Şimdi Ara

1.6 ve 2.0 Dizel yakıt farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
3.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eski aracım 1.6 turbo dizel 1.550 kg civarı idi şimdi ki arabam ise 2.0 yine turbo dizel ve hemen hemen aynı ağırlıkta..
    Sürüş karakterim pek değişmedi hatta şimdi daha çok ara hızlanma yapıyorum..
    Daha önce 7.5-8 lt olan ortalamam şimdi 6 lt civarı.. Daha önce ayda 1.5 depo dolduruyordum şimdi biraz sıksam 1 depo yetiyo..
    1.6 araçları neden alıyoruz ki ozaman?



  • Alma sen...
  • Hadi 30-40 bine satılan araçlar neysede 70-80 bin lira verdikten sonra niye 1.6 (besililer hariç) alınır anlamam.
  • o hangi 1.6 dizelmiş ortalama yakıt tüketimi 8 litre olan merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Eski aracım 1.6 turbo dizel 1.550 kg civarı idi şimdi ki arabam ise 2.0 yine turbo dizel ve hemen hemen aynı ağırlıkta..
    Sürüş karakterim pek değişmedi hatta şimdi daha çok ara hızlanma yapıyorum..
    Daha önce 7.5-8 lt olan ortalamam şimdi 6 lt civarı.. Daha önce ayda 1.5 depo dolduruyordum şimdi biraz sıksam 1 depo yetiyo..
    1.6 araçları neden alıyoruz ki ozaman?


    senin yanlışın var eski aracın turbo benzinlidir
  • eski araç kaç modeldi?
  • Bir yıl 2.0 motorlu Mondeo 2.0TDCI kullandım, şimdi 1.6 motorlu Bravo MJet kullanıyorum.

    Normal kullanımda 1.6 çok az bir farkla daha az yakıyor ama yüksek süratlerde, aşırı yükte, vs. 2.0 litrelik araç daha az yakıyor.

    1.6 araçları niye aldığımız yakıt değil vergide gizli : MTV + ÖTV.

    Vergi olmasa kesinlikle gider 2.0 litre araç alırım, 1.6 2.0'nin tadını vermiyor...

    Not : Bu tartışma forumda çok yapıldı, yine başlarsa sonu gelmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 20 Temmuz 2011; 11:38:35 >
  • Amcım tartışma yaratmak değil bazı arkadaşlar hemen cephe almışlar.. 1.6 dizellere laf ettiğim yok.. 1.6 aracımdan da oldukça memnundum.. Hatta şuan kullandığım birde 1.4 dizel aracımız var.. Merak ettiğim 1.6 ve 2.0 dizel arasında hacim arasında başka farklarında olup olmadığı..
    Eski aracım 2009 model de yenisi de 2009 model.. Turbo benzinlidir o diyenlere zaten cevabım yok..
    Aracın ne olduğu çok önemli değil ama HDI motordu. Şimdi ki ise TDI motor..
  • Vergiden kaybeder 2.0 motor.Yakıt olarak eğer sıkıştırarak kullanıyorsan sürekli arğır arabayı büyük hacimli olanın az yakma ihtimali var.
  • Çok sakin kullandığımı söyleyemem ama mesela 1.4 corollamız müthiş az yakıyo diğer ikisine göre.. Sürüş karakterim yine aynı onda da..
  • Yeni aracın yakıt deposu büyük olmasın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Çok sakin kullandığımı söyleyemem ama mesela 1.4 corollamız müthiş az yakıyo diğer ikisine göre.. Sürüş karakterim yine aynı onda da..


    Corolla nere 1.550kg araba nere,neydi bu 1550kg 1.6 dizel araba?
  • C5 di hocam..
  • Corolla motor hacmi ve üretiliş mantığı itibariyle 1.6 aynı ağırlıktaki dizellerden ortalama yarım lt az yakar zaten.Üstüne bir de kendinden 300-350kg ağır 1.6 dizel arabadan 1,1.5lt az yakması kaçınılmaz normal kullanımda.Gaz pedalına kibar davranmazsan bu rakam artar da..Dediğim gibi özellikle ağır arabalarda yüksek hacimli olanı baskılı kullanımda düşük hacimliden az yakabilir.Tercih sebebi vergidir.Nomal kullanımda da düşük hacimlinin az yakmasıdır.
  • Bence tek bir açıklaması var.Küçüçük hb kasa kibrit kutusu araçları kastetmiyorum yalnış anlaşılmasın baştan diyim..

    Aynı kasaya sahip benzin - dizel farkı olmaksızın 1.4 motorlu ve 1.6 motorlu araçlardan 1.6 olanları her zaman daha az yakıyor.Bu bugüne kadar uzun uzadıya kullandığım her araçta böylediydi.

    1.4 motorlar 1.6'lara göre performansı daha düşük olduğundan farketmeden yada niye gitmiyor bu psikolojisi ile gaza daha çok yüklendiğimizden en azından kaba tabiriyle küçük motorlar kasayı çekmekte daha çok zorlandığından tüketimde artıyor..

    Aynı şey 1.6 ve 2.0 motor içinde geçerli motor daha az zorlanıyor daha düşük tüketimde kasayı taşıyor hatta belkide daha kısa sürede vites değiştiriyorsun ve sonuçta tüketim düşük oluyor..

    Ama onunda kötü yanı yakıttan tasarruf ettiğini gidip vergi dairesine veriyorsun

    yalnız burada dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biriside depo hacimleri..Şimdi birisi bana gelip benim araba az yakıyor diyor şukadara doldurdum şu kadar 1000 km yaptım diyor soruyorum depo 45 litre diyor 45 litre ile 55 litre arasında heralde fark olur maliyet olarak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    C5 di hocam..

    C5 ler 60 lt, tdi olan vw grubu 70 lt idi galiba.
  • Valla o konuda yanılıyor olabilirim ben C5 i de 70 zannediyordum. Eğer böyle de bir fark varsa demekki hemen hemen yakıt tüketimim değişmemiş oluyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Valla o konuda yanılıyor olabilirim ben C5 i de 70 zannediyordum. Eğer böyle de bir fark varsa demekki hemen hemen yakıt tüketimim değişmemiş oluyor..


    arkadaşım aracının modelini söylemekte neden bu kadar çekiniyorsun sen daha kullandığın araçların depo hacmini bilmiyorsun burada konu açmışsın bir depoda bu daha fazla gidiyor diye
  • 70 litre C5
  • sen her seferinde 50 TL'lik mi alıyorsun hocam yoksa fulle mi diyorsun?
    eğer fulle diyorsan fazladan bi 30-40 TL ödediğini farketmen lazımdı

    sonuçta depo hacimleri farklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 20 Temmuz 2011; 21:39:08 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.