Şimdi Ara

Esse'nin çay keyfi vermeyen sözde çay makinesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Esse'nin genel merkezine bu sabah attığım mail, şu ana kadar bir dönüş olmadı, ben de DH forumla paylaşma gereği duydum. Bakalım ne gelişmeler olacak, paramızla rezil oluyoruz tüketiciler olarak

    şikayetvar.com'a da yazdım, ama orada da 1500 karakter sınırı var, kuşa dönmüş bir şikayet oldu haliyle


    Merhaba,

    Şehir hayatının vazgeçilmezi olan AVM vakit geçirmeleri ve bu AVM’lerdeki mağaza gezmeleri, bizim aile için genelde, biraz da hemen hemen merdiven başlarındaki ilk mağaza olması sebebi ile Esse’den başlar. Çoğunlukla da Esse’nin fiyat/performans ya da fiyat/tatmin oranı yüksek ürünlerini alıp çıkmakla da sonuçlanır. Her hafta sonu herhangi bir AVM’de Esse mutlaka tavaf edilir :), o hafta birşey almasak bile en azından belli ürünü gözümüze kestirir ve sonraki haftalarda biraz daha indirime girince ya da ruh ibremiz mutlak alışveriş yapma modunu gösterince, mutlaka oradan bir ya da bir kaç ürün alırız. Bu nedenledir ki, evimizide, banyomuzda ve özellikle de mutfağımızda pek çok ürün ya bizzat Esse/Essenso markadır, ya da Esse’den alınmadır.

    Bu ürünlerin keyfini çıkarır, “Home Sweet Home” duygusunu sonuna kadar yaşar ve konuklarımızı gururla Esse ürünleri ile ağırlar, onlara da ürünlere sahip olmaları konusunda telkinler ederiz.

    Bu hafta sonu da Optimum AVM’deki Esse ziyaretimiz sırasında, ne zamandır gözümüze kestirdiğimiz ve hakikaten şık bir ürün olan Cam Çay Makinesinin 99 TL’ye inmiş olmasının da verdiği cesaret ile almaya karar verdik. Evde zaten 3-4 senedir sorunsuz çalışan ve çok memnun olduğumuz çay makinası (inox ve başka bir marka) olması bile bizim satın alma kararı vermemize engel olamamıştı. Sonuçta evdekini de, ihtiyacı olan birine verir, hem birini sevindirmiş olur, hem de mutfağımıza daha çok yakışacak olduğunu düşündüğümüz Esse çay makinesini uygun fiyata kullanarak, zaten keyif ve görsel bir şölen olan çay saatlerini daha da bir taçlandırarak adeta bir ritüele dönüştürürüz dedik. :)

    Bu duygular içinde, satın aldığımız ürünü, eve gelince açıp, kullanma kılavuzunu hızlıca gözden geçirdiğimde şunu farkettim ki, aslında bu ürün, üzerinde yazdığı gibi bir “çay makinesi” değil. Bir seferlik suyu kaynatmaya ve kaynamış suyu kullanım için herhangi bir kaba ya da bardağa boşaltana dek sıcak tutmaya yarayan, tek kullanımlık bir alet. Yani, kettle’ı tabandan çıkartıp tekrar koyarsanız ayarladığınız bütün programlar gidiyor ve kapanıyor, her seferinde tekrar tekrar ayar düğmelerine basmak gerekiyor. Eğer, ara ara 10 bardak çay dolduracaksanız, 10 defa kettle’ı tabandan kaldıracağınız için 10 defa da sıcaklık ayarını yeniden yapmak gerekiyor. Düğmeye basmayı unutma sonucu ice-tea benzeri bir sıvı içme ya da, bir seferinde 60, diğerinde 90 düğmesine basma gibi oluşabilecek dikkatsizlikler nedeniyle ağzınızın yanması, veya yeterince sıcak olmayan çay içmeler gibi tasızlıkları her zaman yaşatabilecek bir ürün satın almışız. Velhasıl bir design hatası/eksikliği olmuş.

    Ama hiç dert etmedik bunu, ne de olsa, hemen 1 gün sonra götürür, severek aldığımız ama beklentimizi karşılamayan bu ürünü iade ederiz diye düşündük. Çünkü Esse’ye güveniyorduk, şimdiye kadar nadiren de olsa bu tür durumlarda hiç sorun çıkarmamıştı Esse. Ya başka bir ürün alıp farkını verebiliyor ya da eğer o gün alışveriş modunda değilsek direk kredi kartına iade alabiliyorduk.

    Pazartesi akşamı, işten yorgun gelmeme rağmen, ürünü götürüp iade etmek istediğimizde Optimum Mağazasındaki görevli (Barış Ö.), bugüne kadar Esse’den görmeye alışık olmadığımız bir tutum sergiledi. İnanın ellerim titreyerek çıktım mağazadan ve çookk uzun yıllardır kafamızda oluşan Esse imajı bir anda 8 şiddetindeki depreme maruz kalmış gibi yerle bir oldu.

    Nasıl mı? Çok uzun bir mail oldu ama kısaca şöyle özetlemeye çalışacağım;

    - Öncelikle bizi aptal yerine koymaya çalıştı. Tutarsız ve çelişkili argümanlar öne sürerek, iade alamayacağını söyledi. Neymiş, orası Outlet Mağazası imiş iade olmazmış. Bildiğim kadarı ile Outlet Mağazası filan değil. İstinye Park’daki, Palladium’daki, Capitol’deki, Nautilus’daki ve diğer tüm Esse’lerdeki hangi kalitede ürün ve fiyatlar varsa bu mağazada da var. Defolu ya da Outlet ürün satılması söz konusu değil bu mağazada.

    - Sonra, termostatın bozuk olabileceğini iddia etti. Daha ürünün nasıl çalıştığını bile bilmiyor. Reyon görevlisinin bile aksi yönde uyarısına rağmen (evet Barış Bey, bu üründe her seferinde sıcaklık ayarını tekrar tekrar yapmak gerekiyor demesine rağmen) bir yerleri aradı, sonra ürünün bu şekilde design edildiğini kendisi de anladı.

    - Bu defa, efendim zaten piyasadaki bütün çay makineleri böyle çalışır, bunların çalışma prensibi bu şekildedir gibi saçma sapan, 5 yaşındaki çocukların bile inanmayacağı teoriler üretmeye başladı. Kendisine, zaten 3-4 senedir Arzum marka çay makinesini sorunsuz olarak kullandığımı ve çalışma şeklinin böyle olmadığını, suyu 1 kere kaynattıktan sonra, istediğiniz kadar kettle’ı alt tabladan alın çay doldurun, tekrar yerine koyduğunuzda suyu sıcak tutmaya devam ettiğini anlattım. Keza annemde Arçelik marka, başka bir arkadaşda Sinbo marka, baldızda ise Tefal markaların olduğunu, ve hepsinin de bu anlattığım şekilde çalıştığını anlatmaya çalıştım.

    - Baktı olmuyor, taktik değiştirip başka başka, şark kurnazlıkları, 3.sınıf tüccar mantıkları öne sürmeye başladı;

    - Ürünü incelemeye yollayalaım dedi. Nesini yollayacağız, ürün bozuk değil ki, bu modeldeki tüm ürünler bu şekilde design edilmiş, şeklinde kendisini cevapladım.

    - Ardından, ürünün bu şekilde çalışmasının aslında iyi bir özellik olduğunu, yangın çıkma tehlikesini önleyeceğini filan öne sürerek, bizi tekrar aptal yerine koyarak kandırıp, ikna etme yollarını denedi.

    - Baktı olmuyor, bu defa da, orasının bir ticarethane olduğunu (kendimi bir an Sultanhamam’daki bir mahalle dükkanında zandettim), ve her gelen ürünü iade alırsa kendilerinin nasıl para kazanacağını filan öne sürdü. Hatta kağıt üzerinde bir takım hesaplar çiziktirdi. Neymiş, haftasonu her mağaza bu üründen 3er tane satmış olsaymış, 30 tane edermiş, bunlardan yarısı bu ürün istediğimiz gibi çalışmıyor diye iade getirse zarar ederlermiş, olur muymuş filan.

    - Daha sonra, kendisinin yetkili olmadığını öne sürdü. Ben de yetkili birini çağırmasını ya da aramasını rica ettim. Bu defa da, ofis çalışma saatleri dışında olduğunu, şu anda kimseye ulaşamayacağını öne sürdü.

    Baktım, kendisi ile uzlaşılacak gibi değil, hiç bir şekilde iler-tutar tarafı yok konuşma ve tavırlarının. Birbiri ile tutarsız, garip ve anlamsız cümleler kurup duruyor, adeta takla atıyor ürünü iade almamak için, peki o zaman dedim. Bütün sakinliğimi toplayarak mağazadan ayrıldım. Arkamdan, telefonunuzu alalım, sizi sona arayalım şeklinde bağırmaları filan da kâr etmedi.

    Özet olarak, bir kişi yüzünden, kafamızdaki tüm Esse imajı yerle bir şu anda. Kendimizi aşağılanmış ve salak yerine konulmaya çalışılmış hissediyoruz. Bu satten sonra, 99 TL’lik basit bir ürün için, 9999 TL harcasam bile, sesimi bütün, sosyal-medyadan, şikayet sitelerinden, forumlardan, üye olduğum e-mail gruplarından, gazetelerin tüketici köşelerinden, Tüketici Hakem Heyetinden, Tüketici Mahkemelerinden duyurmaya çalışacağım. Şimdiye kadar elimden geldiğince nasıl Esse’nin iyi reklamını yapmaya çalışıyorsam, bundan sonra tam tersine kötü reklamını yapmaya başlayacağım.

    Umarım bundan sonra, eleman seçiminde daha dikkatli olur, iletişim ve ikna becerileri ve tüketici hakları konusunda yeterli eğitimi verirsiniz. Lütfen Robert Bosch’un o meşhur sözünü de ezberletmeyi unutmayın mağazalara koyduğunuz yetkili! elemanlara. “Bir müşteriyi kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim”

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekdellal -- 1 Kasım 2011; 17:03:22 >



  • çok üzüldüm açıkçası başınıza gelenlere. türkiyede maalesef böyle işte...düzelecek, düzelecek ama ne zaman...

    biz ise esse.den birşeyler almamaya 2 ay önce karar verdik.

    essenso marka ekmek yapma makinesi almıştık. hemen hemen 1 sene dahi kullanılmadan teflonu kavlamaya ve ekmek haumurunun içine karışmaya, hamur yoğurma aparatlarının ise yalama yapıp dönmemeye başladı...işte o an benim için esse bitmiştir.

    zaten %50 indirim kampanyası dedikleri şeyin, önce fiyatları artırıp sonra İNDİRİM yaptıklarını farkettiğimden beri ise artık gezmek için bile uğramıyorum.

    optimumdaki esse.ye ben de her gittiğimde bakardım bir zamanlar. artık transit geçiyorum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrahsnr -- 3 Kasım 2011; 19:11:46 >
  • Esse Müşteri Hizmetlerinden Y**** Bey, hem mail atarak, hem de telefonla nazik bir şekilde arayarak, Optimum Mağazası ile iletişime geçtiğini ve istediğim zaman faturamla birlikte gidip, iade işlemini yapabileceğimi söyledi.

    Kendisine ilgisi için buradan da teşekkür ediyorum.

  • Geçmiş olsun, neyse ki sorununuz çözülmüş.
    Ucuz, merdivenaltı üretimi Çin mallarına marka basıp AVMlerde havalı mağazalarda satan firma değil mi bu Esse dediğiniz?
  • Geçmiş olsun, hakkınızı almanıza sevindim.

    Ben Esse'nin tencere ve tavalarını beğeniyordum. Şu sıralar bana da fiyatları yüksek geliyor. Bir ara epey uygundu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.