Şimdi Ara

TUNAP (PARTİKÜL FİLTRE TEMİZLİĞİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: burakmburak , burakmburak Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
81
Cevap
4
Favori
46.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar C4 Sedan 1.6 110 HP aracımızın partikül filtresi tıkalı ve servis ömrünü tamamlamış değişmesi gerekli dedi ve 2,800 tl fiyat çekti.Servis müdürü parçayı değiştirmeden TUNAP denilen bir kimyasal ile temizlenebiliyormuş.500 tl civarında bu Tunap hakkında bilgisi olan avrmıdır nasıl birşeydir..? Birde Tıkalı Partikül filtresini açmak için katkı maddesi konuyormş ayrı olarak bu konu hakkında bilgisi olan varsa simdiden tsk. :)



  • aracınız kaç model ve kaç km'de acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aneksi

    aracınız kaç model ve kaç km'de acaba ?
    2008 model 192.500 km 180.000 kmde ömrünü tamamlıyormuş parça.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    2008 model 192.500 km 180.000 kmde ömrünü tamamlıyormuş parça.

    Alıntıları Göster
    evet bu DPF dizel araçlarda sorun olmaya başladı, çoğu insan bu DPFden bilgi sahibi değil, sizde yine iyi dayanmış, kötü yakıt kullanma durumunda daha çabuk tıkanabilme durumu da söz konusuymuş....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    evet bu DPF dizel araçlarda sorun olmaya başladı, çoğu insan bu DPFden bilgi sahibi değil, sizde yine iyi dayanmış, kötü yakıt kullanma durumunda daha çabuk tıkanabilme durumu da söz konusuymuş....

    Alıntıları Göster
    2008 model 192000.. maaşallah diyorum hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    2008 model 192000.. maaşallah diyorum hocam

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla bu dpf euro 5 motorlarda bulunuyordu. 2008 model aracınızın motoru euro5 normlarındamıydı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aneksi

    bildiğim kadarıyla bu dpf euro 5 motorlarda bulunuyordu. 2008 model aracınızın motoru euro5 normlarındamıydı ?

    Alıntıları Göster
    euro 4 olarak biliyorum ama belki euro 5te olabilir.
    @mufat uzun yol aracı ondan bu kadar km oldu caresine bakmaya calısıyorum.Çekişte arada bir düşme oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    euro 4 olarak biliyorum ama belki euro 5te olabilir.
    @mufat uzun yol aracı ondan bu kadar km oldu caresine bakmaya calısıyorum.Çekişte arada bir düşme oluyor

    Alıntıları Göster
    ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.

    Kasım ayında indirim var citroen bayilerinde 2,650 tl en son fiyat işçilik hariç.Aynısını bizim aracada yapmışlardı araç durduğu yerde yüksek devirlere cıkıyor.Servisteki usta tıkalı değişmesi gerek dedi ve araç rölantide çalışırken egzostan pis ağır bir koku geliyordu.Bugün kullanma kılavuzuna baktım 5 dakika doyunca kullanın diyor.20 dakika kullandım ama birşey hissetmedim.TUNAP denilen kimyasal ile temizletmeyi deniyeceğim.Gittiği yere kadar mecbur değişecek saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.

    Kasım ayında indirim var citroen bayilerinde 2,650 tl en son fiyat işçilik hariç.Aynısını bizim aracada yapmışlardı araç durduğu yerde yüksek devirlere cıkıyor.Servisteki usta tıkalı değişmesi gerek dedi ve araç rölantide çalışırken egzostan pis ağır bir koku geliyordu.Bugün kullanma kılavuzuna baktım 5 dakika doyunca kullanın diyor.20 dakika kullandım ama birşey hissetmedim.TUNAP denilen kimyasal ile temizletmeyi deniyeceğim.Gittiği yere kadar mecbur değişecek saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    Bu arada aracınız s40 mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    Bu arada aracınız s40 mı ?

    Alıntıları Göster
    evet aracım s40. benimki aslında son yakma işleminden sonra çalışıyordu ama %40 indirim varken yenisini alıp taktırdım diğeri yedekte bekliyor.
  • Citroen-Peugeot-Volvo motorlari ayni zaten yarn volvo servisini ariyip S40 partikul filtresinin fiyatini sorayim indirimde ise alip citroende iscilik parasini veripp taktiririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    Citroen-Peugeot-Volvo motorlari ayni zaten yarn volvo servisini ariyip S40 partikul filtresinin fiyatini sorayim indirimde ise alip citroende iscilik parasini veripp taktiririm
    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Predatör.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.

    Alıntıları Göster
    Açıkçası pek iptal etmek istemiyorum arkadan su anda duman atıyor ve arkamdaki sürücüden önce beni rahatsız ediyor yalnız bakıma girdiği halde çekiş düşüklüğü var TUNAP denilen maddeyi araştırıp iyice bir düşünmek istiyorum.Eğerki temizletme ile kurtarabilirsem gittiği yere kadar zaten hiçbir parça ömürlük değildir mecbur değiştircez..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.

    ben 1.6 hdi-tdci özelinde söyledim sizinkini bilemiyorum,

    yabancı forumlarda pek çok modemotor için özel yazılımlardan, dpfi iptal için yöntemlerden-uygulamalardan bahsediliyor, hatta işi ticari boyuta dökmüş organizasyonlar dahi var.

    Türkiyede işi hakkıyla yapacak kişi-kurum bulunur mu bilmem ama 1.6 hdi çok yaygın bir motor mutlaka vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.

    ben 1.6 hdi-tdci özelinde söyledim sizinkini bilemiyorum,

    yabancı forumlarda pek çok modemotor için özel yazılımlardan, dpfi iptal için yöntemlerden-uygulamalardan bahsediliyor, hatta işi ticari boyuta dökmüş organizasyonlar dahi var.

    Türkiyede işi hakkıyla yapacak kişi-kurum bulunur mu bilmem ama 1.6 hdi çok yaygın bir motor mutlaka vardır...

    Alıntıları Göster
    Vermiş olduğun bilgi için teşekkür ederim . Son çare iptal ettiririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD3743E2F

    Vermiş olduğun bilgi için teşekkür ederim . Son çare iptal ettiririm.

    Alıntıları Göster
    DPF Kanserojen maddeleri süzüyor. İptal edilmesi araçların havaya daha fazla kanserojen madde yaymasına yol açıyor.
  • İptal edin gitsin..
  • Ford'da temizleme işlemini 200 tl ye yapıyorlar, Citroen biraz fazla söylemiş. Egerki iptal etmeyi düşünüyorsanız aracı chip+dpf iptali ile hem daha performansli hemde daha uyguna çıkartırsınız, mega chip diye aratın Googlede, Mehmet gazihan bu isin uzmanı
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.