Şimdi Ara

hangi multijet şanzıman kombinasyonu daha ekonomik

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar, çok kararsız kaldım ve size danışmak istedim.

    Benim clio grand tour 1.5 dci 85 bg lik aracım vardı , sırf vergi avantajı ve triger kayısı bakımları yuzunden 1.3 multijet motorlu bir araca geçmek istedim.

    Alacagım arac 16 bın 17 bin tl aralığında temiz, düsük km li multijet bir palio olacaktı, fakat klasik puntolara kaymaya başladım , derken 18000 19 000 liralara 1,3 mjet 90 beygirlik grande puntolar oldugunu gördüm, sırf ekonomi mantıgı güdüyorum, 6. vitesteki 90 bg lik grande punto ile 5 vites normal 2004 model klasik punto arasında yakıt yönünden sizce fark olacakmıdır,hangisi daha mantıklı olacaktır , 6. vitesin otoban kullanımında aracı ekonomi yönünden rahatlatacağını düşünüyorum, yol gösterici olursanız çok sevinirim...

    kullanım tarzım sürekli şehirdışı ve otoban kullanımı ve yıllık 60 bin km yi buluyor, şahsi aracım olacak, yardımcı olursanız sevinirim, temız düşük km li yüksek model palio mu, 7o bg lık normal (2004-2006)klasik puntomu yoksa 100 000 km de 2006 model tek kapı siyah grande punto 90 beygırlık 6 vitesli aracımı almalıyım,
    kullanan arkadaşlar kıyaslayabilirlerse sevinirim,

    kriterim sadece ve sadece yakıt gideridir.Aynı kategorinin araçları değiller biliyorum, palio ve klasik punto 980 kg iken grande punto 1180 kg civarlarında fakat onunda 6. vitesi var , yani hepsini göz önünde bulundurursak en makul yakıt gideri yani kısacası benim öğrenmek istediğim hangi kombinasyon EN AZ YAKIT TÜKETECEKTİR !
    tesekkurler,
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şafi -- 2 Ocak 2012; 1:07:05 >







  • 75bg olan düz turbolu olan az yakıyor
    90bg değişken geometrili turboşarjlı olan çok yakıyor
    vites olayı bu işin garnitürü (sadece uzun yolda işe yarıyor 6. vites)
  • sureklı uzun yol kullanan bırısıyım % 80 uzun yol kullanım payım var
    ona göre düşünürsek yakıt durumu için sizce hangi araç

    birde kilo faktörü var tabii
    normal klasik punto 980 kg acaba onumu alsam , ve son olarak da klasik punto mu yoksa palio mu , tek seçim unsuru yakıt, yol tutuş lüks umrumda değil, tek kriterim yakıt :D
  • Uzun yol yapıyorsan bence en mantıklı olan grande punto ben olsam onu alırdım =) 6. vites çok yarar sağlar ekonimide ayrıca sollamalardada 90 bg yeterli olur senin için hacim bakımındanda daha yeterli olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    sureklı uzun yol kullanan bırısıyım % 80 uzun yol kullanım payım var
    ona göre düşünürsek yakıt durumu için sizce hangi araç

    birde kilo faktörü var tabii
    normal klasik punto 980 kg acaba onumu alsam , ve son olarak da klasik punto mu yoksa palio mu , tek seçim unsuru yakıt, yol tutuş lüks umrumda değil, tek kriterim yakıt :D

    Bende daha önce 2005 model 1.3 Multijet Palio vardı, daha sonra aracımı satıp 2004 model 1.3 multijet Punto'ya geçtim. Aracımı yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. Palio ile 1 depo mazotla (45lt) uzun yolda sıkıştırmadan 900-950km yapabiliyordum. (klima sürekli açık) Geçen yaz Edirne-Antalya arasında uzun yolda (49lt mazot) Punto ile toplamda 1100 km yol yaptım. (klima sürekli açık) Ayrıca İstanbul'a girişte saat akşam 7 civarıydı trafik berbattı, neredeyse 3 saate yakın bir sürede karşıya geçebildim. Fakat punto şehir içinde palio'dan çok az fazla yakıyor, bunun sebebini bilemiyorum, belki benim aracıma özgü bir sorun olabilir.




  • palio daha ekonomik daha güçlü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: recoba_018

    palio daha ekonomik daha güçlü


    Ne anlamda daha güçlü ve ekonomik acaba?
  • 90 lık MultiJet'lerin debriyaj setinin rulmanı hidroliktir. Baskı, balata, rulman neredeyse 400-500 TL civarı bir rakama tekabül eder. Ayrıca 90 lık MultiJet'in akaryakıt filtresinin fiyato 60-70 TL civarı.

    Oysaki Punto Classic 70HP olan MultiJet motorda, yakıt filtresinin orijinali sadece 7.5 TL ve baskı balatasındaki rulmandan dolayı baskı, balata, rulman 125 / 145 TL civarına orijinali satın alınabiliyor.
  • Aslinda en ekonomik 90 hp + 5 vites ama Turkiye'de 90 hp'lik puntolar sadece 6 vites ile satildi. 6 vites otobanda daha az yakmasini saglamiyor ama daha rahat, 2000 rpm'de 100 km hizla sessiz sedasiz yol aliyor arac. Sehir icinde ise 6 vites dezavantaj oluyor maalesef :(

    Benim gordugum, tecrube ettigim 75 hp+5 vites ve 90 hp+6 vites ayni yakiti tuketiyor.. Ama 90 hp'ligi kullanmak kat kat daha zevkli.

    Ayrica 1.3 multijet (yada 1.2 tdi vs) gibi minik dizel motorlar, 120 km/s hizdan sonra "beklentilerin uzerinde" yakmaya basliyor, bilginiz olsun. Otoban kullaniminiz devamli yuksek hizlarda ise yakit tuketimi hayal kirikligi yasatabilir size.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 5 Ocak 2012; 23:48:30 >
  • benim aracım 2004 1,3 multijet punto 42.000 km de şehir içinde 5 şehir dışinda 4,5 lt nin altına düşemedim.Bu yakıt işi arabanın tonajı+sürücü kullanımıyla alakalı örnegin bu arabadan önceki arabam Opel Meriva idi
    aynı motor vardı Otobanda 6 lt nin altına düşemedim oda 100 km yi geçmeme kaydıyla meriva 1300 kg punto 980 kendimide çok iyi kullanıcı olarak görüyorum ama sunuda belirteyim Bu Punto çok ekonomik bir araba nedenmi bu benim 15.arabam puntoda kaldım mazotu ne zaman aldığımı unutuyorum yakıt ve parça yüzünden.Meriva da baskı balata bilye volant o zaman 1750 tl idi punto da dörtte biri bile değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    90 lık MultiJet'lerin debriyaj setinin rulmanı hidroliktir. Baskı, balata, rulman neredeyse 400-500 TL civarı bir rakama tekabül eder. Ayrıca 90 lık MultiJet'in akaryakıt filtresinin fiyato 60-70 TL civarı.

    Oysaki Punto Classic 70HP olan MultiJet motorda, yakıt filtresinin orijinali sadece 7.5 TL ve baskı balatasındaki rulmandan dolayı baskı, balata, rulman 125 / 145 TL civarına orijinali satın alınabiliyor.

    mazot filtreside çok önemli tabiki, artık sıfır yada garantili araç almıycam parça ve yakıtı en mantıklı araç peşindeyim
    beklemedeyim, hergün netin başında bakınıyorum, palio da aklımı çeliyor daha sonra satışı kolay olur diye ama yinede aklım puntolardan yana, 6 ilerili punto sahiplerinin tecrübesi çok önemli şu aşamada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şafi

    quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    90 lık MultiJet'lerin debriyaj setinin rulmanı hidroliktir. Baskı, balata, rulman neredeyse 400-500 TL civarı bir rakama tekabül eder. Ayrıca 90 lık MultiJet'in akaryakıt filtresinin fiyato 60-70 TL civarı.

    Oysaki Punto Classic 70HP olan MultiJet motorda, yakıt filtresinin orijinali sadece 7.5 TL ve baskı balatasındaki rulmandan dolayı baskı, balata, rulman 125 / 145 TL civarına orijinali satın alınabiliyor.

    mazot filtreside çok önemli tabiki, artık sıfır yada garantili araç almıycam parça ve yakıtı en mantıklı araç peşindeyim
    beklemedeyim, hergün netin başında bakınıyorum, palio da aklımı çeliyor daha sonra satışı kolay olur diye ama yinede aklım puntolardan yana, 6 ilerili punto sahiplerinin tecrübesi çok önemli şu aşamada

    6 ileri 90 lık punto nun debriyaj onarımında volan da değişiyo




  • aslında 6 ilerili punto ahipleri 90 km hızda , 110 km hızda ve 130 km hızdaki 6. vites motor devir saatinin gösterdiği değeri bana bildirebilirlerse herşey çok daha net olacaktır, rica etsem 6 ilerili araç sahipleri ilgilenebilirmi
    bu arada değerler düz yolda ölçülebilirse çok daha güvenilir olur diye düşünüyorum, çok şey istiyorum farkındayım ama denemeden almak istemedim, teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.