Şimdi Ara

Kawasaki Ninja 250 Karbüratör sızıntısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
2.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Uzun araştırmalarım ve bakınmalarım sonucu nihayet internetten bi tane 2006 model Kawasaki ninja 250r buldum. Önce $1750 fiyatı vardı pazarlık yapıp $1400'e indirdim. Yalnız, almaya gittiğimde benzin sızıntısı(büyük ihtimalle karbüratörden) olduğunu öğrendim. Satan adam da uzun süre garajda kaldığı için sızıntıyı farketmemiş. Ben geliyorum diyince motoru çalıştırmış sızıntısı olduğunu öğrenmiş. Ben gittiğimde komşusuyla beraber sızıntının nereden kaynaklandığını öğrenmeye çalışıyolardı. Neyse ben bunu yaptırayım öyle al dedi. 2 gün sonra aradı bunun işi uzayacak istersen bekle dedi. Ben de sen fiyatta bişeyler daha yap ben bunu böylece alayım dedim. Vel hasıl alttan girdim üstten çıktım motoru 1000 dolara aldım.

    Şimdi bunun masrafı $200-$300 gibi bi miktar tutar diye tahmin ediyorum.

    Sorularıma gelince:

    1. Bayağı bi benzin sızıntısı var ve karbüratörden olduğununu sanıyorum(satıcı da öyle dedi). Bu benzin sızıntısı karbüratörden başka nereden kaynaklanabilir?

    2. YouTube'dan videolara baktım da, karbüratörün sökülmesi çok zor bir iş değil. Zaten sürekli temizliği yapılması gereken bişey galiba. Benim motosiklet tamiri hakkında hiçbir tecrübem yok ama elim yatkındır tamir işlerine. Bunu daha önce kendisi yapan arkadaşlar, kendim sökmemi önerir misiniz? Karbüratörün de çalışma prensibini ve bu tip arızanın nerelerden kaynaklanabileceğini öğrendim. Karbüratörü yapamasam bile en azından söker tamirciye öyle götürürüm diye düşünüyorum. Böylece masrafı düşürmüş olurum. Çünkü Amerika'da asıl işçiliğe para veriyoruz. saatine 40-50 dolar alıyolar.

    Yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler







  • Karburatorden olabilir,depodan olabilir,depo-karburator arası bağlantı hortumundan olabilir,piston keçesinden yağ sızıntısı olabilir.
  • bütün hortumları yanile karbüratörü sök benzin giren yerden benzini koy kaçırmıyorsa karbüratörde sorun yoktur . Amerikada mı oturuyorsun ????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    bütün hortumları yanile karbüratörü sök benzin giren yerden benzini koy kaçırmıyorsa karbüratörde sorun yoktur . Amerikada mı oturuyorsun ????

    evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reason666

    Karburatorden olabilir,depodan olabilir,depo-karburator arası bağlantı hortumundan olabilir,piston keçesinden yağ sızıntısı olabilir.

    Yok sızan kesinlikle benzin. Bugün almaya gidecem. Dediğin yerleri kontrol edeyim bakalım tam olarak nereden sızıntı var
  • Benzin giriş ve geri dönüş hortumları ters takılmış olabilir.Aynısı benim motorda olmuştu. Hayırlı olsun motorun.
  • keçeler patlamıs olmasın yağ kacırır nınja 250. Bide nınjaya artcı alacaksan amartısor ayarnı yap mutlaka
  • 1000 dolara ninjami kamera nerde ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amerikadaymış burda ne kadar???? :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denfekolte98

    keçeler patlamıs olmasın yağ kacırır nınja 250. Bide nınjaya artcı alacaksan amartısor ayarnı yap mutlaka

    Aslında keçelern patlamış olabileceğini sanmıyorum çünkü motor daha 4300 milde yani 6880km. Yine de patlamış olabilir mi? Bir de yağ akıntısı görmedim hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    1000 dolara ninjami kamera nerde ?

    Kardeş istersen satış sözleşmesini taratıp göndereyim :) Burada her arabanın/motorun resmi bir değeri var. Türkiye'de de kasko yaparken arabaya biçilen değer gibi. Ona book fiyatı diyolar. Benim aldığım motorun book değeri 2100 dolar. Kış sezonu olduğu için fiyatlar düşük, e bide arızası var 1000e kapattık sesini çıkartma :D Hala inanmıyorum diyosan ruhsatını(title) ve satış sözleşmesini buraya upload edeyim :)

    Bir de 6880 km'de 2006 ninja 250 almak istesen Türkiye'de ne kadar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaysurmeli -- 16 Ekim 2011; 17:35:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaysurmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: denfekolte98

    keçeler patlamıs olmasın yağ kacırır nınja 250. Bide nınjaya artcı alacaksan amartısor ayarnı yap mutlaka

    Aslında keçelern patlamış olabileceğini sanmıyorum çünkü motor daha 4300 milde yani 6880km. Yine de patlamış olabilir mi? Bir de yağ akıntısı görmedim hiç

    patlamıs olabılır on tarafa bak ıstersen cunku bı arkadasımda vardı basını cok agrıttı sonra(bakmanda fayda var)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denfekolte98

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaysurmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: denfekolte98

    keçeler patlamıs olmasın yağ kacırır nınja 250. Bide nınjaya artcı alacaksan amartısor ayarnı yap mutlaka

    Aslında keçelern patlamış olabileceğini sanmıyorum çünkü motor daha 4300 milde yani 6880km. Yine de patlamış olabilir mi? Bir de yağ akıntısı görmedim hiç

    patlamıs olabılır on tarafa bak ıstersen cunku bı arkadasımda vardı basını cok agrıttı sonra(bakmanda fayda var)

    Dun motorla bayagi ugrastim. Aku bittigi icin ilk basta arabadan sarj yapmaya ugrastim sarj edemedim. Sonra karburatoru soktum sizinti oradan kaynaklaniyodur diye ama karburator saglam. Benzinin dolugu odaciklari soktum, denge kollari saglam. Benzinin sizacagi baska bi yer yok benim bildigim.

    Neyse karburatoru taktim yerine. Arabadan tekrar sarj ettim akuyu. Bu defa becerebildim. Marsa bastim, ilk etapta calismadi. Tam umudu kesiyoken mars almaya basladi. Biraz daha deneyip motoru calistirdim yalniz yag lambasi yaniyodu ve antifiriz kutusu bostu. Gaz vermeye calistigimda motor stop etti. Cikleyi cektim tekrar calistirdim, motor calisti 1-2 dakika sonra devir yukselmeye basladi. Bayagi bi yukseldi cikleyi kapattim motor stop etti. Tekrar calistirdim bu defa da yag az ya da yok bise olur diye korkup motoru ben durdurdum. Sonra tekrar calsitirmaya karar verdim yine 2-3 dakika calisti devir dustu motor durdu. Tekrar marsa bastim calisti sonra devir dustu dustu dustu motor durdu. Ondan sonra ne kadar denediysem daha da calismadi. Bunlari hep aku arabaya bagliyken yaptim. Ne zaman baglantiyi arabadan kessem mars zayifliyor. 4-5 denemeden sonra da aku bitiyor. Bu arada calistigi sure icinde motor hicbise sizdirmadi.

    Nedir abi bu motorun derdi? Aku mu yoksa baska bisey mi? Bilen arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum




  • alırken motor çalıştı mı ?? Çalıştırmadıysanız kompresöründe sorun olabilir ama hiç sanmıyorum. Karburatöründen şüphelenşyorum aslında. Bir daha ki çalıştırma denemelerinde yağını koy gerekli şeyleri tamamla. Bujiyi kesinlikle kontrol et. Marşa vururken egzozu kokla bak ki karbüratör silindirlere benzin basıyor mu :)
  • bence akü kaynaklı bı problem cunku sureklı stop ettıgını soyluyor moturun baska akuyle dene ıstersen Zaman Ötesi geldıgınde daha detaylı bılgı verır. Ama stop edıyosa aku kaynaklıdır bunun tek acıklaması bu benım bıldıgım yağı felan herseyı tam ise...
  • aküsü bitmiş mi ???? Bitmişse yeni al öyle bak. Yukarda dedikleri mi uygula ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaysurmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    1000 dolara ninjami kamera nerde ?

    Kardeş istersen satış sözleşmesini taratıp göndereyim :) Burada her arabanın/motorun resmi bir değeri var. Türkiye'de de kasko yaparken arabaya biçilen değer gibi. Ona book fiyatı diyolar. Benim aldığım motorun book değeri 2100 dolar. Kış sezonu olduğu için fiyatlar düşük, e bide arızası var 1000e kapattık sesini çıkartma :D Hala inanmıyorum diyosan ruhsatını(title) ve satış sözleşmesini buraya upload edeyim :)

    Bir de 6880 km'de 2006 ninja 250 almak istesen Türkiye'de ne kadar?

    8500 tl.

    5000 dolar yaklaşık.Masraflar hariç.




  • Öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler.

    ilk etapta bayağı bi acele etmişim galiba. kendime kızmıyorum çünkü bu ilk motorum ve biran önce çalıştırmak istiyorum (Ama yinede neyin ne olduğunu bilmeden karbüratörü falan sökmemeliydim ) Neyse dün konrol ettiğimde motorda yağ olduğunu öğrendim. Gösterge çok karaydı ve yağ lambası yanıyodu(çalışırken bile) boş sandım. Biraz daha sabırlı davranarak, motorun içindeki yağı boşalttım. Meğer içinde 3.7 litre (4 Quart) kadar yağ varmış. Boşaltınca yağ seviye göstergesi de açıldı. Akan yağ su gibi akışkan ve simsiyahtı. Yağ boşalırken aküyü söküp test ettirmeye götürdüm ve malesef akümüz ölmüş. Gelirken yeni akü, 2 adet 1 er Quart (toplamda 1.9 litre) Valvoline 20w-50 motor yağı ve antifiriz aldım. Geldiğimde yağ tamamen boşalmıştı. Alt vidayı sıkıp yeni aldığım yağı üst kapaktan boşalttım. Boşalttığım yağ, önceki yağ kadar akışkan değildi yalnız göstergede bi değişiklik olmadı. Zamanla dolar diye bekledim ama değişen bişe yok. Göstergeye bakınca boş gibi gözüküyor halbuki neredeyse 2 litre yağ boşalttım. Bu arada antifirizi de doldurdum. Neyse bugün yeni aldığım akünün suyunu doldurup şarj edeceğim. O şarj olduktan sonra takıp bujileri kontrol edeceğim.

    Umarım bu defa doğru yolu izliyorumdur. Bunları yapmama rağmen hala çalıştırazsam neleri kontrol edeceğimi bilmiyorum. Bu arada ben motoru daha almadan önce benzin sızıntısı vardı şimdi benzin sızıntısı falan yok. Önceki gün çalıştırdığımda da benzin sızıntısı olmadı. Bu ne anlama geliyor onu da merak etmiyorum değil.

    Ustaların değerli yorumlarını bekliyorum. Teşekkürler.

    Bu arada ben Amerika'dayım o yüzden değerler dolar, quart cinsinden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaysurmeli -- 18 Ekim 2011; 22:15:32 >




  • o benzin sızıntısı önceden kalan benzin motoru çalıştırmaya çalışırken titremeden dolayı damlamıştır o zaman :D ayrıca aküyü almışsın güzel yarın denersin çalıştırmayı çalışmassa bujilere bak bujilerde sorun yoksa karbüratörde sorun vardır. Ama çalışmayacağını sanmıyorum. Birde iki litre yağ yeterlidir ona bendeki scooter motoru bir litre yağ alıyor 125cc oda iki katı 2 litre yeter yani düz mantık oldu ama olsun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    o benzin sızıntısı önceden kalan benzin motoru çalıştırmaya çalışırken titremeden dolayı damlamıştır o zaman :D ayrıca aküyü almışsın güzel yarın denersin çalıştırmayı çalışmassa bujilere bak bujilerde sorun yoksa karbüratörde sorun vardır. Ama çalışmayacağını sanmıyorum. Birde iki litre yağ yeterlidir ona bendeki scooter motoru bir litre yağ alıyor 125cc oda iki katı 2 litre yeter yani düz mantık oldu ama olsun :)

    İnşallah dediğin gibidir. Çünkü karbüratörü bayağı inceledim. Benzin sızıntısı yapabileceği yerleri kontrol ettim. Her şeyi sağlam hatta yeni gibiydi. Hortumlarda da sıkıntı yok. Neyse bu arada yağ göstergesi için yazdıklarımı unutun. Motoru eğince yağın seviyesi değişti. Yağın renginden yanılmışım :) Aküyü de şarja bıraktım yarın bujileri test edeceğim. Ondan sonra artık çalıştırmayı deneyeceğim. İnşallah çalışır :)




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.