Şimdi Ara

Yerli otomobili Koc Yapacakmis (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
0
Favori
7.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicel.Belki avrupa ülkeleri talep etmesede arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.

    Sizin engin tecrübeleriniz Kuş serisini yaşamadı galiba ?

    Kuş serisi ile bu haberi nasıl bir tutarsınız.O zamanla bu zaman bir mi?Türkiyenin kendi markası olucak vw çatısı altında olan ispanyol aracı seat,çek cumhuriyeti aracı skoda vs. bunlar gibi fiat çatısı altında alfa romeo,lancia vs. ve biz olucaz.Marka yaratmak ayrı birşey , Türkiyede araç üretmek başka birşeydir.Böyle boş konuşcağımıza destek olmalıyız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scheisse -- 16 Ocak 2012; 23:46:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.


    Tamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı:



    Ben de fikirlerinize katılıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beYdeNbeY -- 10 Şubat 2012; 20:18:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.


    Tamam.

    Dalgamı geçiyorsunNe biçim milletiz anlamıyorum bu zamana kadar Türk markası üretmekle ilgili hiçbirşey konusulmuyordu.Türkiyede ancak ekonomi krizlerle,darbelerle boğusuyordu şimdi geç olsada bir markamız olucak sevinceğimize,destek olucağımıza köstek oluyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.


    Tamam.

    Yıllardır şişinip duruyorduk türk otomotivv sanayi,türk möhendislerinin inanılmaz deneyim kazanması,yedenk parça sanayümüzün dağları düzeltip nehirleri ikiye ayurmasuuu deyu deyu.Ne oldu şimdi mühendisler yenimi deneyim kazanmaya başlayacak.Yıllardır bahçe mi suluyolardı fiat renault hyundai honda ford fabrikalarında




  • Zaten tamamen yerli imkanlarla otomobil üretmek neredeyse imkansız. Hadi herşeyini tasarladınız, Abs yi bosch dan Airbag'i Autoliv den alacaksınız. 200.000 adet üretimden bahsediliyo. bu rakamın yaratacağı katma değerin kimse farkında değil.Bir işe yeni başlıyorsanız elbette bir uzman gözetiminde icra edersiniz.
    Önce bir malı görüp ondan sonra yorum yapmak gerekir. Para dünyanın en değerli değişim aracıdır.Kimse 100 milyonlarca doları bilmediği bir işe yatırmaz.Ki bu işin en asgarisi.20-25.000 tl aralığında modern 21.yy otomobili satın alınacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.


    Tamam.

    Yıllardır şişinip duruyorduk türk otomotivv sanayi,türk möhendislerinin inanılmaz deneyim kazanması,yedenk parça sanayümüzün dağları düzeltip nehirleri ikiye ayurmasuuu deyu deyu.Ne oldu şimdi mühendisler yenimi deneyim kazanmaya başlayacak.Yıllardır bahçe mi suluyolardı fiat renault hyundai honda ford fabrikalarında

    Sence tofaş fabrikasında çalışanlar motor üretimi ve gelişimi üzerinemi çalışıyordu?Sadece montaj şimdi işe motor ar ge çalışmaları yapılcak.Motor üretimi üzerine fabrikalar açılıcak şuan emekleme aşamasındayız 10 seneye koşucağımıza eminim.Bir fabrikada herşey üretilmez parça parça heryerden alınır biryerde montajlanır.Türk araba markası yokken millet sence motor üzerine milyarlarca dolar verip ar ge çalışmasımı yapıcaktı.Şuan ilk aşamaya geçtik marka oluşturma yavaş yavaş araç parçalarını üretmek isteyecek Türk firmaları ortaya çıkıcaktır.


    Siz neyi savunuyorsunuz ben onuda anlamıyorum yıllarca yaptığımızı yapıp hiçbirşey yapmadan oturalım mı onumu diyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scheisse -- 17 Ocak 2012; 0:07:50 >




  • Braunscweig allahını seversen bir otomobil fabrikasında çalışan mühendisler ne ile uğraşır.Bak gerçekten demagoji yapmıyorum öğrenmek için soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.

    böyle düşünen alsın üretsin satsın ama buna yerli malı demesin lütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Braunscweig allahını seversen bir otomobil fabrikasında çalışan mühendisler ne ile uğraşır.Bak gerçekten demagoji yapmıyorum öğrenmek için soruyorum.


    Sizlere laf anlatılmaz sen heralde tofaş fabrikasında montajlanan doblo, fiorino vs. araçların motorunu,airbaglerinin,lastiklerinin,jantlarının,teybinin herşeyinin Trde üretildiğini sanıyorsun.Neyse şunuda anladım hayatta zor olan motor üretmek değil Laf anlamayana laf anlatmakmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scheisse -- 17 Ocak 2012; 0:24:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Fiatla anlaşıp albea çakması üretmektense nissanla anlaşsınlar üretimden kalkan almeralara devam edelim anasınısatayım... nasıl olsa yerli üretimden kasıt Türkiyede montajlamak olacak yine... en azından iki gün sonra ağzı yüzü dağılan araç üretmemiş ( montajlamamış ) oluruz...

    Cehalet diz boyu sadece yukardaki yorum için değil yorumların %90 nı için söylüyorum yerli otomobil için önemli adımlar atılıyor hala bilip bilmeden konusuyor millet yok motoru niye yerli değil yok fiatla niye ortak üretiyor vs. Arkadaşlar sıfırdan bir marka yapmak çok zordur bu devirde kimse bu işe atılmak istemez ancak fiatın yılın motoru olmuş motorlarını kullanıp,deneyimini ve tecrübesini kullanıp kendi markamızı yaratmak çok iyi bir fikirdir.Böylece Türk mühendisleride deneyim kazanıcak dileğim inş. tasarımı özgü ve güzel,malzeme kalitesi iyi olur.Motoru fiattan almışız önemli değil önemli olan artık Türk otomobili olucak ve dünyaya ihraç edilebilicek.Belki avrupa ülkeleri şimdilik talep etmeyecek ancak ortadoğu,arap ülkeleri,asya ülkeleri emin olun tercih edecektir.


    Tamam.

    Dalgamı geçiyorsunNe biçim milletiz anlamıyorum bu zamana kadar Türk markası üretmekle ilgili hiçbirşey konusulmuyordu.Türkiyede ancak ekonomi krizlerle,darbelerle boğusuyordu şimdi geç olsada bir markamız olucak sevinceğimize,destek olucağımıza köstek oluyoruz.



    Asıl sen dalga mı geçiyorsun? O beğenmediğin Türkiye Cumhuriyeti bundan 50 sene önce Honda'dan Hyundai'den önce otomobili çok kısa sürede üretebildi zaten. Kaldı ki kendi motorounu üretip kendi tasarımlarını giydiren birçok Türk firması var bu ülkede. Bu ülkede Brad Pitt'in bile tercih ettiğin %100 yerli motosikletler bile üretiliyor. Savunma sanayinde kullanıma sunulan birçok aksamı Türk olan, yurtdışına da ihraç edilen zaten onlarca zırhlı araç var.

    Motoru Fiat'dan alarak otomobil üretmeyi Ostim'de herhangi bir orta ölçekli firma zaten yapabilir. Burda insanların YERLİ OTOMOBİLDEN kastı ne biliyor musun, neden insanlar bu kadar ümitleniyor hiç düşündün mü? Yerli otomobille geliştirilecek motor gibi, yazılım gibi, elektriksel motor gibi, HYBRID gibi, mikroişlemci gibi yüksek teknolojinin bu ülkede de artık önemseneceğini düşündüğü için insanlar bu fikre çok ümitle bağlanıyor.

    Ama yook, illa bi yerlere refereans vermek adına bu ülkede 20 30 senedir yapılan montajcılığı, çok yeni, çok teknolojik birşeymiş gibi insanlara dayatmaya çalışan BİRTAKIM insanlar çıkmasa olmaz zaten...

    Neymiş efendim, ekonomik krizle boğuşan yerli otoyu aklına bile getirmeyen ülkede artık DEVRİMSEL atılımlar yapılıyormuşda, teknolojik altyapılar kuruluyormuşda. Evet evet Türkiye dünyada süper güç oldu bir de. Heeee heeee...




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 10 Şubat 2012; 20:13:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst



    Aynen öyle olucak ancak bizim millete begendirmek zor yok motorda bizim olsunmuş 1-2 senede yapilan motordan ne hayir gelir. İlk önce aracı piyasa sürüp markayı tanıtmak lazım gerisi gelir zaten
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scheisse

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst



    Aynen öyle olucak ancak bizim millete begendirmek zor yok motorda bizim olsunmuş 1-2 senede yapilan motordan ne hayir gelir. İlk önce aracı piyasa sürüp markayı tanıtmak lazım gerisi gelir zaten

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 10 Şubat 2012; 20:14:01 >
  • Orijinalden alıntı: sinanst

    Orijinalden alıntı: Braunschweig


    Bana dogru gorunen ongorulerde bulunuyorsunuz...

    Buna ek olarak ben Turkiye icin yerli otomobilin oncelik olmadigini dusunuyorum. Kore'ye filan bakmak yanlis. Onlar 70'lerde, 80'lerde cok farkli dunya kosullarinda ve cok farkli bir sanayi hamlesi ile ise basladilar. Bugun durum farkli. Cok koklu firmalarin bile piyasada tutunamadigi, gumbur gumbur battigi bir rekabet ortami. "Istersek yapariz, sevkimizi kirmayin, cilgin Turkler vs." diyenleri de bir adet yatirim fizibilite raporu okumaya davet ediyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blue rondo -- 10 Şubat 2012; 22:21:02 >
  • Siyasiler şov yapıyor, koç ile fiat milletin hayallerini paraya çevirmeye çalışıyor. Fiat, en iyi ihtimalle TR de bir alt marka yaratabilir, ama bunu da kendi modelleri ile çarpıştırmaz. Avrupada satamadığı albea ya denk bir sınıf araç üretir ancak..
  • Boyle bir arac benim en ufak umrumda degil Fiat ceosu uyanik yerli marka diyip vergi indiriminden yararlanmak istiyor ;) kesinlikle istedigimiz yerli araba bu degil kim ne derse desin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: Braunschweig
    Aynen öyle olucak ancak bizim millete begendirmek zor yok motorda bizim olsunmuş 1-2 senede yapilan motordan ne hayir gelir. İlk önce aracı piyasa sürüp markayı tanıtmak lazım gerisi gelir zaten

    Sikinti su ki maalesef aynen boyle olmayacak. Bu yazilar sadece olmasi gerektigini dusundugum hayalim idi..

    Su anda gorunen; daha once Tofasta uretilmesi planlanan "Fiat" markali bir aracin, devlet tesviginden yararlanmak ve Koc Holding uzerindeki baskiyi savmak icin Turkce isme sahip "XXX" markasiyla uretilip satilacagi, bu arac omrunu doldurdugunda da ayni XXX markasiyla "muhtemelen tekrar devlet tesvigi alinmayacagi icin" bir daha arac uretilmeyecegi..

    Insanlarin isyan etmesi de bu sebepten.

    Ya benim yukarda ozetledigim gibi gercek anlamda yerli bir sirket kurulur, sirketin genel muduru, basbakanla cikar yol haritasini bu millete aciklar. Ya da burada "uzuldugumuz" durum basimiza gelir..

    Bana dogru gorunen ongorulerde bulunuyorsunuz...

    Buna ek olarak ben Turkiye icin yerli otomobilin oncelik olmadigini dusunuyorum. Kore'ye filan bakmak yanlis. Onlar 70'lerde, 80'lerde cok farkli dunya kosullarinda ve cok farkli bir sanayi hamlesi ile ise basladilar. Bugun durum farkli. Cok koklu firmalarin bile piyasada tutunamadigi, gumbur gumbur battigi bir rekabet ortami. "Istersek yapariz, sevkimizi kirmayin, cilgin Turkler vs." diyenleri de bir adet yatirim fizibilite raporu okumaya davet ediyorum...



    Valla mesleğiniz nedir? Bilmiyorum ama yazılarınızdan bilgili bir insan olduğunuza eminim. Ben yapabiliriz diyenlerden olduğum içim haddim olmayarak cevap vermek istedim. Ben epeyce yatırım fizibilitesi okudum, hazırladım, bu konuda bilgili ve tecrübeli olduğumu söyliyebilirim.

    Bu konulara yakın olanlar bilir IFC gibi kurumlarda calısanlar hayatı bu raporlarla geçer. Yani bu forumda da karşınıza çok ilginç tecrübelere sahip insanlar çıkabilir. Buradan hareketle. Kısaca bu tür bir yatırımın fizibilitesi derken, bir şirketin bir fabrika açarak, herseyi sıfırdan baslamasıda olasıdır. Avusturyada yaklaşık 20 e yakın modeli üreten fasoncu Magna Steyr fabrikasında başlanmasıda olasıdır. Örnek: Linea bir italyan aracıdır, italyan dizaynıdır. Türkiye'de üretilmektedir. Koç ve bizim işçilerimizde nemalanmaktadır. Am biz atıyorum Devrim ürettirdik, Çin'de. Tüm herşeyi buradan gönderdik, orada montajladık. ve bir milyon sattık. Çin'de diyorum o Türk arabası olduğu gerçeğini değiştirmez. Yani fizibilite çok geniş bir kavram, satış fizibilitesi, üretim fizibilitesi, pazar fizibilitesi. Neyse uzatmıyayım....

    Bunlar vizyon, inanç meseleleridir. Ama fizibilite değil.




  • bu işler böyle başlar , bu adımlar 50 yıl önce atılsaydı şimdiye herşeyiyle TÜRK MALI bir markamız olabilirdi ...

    yinede şükür bu bir başlangıçtır adımdır, niyettir, prestijdir meselesidir , hala böylemi şöylemi olur diyenler konuyu kavrayamamış , zaten hükümette biliyor bu tiplerin bu söylemlere girecegini ama bunu yapanlar bilmiyorlarki tam tersi etki yapıyor , o sebeble begenmeyenler çamur atanlar çok sıkı çalişsinlar , bu + motivasyon olarak hükümete geri dönüyor
  • fiat ın proje çok hoşuna gitti mutlaka çıkarları vardır o ayrı da

    bizim ülkemize en uygun aracı da fiat yapar bunu kabul etmek lazım.

    gönül ister ki herşeyini biz yapalım ama multijet gibi faydalı bir motor varken kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    tata bile 1.3 multijet kullanıyor.biraz geniş bakalım bence
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.