan arasinda bir ucurum oldugu kanisindayim. Yapilabilir olan gectigimiz gunlerde aciklandigi gibi yabanci ortaklik ve teknoloji transferi ile yola baslanmasi... Belki bunun sonucunda ve epeyce uzun vadede ve sartlar olusursa buyuk olcude yerli bir otomobil markasi ortaya cikabilir. Belki... Yapilmak isteneni kucumsememeli, ama fazla hayalci de olmamali. Kisa vadeli yapilabilirlik ve uzun vadeli hedef uyumu onemli. Kamuoyunun (ve izleyebildigim kadariyla politikacilarin) beklentisi ise ozel sektorun almamasi gereken riskler barindiriyor...

    Ben olaya biraz da karsilastirmali bakiyorum. Cin gibi, Hindistan gibi milyarlik ulusal pazariniz ya da Rusya gibi halihazirda kurulu gucunuz yoksa, serpilmenin cok zor oldugu bir sektor bu. "Yapsa Brezilya yapardi" deyip, birakiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    Koç ford la da ortak. Geçen gün ford ceo su atıp tutuyordu, rahmi koç la şöyle iyiyiz, ali koç la böyle muhabbetimiz var diye..

    Türkiye de binek araç üretme niyetleri de olduğunu söyledi. Ciddi ciddi düşünüyorlarmış bunu. E ne güzel işte, ford la yapsınlar bu işi.

    Focus benzeri bir araçla başlasinlar. Niye fiat yani.

    Yine üreteni ihya edecek, alanı dert sahibi yapacak bir -montaj- hikayesiyle karşı karşıyayız galiba.

    Unutmadık o, doğan slx in donanımı yazılırken "amblem için yuva" yazdıklarını.

    Donanım olarak bagaj kapağına t harfini koydukları yuvayi yazıyorlardı adamlar.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wagnerx

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig
    Aynen öyle olucak ancak bizim millete begendirmek zor yok motorda bizim olsunmuş 1-2 senede yapilan motordan ne hayir gelir. İlk önce aracı piyasa sürüp markayı tanıtmak lazım gerisi gelir zaten

    Sikinti su ki maalesef aynen boyle olmayacak. Bu yazilar sadece olmasi gerektigini dusundugum hayalim idi..

    Su anda gorunen; daha once Tofasta uretilmesi planlanan "Fiat" markali bir aracin, devlet tesviginden yararlanmak ve Koc Holding uzerindeki baskiyi savmak icin Turkce isme sahip "XXX" markasiyla uretilip satilacagi, bu arac omrunu doldurdugunda da ayni XXX markasiyla "muhtemelen tekrar devlet tesvigi alinmayacagi icin" bir daha arac uretilmeyecegi..

    Insanlarin isyan etmesi de bu sebepten.

    Ya benim yukarda ozetledigim gibi gercek anlamda yerli bir sirket kurulur, sirketin genel muduru, basbakanla cikar yol haritasini bu millete aciklar. Ya da burada "uzuldugumuz" durum basimiza gelir..

    Bana dogru gorunen ongorulerde bulunuyorsunuz...

    Buna ek olarak ben Turkiye icin yerli otomobilin oncelik olmadigini dusunuyorum. Kore'ye filan bakmak yanlis. Onlar 70'lerde, 80'lerde cok farkli dunya kosullarinda ve cok farkli bir sanayi hamlesi ile ise basladilar. Bugun durum farkli. Cok koklu firmalarin bile piyasada tutunamadigi, gumbur gumbur battigi bir rekabet ortami. "Istersek yapariz, sevkimizi kirmayin, cilgin Turkler vs." diyenleri de bir adet yatirim fizibilite raporu okumaya davet ediyorum...



    Valla mesleğiniz nedir? Bilmiyorum ama yazılarınızdan bilgili bir insan olduğunuza eminim. Ben yapabiliriz diyenlerden olduğum içim haddim olmayarak cevap vermek istedim. Ben epeyce yatırım fizibilitesi okudum, hazırladım, bu konuda bilgili ve tecrübeli olduğumu söyliyebilirim.

    Bu konulara yakın olanlar bilir IFC gibi kurumlarda calısanlar hayatı bu raporlarla geçer. Yani bu forumda da karşınıza çok ilginç tecrübelere sahip insanlar çıkabilir. Buradan hareketle. Kısaca bu tür bir yatırımın fizibilitesi derken, bir şirketin bir fabrika açarak, herseyi sıfırdan baslamasıda olasıdır. Avusturyada yaklaşık 20 e yakın modeli üreten fasoncu Magna Steyr fabrikasında başlanmasıda olasıdır. Örnek: Linea bir italyan aracıdır, italyan dizaynıdır. Türkiye'de üretilmektedir. Koç ve bizim işçilerimizde nemalanmaktadır. Am biz atıyorum Devrim ürettirdik, Çin'de. Tüm herşeyi buradan gönderdik, orada montajladık. ve bir milyon sattık. Çin'de diyorum o Türk arabası olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani fizibilite çok geniş bir kavram, satış fizibilitesi, üretim fizibilitesi, pazar fizibilitesi. Neyse uzatmıyayım....

    Bunlar vizyon, inanç meseleleridir. Ama fizibilite değil.

    Katildigim cok noktalar var. Bununla birlikte ben zaman zaman "approval culture" gibi patolojilerden muzdarip kurumlarin en uzunu 3-4 yillik kredi bazinda destekledigi yatirim projeleri ile uzun vadeli bir ulusal sanayi stratejisinin ayagi olmasi dusunulen inisiyatifleri bir noktada biribirinden ayirmak gerektigini dusunuyorum. Ozellikle de etkin korumaci araclara (=gumruk) sahip olunamayan, alabildigine rekabetci bir sektor sozkonusu ise...

    "Yapamayiz" demiyorum. Fakat bu forumdaki ve genel olarak kamuoyundaki "yerli otomobil" beklentisi ile su noktada iktisaden yapilabilir olan arasinda bir ucurum oldugu kanisindayim. Yapilabilir olan gectigimiz gunlerde aciklandigi gibi yabanci ortaklik ve teknoloji transferi ile yola baslanmasi... Belki bunun sonucunda ve epeyce uzun vadede ve sartlar olusursa buyuk olcude yerli bir otomobil markasi ortaya cikabilir. Belki... Yapilmak isteneni kucumsememeli, ama fazla hayalci de olmamali. Kisa vadeli yapilabilirlik ve uzun vadeli hedef uyumu onemli. Kamuoyunun (ve izleyebildigim kadariyla politikacilarin) beklentisi ise ozel sektorun almamasi gereken riskler barindiriyor...

    Ben olaya biraz da karsilastirmali bakiyorum. Cin gibi, Hindistan gibi milyarlik ulusal pazariniz ya da Rusya gibi halihazirda kurulu gucunuz yoksa, serpilmenin cok zor oldugu bir sektor bu. "Yapsa Brezilya yapardi" deyip, birakiyorum.

    Alıntıları Göster
    istek üzerinde silindi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bLooP -- 10 Şubat 2012; 23:04:23 >




  • Otomobil üretmemizdeki amaç lüks otomobil ya da buna benzer bir üretim değil bence,para yurt dışına

    çıkmasın ithal otomobile para gömmeyelim.Bu yüzden bize albea'yı bile çok görür üretecek firma hangisi ise...

    Yani biz burada boşuna tartışıyoruz sabahtan akşama kadar... dört kapı dört tekerlek avrupa emisyon

    normlarına uymayan düşük beygirli motorlarıda kakalarlar tamam işte.....
  • Cırba gibi bişe gelecek işte ince lastikli tüy segment yol tutuşu yokuş yukarı olan
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.