Şimdi Ara

HONDA CİVİC Mİ VW JETTA MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
35.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba honda civic otm. kullanan arkadaşlar bu sıra benda aracımı değiştiriyorum Jetta 1,4 140 DSG Comfortline ile Honda Civic 1,6 otm. Elegance arasında kaldım her iki alacağım araçta 2008-2009 modeller arasında düşünüyorum, fiyatlarıda neredeyse üç aşağı beş yukarı aynı gidiyor hondanın jettaya ne gibi avantajları var jettanın avantajı ilk başta 140 HP ve DSG gibi dursada bazı arkadaşlar bu ikisininde dezavantaj olduğıunu söylüyorlar (yani arıza riski açısından) birde avantaj mı bilmiyorum ama jettanın donanımı daha iyi yağmur sensörleri far sensörleri karar dikiz aynası, bazı güvenlik elemanları müzik sistemi çok iyidi jettada iç malzeme kalitesi v.s. gibi ama tabiki bunlar pratikte çokta önemli olmayan ayrıntılar olabilir bence yol tutuş çok önemli bu hususta honda civic kullanıcılarının yorumlarını merak ediyorum uzun yol performansı vs. gibi. honda civic yere çok yakın duruyor bunun yol tutuş için avantajlı olduğunu düşünüyorum ama süspansiyonlar nasıl işte onu bilemiyorum yumuşak sert orta mı? Zorlandığında arkadan kayma eğilimi çok mu? Birde anladığım kadarıyla otom. sorunsuz onları artık sormuyorum honda olduğu için, birde hondanın avantajı tüp ile uyumlu olabilmesi, evet jetta ile kıyaslarsanız yardımcı olursanız kafamdaki soru işaretlerini yok etmek istiyorum hangisinde karar kılmalıyım objektif yorumlarınıza ihtiyacım var arkadaş bekliyorum samimi cevaplarınızı saygılarımla...







  • Bahsettiginiz araçların ikisininde standart olduklarını kabul edersek Jetta Civic den daha iyi yol tutan, daha güvenli bir araçtır.
    Bunun yanında gerek 140hp lik TSI motoru .. gerekse modern vites kutusu ile Civicden hem daha ekonomik hemde çok daha performanslı bir araçtır.

    Civicin, bu model jettaya göre yegane artısı LPG uyumlu olması ve biraz daha az sorun çıkarma potansiyelinin olmasıdır... diğer konularda (konfor, güvenlik, yol tutuş, performans ve benzin kullanımında ekonomi) Jetta daha başarılı bir araç...
  • Cevabınız için teşekkür ederim yol tutuş benim için önemli yani astradan sonra (H kasa) beni hayal kırıklığına uğratmamasını beklerim aldığım aracın ve kesinlikle otomatik düşündüğüm için astra h kasalardaki otomatikler dillere destan, ford desen zaten otomatikle alakası yok 100 bg. veriyor otomatikleri (yeni kasalar hariç) işte adam gibi iki seçenek kalıyor vw ve honda bana göre toyota corollalardaki otomatiklerden de memnun değiller kaldıki toyota corollanın tipi facia resmen, kalıyor jetta, golf, honda civic, gibi araçlar vw dsg avantaj mı dezavantaj mı anlamadım ama bunu ancak kullanırsak anlayacağız sanırım, hondanın artısı sorunsuzluğu, jettanın artısı donanım, dsg, motor performansı gibi duruyor. Birde merak ettiğim jetta da 1.4 140 HP ler ile 122 HP ler var her ikisininde yakıt durumları ne alemde acaba alsak bizi 1,6 twinport astaradan sonra acaba yakıt hususunda diyorum hayal kırıklığına uğratırmı? Zira ben astranın yakıtından çok memnundum benzinli kullanmama rağmen hiç tüp kullanmadım bugüne kadar üzmedi beni sakin kullanımda 5,4- 5,5 lt./100 geçmezdi o yüzden bazı yorumlarda 140 HP olan jettaların yakıtının fazla olduğunu okudum buda beni düşünmeye sevkediyor tabiki daha sağlıklı yorumları kullanan arkadaşlardan duymak isterim elbette, lütfen bilen arkadaşlar yorumlarınızı esirgemeyiniz... Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Cevabınız için teşekkür ederim yol tutuş benim için önemli yani astradan sonra (H kasa) beni hayal kırıklığına uğratmamasını beklerim aldığım aracın ve kesinlikle otomatik düşündüğüm için astra h kasalardaki otomatikler dillere destan, ford desen zaten otomatikle alakası yok 100 bg. veriyor otomatikleri (yeni kasalar hariç) işte adam gibi iki seçenek kalıyor vw ve honda bana göre toyota corollalardaki otomatiklerden de memnun değiller kaldıki toyota corollanın tipi facia resmen, kalıyor jetta, golf, honda civic, gibi araçlar vw dsg avantaj mı dezavantaj mı anlamadım ama bunu ancak kullanırsak anlayacağız sanırım, hondanın artısı sorunsuzluğu, jettanın artısı donanım, dsg, motor performansı gibi duruyor. Birde merak ettiğim jetta da 1.4 140 HP ler ile 122 HP ler var her ikisininde yakıt durumları ne alemde acaba alsak bizi 1,6 twinport astaradan sonra acaba yakıt hususunda diyorum hayal kırıklığına uğratırmı? Zira ben astranın yakıtından çok memnundum benzinli kullanmama rağmen hiç tüp kullanmadım bugüne kadar üzmedi beni sakin kullanımda 5,4- 5,5 lt./100 geçmezdi o yüzden bazı yorumlarda 140 HP olan jettaların yakıtının fazla olduğunu okudum buda beni düşünmeye sevkediyor tabiki daha sağlıklı yorumları kullanan arkadaşlardan duymak isterim elbette, lütfen bilen arkadaşlar yorumlarınızı esirgemeyiniz... Saygılar...


    Astra dan sonra yol tutuşu konusunda standart bir civic sizi üzebilir diye düşünüyorum. Bu konuda Jetta sizi daha mutlu edecektir.

    Tüketim konusunda twinport iile yakaladıgınız rakkam bence muhteşemde öte... o rakkamı nasıl yakladınız bilmiyorum ama DSG li bir jetta 122 veya 140 Twinporttan az yakacaktır... daha fazla vites sayısı, çok daha yüksek tork degerleri ile daha düşük devirde ilerleyebilir.. tüketimi düşürürsünüz (zaten DSG bunu sizin için yapıyor)... ama yani normal, karışık kullanımda5 li yakıt değerleri ancak Dizeller ile yakalabilir diye düşünüyorum




  • Jetta nın yol tutuşu civic den iyi midir?
    ehahahahahha :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih!

    Jetta nın yol tutuşu civic den iyi midir?
    ehahahahahha :)))

    +1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 16 Kasım 2011; 10:18:01 >
  • Arkadaslar gecenlerde kafam atti gidiyim b akiyim dedim su jettaya zannedersem 1.4 tsi manuel vites 50 kusur fiyati vardi disardan beyendim yanliz icine binince nedense sarmadi civic uzay mekigi gibi jetta siradan geldi jetta sehir ici zannedersem 8 litre gibi bi yakit sarfiyati var honda otm 9 lt gibi ozellik ve donanim olarak jetta baya bi onde ama fiyat tasarim gorsellik olarak civic bin basar gibi varsin olmasin farlari karanlikta yanmasin 350 tl ye serviste takiyorlar....
  • şu andaki civic son zamanlarını yaşıyor kasa değişir bence jetta da iyidir.
  • Merhaba arkadaşlar, Jettada aklım kalsada mantığım honda dedi ve Honda civic aldım umarım pişman olmam. Araç 2010 model Elegance otom. Füme renginde sol ön çamurluk ve sol ön kapı iki parça boya var servise götürdüm ekspertiz yaptırdık 20 bin km.de başkaca bir sorunu yok 20 Bin km.de aracı 38 Bin TL ye aldım arkadaşlar. Arkadaşdaki jettada iki parça boyalı ve 2008 model 1,4 TSI 140 DSG 63 Bin kmdeydi ve 37 Bin TL diyordu ikisi arasında kalmıştım bunun km. ve model yılı avantajı olması sebebiyle tercih ettim. Birde tercihimde TSİ ve DSG lerin arıza riskinin Honda dan daha çok olması beni bu tercihe yöneltti diyebilirim. Aksi halde her ne kadar civicin daha çekici ve güzel olsada jettayı tercih edebilirdim çünkü üç kasadır opel astra kullanan biri olarak Almanda devam etmeye son derece kararlıydım taki otomatik vites işin içine girene kadar. Eşim otom. vitesli araç isteyince işler değişti önümde iki seçenek vardı jetta ve civic sonuçtu civic almış olduk. Astra H yi umarım aramam civicten sonra.

    Araç hakkında yorum yapacak olursam : Direksiyon tepkileri Astradan daha iyi bu kesin, ancak sürüş olarak astra daha tok bir sürüş karakterine sahipti civic birazdaha bu konuda geri diyebilirim. Birde civicin içinde kullanılan malzeme sanki astra kadar iyi değil bazı yerlerde özellikle belli oluyor ancak koltukları kesinlikle astradan daha konforlu ve kaliteli bu hususta şüphe yok. Yakıt hususunda twinport motor ekonomik bir motordu özellikle uzun yolda ama civicte astrayı pek aratacağa benzemiyor zira uzun yolda hatta astradan bile iyi olduğunu tespit ettim 150 km. bir mesafeyi 110 km. sabit hızla (cc ile) 5,3 ortalama ile tamamladım ki bu rakam astrada 5,4,-,5,5 gibi oluyordu ama 100 km. sabit hızla civic bir miktar daha uzun yolda yakıtta iyi. Araç içi gürültü seviyelerine bakacak olursak astra kesinlikle daha iyi ama şöylede bir ayrıntı var lastik sesi alsada civic içeriye rüzgar sesi kesinlikle almıyor astrada da ben yol sesinden yani lastik sesinden şikayet ettiğimi hiç hatırlamıyorum ama rüzgar sesinden zaman zaman şikayet ediyordum ama aşırı değildi civicte rüzgar sesi duymadım ama yol sesi biraz daha fazlaydı ama abartılacak gibi değil, sadece yağmurlu ve çamurlu bir yolda su sesi ve tıkır tıkır metale değer gibi hissettiren kum çakıl tanelerinin sesini yadırgadım astara da bu seslere aşina değildim. Yol tutuşa gelirsek civic yapı itibariyle hantal bir görünüm sergiliyor astra hb olmanın verdiği avantj ile daha bir çevik yapıya sahipti ama bu civicin kötü olduğunu ortaya koymaz bir kaç sıkı deneme yaptım araç kendini bırakmadı astrada çok atık olmasına rağmen önden zaman zaman kayma yapıyordu zorlayınca arkadan da bırakıyordu aynı yolda (evimin yolu) civici aynı hızlarda denediğimde şaşırtıcı bırakmadı ama çok aşırı güvende vermedi astra bırakıyordu ama güvenli geliyordu bana zira kontrolü çok kolay ele alınıyordu. Yüksek süratlerde civic çok stabil aynı astra gibi 180 km. hız ile gittim (düz ve boş yolda ) denedim müthişti hiç kasmadı ve şaşırtıcı bir şekilde bastığım zaman hala gitme isteğindeydi astra 180 den sonra açıkça kesiliyordu bunu çok bariz hissettim sanırım 105 bg ile 125 bg farkı burada ortaya çıktı.

    Son olarak otomatiğine değinecek olursak vites geçişleri sarsıntısız hızlı söylenecek fazla bir söz yok harika bence... Genel olarak memnunum umarım bu memnuniyetim sürekli devam eder diye umuyorum bunu zaman gösterecek... Saygılarımla...




  • Hayırlı olsun

    Aldığınız araçta VSA var değil mi?
  • Hayırlı olsun.Güle güle kazsız belasız günlerde kullanın.
  • İyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar, aldığım araçta eve VSA var zaten makyajlı kasalarda Elegance ve Premium larda VSA standar diye biliyorum. Birde arkadaşlar honda motorunun tüple çok uyumlu olduğunu duydum ve civarımda taktıranların neredeyse hiç pişman olmadıklarını duyuyorum sürekli, sizce kaliteli bir lpg kiti takılabilir mi gerek var mı? Yıllık 15 ila 20 bin km. arasında yol yaparım genelide ş.dışıdır, şayet taktırırsam hangisini taktırmalıyım prinsin bu hususta lider olduğunu biliyorum hatta onunla yine bir kaç markanında iyi olduğu (Teleflex ti sanırım) söyleniyor siz ne önerirsiniz ne kadar tasarruf sağlar değer mi değmez mi yorumlarınıza ihtiyacım var saygılar...
  • 2009 aldınız yani.. :)

    VSA varsa zaten yol tutuş olarak Astra'dan daha iyi olacağı aşikar. Araç yoldan çıksa bile hemen toplar kendini korkmaya gerek yok.
  • 2010 model araç... Birde arkadaşlar VSA ile ESP arasında ne gibi farklılıklar var aynı işi gördüğünü biliyorum ama örneğin ESP sadece arka iki tekerleğe müdahale ettiğini biliyorum ESP Plus ile dört tekerleğe birden müdahale ediyor sanırı, peki VSA dört kanallı mı iki kanallı mı? Birde ESP ile aynı çalışma prensibi ile mi çalışıyor. Ben şuana kadar virajlarda VSA yı devreye sokamadım henüz, ama topraklı bir yolda kalkış yaparken (vites manuelde) araç patinaja düştüğü anda ekranda VSA işareti belirdi kayboldu demek VSA aynı zamanda anti patinaj olarakta görev yapıyor ben bunu anladım yani bir nev'i ASR çekiş kontrol sistemi sanırım. Yoksa sadece bu işe mi yarıyor :)))
  • ESP'nin çeşitleri yok, en azından ben görmedim. Vardıysa bile belki bundan 10-15 sene önce varmıştır 4 tekerleğe birden müdahele ediyor hepsi, buna VSA da dahil.

    Bu arada; VSA = ESP, yani sadece adı farklı. ESP teknolojisine her marka kendi uydurduğu bir isim veriyor olay ondan ibaret. Sonuçta hepsinin işlevi aynı...

    VSA araçtaki bütün teknolojilerin toplamına verilen isim denilebilir. Buna anti-patinaj, elektronik fren dağılımı, elektronik stabilizasyon programları da dahil.
  • Öncelikle Hayırlı Olsun iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.

    Civic aldığınız için tebrik ederim gerçekten çok zor bir seçim ikisi arasında kalsam çok zor karar verir ama yinede civic derdim belkide.Civic çok sorunsuz.Araba 6 yılı geçti daha aküsü hala aynı.ikinci defa çalıştırmaya hiç kalkmadım.Geçen gün kaputu açtım çok koyu bir yeşil gördüm.Siyah olunca şarj edilmesi gerekiyor anlamına geliyor.Daha 2 yıl beni götürecek buna eminim.Jetta alsaydınız iç donanım daha zengin olurdu.Civic lerin tek eksisi iç donanım bence.Ama iç donanım beni pek alakadar etmiyor.Civic içeri yol sesi alıyor.Motor sesinde gayet başarılı.Arabanın lastiğini değiştirecek olursanız.Nokian lastiklerini öneririm bu ses konusunda en başarılı lastikler.Yol tutuşuna gelince güven veriyor ama çok güvenli denilecek kadar da değil.

    Ayrıca yeni civicler geldi.Bayiye tanıtım için getirmişlerdi.Şans bu ya tam o zaman bende gittim gördüm.Aracın içini biraz değiştirmişler.Ön konsol hiç hoşuma gitmiyordu onu biraz toparlamışlar.3-4 ay sonra satışlara aşlayacaklarını söylediler.Eğer bu araçlar beğenilmezse sizin civic prim yapacaktır.Her yeni jenerasyonda bu oluyor.Aracımı 31.000'ye almıştım 6 sene önce şimdi kasko değeri 28.5 :) civic ikinci el olarakta kazandıracaktır.Şu an aklıma gelen bunlar.
    Kazasız belasız kullanırsınız inşallah.




  • Civic'lerin üstünde orjinal olarak gelen Continental lastikler de bu yol sesi ve yol tutuş konusunda çok etkililer yalnız... yani o kadar kötü lastikler ki, arabayı resmen olması gerekenden daha kötü gösteriyorlar. adam gibi yumuşak, sessiz ve konforlu bir lastik alırsanız aracın karakteri değişiyor.
  • Merhaba, evet içeri dişli asfaltta lastik sesi alıyor ama emin olun çok yüksek süratlere çıkmadıkça motor sesini duymuyorum ve rüzgar sesi yok ben en çok Astrada rüzgar sesinden şikayet ederdim bunda astra kadar değil, ama belkide kullanılan lastiktende olabilir benim Astramda michelin vardı yumuşak bir lastikti, üzerindeki continental lastikler biraz sert sanırım ama şuanda çok iyi durumda lastikler, biter bitmez nokian veya yokohama, michelin lastiklerinin birisiyle değiştireceğim bunlar çok daha yumuşak ve kaliteli lastikler... Yol sesi alıyor doğru ama Astrada da vardı ama sanki bir miktar daha azdı.

    Sanırım giderek araca alışıyorum arkadaşlar, geçen gün sattığım Astraya (arkadaşıma satmıştım) bindim hatta özledim getir biraz süreyim dedim araç çok garip geldi bana nasıl desem ön konsolun tasarımından sanırım cama çok yakın geldi farklı hissettim sanki yıllarca kullandığım araç değil gibiydi meğer tıkırtılar ondada çokmuş hiç dikkat etmemiştim oysa... Civic ile yapılan yorumları okuyunca insan her biryerine dikkat kesiliyor yok şuradana tıkırdadı yok buradan yol sesi aldı derken insan araçtan soğuyor inanın tekrar tekrar karşılaştırma fırsatı buldum Astra H ile civic arasında yol tutuş hususunda bir fark göremedim tüm samimiyetimle söylüyorum... Hatta vsa nın varlığınıda düşünürsek virajlarda izine daha sadık kalır diye drüşünüyorum. (Henüz VSA yı devreye sokamadım virajlarda ya bozuk :)) yada ihtiyaç duyacak kadar zorlamadım) Ama şunuda eklemeden geçemeyeceğim Astra H nin iç plastik kalitesi daha kaliteli kapılar vs. yani daha oturaklı duruyor ha birde sacı daha kalın Astranın ve daha tok bir sürüş karakteri sergiliyor bunlarda sanırım aracı biraz daha ağır hissettiriyor her ne kadar civicten hafifte olsa... Sürüş zevki açısından bu hususlar önem arzediyor elbette ama hondanın direksiyonuna geçince çok sportif ve küçük tasarlanmış ele iyi oturan ve muazzam tepkileri olan bir direksiyon ve müthiş tasarlanmış ön konsol ve sarsıntısız geçen bir otomatik vites insana sürüş zevki veriyor yeterince... Şuana kadar o çok şikayet edilen süspansiyondan çukurlara sert düşmesinin haricinde arka amortisörden vs. ses geldiğine şahit olmadım, sadece şikayetim dediğim gibi kapıların yanına konumlandırılmış cam açma kapama düğmelerinin bulunduğu kısım çok basit duruyor ve biraz zayıf yapılmış çekince esniyor oda kalite hissini düşürüyor, neyse bunlarada katlanacağız aracın oturma pozisyonu ve sürüş karakteri hoş gerçekten cezbediyor sürekli insanın kullanası geliyor... İlk etapta bazı sıkıntılar yüzünden araçtan soğumuştum ama nihayetinde giderek alıştım ve alışıyorum...

    Saygılar...




  • Güzel soru fakat direk Civic derim. Jetta'lar güzel araba fakat donanımlarıyla beraber çok pahalıya geliyor. Civic ise, daha uygun fiyata, mükemmel özellikler sunuyor.

    Fiyat / Performans olarak da Civic. Jetta'ya yanılmıyorsam extra vergi de koydular, fiyatı iyice şişti.

    Edit: Bence doğru tercih yaptınız, güle güle kullanın, 1 seneden fazladır Honda Civic kullanıyorum ve Maşallah'ı var, 1 kere bile üzmedi beni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Breyantin -- 7 Aralık 2011; 11:59:34 >
  • JETTA NIN MI YOL TUTUŞU GÜZEL YOKUŞLARDA O BEYGİRE RAHMEN NASIL HANTAL ZORLANIYOR İKİSİNİDE KULLANMIŞ OLARAK KESİNLİKLE CİVİC DİYORUM ŞEKLİ KALİTESİ MOTORU YETTİYUOR LPG UYUMU GÜZEL YOLTUTUŞU JETTADAN DAHA GÜZEL VE DAHA KONFORLU BİR ARAÇ AMA JETTADA ALINABİLİR UYGUN FİYATTAYSA
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.