|
Bildirim
|
Merhaba arkadaşlar, 2015 model makyajlı kasa benzinli DS5 sahibiyim.Aracın bilinirliği az olduğundan hakkındaki bilgim ve 6 aylık tecrübelerimi sizlerle paylaşmak için aranıza katıldım.Araç hakkındaki düşüncelerimi aşağıdaki başlıklar altında toplamaya çalıştım.
Motor Motor PSAnın yeni 165 bg 240 nm tork değerine sahip euro6 normlarına uygun EP6fdt kodlu motorudur.Ana hatlarıyla Önceki nesilden farkları (156 hp olan) 120 bar yerine 200 barlık benzin enjektörleri, yeni nesil revize edilmiş turbo, rcz r da kullanılan turbo elektrovana ve yeni bir beyindir (bosh med 17.4.4). Performans olarak büyük gövdeyi rahatlıkla taşıyıp, tatminkar bir hızlanma sunuyor.Ufak geliştirmeler ile daha iyi olabilir. Şanzıman Aisin warner TF-70 serisi üzerine geliştirilen yaklaşık 300-320 nm torka dayanan eat 6 şanzımandır. 1.6 Dizel ve benzinli motorlarda şanzımandaki tek farkı yazılımdır.Yurtdışında satılan 2.0 dizel motorlarda TF-80 Serisi kullanılmaktadır. Vites geşiş hızı makul seviyede (DSG den biraz yavaş) ve kararlı olan sorunsuz bir şanzımandır. Yakıt Tüketimi Ankara az yoğun akıcı şehir içi trafiğinde normal bir kullanımla 7.5-8 litre arasında.Kısa mesafe dur kalklarda 9 litre. Uzun yola bir kere çıktım.3 kişi bagaj dolu şekilde 120 ye kitlerseniz 6.5 litre civarı, 150 180 arası performanslı kullanırsanız 8.5 litre civarı yaktı. Süspansiyon Sert karekterli bir yapıya sahip ama çok bozuk yollara girmediğiniz sürece konforsuz demiyorsunuz. Yurt dışı forumlar ve citroen service box dan öğrediğime göre 2014 yılında amortisörler güncellenmiş sachs marka amortisörlerle değiştirilmiş ve konfor düzeyi iyileştirilmiştir.Önceki yıllar için çok rahatsız ediyorsa serviste değiştirebilirsiniz. Yurt dışında yapanlar var ve memnun olduklarını söylüyorlar.Maliyeti konusunda bilgi sahibi değilim. Multimedya sistemi Makyajlı kasalar dokunmatik yeni nesil apple connect ve mirrorlink uyumlu bir sisteme sahip.Çok nadir takılmalar olsada genel olarak memnunum. Denon ses sistemi araç içinde konser salonu etkisi yaratıyor. İç-dış tasarım ve malzeme kalitesi İç tasarım tek kelime ile cezbedici. Hemen hemen dokunduğunuz her yer yumuşak.antrasit siyah tavan döşemesi sportif bir hava katıyor ve kullanılan opsiyonel parçalı nappa deri döşemenin kalitesi premium e segmenti araçları aratmıyor.Vites kolu yanındaki çıtalar,kapı kolları ve tavandaki orta bölmeden trim sesi gelebilir.Servisler yalıtım yaparak çözüyor.Dış tasarım trafikte çok dikkat çekiyor :) Bakım 20.000 km yada 1 yılda giriyor.Bence 20.000 km türkiye için çok yüksek. İlk bakımda yağı ben götürdüm.Total 0w-30 ineo first yağ kullanılıyor eoro6 motorlarda. Yağ dışındaki malzemeler ve işçilik için 270 tl ödedim. Fiyat ve piyasa durumu Şuan sadece dizel satılıyor.Son gelen otv zammıyla donanımdan biraz kısılmış hali(denon ses sitemi,deri döşeme,eletrikli koltuk eksik) 135.000 civarı alınabiliyor.Seneye fiyatlar daha da yükselicektir.Benzinli makyajlı kasalarda sadece 2015 de 6 ay ithal edildiği için türkiyede sınırlı sayıdadır.6 ay öncesine kadar bayiler kendi aralarını satıyordu.Bulunursa kesinlikle 90 100 bin bandında alınabilicek mantıklı bir seçim olur. Başka herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.Okuduğunuz için teşekkürler.. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 19 Eylül 2011; 13:07:31 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 21 Eylül 2011; 4:10:11 > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|