Şimdi Ara

::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: hasoa , hasoa Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 4 Misafir - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
619
Cevap
18
Favori
84.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gençler herkese merhaba,

    Bu araca ilk gördüğüm günden beri tutuldum. Citroen sayfalarını karıştırdım ancak pek alaka olmadığını gördüm. Ben de bir başlık açayım dedim.

    DS5 ile ilgili tüm resim, bilgi, video ve haberleri bu başlık altında paylaşalım. Ben elimden geleni yapacağım, DS5 severlerden de emek bekliyorum. Saygılar



    abkcy @ 15 Ekim 2015; 10:20:45

    Merhaba arkadaşlar, 2015 model makyajlı kasa benzinli DS5 sahibiyim.Aracın bilinirliği az olduğundan hakkındaki bilgim ve 6 aylık tecrübelerimi sizlerle paylaşmak için aranıza katıldım.Araç hakkındaki düşüncelerimi aşağıdaki başlıklar altında toplamaya çalıştım.
    Motor

    Motor PSAnın yeni 165 bg 240 nm tork değerine sahip euro6 normlarına uygun EP6fdt kodlu motorudur.Ana hatlarıyla Önceki nesilden farkları (156 hp olan) 120 bar yerine 200 barlık benzin enjektörleri, yeni nesil revize edilmiş turbo, rcz r da kullanılan turbo elektrovana ve yeni bir beyindir (bosh med 17.4.4). Performans olarak büyük gövdeyi rahatlıkla taşıyıp, tatminkar bir hızlanma sunuyor.Ufak geliştirmeler ile daha iyi olabilir.

    Şanzıman

    Aisin warner TF-70 serisi üzerine geliştirilen yaklaşık 300-320 nm torka dayanan eat 6 şanzımandır. 1.6 Dizel ve benzinli motorlarda şanzımandaki tek farkı yazılımdır.Yurtdışında satılan 2.0 dizel motorlarda TF-80 Serisi kullanılmaktadır. Vites geşiş hızı makul seviyede (DSG den biraz yavaş) ve kararlı olan sorunsuz bir şanzımandır.
    Yakıt Tüketimi

    Ankara az yoğun akıcı şehir içi trafiğinde normal bir kullanımla 7.5-8 litre arasında.Kısa mesafe dur kalklarda 9 litre.

    Uzun yola bir kere çıktım.3 kişi bagaj dolu şekilde 120 ye kitlerseniz 6.5 litre civarı, 150 180 arası performanslı kullanırsanız 8.5 litre civarı yaktı.

    Süspansiyon

    Sert karekterli bir yapıya sahip ama çok bozuk yollara girmediğiniz sürece konforsuz demiyorsunuz. Yurt dışı forumlar ve citroen service box dan öğrediğime göre 2014 yılında amortisörler güncellenmiş sachs marka amortisörlerle değiştirilmiş ve konfor düzeyi iyileştirilmiştir.Önceki yıllar için çok rahatsız ediyorsa serviste değiştirebilirsiniz. Yurt dışında yapanlar var ve memnun olduklarını söylüyorlar.Maliyeti konusunda bilgi sahibi değilim.
    Multimedya sistemi

    Makyajlı kasalar dokunmatik yeni nesil apple connect ve mirrorlink uyumlu bir sisteme sahip.Çok nadir takılmalar olsada genel olarak memnunum. Denon ses sistemi araç içinde konser salonu etkisi yaratıyor.
    İç-dış tasarım ve malzeme kalitesi

    İç tasarım tek kelime ile cezbedici. Hemen hemen dokunduğunuz her yer yumuşak.antrasit siyah tavan döşemesi sportif bir hava katıyor ve kullanılan opsiyonel parçalı nappa deri döşemenin kalitesi premium e segmenti araçları aratmıyor.Vites kolu yanındaki çıtalar,kapı kolları ve tavandaki orta bölmeden trim sesi gelebilir.Servisler yalıtım yaparak çözüyor.Dış tasarım trafikte çok dikkat çekiyor :)
    Bakım

    20.000 km yada 1 yılda giriyor.Bence 20.000 km türkiye için çok yüksek. İlk bakımda yağı ben götürdüm.Total 0w-30 ineo first yağ kullanılıyor eoro6 motorlarda. Yağ dışındaki malzemeler ve işçilik için 270 tl ödedim.
    Fiyat ve piyasa durumu

    Şuan sadece dizel satılıyor.Son gelen otv zammıyla donanımdan biraz kısılmış hali(denon ses sitemi,deri döşeme,eletrikli koltuk eksik) 135.000 civarı alınabiliyor.Seneye fiyatlar daha da yükselicektir.Benzinli makyajlı kasalarda sadece 2015 de 6 ay ithal edildiği için türkiyede sınırlı sayıdadır.6 ay öncesine kadar bayiler kendi aralarını satıyordu.Bulunursa kesinlikle 90 100 bin bandında alınabilicek mantıklı bir seçim olur.

    Başka herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.Okuduğunuz için teşekkürler..


    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Merhaba arkadaşlar, 2015 model makyajlı kasa benzinli DS5 sahibiyim.Aracın bilinirliği az olduğundan hakkındaki bilgim ve 6 aylık tecrübelerimi sizlerle paylaşmak için aranıza katıldım.Araç hakkındaki düşüncelerimi aşağıdaki başlıklar altında toplamaya çalıştım.
    Motor

    Motor PSAnın yeni 165 bg 240 nm tork değerine sahip euro6 normlarına uygun EP6fdt kodlu motorudur.Ana hatlarıyla Önceki nesilden farkları (156 hp olan) 120 bar yerine 200 barlık benzin enjektörleri, yeni nesil revize edilmiş turbo, rcz r da kullanılan turbo elektrovana ve yeni bir beyindir (bosh med 17.4.4). Performans olarak büyük gövdeyi rahatlıkla taşıyıp, tatminkar bir hızlanma sunuyor.Ufak geliştirmeler ile daha iyi olabilir.

    Şanzıman

    Aisin warner TF-70 serisi üzerine geliştirilen yaklaşık 300-320 nm torka dayanan eat 6 şanzımandır. 1.6 Dizel ve benzinli motorlarda şanzımandaki tek farkı yazılımdır.Yurtdışında satılan 2.0 dizel motorlarda TF-80 Serisi kullanılmaktadır. Vites geşiş hızı makul seviyede (DSG den biraz yavaş) ve kararlı olan sorunsuz bir şanzımandır.
    Yakıt Tüketimi

    Ankara az yoğun akıcı şehir içi trafiğinde normal bir kullanımla 7.5-8 litre arasında.Kısa mesafe dur kalklarda 9 litre.

    Uzun yola bir kere çıktım.3 kişi bagaj dolu şekilde 120 ye kitlerseniz 6.5 litre civarı, 150 180 arası performanslı kullanırsanız 8.5 litre civarı yaktı.

    Süspansiyon

    Sert karekterli bir yapıya sahip ama çok bozuk yollara girmediğiniz sürece konforsuz demiyorsunuz. Yurt dışı forumlar ve citroen service box dan öğrediğime göre 2014 yılında amortisörler güncellenmiş sachs marka amortisörlerle değiştirilmiş ve konfor düzeyi iyileştirilmiştir.Önceki yıllar için çok rahatsız ediyorsa serviste değiştirebilirsiniz. Yurt dışında yapanlar var ve memnun olduklarını söylüyorlar.Maliyeti konusunda bilgi sahibi değilim.
    Multimedya sistemi

    Makyajlı kasalar dokunmatik yeni nesil apple connect ve mirrorlink uyumlu bir sisteme sahip.Çok nadir takılmalar olsada genel olarak memnunum. Denon ses sistemi araç içinde konser salonu etkisi yaratıyor.
    İç-dış tasarım ve malzeme kalitesi

    İç tasarım tek kelime ile cezbedici. Hemen hemen dokunduğunuz her yer yumuşak.antrasit siyah tavan döşemesi sportif bir hava katıyor ve kullanılan opsiyonel parçalı nappa deri döşemenin kalitesi premium e segmenti araçları aratmıyor.Vites kolu yanındaki çıtalar,kapı kolları ve tavandaki orta bölmeden trim sesi gelebilir.Servisler yalıtım yaparak çözüyor.Dış tasarım trafikte çok dikkat çekiyor :)
    Bakım

    20.000 km yada 1 yılda giriyor.Bence 20.000 km türkiye için çok yüksek. İlk bakımda yağı ben götürdüm.Total 0w-30 ineo first yağ kullanılıyor eoro6 motorlarda. Yağ dışındaki malzemeler ve işçilik için 270 tl ödedim.
    Fiyat ve piyasa durumu

    Şuan sadece dizel satılıyor.Son gelen otv zammıyla donanımdan biraz kısılmış hali(denon ses sitemi,deri döşeme,eletrikli koltuk eksik) 135.000 civarı alınabiliyor.Seneye fiyatlar daha da yükselicektir.Benzinli makyajlı kasalarda sadece 2015 de 6 ay ithal edildiği için türkiyede sınırlı sayıdadır.6 ay öncesine kadar bayiler kendi aralarını satıyordu.Bulunursa kesinlikle 90 100 bin bandında alınabilicek mantıklı bir seçim olur.

    Başka herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.Okuduğunuz için teşekkürler..



  • Bir C5-3 sahibi olarak,yakın takipte olacağım.Gerçekten güzel tasarım olmuş.Ne zaman piyasaya çıkar ve motor seçenekleri ne olur,bilginiz var mı?
  • Pug 3008 de kullanılacak 200 hp lik Hybrid motorun kullanılacağını biliyorum ki teknik değerleri aşırı cezbedici. Hem Fransız yakıt ekonomisi hem de hybrid teknolojisi
    Büyük hacimli dizelin verdiği keyif de cabası. 2.0 HdiFAP 200 bg 500 n/m tork ve 3.7 l/100 km ortalama yakıt tüketimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 19 Eylül 2011; 13:07:31 >
  • ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::


    ::!!-- Yeni Citroen DS5 Sevenler Kulübü --!!::
  • aracı ne gören ne bilen ne de kullanan var ama kulubü varhayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    aracı ne gören ne bilen ne de kullanan var ama kulubü varhayırlı olsun

    İşte bilinsin diye açtık Belki ileride severler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 21 Eylül 2011; 4:10:11 >
  • Sevsem mi sevmesem mi kararsızım. Hele ki DS4 deki gibi baz versiyona kara plastik konsol yaparlar, resimdekine de 120 lira isterlerse zaten sevmem
    Yalnız koltuğun o saat kordonu desenine bittim.
  • Vaoov iç tasarıma bittim
  • Görkem ciddi olamazsın
  • Çok kaliteli görünüyor araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Kokpiti uçak gibi, koltuklarda oldukça iyi. Merak ettiğim birşey var, inip-kalkma bu seride de mevcut mu?

    Inip kalkma ne hocam???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Kokpiti uçak gibi, koltuklarda oldukça iyi. Merak ettiğim birşey var, inip-kalkma bu seride de mevcut mu?

    Inip kalkma ne hocam???

    C5-Xm-Bx-Xantia-Cx gibi modellerde var hocam, el freninin orda eski modellerde bir kol, 2 aşağı, 2 yukarı araç yere yakınlaştırılıyor veya yukarı yükseltiliyor. Bozuk yollar için. C5'de elektronik direk düğme ile. Citroén'in en belirgin özelliklerinden birisidir yıllardır. C4-C3-C2-C1 gibi şehir içi modellerde yok.



    Citroen'de de yıllardır akıl fikir yok.

    Kardeşim madem böyle güzel teknolojin var, koy bütün araçlara.

    20-30 senede hala indiremediysen en alt seri aracına, hakkaten sen de kafa yok demektir.

    Zaten bu yüzden doğru düzgün satamıyor.

    Yıllardır özel süspansiyon var diye bahsedilir, bir türlü yaygınlaşmaz.

    Tam sığır bir kafa.

    Herşeye Fransız bir şirket.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Kokpiti uçak gibi, koltuklarda oldukça iyi. Merak ettiğim birşey var, inip-kalkma bu seride de mevcut mu?

    Inip kalkma ne hocam???

    C5-Xm-Bx-Xantia-Cx gibi modellerde var hocam, el freninin orda eski modellerde bir kol, 2 aşağı, 2 yukarı araç yere yakınlaştırılıyor veya yukarı yükseltiliyor. Bozuk yollar için. C5'de elektronik direk düğme ile. Citroén'in en belirgin özelliklerinden birisidir yıllardır. C4-C3-C2-C1 gibi şehir içi modellerde yok.



    Bilgi alırsam söylerim hocam..
  • Beni de yazın
  • İnşaallah bu arabada bardaklık vardır. Geçen hafta 2011 makyajlı C5 Dynamic kullandım. Şişe elimde kaldı valla. Koyacak yer bulamayınca da şişeyi dışarı attım...

    NOT: Bu araba ülkemize ne zaman geliyor acaba? Motor ve şanzıman seçenekleri nelerdir?
  • Araç çok iyi mükemmel hatta 2.0 hybrid motorda bi okadar başarılı. Ama bu araç Türkiyeye bu kadar dolu gelmez gelse bi ton opsiyon koyarlar opsiyonlarla en az 100 kagıt olur bu araba. Fransızlardan beklenmicek bi tasarım olmuş
  • iç tasarımı çok güzel dışı artık modadanmıdır nedir iddasız ve basit.ama sırf içi için alınır bu araç tabi fiyatı önemli.birde uzunlugunu merak ettim.çok uzunsa hem sw gibi durur hemde kompakt olmaz büyük şehirlerde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    iç tasarımı çok güzel dışı artık modadanmıdır nedir iddasız ve basit.ama sırf içi için alınır bu araç tabi fiyatı önemli.birde uzunlugunu merak ettim.çok uzunsa hem sw gibi durur hemde kompakt olmaz büyük şehirlerde

    Uzunluğu ve genişliği yeni c5 den biraz daha az,ama biraz daha yüksek,crossover segmentinde.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.