Şimdi Ara

Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
16.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • birçok kişi merak ediyordu. bizim ostim sanayinde bu dönüşümü yapan bir sanayici var. seri dönüşüm çalışmalarına başlayacaklar. henüz seri dönüşüm çalışmasına başlamadıklarını haziranda başlayacaklarını söylediler. ilk hedeflerinin taksiciler ve şarj istasyonları için de taksi durakları olduğunu söyledi.

    tek araç yani kişisel kullanıcı için dönüşüm fiyatı da bence şimdilik çok yüksek: 15000 tl fiyat aldım.

    haziranda seri dönüşüm başlayınca bu rakamın çok aşağı düşeceğini söyledi.



  • Kullanılan ekipmanların menşeine bağlı olarak (tabi fiyatı ayrı konu) belki biz de...
  • aslında kuş serisi gibi bir araç alınıp riske girilebilir, yoksa full elektronik donanımlı bir arac riske edilemez bu aşamada diye düşünüyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    aslında kuş serisi gibi bir araç alınıp riske girilebilir, yoksa full elektronik donanımlı bir arac riske edilemez bu aşamada diye düşünüyorum....

    Dediğim gibi gidip de HandiKenzo, Navato, GPR, Motiker gibi markalar yapıyorsa hayatta bulaşmam ve güvenmem de. İşi pirine bırakacaksın, Toshiba-Panasonic gibi ürünler kullanılsa gözüm kapalı giderim ama diğer ülkelerin işi sakat.. ismim gibi biliyorum kullanılacak piller öyle dandik olacak ki aynı telefon bataryasındaki gibi 1-2 sene sonra şarj tutmayacak, menzil kısalacak vs.vs.
  • Renault broadwaylerin elektrik motoruna uyduğunu duydum hatta sahibinden .com da olmas ılazım bir ilan da gördüm...
  •  Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım




  • Uydurma iş sorun çıkartır, bu olayın gelişmesi ve araca özel uydurulabilen kaliteli kitlerin üretilmesi lazım, yoksa insanlardan güven beklemek yanlış olur. Hemde bu fiyatlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım


    Böyle mi yapıyorlar?
    Yanlış görmüyorsam aracın şanzıman-debriyaj duruyor.Bu da güç iletiminde ciddi kayıp demek değil mi ?




  • bende hep bu pilleri bagajda veya aracın alt kısmında düşünürdüm. pilleri motor üstünde iki çelik kiriş atıp oraya yerleştirmesi enteresan ve güzel aslında.
  • Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.

    Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.

    Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.

    elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.

    Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak..
    yazın nasıl serinleyecek..
    vites geçişleri sıkıntılı olacak..
    gücü kontrol etmek zor olacak..
    dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...

    bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.

    Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.

    Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.

    DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.




  • 15 bin tl çok para,ayrıca kullanılacak ekipmanların kalitesine göre fiyat neredeyse ikinci el orta halli bir otomobil fiyatına denk gelir.
  • eğer fotoğrafta gördüğümüz gibi yapıyorlarsa kimse kızmasın, bu çalışmalara destek verilmiyor demesin ama forumda 2 3 kişi toplaşıp bunu yapabilir zaten. hayır şanzıman duruyor, herşey duruyor sadece bir elektrik motoru at üstüne akü doldur bu işler bu kadar kolay değil bence.
  • Milyon dolarlık ARGE'ler boşuna o zaman bunu anlıyoruz
  • Bencede orjinal gibi asla olmaz. Çünkü aşılması gereken bir sürü handikaplar var. Yukarıdaki arkadaşında değilindiği gibi öncelikle ısıtma ve soğutma sistemlerinin komple elektirikli bir motora göre uyarlanması gerekmektedir. Sonra aracın güvenlik boyutu ve en önemli mesele olan menzil sorunu var.

    Ama
    Ama..
    Bir yerlerden başlamak gerekli, son derece olumlu yaklaşıyorum bu gelişmelere.
  • aslında orjinal motoru aynen bırakıp bagaj bölümüne elektrikli motor tesisatını bir şekilde kurup gerekli iletimi arka tekerleklere aktararak daha farklı bir tarzda çalışma olabilirdi. yani hem benzinli hem elektrikli seçim hakkı olurdu. he daha büyük proje yapmış olurlardı ancak en azından emsali az olan bir şey yapmış olurlardı.
  • teknik olarak her şeyi yaptığımızı, içimize sindiğini ve süper olduğunu farzedelim. 2 sene sonra tüvtürke gittiğimizde bu arabanın motoru yok diye sittin sene geçirmezler muayeneden. yasal yoldan işletmeye de kalksan kırk bin türlü bürokrasi çıkartıp yaptığın masraf kadar paranı alır bu devlet... sonuçta biz en kaliteli şeyi de geliştirsek dönüp yüzümüze bakan olmaz.
  • Güzel çalışma...

    Isıtma sorununu bataryadan beslenen bir elektrikli ısıtıcı, soğutma sorununu da aynı şekilde bataryadan beslenen bir kompresörle çözebilirsiniz.

    Bir arkadaş vites geçişi demiş, elektrikli motorda vites olmaz, şanzımanda bu DC motoru 1 veya 2. vitese akuple edersin, tüm hız range'ini zaten elektrik motoru verir sabit viteste...

    Bu sistemlerin en büyük sorunu menzil, şarj süreleri ve pillerin şarj döngüleri bitince yenileme masrafı. Bu konular aşıldığında fiyatlar da makul seviyelere gelmiş olursa elektrikli araç tercih edebilirim
  • Şu resimde işaretlediğim parça ne işe yarıyor?

     Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım
  • ötvsi kaç olur acaba?
  • klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.