Şimdi Ara

2011 HYUNDAI ACCENT ERA (BİR SYMBOL KULLANICISI GÖZÜ İLE)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
7.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 17 yıldır araba kullanıyorum ve başıma ilk kez gelen, cumartesi günü yaşadığım arkadan bana vurma olayını anlatayım.

    Arabam 2005 model Renault Symbol. Arabama cumartesi günü bir Honda Jazz vurdu arkadan. Evet, ana yola çıkmak için durdum bekliyorum diğer arabaların geçmesini ve müsait olunca yol çıkacağım yola. Bir gürültü ile irkildim. Eyvah ulan kamyon çarptı galiba dedim, aynadan baktım bir araba. Dedim bagaj gitti deyip azcık ileri aldım arabayı ve indim. Baktım ki siyah bir Honda Jazz. Ön tamponun yarısı inmiş aşağı, kaput yamulmuş. Benim de tamponun sağ kenarı çıkmış. Plakam düşmüş. O kadar yani. Uzun lafın kısası, adam öyle üzgün ki, olan bana oldu suç benim dedi ve adamla anlaştık. Borcum borçtur, masrafım neyse ödeyeceğim, suç benim gerçekten görmedim seni dedi. Dedim tamam, telefonunuzu alayım dedim ve aldım. Plakasını aldım ve gittim. Yani ben ki aşırı sinirliyim ama hiç sinirlenmedim o an. Arabaya dışarıdan bak basit bir tampon çıkması gibi ama durum böyle değil işte. Kazanın üzüntüsüyle bakmadım arabaya fazla.Pazar günü bir bakayım dedim ki, bagaj halısı 10 cm ileri kaymış, kaldırıp baktım ki bagaj zemin sacı ezilmiş. Arka sağ çamurluk çarpma etkisiyle hafif bel vermiş ve çok hafif göçük ve boya atığı oluşmuş. Pazartesi sabahı servise gittim ve 970 lira fiyat çıktı. Tamponum komple değişecek, çünkü bağlantı parçaları ile darbe emicisi kırık, çamurluk boyanacak, ve arka sağ köşe çekilip çamurluk yerine oturacak. Karşı tarafa bildirdim fiyatı. Rakam çok geldi, durumu izah ettim. Öğlen kaza yerinde buluşup rapor doldurduk. Ehliyet, ruhsat ve trafik sigorta fotokopisini alıp tekrar servise götürüp arabamla birlikte bıraktım. Trafik sigortasından uzun süreceğini söylediler. İsterseniz onun trafiğinden sizin kaskoya geçiş yapalım, sizin kasko hasarsızlığınız bozulmadan birde tamir süresince size araba vererekten yapar dediler ve tamam dedim arabamı bıraktım. Ertesi gün exper gelip arabaya onay vermiş ve sigorta şirketi de Çarşamba günü bana 2011 model, gri renkli, otomatik vitesli, 1.4 motorlu benzinli, 29800 küsür km. de Hyundai Accent Era verdi.

    Şimdi gelelim asıl konumuza. Era'ları beğenirim. Güzel arabalardır. Bir kere dizelini test etmiştim ve hoşuma gitmişti. Sigortanın bana verdiği ERA'yı çarşamba gününden beri kullanıyorum. Araba hoş bir araba. Koltukları siyah, ön konsol siyah yani benim beğendiğim seri. Gösterge ışıkları mavi ve gayet şık. Gece çok hoş bir görünüm sunuyor ancak orta konsol radyo/cd ışıklandırmasının ön cama yansıması bazen insanın gözüne takılmıyor değil. Arabanın içi geniş. Özellikle Symbol'den çok geniş. Arkası da geniş ve ferah. Görüş açısı gayet iyi, oturduğun yerden arabanın her yerine hakimsin. Gerçi Symbol'de öyle. Arabada elektrikli dört cam mevcut. Sürücü tarafı camı bir dokunuşta da açılabiliyor. Dört cam otomatiği, kapıları kilitleme butonu ve arka camları kilitleme butonu kapı kolçağına yerleştirilmiş ve olması gereken yerde. Kapıların hareket ettikten sonra otomatik kilitlenme özelliği varmı bilmiyorum. Symbol'de var mesela. İstersen devre dışı da bırakabiliyorsun. Direksiyon manevra esnasında çok hafif. Yani Symbol'ün direksiyonuna göre hafif. Bildiğim kadarı ile Symbol'den farklı bir direksiyon sistemi mevcut Era'da. Bu arada direksiyonun yüksekliği ayarlanabiliyor. Radyo/cd'ye direksiyondan kumanda edilebiliyor. Gösterge tablosunda çok büyük bir eksiklik var. O da motor hararet göstergesi. Bu bence çok büyük bir eksiklik. Kullanma kitabına baktım benzin göstergesinin üst tarafında bir sağ bir sol tarafta iki lamba var. Bunlardan sağ tarafta ki ilk çalıştırma esnasında yanıp sönüyor. Bence büyük eksiklik. Ön ve arka sis lambaları mevcut arabada. Gece sissiz hava da bilhassa ön sisleri açtım ki ne faydası oluyor diye. Malum, sissiz havalar da ön sisleri açan çok. Hiç bir faydasını görmedim. Yani o sisleri sis yokken boşuna açanları selamlıyorum.
    Gelelim otomatik vitese. Geçmişte çok kısa süreli otomatik vites kullanmışlığım oldu. 2000 model E 200 Kompresör, 97 model 520 ve 2008 model 530 D kullanmıştım otomatik olarak ama toplasan 20-30 km. yol ya yapmışımdır ya da yapmamışımdır. Otomatik araba bir kere sıkışık trafikte çok büyük rahatlık. İnsan kendini farklı hissediyor. Ama manual vites bambaşka bir zevk tabi. Era'da 4 ileri otomatik mevcut. Bilinen klasik tip otomatik vites. İlk kalkışlarda biraz hantal. Tabi bu bana göre biraz gaz pedalı ve sağ ayak tepkisiyle ilgili. Yani sen biraz fazla basarsan araba king down misali canlanıp hareket ediyor. Aşırı derecede hissettirmiyor vites geçişlerini. Ama bazen yolda 120 ile giderken hızlanmak istediğin zaman gaza yüklenince bir vites düşürüp öyle hızlanıp yine yükseltiyor vitesi. Bu biraz garip geldi bana. E alışmışım ben 5. vites 120'de giderken gaza azcık dokununca vites küçültmeden 130, 140 çıkmaya. Yokuş yukarı geri kaydırmıyor. Hatta D'de yokuş yukarı dururken ayağını frenden çekince araba ileri bile gitmiyor.
    Bagaj ve benzin deposu içeriden açılıyor. Sürücü koltuğunda bel ve sırt ayarı da mevcut. Ancak bana göre koltuklar rahatsız edici gibi. Yani yan destekleri biraz yetersiz. Symbol'ün koltuğu biraz daha rahat ve yan destekleri iyi.
    Araba genel anlamda gayet iyi, geniş ve ferah, ergonomik ve güzel. Bana geldiğinde dirhem benzin yoktu. 30 liralık benzin aldım (7litre) ve tam 80 km. yol gittim. Bu araba için normalmi değilmi bilemiyeceğim, bunu en iyi ERA sahipleri cevaplandırır. Araba otomatik, çok fazla sıkışık trafiğe girmedim.
    Şunu da belirteyim, kızmak ve gücenmek yok. Symbol ve Albea'dan aşırı derecede üstün bir araba değil. Ama bu üç arabanın içerisinde birinci sırada yerini alır ve şiddetle tavsiye edilir derim. Bana göre biraz hassas bir araba gibi. Symbol gibi bozuk ve dağlık tepelik, şantiye yollarına pek gitmez gibi sanki. Neticede hoş bir araba. Alanı asla üzmez. Bu arada, sessiz bir araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 16 Aralık 2011; 7:54:34 >







  • Muhtemelen forumdaki brujuvalar konuyu okumaya tenezül etmeyecekler ve bu kadar emeğe hakettiği karşılığı vermeyeceklerdir. Ama olsun, elinize sağlık. Era hakkında araştırma yapan, Clio-Era geçişi düşünenler için faydalı olacağını düşünüyorum. Aklımda bu tip bir geçiş yok ama yine de teşekkür ederim.
  • Oncelikle gecmis olsun. Ayrica son derece guzel bir paylasim olmus. Dikkatimi ceken bir nokta performans konusuna pek deginmemissiniz. Bu da ayrica hosuma gitti diyebilirim. Ben de yaklasik 19 yildir kullaniyorum. Biz cok vasat araclarda ogrendigimizden olacak, simdiki arabalarin cogu en azindan performans olarak bana fazlasiyla yeterli geliyor. Elinize saglik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Oncelikle gecmis olsun. Ayrica son derece guzel bir paylasim olmus. Dikkatimi ceken bir nokta performans konusuna pek deginmemissiniz. Bu da ayrica hosuma gitti diyebilirim. Ben de yaklasik 19 yildir kullaniyorum. Biz cok vasat araclarda ogrendigimizden olacak, simdiki arabalarin cogu en azindan performans olarak bana fazlasiyla yeterli geliyor. Elinize saglik.

    Performansı bana yeterli geldi. Otomatik olduğundan ilk kalkışta biraz hantal gibi. Ama bu biraz da gaz pedalı ve sağ ayakla ilgili. Biraz fazla basarsan canlanıyor. Yolda giderkende öyle. Devirli kullanıp geç vites yükselttirirsen araba canlanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Oncelikle gecmis olsun. Ayrica son derece guzel bir paylasim olmus. Dikkatimi ceken bir nokta performans konusuna pek deginmemissiniz. Bu da ayrica hosuma gitti diyebilirim. Ben de yaklasik 19 yildir kullaniyorum. Biz cok vasat araclarda ogrendigimizden olacak, simdiki arabalarin cogu en azindan performans olarak bana fazlasiyla yeterli geliyor. Elinize saglik.

    Performansı bana yeterli geldi. Otomatik olduğundan ilk kalkışta biraz hantal gibi. Ama bu biraz da gaz pedalı ve sağ ayakla ilgili. Biraz fazla basarsan canlanıyor. Yolda giderkende öyle. Devirli kullanıp geç vites yükselttirirsen araba canlanıyor.

    Alıntıları Göster
    öncelikle geçmiş olsun....Ayrıca tamamen objektif paylaşımınız içinde tşk.




  • geçmiş olsun. Era fiyatına göre alınası bir araç. 2010 select modelini 200km civarı kullandım. Performansı tatminkar fakat koltukların elden geçirilmesinde fayda var.Yan destekleri çok zayıf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlas06

    geçmiş olsun. Era fiyatına göre alınası bir araç. 2010 select modelini 200km civarı kullandım. Performansı tatminkar fakat koltukların elden geçirilmesinde fayda var.Yan destekleri çok zayıf.
    Geçmiş olsun..

    Yazı için teşekkürler güzel bir inceleme olmuş.

    Symbol ve Erayı sıkca kullanmış biri olarak yazdıklarınıza katılıyorum ve eklemek istediğim Era daha konforlu bir araç.. Özellikle uzun yolda Symbol çok fazla yoruyor.

    Erayı bu anlamda daha başarılı buluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    Geçmiş olsun..

    Yazı için teşekkürler güzel bir inceleme olmuş.

    Symbol ve Erayı sıkca kullanmış biri olarak yazdıklarınıza katılıyorum ve eklemek istediğim Era daha konforlu bir araç.. Özellikle uzun yolda Symbol çok fazla yoruyor.

    Erayı bu anlamda daha başarılı buluyorum.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun bende bir symbol kullanıcısıyım arada erada kullanıyorum

    eranın otomatik vitesi 35-40 kuruş arası yakar,öntakımı çok çok kibardır bunlarıda ben ekliyim
    eranın iç genişliğinin dışında
    birbirlerinin artılarını eksilerini teraziye koysak ortalama hemen hemen aynı çıkar
    neticede ikiside aynı segment




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    geçmiş olsun bende bir symbol kullanıcısıyım arada erada kullanıyorum

    eranın otomatik vitesi 35-40 kuruş arası yakar,öntakımı çok çok kibardır bunlarıda ben ekliyim
    eranın iç genişliğinin dışında
    birbirlerinin artılarını eksilerini teraziye koysak ortalama hemen hemen aynı çıkar
    neticede ikiside aynı segment

    Alıntıları Göster
    öncelikle geçmiş olsun aynı kaza benimde başıma geldi. kasko halletti. bende era nın 1.5 crdi motorlarını cok begeniyorum kullanma fırsatım oldu aractan cok memnun kaldım son kasa symbolleri kullanmadım bilmiyorum ama 2006 model 1.5 dci motorunu kullandım o araca göre era banada biraz daha üstün bir arac gelmişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skunk2.

    öncelikle geçmiş olsun aynı kaza benimde başıma geldi. kasko halletti. bende era nın 1.5 crdi motorlarını cok begeniyorum kullanma fırsatım oldu aractan cok memnun kaldım son kasa symbolleri kullanmadım bilmiyorum ama 2006 model 1.5 dci motorunu kullandım o araca göre era banada biraz daha üstün bir arac gelmişti

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun. hocam çok güzel bi inceleme olmuş bu arada elinize dilinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trafik cenavarı

    geçmiş olsun. hocam çok güzel bi inceleme olmuş bu arada elinize dilinize sağlık

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler arkadaşlar geçmiş olsun dilekleriniz için. Bir faydam olduysa gözlemlerim ile ne mutlu bana.
  • İki aracı da iyi bilirim.. Artılarıyla eksileriyle çok doğru ve tarafsız yorumlar yapmışsınız..

    Hararet göstergesinin olmayışı ilk zamanlar benim de canımı sıkmıştı.. İnsan zamanla kanıksıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    İki aracı da iyi bilirim.. Artılarıyla eksileriyle çok doğru ve tarafsız yorumlar yapmışsınız..

    Hararet göstergesinin olmayışı ilk zamanlar benim de canımı sıkmıştı.. İnsan zamanla kanıksıyor..
    Güzel bir paylaşım olmuş.

    Biraz detay rica etsem peki, mesela sis sistemi nasıl, ısıtma sistemi iyi çalışıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    İki aracı da iyi bilirim.. Artılarıyla eksileriyle çok doğru ve tarafsız yorumlar yapmışsınız..

    Hararet göstergesinin olmayışı ilk zamanlar benim de canımı sıkmıştı.. İnsan zamanla kanıksıyor..
    Era'nın en büyük eksisi lastiklerinin boyutuna göre küçük olması.

    Biraz daha büyük bir lastikle daha rahat ve iyi olacağını hep düşünürüm.

    205/55/16 o aracın çamurluk boşluklarını dolduracak ve daha keyifli bir sürüş sağlayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Era'nın en büyük eksisi lastiklerinin boyutuna göre küçük olması.

    Biraz daha büyük bir lastikle daha rahat ve iyi olacağını hep düşünürüm.

    205/55/16 o aracın çamurluk boşluklarını dolduracak ve daha keyifli bir sürüş sağlayacaktır.

    Alıntıları Göster
    öncelikle geçmiş olsun.
    her işte bir haır vardır derler ya buda farklı tecrübe ve deneyimler kazanmanıza neden olmuş. bilgilendirme güzel özellikle bu iki araç arasında kalıp tercihte zorlanan arkadaşların çok işine yarayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    geçmiş olsun bende bir symbol kullanıcısıyım arada erada kullanıyorum

    eranın otomatik vitesi 35-40 kuruş arası yakar,öntakımı çok çok kibardır bunlarıda ben ekliyim
    eranın iç genişliğinin dışında
    birbirlerinin artılarını eksilerini teraziye koysak ortalama hemen hemen aynı çıkar
    neticede ikiside aynı segment

    hocam ben istanbulda ticari taksilerde albeadan sonra era yı çok görüyorum.Ön takımına çok çok kibar demişsiniz.ben erayı uzun dönem kullanmadığım için bilemem ama bana öyle geliyor.Peki ön takım dayanıklılığı önemlidir ama ticaride çok tutuldu era..yoksa sandığımızdan sağlammıdır ön takımı.




  • tıcarılerın on takımı sıkayetı var
    Gul dıken gıbı bısey...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Güzel bir paylaşım olmuş.

    Biraz detay rica etsem peki, mesela sis sistemi nasıl, ısıtma sistemi iyi çalışıyor mu?

    Valal sis farı sadece tamponun altını aydınlatıyor. Yani ben sis olmayan havalar da yakanlara gerçekten anlam veremedim. Kaloriferi çok açmadım. Sabahları açtım biraz o kadar. 1. kademe de buğuyu gidermek için camlara verdim ve camlara vermeme rağmen 1. kademede olmasına rağmen yüzüme hafif sıcaklık geliyordu. Yani petekler de kapalı. Symbolde mesela 1. kademede camlara ver, yüzünü ısıtmaz. Ancak 3. kademede camlara üflerken havayı yüzüne sıcaklık gelir hafiften.

    Akşam hava yağmurluydu. Mesela su fıskiyelerini çalıştırırken Symbol'de çıkan vuuuwwww sesi bunda çıkmadı, yani hiç ses duymadım. Su birikintilerinden geçerken Symbol ile bazen kafamı arkaya çevirip "ulan bu araba sumu alıyor" diye baktığım çok olmuştur. Ama bu Era'da öyle bir ses yok. Evet su sesini hissettim tabi ama Symbolde ki gibi içeri su basıyormuş gibi ses hissetmedim. Birde şu merkezi kilit sesi. Symbolde de uzaktan kumandalı sistem var Era'da da. Symbol'ün kapılarını açarken TAAK diye ses çıkar ve 10. katta ki adam neredeyse cama çıkıp ulan bir şey mi düştü diye bakar. Bunda tık diye küçük bir ses çıkıyor. Yani diyeceğim, iyi bir araba. Korelileri tebrik ettim. Evet eş değer arabalar ama Era bir gömlek üstün. Hatta iki gömlek üstün diyebilirim rahatlıkla. Symbol'mü? E ama o da benim arabam. İşimi görüyor çok şükür. Değiştirene kadar bakımlarını yapıp kullanmak zorundayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Güzel bir paylaşım olmuş.

    Biraz detay rica etsem peki, mesela sis sistemi nasıl, ısıtma sistemi iyi çalışıyor mu?

    Valal sis farı sadece tamponun altını aydınlatıyor. Yani ben sis olmayan havalar da yakanlara gerçekten anlam veremedim. Kaloriferi çok açmadım. Sabahları açtım biraz o kadar. 1. kademe de buğuyu gidermek için camlara verdim ve camlara vermeme rağmen 1. kademede olmasına rağmen yüzüme hafif sıcaklık geliyordu. Yani petekler de kapalı. Symbolde mesela 1. kademede camlara ver, yüzünü ısıtmaz. Ancak 3. kademede camlara üflerken havayı yüzüne sıcaklık gelir hafiften.

    Akşam hava yağmurluydu. Mesela su fıskiyelerini çalıştırırken Symbol'de çıkan vuuuwwww sesi bunda çıkmadı, yani hiç ses duymadım. Su birikintilerinden geçerken Symbol ile bazen kafamı arkaya çevirip "ulan bu araba sumu alıyor" diye baktığım çok olmuştur. Ama bu Era'da öyle bir ses yok. Evet su sesini hissettim tabi ama Symbolde ki gibi içeri su basıyormuş gibi ses hissetmedim. Birde şu merkezi kilit sesi. Symbolde de uzaktan kumandalı sistem var Era'da da. Symbol'ün kapılarını açarken TAAK diye ses çıkar ve 10. katta ki adam neredeyse cama çıkıp ulan bir şey mi düştü diye bakar. Bunda tık diye küçük bir ses çıkıyor. Yani diyeceğim, iyi bir araba. Korelileri tebrik ettim. Evet eş değer arabalar ama Era bir gömlek üstün. Hatta iki gömlek üstün diyebilirim rahatlıkla. Symbol'mü? E ama o da benim arabam. İşimi görüyor çok şükür. Değiştirene kadar bakımlarını yapıp kullanmak zorundayım.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederiz bilgiler için. Güzel, faydalı bir yazı olmuş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan 06

    Teşekkür ederiz bilgiler için. Güzel, faydalı bir yazı olmuş..

    Alıntıları Göster
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Bir arkadaşım kaza geçirmişti ve arabası tamir olana kadar sizin durumunuzdaki gibi Era 1.4 otomatik vermişlerdi. "Köpek" gibi gittiğini söylüyordu, o da memnun kalmıştı araçtan. Tabi kendisi 2008 Astra dizel kullanıcısıydı, o yüzden Era o kadar hızlı gelmiş olabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.