Şimdi Ara

ön ısıtma bujileri hatası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
3
Favori
178.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.
  • bizim araçta 1.3 multijet. sorunlarından gına geldi artık.

    uzun süredir ısıtma bujisi arızası veriyor. bazen çok geç marş alıyor, bazen tam çalışacak gibi oluyor, tekrar marşa devam ediyor. bu zamanda hemen ısıtma bujisi arızası veriyor.

    söktürüp baktırmak zor değilmiş sanırım. nette orjinali 9 lira gözüküyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes

    benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.

    kendinmi soktün
  • evet kendim söktüm. geçen bir arkadaşında ikaz ışığı yanıyordu 1000 tl verip komple bakıma sokmuş adamlar kızdırma bujilerini kontrol bile etmemiş. baktım sağlamlar kablo bağlantılarına kontak spreyisıkıp buji uçlarını temizledim ışık söndü :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: astrax_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




    hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten

    bir katkım olmuşsa ne mutlu .

    Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.

    İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .

    Vezir bey,
    hyundai accent dizel aracım var. Marşa basmadan önce kontağı çevirip ısıtma lambasının yanıp sönmesini bekleyip marşa basıp çalıştırıyorum ancak bugün aracın ısıtma lambası yanmaz oldu dolayısıyla araç marş basmasına rağmen çalışmıyor. Sorun nerede olabilir. Isıtma lambası yanarken ısıtma bujilerinden hafiften bir ses gelip lamba sönünce bu ses kayboluyordu. Lamba yanmadığı gibi bu ısıtma sesi de gelmez oldu.
    Sorun hakkında bir fikriniz var mı?




  • Merhaba benimde buna benzer bir sorunum var ama anlayamadim bende citroen jumpy var 2007 model onceden arabanin kontagini actigimda isitma lambasi yaniyordu sonunce calistiriyordum ama simdi ekranda isitma lambasi yanmiyor ve arabam calistiginda 2500 deviri gecmiyor diagnostic yani makinaya bagliyoruz p0104 ve p0113 kodlu hatalar veriyor siliyoruz tekrar geliyor neden boyle oldugunu bilmiyorum yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler 😊😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arıza kodlarının anlamlarını bilmemiz imkansız ancak bunun açıklamasını teste sokan kişi bilmektedir.

    ısıtma bujisi yanmıyorsa motorun silindirleri yeteri kadar sıcak demektir. Yazları ve sıcak motorda bu süre kısalmakta bazen de hiç yanmadığı oluyordur. Yanmıyorsa direk marşa basılabilir.

    arızalı ısıtma bujisi durumlarında lamba sönmeden devamlı yanar. Bu durumda tamirciye giderek hangi buji arızalandı ise yenisi ile değiştirilmesi gereklidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arıza kodlarının anlamlarını bilmemiz imkansız ancak bunun açıklamasını teste sokan kişi bilmektedir.

    ısıtma bujisi yanmıyorsa motorun silindirleri yeteri kadar sıcak demektir. Yazları ve sıcak motorda bu süre kısalmakta bazen de hiç yanmadığı oluyordur. Yanmıyorsa direk marşa basılabilir.

    arızalı ısıtma bujisi durumlarında lamba sönmeden devamlı yanar. Bu durumda tamirciye giderek hangi buji arızalandı ise yenisi ile değiştirilmesi gereklidir.

    Merhaba,

    Ben bugün sabah 1.3 mjet aracımla İstanbul avrupadan anadolu yönüne işe gidiyordum her zamanki gibi. Yarım saat yolculuktan sonra (motor baya ısınmıştı) sandiviç almak için durdum aracı stop ettim. Sandivicimi aldım 1 dk sonra araca dönüp marşa bastım hareket ettim. Kızdırma bujisi arıza lambası yandı. 10 sn kadar yandı söndü yandı söndü. Sonra tamamen söndü. Sizce sorun ne olabilir ? Motor soğukken bunu yapsaydı anlardım ama motor sıcakken yapması garip değil mi ?




  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    hemen bir servise götürün de kaynamadan problemli bujiyi değiştirsinler. Yoksa 1000 tl yarım motor açma işi yapıyorlar. buji pahalı bir şey değil.
    Şu an benim 4 bujide kaynamış servise götüremiyorum muhtemelen iyi bir tornacıya çıkarttıracağım kapak açmadan.
    Bu arada rica edin bujiyi sökersen nazik olsunlar kırılırsa uğraşırsın. Hayırlı günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_

    hemen bir servise götürün de kaynamadan problemli bujiyi değiştirsinler. Yoksa 1000 tl yarım motor açma işi yapıyorlar. buji pahalı bir şey değil.
    Şu an benim 4 bujide kaynamış servise götüremiyorum muhtemelen iyi bir tornacıya çıkarttıracağım kapak açmadan.
    Bu arada rica edin bujiyi sökersen nazik olsunlar kırılırsa uğraşırsın. Hayırlı günler.

    Var mı peki istanbulda önerebilceğiniz bir usta sıkıntılı bir durum gibi gözüküyor. 140 binde almıştım aracı ikinci el önceki sahibi değiştirmemiş olabilir.
  • Emre9110 kullanıcısına yanıt
    her usta yapabilir bunu ama fiat servisinde değiştirmeniz de fayda var. en azından garantili parça takarlar. burada önemli olan bujiyi kırmadan çıkarması yoksa maliyetli bir iş değil.
  • @vezir verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. gerçekten işe yarar bilgiler.

    Diğer arkadaşlara da teşekkür ederim.
  • BennyGood B kullanıcısına yanıt
    demek ki internetin fazileti burada

    konuyu açalı yıllar olsa da fayda bulan oluyor demekki
  • Herkese merhaba.arkadaşlar bende 2011 yeni Doblo var.bu sabah kontağı çevirdim ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin yazdı.zar zor güç bela arabayı çalıştırdım işe gittim.şimdi ne alemde bilmiyorum.başka bir probleminde her zaman ilk marşta alıyor ama bir 10 dk yol gideyim stop edeyim araba bir daha çalışmıyor.çok zor çalışıyor.ve çalıştığı anda simsiyah bir duman atıyor.ve bu arada zorlanmadan dolayı arıza Işığı yakıyor.bizim çok bilmiş tamircilerde bu arızalar var diyor.kardeşim araç zorlandığı için çalışmadığı için bazı fonksiyonlar yerine gelmiyor ve arızaya geçiyor.bana geç çalışmasının çözümünü bul diyorum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu hortlatayım
    1.3 linea 2011 model kontağı açıp 10 saniye bekledim
    ısıklar söndü marş düzgün alıyor. sağ altta buji işareti
    yanıp sönüyor ekranda Ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısı!
    çıkıyor. 15 -20 saniye bekliyorum uyarı gidiyor. araç kullanırken sorun yok.
    Ankaradayım hava 15 derece civarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmustafa06

    konuyu hortlatayım
    1.3 linea 2011 model kontağı açıp 10 saniye bekledim
    ısıklar söndü marş düzgün alıyor. sağ altta buji işareti
    yanıp sönüyor ekranda Ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısı!
    çıkıyor. 15 -20 saniye bekliyorum uyarı gidiyor. araç kullanırken sorun yok.
    Ankaradayım hava 15 derece civarı

    muhtemelen 1 tanesi falan patlamıştır ondan dolayı arıza ışığı yakıyordur. bizim araçta da 1 tanesi patlak. henüz yaptırmadık geziyoruz o şekilde. -2 derecede bile sorun çıkarmadı. zaten yaz da geldi ama yakın zamanda yaptırmayı düşünüyorum.
    fakat bu kızdırma bujileri cdti ve multijet motorun kronik sorunuymuş sanırım.
  • Punto aracim var. Bi yerini yaptiriyorum baska biyer bozuluyor. Bu aksamda araci calistirdim on isitma bujileri kontrol ettir ikazini aldim.
    Gecen yolda hararet yapti. Arka kapi cok sert bazen aciliyor bazen acilmiyor. Depo kapagi kilitlenmiyor.

    Marsa basinca jirrrrt diye ses geliyor daha onu yaptiramadim. Walla sogudum arabadan. Yazin satmayi dusunuyorum. Bidaha zorda kalmazsam fiat almam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 22 Mart 2017; 0:27:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    demek ki internetin fazileti burada

    konuyu açalı yıllar olsa da fayda bulan oluyor demekki

    Üstat hort gibi olacak ama yardımınıza ihtiyacım var.
    Aracım 2011 linea 1.3 mjet. 5 hafta oldu alalı. 2 hafta önce bujilerin 3 ü çalışmadığından sanayideki parçacıdan 4 adet takım aldım taktırdım ustaya. 1 hafta geçmedi yine ekranda bujileri kontrol edin uyarısı verdi. Dün yine ustaya götürdüm kontrol etti bu sefer 4 ü de patlamış. Bu neden olmuş olabilir sizce ?
  • by_efendy34 kullanıcısına yanıt
    Peş.peşe ısıtma bujisi yanmaz asıl nedebi bulmak lazım.yine takdırsanız yine yanacak belli.ki



    İlk aklıma gelen buji acaba açık mı kalıyor ,belli süre çakıştıktan sonra kapanması.lazım .açık kalıp silindir içi ısındıktan sonra bir şkilde kapanmıyorsa aşırı ısıdan yanıyordur .



    Elektrikçi nin sisteminizi kontrol ederek nerede hata bulması lazım. Akım rölesi varsa ona bakılsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim @vezir üstat.
    Araçta 6 yıllık fabrika çıkışı akü vardı onu da 2-3 gün önce İnci akü ile değiştirdim. Eski akü yakmış olamaz değil mi? Bazı yerlerde öyle okumuştum da.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.