Şimdi Ara

Bu fiyatlara hala nasıl satılabiliyor?..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
3.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiyatlar bu denli şişmiş iken hala araç satılabiliyor olmasının nedeni sizce nedir?

    Siz ne düşünürsünüz bilemem, ama gördüğüm kadarıyla fiyatlar felaket şişmiş durumda. Bazı modellerin bizdeki vergisiz (fabrika çıkış) fiyatları bile bazı diğer ülkelerdeki vergi bindirilmiş perakende fiyatlardan daha yüksek.

    Talep oldukça fiyatın fırlayabileceğini anlıyorum da...

    Bu şartlar altında, insanların araç almaktaki motivasyonunu hiç anlayamıyorum.

    Sizce ne olur bu balon? patlar mı? Yoksa şiştikçe şişer, millet de kuzu kuzu katlanır mı?

    Bugün 70bine sıfır alan birisi yarın 40-45'e aynı arabanın sıfır satıldığını görse ne düşünür? Hele ki borcu bitmemiş hala taksidi ödeniyorken?..
    Bugün 40bine birkaç yıllık 2. el alan birisi yarın aynı fiyata sıfır alınabildiğini görürse ne hisseder?

    Fiyat balon patlamaz, sonsuz bir kudretle şişmeye devam ederse yukarıdaki senaryo hiç yaşanmaz.
    Ama böyle devam eder mi?
    Ya patlarsa?..







  • haftada 3 kere soruluyor bu soru. muhakkak denk gelmiş olmalıydınız. muhtemel cevaplardan bir kaçını vereyim:

    -cebinde parası olmayan vatandaş bankadan kredi çekip araç alıyor. çoğu krediyle de olsa bir araç alabilmenin derdinde
    -çoğu anasının karnından arabayla doğmuş. yürüyerek veya dolmuşla bir yere gidince moralleri bozuluyor. o yüzden borç-harç, aç kalmak vs pahasına araba almak istiyorlar

    örnekler çoğaltılabilir...
  • Fiyatlar o kadar şişmiş ki,

    49 bin TL ye 16" alaşım jantlı ESP'li dijital klimalı a3 ü arkadaşıma alırken meraktan diğer markalara bakalım dedik;

    Opel, Toyota ve Fiat'a girdikten sonra koşa koşa gidip a3ün kaporasını yatırdık.

    En azından 2004 modeli bile 30 bine gidiyor aracın daha da dibe vurmaz heralde fiyatı.


    Resmen Vw fiyatları bile düşük kaldı, çok pahalı diye yerimizden hopladığımız Polo sınıfında neredeyse en düşük ücretli dizel olma yolunda, Golf bulunda 37 bin lira dan başlıyor, astranın eski kasasından azıcık daha pahalı..

    Doğuş oto bile fiyat şişirmeye yetişemedi, bu balon patlamaz en fazla 2 sene fiyatlar sabitlenir, o da en iyi ihtimalle..
  • balon malon değil 70tl lik araç nasıl 45 olur imkansız .tl nin değer kazanması lazım .tl nin değer kazanması kimin işine yarar ihraçatçının yaramaz devletin yaramaz sadece halkın işine yarar.bu ülkede halkın işine yarasın diye bi işyapıırmı yapılmaz.

    rüya görmeyi bırakın ekonomi iyi diyorlar tl 3 ayda %20 değer kaybediyor yada kaybettiriliyor.hep gıcık olduğum bişeydirdolar yükseldi denmesi .doların yükseldiği falan yok tl değer kaybediyor.yani cebimizdeki para pul oluyor.


    isterseniz 6 ay bekleyin o gördüğünüz araçlar 70 binde kalırsa iyi 80 90bin olmasın.

    en basitinden 100.000 tl lik yatırmı altın olan biri 1 ayda sıfır araç parası kazandı neden araç satılmasın.
  • Sadece senin ülkende geçerli değil bütün dünyada otomobil fiyatları arttı bu birincisi.

    İkincisi senin ülkenin parası Euro ve dolar karşısında değer kaybediyor arabanın fiyatı sabit kalsa bile kur arttıkça fiyat artar. Aracın baz fiyatı Euro üstünden zaten..

    Üçüncüsü talep varken ne hükümet vergi indirimi yapar nede firmalar 3-5 te olsa fiyat kırar. Zaten firmanın yapacağı keyfi indirim diyelim ki araç satamadılar en babası 5000 olur.

    Geri kalan zamlar kur yüzünden geliyor. 5-6 ay öncesine kadar 1.8 le gelen araba 2.5 la geliyor şimdi gayet normal.

    Bu kadar abartmayın otomobil piyasasını siz memleketin ekonomisine bakın..
  • tahminimce aralık ayından sonra satışlar durur yani ocak-şubat döneminde dolar eurodaki artış yine devam eder fakat artık piyasanın araca doymasıyla ve yüksek fiyatlar nedeniyle satışlar durur sonra bir ötv indirimi gelir fiyatlar 1 yıl öncesine döner sonra yine standart gelişim:D


    türkiyede yanlış giden birşeyler var bu piyasayı düzenleyen denetleyen bir kurum yok bu çok ama çok kötü birşey bu iş tamamen özel sektörün elinde olmamalı fiyat belirlemede devlet el atmalı..

    bugün birşey duydum hani eskiden fırınları ugur dündar belediye ekipleriyle denetlerdi ya artık bu yokmuş tarım ve köy işleri die bi bakanlık almış bu yetkiyi koca istanbulda lokantaları fırınları denetleyen kimse yok inana biliyormusunuz buna ve aynı şekilde yalan olan sigara yasağıda zabıta-polis-jandarma denetliyordu ama yetkiler kısılmış ve denetleyen yok stadda lokantada konser alanlarında cafe ve barlarda millet fosur fosur sigara içiyor...

    ya abicim ne kadar başı boş bir memleketiz devletin bu ve bunun gibi noktalarda denetleyici kurumları olmalı bir aracı avrupada vergisiz 30 a satan adam türkieyey 60 a satıyorsa bunun önlemi alınmalı lamı cimi yok bunun bunuda devletin denetlemesi ve yaptırım uygulaması lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    tahminimce aralık ayından sonra satışlar durur yani ocak-şubat döneminde dolar eurodaki artış yine devam eder fakat artık piyasanın araca doymasıyla ve yüksek fiyatlar nedeniyle satışlar durur sonra bir ötv indirimi gelir fiyatlar 1 yıl öncesine döner sonra yine standart gelişim:D


    türkiyede yanlış giden birşeyler var bu piyasayı düzenleyen denetleyen bir kurum yok bu çok ama çok kötü birşey bu iş tamamen özel sektörün elinde olmamalı fiyat belirlemede devlet el atmalı..

    bugün birşey duydum hani eskiden fırınları ugur dündar belediye ekipleriyle denetlerdi ya artık bu yokmuş tarım ve köy işleri die bi bakanlık almış bu yetkiyi koca istanbulda lokantaları fırınları denetleyen kimse yok inana biliyormusunuz buna ve aynı şekilde yalan olan sigara yasağıda zabıta-polis-jandarma denetliyordu ama yetkiler kısılmış ve denetleyen yok stadda lokantada konser alanlarında cafe ve barlarda millet fosur fosur sigara içiyor...

    ya abicim ne kadar başı boş bir memleketiz devletin bu ve bunun gibi noktalarda denetleyici kurumları olmalı bir aracı avrupada vergisiz 30 a satan adam türkieyey 60 a satıyorsa bunun önlemi alınmalı lamı cimi yok bunun bunuda devletin denetlemesi ve yaptırım uygulaması lazım
    Sen Avrupadaki arabayı zaten kafadan 1.5 kat fiyata almaya mahkumsun euro kuru yüzünden. Bunun üstüne vergi biniyor o biniyor şu biniyor fiyat bu seviyeye geliyor. Avrupalı adam 1 verirken sen 2.5 vermek zorundansın neden bu kadar tepkilisiniz anlamıyorum?

    Devletin ekonomisini düzeltin o zaman Türk lirasının değerini arttırın bunu düzeltmek için. Araba dışında ithal herşey için geçerli bu. Araba konusu açılınca herkes çıldırıyor nedense pahalı diye..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Fiyatlar o kadar şişmiş ki,

    49 bin TL ye 16" alaşım jantlı ESP'li dijital klimalı a3 ü arkadaşıma alırken meraktan diğer markalara bakalım dedik;

    Opel, Toyota ve Fiat'a girdikten sonra koşa koşa gidip a3ün kaporasını yatırdık.



    konu dışı olacak ama 49 milyara olan AUDI acaba hangi donanım ve motor? iyi fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Sen Avrupadaki arabayı zaten kafadan 1.5 kat fiyata almaya mahkumsun euro kuru yüzünden. Bunun üstüne vergi biniyor o biniyor şu biniyor fiyat bu seviyeye geliyor. Avrupalı adam 1 verirken sen 2.5 vermek zorundansın neden bu kadar tepkilisiniz anlamıyorum?

    Devletin ekonomisini düzeltin o zaman Türk lirasının değerini arttırın bunu düzeltmek için. Araba dışında ithal herşey için geçerli bu. Araba konusu açılınca herkes çıldırıyor nedense pahalı diye..


    gerçekten pahalı oldugundan olmasın sakın:D

    ya abicim notebookda ithal cep telefonuda ithal kimse bunlar pahalı diye bağırmıyorda araba pahalı diye bağırıyorsa vardır bir sebebi dimi?

    hani bağıran sadece bu forum olsa sadece bu forumdaki 3-5 kişi olsa dediğine tamam diyeceğim ama bağıran türkiyenin basın yayın organı vatandaşı halkıysa ortada gerçekten bir pahalılık vardır bunda hem fikirmiyiz?

    yani hiç vergi konmamış ham aracın fiyatı diğer ülkelere gidişinden pahalı asıl mesele bu sonra türkieyye gelene kadar aracı kurumların koydukları var(doğuş vs. gibi şirketlerin) sonra devletin koyduğu

    e afedersin ama bukadar koyan olunca adam bağırmasında kim bağırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Fiyatlar o kadar şişmiş ki,

    49 bin TL ye 16" alaşım jantlı ESP'li dijital klimalı a3 ü arkadaşıma alırken meraktan diğer markalara bakalım dedik;

    Opel, Toyota ve Fiat'a girdikten sonra koşa koşa gidip a3ün kaporasını yatırdık.



    konu dışı olacak ama 49 milyara olan AUDI acaba hangi donanım ve motor? iyi fiyat


    1.6 motor, advance paket + deri direksiyon + 16" alaşım jant, bundan öncesinde de plastik direksiyonlu ve kapak jantlıyı 46 bin tlye opsiyonlamıştık ama karar veremeyince başkası aldı.

    Düşünün resmen içimden doğuş otoya saydıklarımı geri aldım corolla ve astra fiyatlarını görünce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Sen Avrupadaki arabayı zaten kafadan 1.5 kat fiyata almaya mahkumsun euro kuru yüzünden. Bunun üstüne vergi biniyor o biniyor şu biniyor fiyat bu seviyeye geliyor. Avrupalı adam 1 verirken sen 2.5 vermek zorundansın neden bu kadar tepkilisiniz anlamıyorum?

    Devletin ekonomisini düzeltin o zaman Türk lirasının değerini arttırın bunu düzeltmek için. Araba dışında ithal herşey için geçerli bu. Araba konusu açılınca herkes çıldırıyor nedense pahalı diye..


    gerçekten pahalı oldugundan olmasın sakın:D

    ya abicim notebookda ithal cep telefonuda ithal kimse bunlar pahalı diye bağırmıyorda araba pahalı diye bağırıyorsa vardır bir sebebi dimi?

    hani bağıran sadece bu forum olsa sadece bu forumdaki 3-5 kişi olsa dediğine tamam diyeceğim ama bağıran türkiyenin basın yayın organı vatandaşı halkıysa ortada gerçekten bir pahalılık vardır bunda hem fikirmiyiz?

    yani hiç vergi konmamış ham aracın fiyatı diğer ülkelere gidişinden pahalı asıl mesele bu sonra türkieyye gelene kadar aracı kurumların koydukları var(doğuş vs. gibi şirketlerin) sonra devletin koyduğu

    e afedersin ama bukadar koyan olunca adam bağırmasında kim bağırsın.

    Alıntıları Göster
    1.4TSI Golf'un Almanya vergisiz fiyatı ile Türkiye vergisiz fiyatı nedir? Onun üzerinden konuşalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Fiyatlar o kadar şişmiş ki,

    49 bin TL ye 16" alaşım jantlı ESP'li dijital klimalı a3 ü arkadaşıma alırken meraktan diğer markalara bakalım dedik;

    Opel, Toyota ve Fiat'a girdikten sonra koşa koşa gidip a3ün kaporasını yatırdık.



    konu dışı olacak ama 49 milyara olan AUDI acaba hangi donanım ve motor? iyi fiyat


    1.6 motor, advance paket + deri direksiyon + 16" alaşım jant, bundan öncesinde de plastik direksiyonlu ve kapak jantlıyı 46 bin tlye opsiyonlamıştık ama karar veremeyince başkası aldı.

    Düşünün resmen içimden doğuş otoya saydıklarımı geri aldım corolla ve astra fiyatlarını görünce.


    liste fiyatını bulamadım ama anladığım kadarıyla bayağı bir indirim almışsınız. internette bulduğum en ucuz A3 26bin euro, 60 milyar civarı sanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    1.4TSI Golf'un Almanya vergisiz fiyatı ile Türkiye vergisiz fiyatı nedir? Onun üzerinden konuşalım.

    Alıntıları Göster
    1.6 motor hacmine kadar vergisiz fiyatlar çok farketmiyor. hemen bakmaya çalışayım bir saniye.

    1.4 TSI
    90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Comfortline donanım golf 1.4 TSI 23.400€..

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 53.900,00..

    Benim hesapta mı hata var Yoksa Tr'de daha mı ucuz?

    Almanya'da bizim kura göre 58 bin küsüre geliyor..

    Kına yakalım beyler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doğan. -- 11 Eylül 2011; 23:11:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    1.6 motor hacmine kadar vergisiz fiyatlar çok farketmiyor. hemen bakmaya çalışayım bir saniye.

    1.4 TSI
    90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Comfortline donanım golf 1.4 TSI 23.400€..

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 53.900,00..

    Benim hesapta mı hata var Yoksa Tr'de daha mı ucuz?

    Almanya'da bizim kura göre 58 bin küsüre geliyor..

    Kına yakalım beyler..

    Alıntıları Göster
    Günaydın...

    10 saattir bunu anlatmaya çalışıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    1.6 motor hacmine kadar vergisiz fiyatlar çok farketmiyor. hemen bakmaya çalışayım bir saniye.

    1.4 TSI
    90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Comfortline donanım golf 1.4 TSI 23.400€..

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 53.900,00..

    Benim hesapta mı hata var Yoksa Tr'de daha mı ucuz?

    Almanya'da bizim kura göre 58 bin küsüre geliyor..

    Kına yakalım beyler..


    evet bunu bende hesaplamıştım yani şimdi doğuş bize 4.000 lira kıyak geçmişmi oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sps1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    1.6 motor hacmine kadar vergisiz fiyatlar çok farketmiyor. hemen bakmaya çalışayım bir saniye.

    1.4 TSI
    90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Comfortline donanım golf 1.4 TSI 23.400€..

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 53.900,00..

    Benim hesapta mı hata var Yoksa Tr'de daha mı ucuz?

    Almanya'da bizim kura göre 58 bin küsüre geliyor..

    Kına yakalım beyler..


    evet bunu bende hesaplamıştım yani şimdi doğuş bize 4.000 lira kıyak geçmişmi oluyo

    Alıntıları Göster
    kia ya bakalım bide :D bence kia ve hyundaide fark vardır dünya piyasası ve türkiye arasında kesin fark vardır:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Günaydın...

    10 saattir bunu anlatmaya çalışıyorum..

    Alıntıları Göster
    Avrupa ülkeleri üzerinden gidiyorsak küçük hacimli araçlarda genelde fiyat dezavantajımız yok bazı ülkelerden ucuza bile alabiliyoruz. Motor hacimleri arttıkça ülkemizdeki fiyatlar vergi sistemi yüzünden artıyor. Birde yurtdışında ikinci el araçlar marka model farketmeksizin yaşlandıkça fiyatı geriye doğru giderken bizim ülkemizin ikinci el piyasasının ayarı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Avrupa ülkeleri üzerinden gidiyorsak küçük hacimli araçlarda genelde fiyat dezavantajımız yok bazı ülkelerden ucuza bile alabiliyoruz. Motor hacimleri arttıkça ülkemizdeki fiyatlar vergi sistemi yüzünden artıyor. Birde yurtdışında ikinci el araçlar marka model farketmeksizin yaşlandıkça fiyatı geriye doğru giderken bizim ülkemizin ikinci el piyasasının ayarı yok.

    Alıntıları Göster
    Ucuza alıyormuşuz vallahi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    1.6 motor hacmine kadar vergisiz fiyatlar çok farketmiyor. hemen bakmaya çalışayım bir saniye.

    1.4 TSI
    90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 �<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Comfortline donanım golf 1.4 TSI 23.400�..

    Golf 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 53.900,00..

    Benim hesapta mı hata var Yoksa Tr'de daha mı ucuz?

    Almanya'da bizim kura göre 58 bin küsüre geliyor..

    Kına yakalım beyler..


    Doğru,ucuza alıyoruz ama alamıyoruz işte araç yok
    TR fiyatına sıfır alacağımıza Alamanya fiyatında ikinci el alıyoruz

    Bir de donanım seviyeleri farklı olabilir buradakinden.Adamlar ihtiyacı olmadıkları donanımları almıyorlar.
    Klimasız Golf diye dalga geçiyoruz,çevremizde klimayı senede bir kere bile kullanmayan bir ton insan var.Satarken zor olur kafasıyla sıfır araç aldığımız için kullanmadığımız donanıma bile para veriyoruz.Adamlarda ikinci el piyasası zaten bize göre yerlerde süründüğü için değer kaybını çok da fazla takmıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çapultra -- 11 Eylül 2011; 23:36:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Avrupa ülkeleri üzerinden gidiyorsak küçük hacimli araçlarda genelde fiyat dezavantajımız yok bazı ülkelerden ucuza bile alabiliyoruz. Motor hacimleri arttıkça ülkemizdeki fiyatlar vergi sistemi yüzünden artıyor. Birde yurtdışında ikinci el araçlar marka model farketmeksizin yaşlandıkça fiyatı geriye doğru giderken bizim ülkemizin ikinci el piyasasının ayarı yok.



    2.el fiyatı amerika ile kıyaslandığında avrupa bie daha yakın ve üretimi burda türkiyede yapılan bir sürü araç amerika da 2.eli türkiyedeki 2.elinin 3de biri

    3 adet amerikadan 2002 2003 vs araç alınır türkiyedeki 1 adet aynı marka model den




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.