Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik şanzımanlı araçlar kullanıyoruz daha önce çok duyarlı bir insanı bize sadece yardım etmek istiyen birini küstürdük hiç olmazsa bu formdan bir şekilde yardımlaşıyorduk böyle paylaşıma ihtiyacımız var bende bu eksikliği giderme düşüncesiyle konuyu açmak istedim Ankara'dan Kamil ustayıda yanımıza alarak en ucuz ve kaliteli bir şekilde problemlerimizi çözmeyi hedefliyor saygılarımı sunuyorum!!!



  • merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..
    Merhabalar,

    İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar.

    Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalfa ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal...

    Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş.

    İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi.

    Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız.

    Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum.

    GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun...
    Problemimi kendim cozdum.



    D3te olmayan vuruntu D konumda mevcuttu.

    Araci lifte kaldirdim. Sanziman yagini bosalttim. Filtreyi soktum. Tüm solenoidleri temizledim. Eski yag kalintisi vardi camur gibi.

    Yeni filtre taktim. Sanziman ve motor kulaklarini söktüm.

    Tanesi 300TL idi. Cekomastik silikonla iclerini tamamen doldurdum. Kuruduktan sonra taktim.



    Sanziman tipi AW 80-40LS

    Sanziman filtresi serviste 390TL idi.

    Toyota yaris de ayni sanzimani kullaniyormus arastirdim.

    80TLye toyotaninkini alip taktim. Mobil 3309 yag ekledim 3 litre.

    Universal sanziman sogutucu takmistim. Uzerine 10"lik 12v fan taktim. Fani 140Clik musur ile bagladim.

    Musure yuva yaptim. Onu da universal sanziman sogutucunun yag cikisina bagladim.

    Vuruntu gitti. vites gecisleri cok az hissediliyor.

    Ama temiz oldu.
  • merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..


    sayın meteg bey meyve veren ağaç taşlanır diye atasözü vardır şimdi siz burada bir çıkar gözetmeksizin bilgilerinizi sunuyorsunuz isteyen alır istemeyen almaz verdiğiniz bilgiler yararlı olmasa insanlar sizi kaale alıp sorularını yöneltmez demekki kaliteli paylaşımlar yapıyorsunuzki şimdiye kadar çok güzel bilgiler sergilendi insanlar hiç olmazsa bizi öpmeye çalışan ustacıklara karşı daha bilgili bir şekilde gidiyorlardı çünkü otomatik şanzıman yapan ustalar kendilerini ayrı olağan üstü görüyorlar bir kişi çıkmış yağ değişmez diyor varsın o arabasının yağını değiştirmesin sonucunada katlansın gerçi satarsa kurban sattığı kişi olur ama bunu mütevazilik yaparak açıklamaya çalıştınız o kişiye ama anlamadı anlasaydı konunun önceki sayfalarını okur nekadar yanlış yaptığını anlayabilirdi siz bu kişiyi cezalandırmadınız aslında size ve cevaplarınıza saygı duyan sizi önemsiyen insanları cezalandırdınız inanın donanım habere girince sizin konunuzu okumadan çıkan otomatik kullanıcıları nadirdir belkide yoktur hatta Kamil ustayada sizin sayfanızı ben tavsiye ettim ben girmesini sağladım Kamil ustaya arabamı götürmeden önce sizin konunuzun hepsini okuyarak bilinçli bir şekilde gittim ve olağan üstü faydasını gördüm ve diğer arkadaşlarda benimle aynı kanıdadır sanırım aslında konu başlığını yanlış açtım meteg beyi geri nasıl buraya döndürebiliriz diye bir başlık atmalıydım inanınki çok arkadaş yorum yaparak benimle aynı fikirde olurlardı sizden isteğim değerli katkılarınızdan ve bilgilerinizden bizi yoksun bırakmamanızdır bizi bilinçsiz ve ceplerimizin düşmanı ustacıklardan fikirleriniz ve bilgileriniz sayesinde korumanızdır sizi yine burda görmek umuduyla saygılar!!!
  • teşekkür ederim sayın blackbird.. konuyu belki tekrar açtırabilirim.. biraz ortalık durulsun..
  • arkadaşlar merhaba,
    donanım haber otomotik şanzumanla ilgili tüm bilgilerimi sizlerle paylaşabilmek için burdayım. yak. 35 yıldır edindiğim bilgileri sizin faydanıza ve ekonominize katkı sağlıyabilmek için tecrübemin yettiği kadarı ile kullanmaya gayret edeceğimden şüpheniz olmasın.
    otomotik şanzuman konusunu tekrar başlattığı için Blackbırd'e sonsuz teşekkürler,ayrıca Meteg ustayıda tekrar aramızda görmek bizi sevindirir.
    bu forumda amaç yardımcı olmak, eğer herkes bunun farkındalığına varır o şekilde davranırsa eminim sorun olmaz.
    hepimiz tecrübemizi belli çalışmamıza ve merakla arştırmamıza borçluyuz, karşılıklı saygı ve sevgilerle...........
  • selamlar arkadaşlar sizlere bazı bilgilerimı paylaşmak istiyorum.Otomatik Şanzıman Tamiri
    Bazı çok temel bir otomatik şanzıman onarım adımları öğrenerek, aracınızın aktarımı oldukça iyi koruyabilirsiniz. Bu makalede genel bir otomatik şanzıman manuel teşhis oluşBugün üretilen araba, otomatik vites kullanımı çok yaygın hale gelmiştir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çözüm kamil usta -- 7 Şubat 2012; 17:20:09 >
  • Otomatik Şanzıman Sorunlarını Giderme
    Otomatik yayınlar karmaşık mekanizmalar vardır ve bu nedenle tek başına tamir edilemez. Bu makalede, otomatik şanzıman ile karşılaşılan bazı temel sorunları, sorun giderme teknikleri ile alacak Otomatik şanzıman sorun giderme, ancak, artık bir sorun olmamalıdır.
  • Otomatik şanzıman, manuel meslektaşı üzerinden veri iletimi en çok tercih edilen şeklidir. Bunun nedeni, bir otomatik şanzıman ile donatılmış bir araç değil çok çaba gereklidir . Otomatik şanzımanlar normal bir otomatik şanzıman, arızalı olabilir, bazen çok sorun neden değil? Bir gerçek rahatsız bir otomatik şanzıman sistemi karmaşık tasarım ve çalışma anlayışının ötesinde bir ev mekanik ve aynı zamanda garaj vites gereklidir, çünkü bu sorunları gidermek için düzenli olarak araç kiti mevcut değildir. Otomatik şanzıman, herhangi bir sorun neden olup olmadığını, genellikle bir uzman teknisyen alınacak tavsiye, ama aynı zamanda bu sorunun tam olarak ne olduğunu kontrol etmek daha iyidir? Bu tartışırken, size yardımcı olacağını araba sorunları mekanik ve mekanik size teslim etmeye devam ettiğini uzun tasarının ayrıntıları hesaplamak . Bazı otomatik şanzıman sorun giderme yaparken bulunan çok ortak sorunları ile ilgilenen bir makalede, burada iki şey size yardım için. Otomatik Şanzıman Sorunlarını Giderme bir otomatik şanzıman sorun giderme en sık karşılaşılan sorunlar aşağıda ele alınmıştır . Akışkan Sızıntı: En büyük otomatik şanzıman endişe sıvı kaçağı olmasıdır. Akışkan genellikle dolgu tüp ya gevşek ya pan conta bir arıza olduğu zaman sızıntı başlar. Ancak, bir ön tedbir olarak, sızıntı alanının çevresindeki tüm cıvataları sıkma ve aynı zamanda tüp somun sıkma bu sorunu çözebilirsiniz. Sorunlar hala devam ediyorsa, conta, hemen değiştirmek için gerekir. Dişli Problemleri : vites vites değiştirmek veya kayma şeklinde Dişli sorunları tekrar otomatik bir şanzıman ile araç sahipleri için ortak bir sorun alanıdır. Dişli değiştirme sorunları vakum veya bağ kontrolleri geliştirilen herhangi bir arıza olduğunda ya oluşursa veya sıvı seviyesi aşağı gittiğinde. Bazen iç debriyaj veya grubum başarısızlığı da vites değiştirme sorunları için sorumludur. Bu sorunun basit çare, sıvı seviyesi düzenli kontrol gerçekleştirmek ve buna göre düzeltmek için . Akışkan dökülmesi: Bu da bazen, her zaman yüksek seviyede sıvıların düşük sıvı seviyeleri otomatik şanzıman için bir sorun teşkil edemez . zahmetli kanıtlamak. Yağ doldurma tüp sıvı dökülmesi, yüksek su seviyesi nedeniyle kaynaklanan bir sorun . Ancak, iç sıvı kaçağı, yağ filtresi veya havalandırma menfezi tıkanma da bazen sıvı dökülmesinden sorumludur. Bu sorunun olası çözüm filtre değiştirme ve gerekiyorsa değiştiriniz sıvı Düzensiz Dişli kaydırılması Bazen vites değiştirme bir gecikme olabilir. Bu, bazı iç arızalı bir sonucu otomobil parçaları, sıvı veya vakum hatları kırma düşük seviyelerde . Ancak bu sorun, ya da vakum hatları değiştirerek veya tamir ederek sabit veya sıvı düzenli check-up yardımı ile önlenebilir. İletimi Aşırı ısınma : düzenli aralıklarla iletim aşırı derecede ısınması, arızalı yol açar. Aşırı ısınma ağırlıklı olarak sıvı soğutucu hatları tıkanma nedeniyle oluşur . Herhangi bir tip yağ pompası veya sıvı veya sıvı seviyeleri azalma kusur, aynı zamanda iletim aşırı ısınmasına neden olmaktadır. Bu sorun, soğutucu hatları değiştirerek ve sıvı seviyeleri güncelleyerek çözülebilir. millet Yani, bu otomatik şanzıman sorun giderme ile ilgili bir makale oldu. Bunlar bazı ortak sorunları ve diğer pek çok sorunları vardır aracınızın otomatik şanzıman neden olabilir unutmayın. Olsa bu makaleyi okuduktan sonra artık sorun algılayabilir ve bir teknisyen ile tartışmak. Otomatik şanzıman onarım mekanik kendisi tarafından ele olduğunu dikkat edin. Ancak, sizin için araç güvenliği , ben daha az pahalı bir araba check-up gibi tüm araç düzenli check-up yapmak için tavsiye ederiz araba tamir !
  • - ATF Otomatik Şanzıman Yağı
    ATF ne biliyor musunuz? Nasıl görünüyor ve ne işe yarar? Öğrenmek için okuyun.Biz otomatik şanzıman yağı ne olduğunu anlamak doğru açmadan önce, bize otomatik şanzıman ne olduğunu biliyor. Peki, bu aracın hareket olarak vites oranları değiştiren bir otomatik şanzıman. Otomatik vites, vites değiştirirken değişen hızları ile en önemli görev sürücü hafifletir . Otomatik şanzıman ile donatılmış otomobiller, sürüş sağlayan kolaylığı nedeniyle dünyanın birçok yerinde popüler . Aslında, Amerika Birleşik Devletleri arabaların çoğu otomatik şanzıman bulunuyor. ATF muhtemelen ne olabilir? Düşünün ... Eğer doğru tahmin ve onaylamak için istekli eminim. Evet, otomatik şanzıman sıvısı (ATF) otomobil vites için bir yağlayıcı olarak hizmet vermektedir. Bir yağlayıcı olmasının yanı sıra, ATF aynı zamanda vana işlemi yardımcıları ve fren bant sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olur . Ayrıca bu araçlarda hidrolik direksiyon sistemleri hidrolik bir aracı olarak görür. ATF nelerden oluşur? Yüksek saflıktaki mineral yağ. Nispeten yeni sentetik otomatik şanzıman yağı, daha iyi performans ve hizmet ömrü sunan sahiptir . otomatik şanzıman yağının farklı türleri nelerdir ? F Tipi, tarafından 1967 yılında tanıtıldı ATFS eski formları biridir Ford ve Toyota tarafından kullanılan . Tip CJ Ford C6 yayınlar pinti için özel bir sıvı ve Dexron II, General Motors tarafından bir sıvı bileşimi benzer. Mercon Ford özgüdür ve 1997 yılında tanıtıldı. Bu sıvı, mevcut kullanımı . Mercon V, Ford tarafından tanıtılan son türüdür . Dexron ilk olarak General Motors, otomobil için kullanılmış olduğunu ATF . Dexron II, Dexron IIE, Dexron III bazı Dexron geliştirilmiş varyantları vardır. MERCON ve DEXRON serisi ATF, ana özellikleri iki. Her otomobil üreticisi aracın kullanım kılavuzu ATF özellikleri biri önerir. ATF ürünlerin özellikleri kurmuştur Orijinal Ekipman Üreticisi (OEM) lisansı altında satılmaktadır. her ay aracınızın otomatik şanzıman sıvı seviyesini kontrol etmek önemlidir. Bu yumuşak geçişlere sahip bir eksikliği gösteren bu otomobil parçaları, performansını artırmak için gerekli. Kullanım kılavuzu, otomobil otomatik şanzıman sıvısı yerine ayrıntıları ile vermek . Eski araçlar için önerilen aralık ATF ardışık eklemeler arasında çalışan yaklaşık 24,000-30,000 kilometre. ATF aracınızın seviyesi nasıl kontrol edebilirim? İşte nasıl arabanızda otomatik şanzıman sıvı seviyesini kontrol etmek için, vites konumu 'park' veya nötr 'park etmek gerekir. Genellikle motorun ısınması izin vermek gerekir. Kullanım kılavuzu aksi yöne işaret ediyor sürece, bir süre arabanın motoru çalışır durumda bırakın Sonraki arabanın motoru arkasında bulunan çubuğu bulmak ve kaldırmak. Sonra, sopa geri itin ve tekrar kaldırmak. Bu kez, çubuğun ucu gözlemliyoruz. , Soğuk okumalar ve sıcak olanlar için diğer için bir iki işaretler olup olmadığına bakın. ATF seviyesini kontrol edin. Çubuğu 'tam' işareti ile maç değilse, mutlaka ATF ekleyerek gerektirir. Nereye eklemek için mi merak ediyorsunuz? Peki, bu çubuğu geldiği delik, içine eklenebilir t gerekir. Bunu yapmak için bir huni kullanabilirsiniz. Çubuğu geri koymak için sıvı testi yapıldıktan sonra nerede olduğunu unutmayın. ATF bir otomobil motoru biraz ihmal edilmiş, ancak çok önemli bir bileşenidir . Otomatik şanzıman sistemi, otomobil vites değiştirme sürecini otomatikleştirerek harikalar çalıştı . Otomatik şanzıman sıvısı 'temel besin' gibi!
  • Otomatik Şanzıman Yağı Değişikliği
    Önerilen aralıklarla otomatik şanzıman yağı değiştirme, aracın iletim sistemi soğutma düzgün işleyişi için çok önemlidir. Bu makalede, otomatik şanzıman yağı değişimi hakkında bilgi verecektir....Otomatik Şanzıman Yağı nedir?

    Otomatik Şanzıman Yağı (ATF) otomatik şanzıman sahip otomobillerde yumuşak güç iletimi sağlayan bir yağıdır. Genellikle diğerinden ayırt etmek için, kırmızı veya yeşil renkli motor , motor yağı ya da antifriz gibi sıvılar . Aracın otomatik şanzıman düzgün çalıştırmak için, her 50 000 km ATF değiştirmek için tavsiye edilir. ATF belirli zaman aralıklarında bir değişiklik olmazsa, bazı otomatik şanzıman problemlerine yol açabilir . Evde ATF değiştirmeye karar verirsek, mutlaka, araç bakım için harcanan bazı dolar tasarruf edebilirsiniz . Eğer bir otomatik şanzıman yağı değişim düşünüyorsanız, uygun bir şekilde eski sıvı elden sağlamak ve aynı zamanda cildinizi veya gözlerinizi ile temas eden sıvı engelleyecek önlemleri alın. Otomatik Şanzıman Yağı Nasıl Değiştirilir ? ile başlayan , otomatik şanzıman yağı değişimi, aracın tamamen düz bir yüzey üzerinde olduğundan emin olun. Bu hassas yağ ATF yeni dolum sonra dipstick ile okuma sağlayacaktı. Eski sıvı yerine geçerken, aynı zamanda pan conta ve filtre değiştirmek için gereklidir. Ile ilgili üreticileri öneriler kontrol etmek için ihtiyaç duyduğunuz herşeyi ATF değiştirirken dikkate almak gerekir her şeyi. ATF değiştirmek için gerekli olan bazı araçlar hazır olmalıdır. Conta yerleşik bir mühür yoksa, ayrıca conta çimento gerekecektir. Küçük bir spatula, bir cırcır, huni, eski sıvı tutmak için bir tava, bir damla sac, güvenlik gözlük ve mekanik dolly ile ayarlanan bir soket gerekir. Kolayca altında gidebilirsiniz böylece ilk adım yeterli bir yükseklikte araba jack olacaktır iletim pan sürücü aks yakın araba altında yer olurdu. Arka tekerlek sürücü için araba , arabanın merkezi arkasında yer olurdu; önden çekişli otomobiller için yağı tavaya yakın otomobilin ön doğru yer olurdu. Yağı tavada çok normal değil. Iletim pan aksine drenaj cıvata olurdu , krikolar yardımı ile araba kaldırma sonra iletim pan altında yakalamak pan. Iletim pan bir tahliye cıvata oluşuyorsa, açık ve eski sıvı tamamen dışarı akmasını sağlar. , Son iki cıvata almak elinizle onun yerine tava tutmak iki zıt iletim pan cıvata, dışındaki tüm cıvataları çıkarın . Iletim pan bir drenaj cıvata ibaret değilse, onları serbest bırakmak gerek kalmadan bütün cıvataları gevşetin. ATF çıkıp izin cıvataları çıkarın. Tüm sıvı drene alalım ve sonra iletim pan çıkarmak. Onları aldığı aynı sırayla tüm cıvataları tutmak emin olun. Genellikle eski sıvı tamamen boşaltmak için 30 dakika kadar sürer. Açılan kağıda iletim pan tutun. Bazı sıvı filtre olduğunu göz önünde bulundurarak, eski filtre tutan cıvataları çıkarın ve iletim tavaya yerleştirin. Uygun konumda yeni bir filtre Bolt sonra iletim pan mıknatıs scavenge ve pan yanı sıra iletim konut kalan herhangi bir conta parçalarını kaldırmak için gerekir. Kaydırmak için yeni bir conta Fix. Slackly cıvata yerinde tutmak için güvence, konut ile iletim pan ayarlayın. Tüm cıvataları kadar sabitleme başlatmak olmadığını emin olun. Mühür Rahat olun, ama bu yeni bir conta bozabilir, üzerine sıkmayın olduğunu sağlamak . Araba altında çalışmaları bitti, ve yere geri aşağı araba almak gerekir. Arabanın kaputunu aç ve huni kullanılarak dikkatli bir şekilde uygun bir düzeyde yeni iletim ATF doldurun. Seviyesi doğru olup olmadığını çubuğu ve ölçü kullanın. Doldurulması gereken ATF doğru düzeyi hakkında emin değilseniz, araç sahibinin kılavuzuna bakın. otomatik şanzıman yağı değişimi düşünüyorsanız, en önemlisi atıfta tarafından kullanılmak üzere ATF, hangi tip belirlemek gerekir kullanım kılavuzu daha otomatik şanzıman sorun giderme , araba problemleri , araba tamir .
  • Tork Converter Nasıl Çalışır
    Bir tork konvertör, değişmiş bir sıvı kaplin şeklidir. Bu dolaşan bir tahrik yük, bir elektrik motoru gibi, bir römork güç aktarmak için kullanılır. Tam olarak nasıl bir tork konvertör çalışır bHiç merak nasıl vites bir arabanın içinde iş ve araç hareket halinde iken vites oranları otomatik olarak değiştirilir . Evet, bu otomobilin duyulmamış kahraman, tork konvertör eseridir. Ben bir makine için bu sıfat kullanmayın, çünkü duyulmamış bir kahraman olduğunu söylüyorlar, ben, biraz personifying olabilir . Öyleyse, daha iyi bir deyişle ifade etmek gerekirse, tüm ağır vasıtalar, deniz itki sistemleri ve endüstriyel güç iletim sistemlerinin önemli bir parçası. nasıl bir tork konvertör Bu yüzden ilk önce? Temelde, tork konvertör, mekanik bir cihaz rotasyon yoluyla üretilen mekanik güç, taşımak için gerekli olan bir hidrodinamik cihaz, bir tür . Bir tork konvertör, özellikle, bir makine veya taşıyıcı dönüşü ile tahrik bir yük, içten yanmalı bir motordan güç veya elektrikli bir motor aktarır . Bu güç kaynağı yük ayıran mekanik bir debriyaj olarak hizmet vermektedir. Tork Konvertör İşleyişi bir tork konvertör ne nedenlerine açıklık sonra, 'nasıl bir tork konvertör çalışır', bizi kontrol etmesine izin verin. Bunu bilmek için, tork konvertör önemli dönen parçaların bir söz var. Bunlar:




    Pompası, birincil hareket, mekanik olarak tahrik edilir.
    Türbin, yük propels.
    Stator, pompa ve türbin arasında bir köprü. Pompa türbin dönen yağ akışı bu stator tarafından güncellenmiştir.
    Tork konvertör işleyişi hakkında konuşmak, üç işletme aşamalarında temelde vardır. Stall : Bu ​​pompa tahrikli ve hareket ettiren ana tahrik olur, ancak türbin dönmeye tahrik değildir. Özellikle araçlar, araba , vites olduğu zaman olur, ancak sürücü fren uygulanır, çünkü aracın hareket durdu olmuştur. Araç hareket etmeye başlar, çünkü bu aşama, durak denilen, pompa ve türbin hızları arasında büyük bir fark var. İvme : Bu ​​aşamada, araç veya yük daha hızlı hareket başladı . Yine de, türbin hızı ve pompa arasında büyük bir uçurum vardır. Burada, bazı tork çarpma bulabilirsiniz. Tork çarpma, türbin çıkış miline tork (gücünün özelliği, bir nesne, bir eksen etrafında döndürmek için) ifade eder. Bu aşamada, ahır koşulları daha az. Ancak, çarpma, türbin hızı ve pompa arasındaki farka bağlıdır . Aynı zamanda makinenin yanı sıra tasarım bağlıdır. Ek : türbin, pompa hızını yaklaşık% 90 ulaşmıştır Kaplin bir faz anlamına gelir. Şimdi, herhangi bir tork çarpma neredeyse yoktur . Debriyaj kadar kilit kullanıldığı yerde yeni bir çağın otomobiller, bu. Kavrama, yakıt verimliliği arttırmak bir süreci ifade eder . Tork konvertör, yük ve güç kaynağını ayıran, mekanik bir debriyaj gibi davranır . Şimdi kötü tork konvertör bazı belirtiler kontrol edelim . Yeni başlayanlar için, arabalara gelince, tork konvertör kaput gitti ilk belirtisi, ileri vites ve geri vites, sadece tam durdurmak yavaşlatmadan ise aracın kaçınmakta. Overdrive modunda başka bir belirtisi, dönüştürücüler yaşıyor ürperir. Kötü bir tork konvertör, yeterli güç üreten bir araç önleyebilirsiniz . Taşlama veya ıslık benzeyen sesler gibi garip sesler, tork konvertör işlevsiz zaman duyulabilir. Şanzıman düzgün bir vites geçiş veremez, güvenli bir şekilde tork konvertör düzgün çalışmıyor olduğu varsayılabilir. Burada bir kaç tork konvertör sorunları şunlardır:
  • Aşırı ısınma: Bu bir tork konvertör meydana gelen en yaygın sorundur. Şanzıman kayma Kalıcı yüksek düzeyde ısı dağılımı için dönüştürücü yeteneğini engellemektedir. Bu dönüştürücü sıvı tutucu, elastomer contalar zarar görmesine neden olur.
    Stator debriyaj Nöbet: Birçok kez, stator kavramalı bir nöbet büyük yükleme ve debriyaj parçaları sonucu rahatsızlık neden olur.
    Balon: Kalıcı uygulama altında çok yüksek RPM tork konvertör ile birleştiğinde, aşırı yükleme, dönüştürücü konut şeklini bozabilir. Bu balonlaşma denir. Dönüştürücü konut patlaması ya da rüptüre neden olabilir.
    Bıçak veya türbin Deformasyon: dönüştürücü Aşırı ısıtma, türbin ve pompa kırılma veya deformasyona yol açabilir. Hub veya anüler kulesi ayrılmış olabilir, ya da parçaları kırılabilir.
  • merhaba ustam..arabam audi a4 2001 1.8 turbo 140000 km de. benim arabada şöyle bi problem var araba 1. vitesten 2 ye normal geçiyor 2den 3 e normal geçiyor ama 3 ten 4 e geçerken 3 ten sonra hemn 4 e geçiyor ve araba da bi tekleme oluyor neden olabilir acaba ve çözümü!!!!!!!!!!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilorda_52

    merhaba ustam..arabam audi a4 2001 1.8 turbo 140000 km de. benim arabada şöyle bi problem var araba 1. vitesten 2 ye normal geçiyor 2den 3 e normal geçiyor ama 3 ten 4 e geçerken 3 ten sonra hemn 4 e geçiyor ve araba da bi tekleme oluyor neden olabilir acaba ve çözümü!!!!!!!!!!!!!!

    selam arkadaşim araçcınız R yanı geri viteste vuruntulu geçiyormu veya viteslerde değişirken vuruntu varmı onu yazarmısınız teşekerler iyi günler
  • evet arkadaşlar yavaş yavaş yine sorunlarımızı anlatıp cevap arayacağız amaç, fazla kazıklanmadan en makul şekilde araçlarımızın sorununu çözmek bize bilgilerini aktarmaya çalışan insanları küstürmeden, kızdırmadan onlardan yararlanmak. Önerileri ve bilgileri isteyen alıp uygular veya uygulamaz bu kişinin kendi elindedir, onun için emeğe saygı göstermek gerekir!!!
  • ustam bazen geri vitese atıyorum ve vuruntu yapıyor ama normal viteslerde öyle vuruntu yok sadece 3 ten sonra 4 e geçerken yada üçüncü vitesin içindeyken vuruntu yapıyor
  • ustalarım ve üye arkadaşlarımdan bir ricam
    çok mağdur durumdayım, bilgi ve tavsiyelerinize çok acil ihtiyacım var
    25 gün önce bir arac aldım citroen c3 2002 otomatik (sekansiyel vites) 1.4i sx benzinli 120.000 km. de ankara

    problemim: motor soğukken veya ilk çalıştırıldığında D viteste giderken 300-400 metre sonra bir tekleme
    ardından ekranda hem kar hemde spor modu simgesi yanıyor. hız baya bir düşüyor ve gaza basıncada tam almıyor
    aracın kontağını kapatıp açınca normale dönüyor ama bazen gün içinde bir kaç defa aç kapa yaptığım oluyor.
    bilen ustalarımdan veya başından böyle bir şey geçen arkadaşlardan bilgilerini bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_c3

    ustalarım ve üye arkadaşlarımdan bir ricam
    çok mağdur durumdayım, bilgi ve tavsiyelerinize çok acil ihtiyacım var
    25 gün önce bir arac aldım citroen c3 2002 otomatik (sekansiyel vites) 1.4i sx benzinli 120.000 km. de ankara

    problemim: motor soğukken veya ilk çalıştırıldığında D viteste giderken 300-400 metre sonra bir tekleme
    ardından ekranda hem kar hemde spor modu simgesi yanıyor. hız baya bir düşüyor ve gaza basıncada tam almıyor
    aracın kontağını kapatıp açınca normale dönüyor ama bazen gün içinde bir kaç defa aç kapa yaptığım oluyor.
    bilen ustalarımdan veya başından böyle bir şey geçen arkadaşlardan bilgilerini bekliyorum...


    acemi_c3 merhaba

    selenoidlerden meydana geliyor ustalarda beni destekliyecektir bu vanaları değiştirdiğinde hiç bir sorun kalmaz Kamil usta imdadına yetişir merak etme ama mutlaka orjinalini al birde yağı değiştirdinmi sorunsuz yola devam saygılar!!!
  • USYAM CEVAP BEKLİYORUM AMA
  • merhaba ustam..arabam audi a4 2001 1.8 turbo 140000 km de. benim arabada şöyle bi problem var araba 1. vitesten 2 ye normal geçiyor 2den 3 e normal geçiyor ama 3 ten 4 e geçerken 3 ten sonra hemn 4 e geçiyor ve araba da bi tekleme oluyor neden olabilir acaba ve çözümü!!!!!!!!!!!!!!

    dediğim gibi bazen geriye geçerken vuruntu yapıyor ama bugün bi şey daha buldum...

    arabayla bi yarım saat falan gezdikten sonra viteslerde vuruntu olmuyor yani sorun ortadan kalkıyo... ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.