Şimdi Ara

İleri sürüş teknikleri - Paylaşım başlığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,

    Yeni baslayanindan tecrubeli motorcu abilerimize kadar herkes iyi biliyor ki motosiklet kullanmak baska hicbir araci kullanmaya hic benzemiyor. Cogu arkadas iyi bisiklet suruyorum, on kaldiriyorum ya da cok iyi araba kullaniyorum, super vites atiyorum, motor kullanmada sorun yasar miyim gibi sorular soruyorlar. Bilindigi uzere motosiklet kullanmanın ne bisiklete ne de araba kullanmayla alakası var. Tamamen farkli teknikler, farkli uygulamalar mevcut. Bazilarimiz tecrube kazanmak icin dusuk hacimli bir motorla basliyor, yavas yavas yukseltiyor, bazilarimiz bedel karsiliginda gidip bu isin egitimini aliyor, bazilarimiz da 1000lik olmaz ama 600luk olur mantigiyla gidip hosuna ne geldiyse onu aliyor.

    Ben 4-5 aydır bu işi takip ediyorum. Geçen ay 250 cc lik bir motosikletle nihayet öğrenmeye başladım.

    Şimdi gelin bu başlık altında herkes bildiği veya tecrübe edindiği herhangi bir sürüş tekniğini paylaşsın. Hem benim gibi yeni öğrenen arkadaşlara güzel bi kaynak hazırlamış oluruz hem de bazı şeyleri başımıza gelmeden öğrenip belkide olası bi kazayı önlemiş oluruz. Özellikle yıllardır motor kullanan veya bu işin eğitimini alan abilerimizin paylaşımlarını bekliyoruz.

    Ben başlıyorum:

    Nereye bakarsan oraya gidersin:

    İlk öğrendiğim şeylerden biridir. Nereye bakarsan oraya gidersin. İlk başta inanmamıştım ama motoru alınca deneme fırsatım oldu. Geçen gün bir viraja hızlı girerken baktım ki diğer şeride doğru kayıyorum piraz panik yaptım ama hemen viraj çıkışına bakmam gerektiği aklıma geldi. Dikkatimi viraj çıkışına verince motosiklet oraya doğru gitmeye başladı. O an çok şaşırmıştım ama çok önemli bir motor sürüş tekniği.







  • Güzel bir başlık olacaktır eminim,
    ilk sıradan yerimi aldım.

  • Up
  • Pek ilgi gormedi anlasilan. Yok mu tecrubelerini bizimle paylasacak kimse. Yola kedi kopek cikarsa ne yapmaliyiz. Frenleri nasil kullanmaliyiz. Oturus seklimiz ne olmali. kaygan zeminde hizimiz ve frenlememiz nasil olmali. Virajlara girerken ve cikarken nelere dikkat etmeliyiz.
  • aslında başlık güzel de bu forumda çok ilgi görmüyor motosiklet konuları
    ama motosiklet forumlarında bu tür konulardan bahsedildiği için insanlar direk oraya yönleniyor ki bence de doğru bir davranış
  • Ben baska motosiklet forumlarina da uyeyim. Oralarda bu tur seyler yapilmis zaten ama ben burasini daha samimi buluyorum burada kendi aramizda bizeyler yapmak istedim ama pek ilgi gormedi
  • burası samimilik açısından iyi çünkü fazla kişi girmiyor. :) Ama tecrübeliler var onlarda buraya bu aralar çok uğramıyor. Ama sürüş teknikleri dersen benim pek bilgim yok fakat bisikletten örnek veriyim motorla aralarında ağırlık ve güç hariç pek bir fark yok :)

    gözünüzü çok seri olarak herşey anlayabilmesi arabaların yapabileceği manevraları aracı konumu gördüğün anda anlayabilmek. Fren konusunda refkleski sürdükçe gelişen birşey sürüş tekniği değil. Yani bence birçok sürüş tekniği sürdükçe gelişir diye düşünüyorum direk motorsiklete bindiğin gibi çakıllı veya ıslak bir yerde rahat gidemessin yani kötü zeminde düşmemen için bir sürüş tekniği yok yani açıklanacak birşey değil sürdükçe zaten o an ne yapacağını anlayabiliyorsun .
  • arkadaşlar konu başlığı çok güzel fakat anlaşılmıyan bir şey var galiba ( ileri şürüş teknik eğitimi ) cümle içerisinde teknikten bahsediliyor demekki bunun bilimsel hesapları var bu hesapları bilmeden iki araç arasındaki mesafeyi ve hızınızı kontrol edemezsiniz kişilerin dikati çok önemli siz virajın sonuna bakdığınızı düşünüyorsunuz başkalarıda başka bir yere bakıyordur bu bir kırıter değildir bence kulaktan duymalarla olmaz mutlaka bu işi eğetim veren sertifikalı kişilerden almanızı tavsiye ederim mesela omm engin balaban gibi profösyenel kişilerden eğitim almanızı tavsiye edebilirim
  • Şimdikiler çok şanslı dediğimde pek çok arkadaşım öyle aval aval bakar bana

    Ama gerçekten şimdikiler şanslı.

    Ben motoru düşe kalka öğrendim.

    Şimdi bakıyorum ne güzel motor kullanmak için eğitim veren yerler var.

    Motor heveslisi arkadaşlara tavsiyem.

    Kıyın paraya eğitimini alın

    Hayatınız oraya vereceğiniz paradan daha değerli.
  • Öncelikle yeni motora heves salmış arkadaşlar, kesinlikle ama kesinlikle kaliteli bir kaskınız olsun. Kaliteliden kastım, eğer outlet mağzalarını gezerseniz en kötü 130 liraya kafanızı her türlü darbeden koruyacak (çin malı değil!) kasklar satılıyor. Montunuzu, omurgalığınızı, dizliğinizi asla ama asla eksik etmeyiniz. Unutmayın, cana gelecek olan mala gelsin. Hayatın tekrarı yok ama paranın var ;) İleri sürüş teknik kursuna mutlaka ama MUTLAKA gidin. Paranız yoksa, olduğu zaman ilk işiniz gidip öğrenmek, sertifikanızı almak olsun.
    Rüzgarlı havalarda, özellikle rüzgarın hızının çok olduğu zamanlar motor kullanmak biraz ürkütücü olabilir. Kendinizi rahat bırakın, gevşeyin. Özellikle el bileklerinizi gevşetin, motorun depo kapağını ayaklarınızla hafifçe sıkın. Rüzgar çok sert esip sizi savurmaya başladığı zaman sakın panik yapıp gazı bırakmayın. Yoksa dengenizi bozabilir. Unutmayın, gazı asla ama asla bırakmayın. Rüzgar hızının değişkenliğine göre gevşetip, sıkılaştırın gaz kolunu ama BIRAKMAYIN.
    Yeni yağmur yağmaya başladığı zamanlar, yeni çiselemeye başladığı zamanlar yarı ıslak zeminlerden,kumlu-ufak taşlı zeminlerden her zaman kaçının. Eğer mecbursanız gazı asla ama asla fazla vermeyin, sert frenlerden kaçının. Mümkünse gaz vermeyerek, fren yapmayarak yarı-ıslak zeminleri, kum-taş tarzı yüzeyleri aşmaya bakın. Tereyağı gibi kaygan oluyor, inanın düşmek istemezsiniz.
    Yukarıda arkadaşımızın belirttiği gibi, viraja girdiğiniz yöne doğru bakın her zaman için. Aksi takdirde virajı alırken çizginizden kayar, ters yöne doğru gidersiniz.
    Gece sürüşlerinde çok ama çok dikkatli olun.

    Altın kural: Her zaman paranoyak bir şekilde kullanın, asla ama asla rahat olmayın! Hele ki İstanbul'da... Sanki bütün yayaların üstünüze atlamaya çalıştığını, bütün araçların üstünüze sürmeye çalıştığını hayal ederek kullanın. Kısacası, her an kaza yapabilecekmişsiniz gibi kullanın.

    Umarım faydalı olabilmişimdir. Bütün motorcu kardeşlerime selamlar :)




  • Teşekkürler _Delta_ değerli bilgilerini ve tecrübelerini bizimle paylaştığın için. Geçen gün hava bayağı bi rüzgarlıydı. Panik yapmadım desem yalan olur. Süratim 80- 100 civarındaydı ve rüzgar sol tarafımdan sanki motoru altımdan sağa doğru savuracakmış gibi esiyordu. Her rüzgar vurduğunda korkup(aslında hızlı giden bir aracın hafiflediğini ve rüzgarda savrulabileceğini düşünerekten) hızımı azaltıyordum. Ama kesinlikle panik yapıp gazı birden kesmedim. Aslında rüzgar birden şiddetli esse belki de korkup gazı tamamen kesecektim. O zaman da ne olurdu Allah bilir. Neyse öğrenmiş olduk.

    Teşekkürler
  • Paranoyak olarak kullanmak fikrine tamamen katılıyorum pek hız merakım yok aslında hiç yok 250cc cbr kullanıyorum özellikle yağmurlu zamanlarda ani hızlanmalardan kaçının viraj alışlarında birden gaz vermeyin asfaltın kalitesinin azaldığı yerleri iyi takip etmek lazım teker kayabiliyor.


    Bana göre motor sürmeden önce en önemli konu doğru oturuş ve olabildiğince rahat ama temkinli hareket edebilmek.Uzun yola ilk çıktığımda sanki motor altımdan hızlandıkça kaçıyormuş gibi lastik yolu kavramıyor gibi bir his vardı içimde sonra televizyon programlarının birinde motorla ilgili tiyolar veriyorlardı orda depo ile bizim aramızda uygun bir boşluk bırakmamızın manevra kabiliyetimizi artıracağı gibi motorun dengesini düzenlendiğinden bahsediyorlardı.

    Aynı konuyu altın elbiseli adam da anlatmıştı.Kısaca

    1)Aynaların tam sizin istediğiniz gibi olduğundan emin olun.
    2)Oturma pozizyonu olarak depo ile kendiniz arasında 1 yumruğunuz kadar boşluk bırakın.
    3)Önünüzdeki araçla hızının ile orantılı olarak fren mesafesi bırakın bu çok önemli
    4)Yolda sizin gibi motorcu arkadaşlarınızı görüp onların fişeklemesine gelmeyin.
    5)Kullandığınız aracın kapasitesini bilin ona göre hareket edin.




  • eskiden tek tekerlek giderdim yılda en az 2 kere düşme hakkım vardı kendime göre. ama kızım bana BABA demeye başladıktan sonra vitesler 5ten 4e -4ten 3e düştü:) şimdi hızlı mı kullanmak istiyorsun seri mi sorusuna yanıt ver
    1- reflekslerine güven ve onu etkileyen şeylerle trafiğe çıkma
    2- frenlerine asla güvenme sağlam dediğin fren bakarsın sana kaza yaptırır.
    3-motor frenini kullanmayı öğren
    4-merkezkaç kuvvetini öğren
    5- güvenli mesafeyi her zaman koru
    6- kendine güven karşıdan gelene asla güvenme (önünde gidene de)
    7- aslında belki en önemlisi bu düşmeyi öğren
  • bende 20 bin km scooter tecrübem ile alakalı bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum . bu güne kadar cidii bir sıkıntı yaşamadım aslında ama ucuz da atlatım diyebilirim
    sabah motorumlan yol alırken ilerde ıslaklık olduğunu fark edip düşük hızlan ıslak yeri geçmeyi düşündüm oda nee o hizaya gelir gelmez motor direk yan yatıp 15 mt filan kaydım döne döne hemde meyer kaza yapan araçtan dökülen yağ yolla yayılmış ve giden araçlar o yağı ileri kadar taşımışlar ben kaçamadım bu olaydan nasıl kaçıcağımıda bilmiyorum ama ıslak zemin gördüğüm zaman zaten çok dikkat ediyordum şimdi iki kat dikat edp hızımı düşürüyorum bide yoldaki mazgallara işaretli boyalı zeminlere denk gelince freni tutmak da sakıncalı direk motor kayıyor aman dikat diyip başşınızda kask sırtınızda mont ayağınızdaa dizlik eksik olmasın kazasız belasız günlerde kulanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistedans

    bende 20 bin km scooter tecrübem ile alakalı bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum . bu güne kadar cidii bir sıkıntı yaşamadım aslında ama ucuz da atlatım diyebilirim
    sabah motorumlan yol alırken ilerde ıslaklık olduğunu fark edip düşük hızlan ıslak yeri geçmeyi düşündüm oda nee o hizaya gelir gelmez motor direk yan yatıp 15 mt filan kaydım döne döne hemde meyer kaza yapan araçtan dökülen yağ yolla yayılmış ve giden araçlar o yağı ileri kadar taşımışlar ben kaçamadım bu olaydan nasıl kaçıcağımıda bilmiyorum ama ıslak zemin gördüğüm zaman zaten çok dikkat ediyordum şimdi iki kat dikat edp hızımı düşürüyorum bide yoldaki mazgallara işaretli boyalı zeminlere denk gelince freni tutmak da sakıncalı direk motor kayıyor aman dikat diyip başşınızda kask sırtınızda mont ayağınızdaa dizlik eksik olmasın kazasız belasız günlerde kulanın

    1978 den beri 2 tekerlek üzerindeyim(34 yıl)yaklaşık. kaç tane motor eskittim kaç tanesini patlattım sayısını hatırlamıyorum. arabam var ama hala 2 tekerlek diyorum




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.