Şimdi Ara

lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar;
    Benim marea hlx aracımın neden lpg de fazla yaktığını araştırırken erciyes üniversitesinin bir deney sonuçlarına ulaştım ve okuyup anlayabildiğim kadarı ile lpg+benzin yakıt tüketimi doğru ayarlar ve parçalar kullanılarak direkt benzinli kullanımda %5 daha tasaruflu olduğu yazıyor.Bu doğru ayar ve parçalar aşağıda yazılan yazıda net bir şekilde anlatılmış.Tabiki bu deney ortamı tamamiyle stabil bir çalışma ve kullanıcı kaynaklı değilde tamamen standart ayarlar kullanılarak yapıldığı için şehir içi performansı elbette vermez ama bizim montajı yapan firmalarımızda bu deney hakkında ve montajı nasıl doğru yaptıklarını bilmemeleride bizim sarfiyatımızın fazla olmasına bir neden değilmidir.Taktir sizindir.Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.Ben sadece okuduklarımın yorumunu yapıyorum makina müh. değilim mimarım bu konuda bana uzak ama okuduklarımıda anladığımı düşünüyorum

    Orjinal link buradadır.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/14-04-MAK-4.pdf

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?

     lpg nin benzinden fazla yaktığı tezi yanlış mı yoksa bunun sebebi yanlış ayarlamalarmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freecellop -- 31 Mayıs 2011; 14:06:44 >







  • Merhabalar;
    Aynen, Biz Bunu ne Zamandır Söylemekteyiz Ama Başta Forumdaki Lpg Firmaları Bizim Dediğimize itiraz etmekteydi. Fakat Bu raporda Görüldüğü Gibi Ortaya çıktı ! İşin gerçeği Güzel bir kalibrasyon ve meme çapı Birebir Benzin Sarfiyatını Yakalar Hatta Yarım Litre Kadar Az Bile Yakarsınız.
    Bilgilendirmeniz İçin Teşekkürler Elinize Sağlık.
  • Üstadım siz onaylıyorsanız bu mükemmel bir yapıt olacaktır.Artık yakılan benzinin üzerine lpg de 1,2 eklemek yanlış olacak gibi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Merhabalar;
    Aynen, Biz Bunu ne Zamandır Söylemekteyiz Ama Başta Forumdaki Lpg Firmaları Bizim Dediğimize itiraz etmekteydi. Fakat Bu raporda Görüldüğü Gibi Ortaya çıktı ! İşin gerçeği Güzel bir kalibrasyon ve meme çapı Birebir Benzin Sarfiyatını Yakalar Hatta Yarım Litre Kadar Az Bile Yakarsınız.
    Bilgilendirmeniz İçin Teşekkürler Elinize Sağlık.
  • Malesef basma kalıp bilgilerle ve firmaların bile distribütörlük alırken hiçbir eğitim almadan üstünkörü hizmet anlayışı ile herzaman bizim gibi koyun bir millet bu gibi firma beceriksizlerini vatandaşlar olarak çekiyoruz.Bilgi çok uzak değil aslında.Ondan sonra işsizlik var diye ağlıyor herkes acaba düzgün kalifiye eleman varmı diye birde sormak lazım.
  • Bu arada bu raporu okuduktan sonra zavoli merkezine bir mail attım.Ne cevap vereceklerini merakla beklemekteyim.Yazdığım etini sizlerlede paylaşmak isterim.


    Sayın yetkili;

    Bundan 3 ay önce Kartaldaki zovolide montajı yapılan marea hlx marka aracımın Montajda problem ve servislerdeki elemanların son derece yetersiz olduklarını gördüm.Birinci mevzu montajı yapılan yerde pan evo sistem enjektörler kullanılmış ve bunların fabrikasyon hatası olmasından dolayı avrupa yakasındaki başka bir bayinizde değiştirdim bu konuda herhangibir sıkıntı yaşamadım fakat kartalda yapılan montajda çok büyük hatalar yapılmış olması hatta bu hatanın ölümcül sonuçlar açmasına bile neden olabilirdi başka bir arkadaş tarafından uyarılmasaydı.Enjektörlere bağlı bulunan hortumlara kelepçe takılmamış ve en ufak bir gevşemede ve çıkmasında araçta çok büyük bir felaket olabilirdi.İkincisi Aracım normalin üzerinde yakıt sarfiyatı yapıyor.34 lt aygaz dan lpg alımı yapıyorum ve beni en fazla 190 km götürüyor.Bunun sorununu ise gene kendimiz araştırarak bulduk ve enjektör meme uçlarının 2.0 mm den daha fazla büyük takılmasından kaynaklandığını gördük.Araçta sırf bu yüzden teklemeler ve 2 viteste giderken dahi stop etme durumu oluyordu.Şu an için yeni enjektörler ve 2.0 mm lik meme ucu takılmıştır araçta tekleme veya stop etme olayı yoktur ama gene servislerinizdeki bilgisiz eleman ve bu konuda söyleyeceklerimizi anlayabilecek bir muhatap bulunamadığından yakıt sarfiyatım hala çok fazla seviyededir.Bunun sebebi ise enjektörler takıldığında kalibrasyon için ayar yapılırken dikkatimi çeken bir husus vardı ve bunu sizinle paylaşmak isterim çünkü ya bunu kendi servisleriniz sizi baltalamak için yapıyor yada yeteri kadar bilgiye sahip değillerdir.
    Kalibrasyondaki sıkıntıya gelince benzin ile lpg milisaniye değerleri arasında 2 kat farklılık gördüm.Benzindeyken değer 3 ms iken gazda 6 ms'ye çıkıyordu değer.Şimdi size sorum şudur ki; servisinizdeki eleman abi prins marka sistem takarsan bu ms değerleri birbirinin aynı olur ve yakıt tasarrufun minimize edersin demesi ve bunun çözümünü bulmayıp baştan sağmak zavoli marka prestiji için ne derece doğrudur.Eğer arkadaşlar bilmiyor ise bunun nedenini de araştırdım ve şu sonuca ulaştım.

    bu sorun erciyes üniversitesinin araştırmasına göre teste bulunan çözüm şudur;

    karbüratörden motora yakıt geçişini sınırlayan yakıt memeleri %10 oranında küçültülüp eksik kalan bu yakıt ihtiyacı şekil 1’de görülen LPG yakıt nozulu ile sağlanmıştır. Motordan aynı yük ve devir şartlarında her iki yakıt (benzin, benzin+LPG)’la çalışma durumunda da aynı gücün elde edilmesi hedeflenmiştir. Bunun sonucu olarak, LPG nozul çapı ve çalışma basıncı belirlenmiştir.
    araştırmanın linki buradadır.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/14-04-MAK-4.pdf

    diğer bir çözüm ise redöktürünüzün bar basıncı olması gerekenden (1.00 ile 1.20 ) daha fazla barla basmasından kaynaklanıyor olabilir.

    Bu yukarıda saydığım nedenler bende mevcut olabilir ama bu sorunları çözebilecek bir servis neden yok! ya sizin eğitim seminerlerinizde bir sorun var yada bayilerinizde.Benim eşimde ford servisinde çalışıyor, her 3 ayda bir otosan'a gidip eğitim alıyor ve sınavlara tabii tutuluyorlar.Bu eğitimler sizlerde yokmudur?var ise niçin bu sorunlar giderilemiyor!!

    Özet olarak geçmem gerekirse aracım fazla yakıt sarfiyatı yapıyor ve bu problemlerin giderilmesini istiyorum.Ya bar basınç değerlerinde bir sorun var yada gerekeli kalibrasyonu sağlamak için doğru bilgiye sahip elemanlarınız yok.Tekrar yineliyorum benzin ms ile lpg nin tam yarıyarı değerleri mevcur benzin 3 ms de çalışırken gaz 6 ms de ve bu oranların dengelenmesi için ya yukarda saydığım yada sizin başka bir çözüm yolunuz var ise bunları söyleyip beni uygun bir servise yönlendirmenizi rica ederim.

    Saygılarımla..




  • Arkadaşlar bu rapora bakıp 10 lt benzin yakan araba 10lt de lp yakar kanusına nasıl vardınız anlamadım?
    Lpg nin spesifik gravitesi 0.560-.0.580 arasında değişir karışıma göre
    Benzin spesifik gravitesi 0.710–0.770 arasında değişir.
    Yani bir kg lpg yakarsanız 1.785 lt lpg yakmış olursunuz.
    Bir kg benzin yakarsanız 1.408 lt benzin yakmış olursunuz yani aynı tüketimde 0.376 lt fark mevcut.
    Bir madde vardan yok yoktan var olamaz kanun bu ayrıca böyle bir raporu lisede hazırlasalar neyse koskoca üniversiteye yakışmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murats123

    Arkadaşlar bu rapora bakıp 10 lt benzin yakan araba 10lt de lp yakar kanusına nasıl vardınız anlamadım?
    Lpg nin spesifik gravitesi 0.560-.0.580 arasında değişir karışıma göre
    Benzin spesifik gravitesi 0.710�0.770 arasında değişir.
    Yani bir kg lpg yakarsanız 1.785 lt lpg yakmış olursunuz.
    Bir kg benzin yakarsanız 1.408 lt benzin yakmış olursunuz yani aynı tüketimde 0.376 lt fark mevcut.
    Bir madde vardan yok yoktan var olamaz kanun bu ayrıca böyle bir raporu lisede hazırlasalar neyse koskoca üniversiteye yakışmamış.




    şu bölümü okursanız, özgül ağırlığın motordaki yanma ve basınç durumlarına göre farklık gösterdiğini anlayabilirsiniz.Sizin dediğiniz gibi bu kadar basit bir durum değil.Ayrıca kaynakçaya bakarsanız bu raporları sadece kendi deneyleri değil diğer tezlerden yararlanılarak yapılmış bir sentez olduğunu görürsünüz..

    İki farklı sabit yük konumunda (20 ve 40 Nm) tek ve çift yakıtlı çalışmanın motor devrine bağlı olarak özgül yakıt
    tüketimi değerleri şekil 3’de görülmektedir. Yakıt tüketim eğrilerini benzer seyir izlemeleri beklenen bir durumdur.
    İçten yanmalı motorlarda en yüksek tork’un elde edildiği nokta volümetrik verimin maksimum olduğu değerdir [20].
    Özgül yakıt tüketimi denklem 15’de gösterildiği gibi efektif güç ve kütlesel yakıt debilerinin fonksiyonudur.
    Deneyler sabit tork ve buna bağlı olarak sabit güç şartlarında gerçekleştirildiği için, şekil 3’de görüldüğü gibi en
    düşük özgül yakıt tüketimi (birim çıkış gücü başına yakıt tüketimi) değerleri volümetrik verimin en yüksek olduğu
    1800 d/d’da gözlemlenmektedir. Örneğin; tek yakıt ile yapılan testlerde minimum özgül yakıt tüketimi 40 Nm sabit
    yük ve 1800 d/d’da 354 g/kW-h, benzin+LPG ile yapılan testlerde 334 g/kW-h olarak belirlenmiştir. Bu devirlerin
    her iki tarafında ise özgül yakıt tüketiminde artış gözlenmektedir.
    Deney sonuçları, çift yakıtlı çalışma (benzin+LPG)’nın özgül yakıt tüketimi değeri tek yakıtlı (benzin) çalışmanın
    özgül yakıt tüketimi değerinden ortalama %5 daha az olduğu görülmektedir
    . Bunun nedeni sabit güç şartlarında
    yapılan testlerde, çift yakıtlı çalışmada tüketilen yakıt miktarının, tek yakıtlı çalışmada tüketilen yakıt miktarından
    daha az olmasıdır. Örnek olarak; 20 Nm sabit yük ve 1800 d/d da çift yakıtlı çalışmanın özgül yakıt tüketimi değeri
    596 g/kW-h iken, 91 oktanlı normal benzin ile elde edilen özgül yakıt tüketimi 628 g/kW-h dır. Benzer şekilde; 40
    Nm sabit yük ve 2000 d/d’da çift yakıtlı çalışmanın özgül yakıt tüketim değeri 336 g/kW-h iken, 91 oktanlı normal
    benzinin özgül yakıt tüketimi 358 g/kW-h’ dir. Özgül yakıt tüketiminin çift yakıtlı çalışmada daha düşük çıkmasının
    bir nedeni de LPG’nın emme manifoldu girişine yüksek basınçla verilmesi sonucu artan türbülans oluşumunun
    yanma performansını artırmasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murats123

    Arkadaşlar bu rapora bakıp 10 lt benzin yakan araba 10lt de lp yakar kanusına nasıl vardınız anlamadım?
    Lpg nin spesifik gravitesi 0.560-.0.580 arasında değişir karışıma göre
    Benzin spesifik gravitesi 0.710–0.770 arasında değişir.
    Yani bir kg lpg yakarsanız 1.785 lt lpg yakmış olursunuz.
    Bir kg benzin yakarsanız 1.408 lt benzin yakmış olursunuz yani aynı tüketimde 0.376 lt fark mevcut.
    Bir madde vardan yok yoktan var olamaz kanun bu ayrıca böyle bir raporu lisede hazırlasalar neyse koskoca üniversiteye yakışmamış.



    Merhaba;
    Ben Özellikle Rapora Dayanarak Söylemiyorum , Otogaz Dönüşümü Yaptığım Müşterilerimin ve senelerdir değişen birkaç aracımın doğal olarak lpgli tabiki, bütün bunlardaki sonuçlarla( istisnalar kaideyi bozmaz ) Bu tespiti yapmıştım fakat bunu yazdığımız zaman derhal anlamsız itirazlar ve 10 litre lpg de 12 litredir gibi hesaplamalar geliyordu.

    Ölçümler ile




  • Enerji hesabına göre sarfiyat %12 'in altına inemez, eğer iniyorsa araç fakirde demektir. P/B oranını değiştirselerde teknik olarak mümkün değil gibime geliyor.
    10 sayfa yazının altında 24 adet kaynak veriliyorsa bence o yazıya fazla itibar etmeyin.

  • Yazdığım elektronikpostaya ,stanbul bölge müdürlüğünden Tanju bey aradı ve benim Florya daki servisi ömer ustaya yönlendirdi. kendileride arayıp haber verecekleri söylediler. haftasonu kısmet olursa oraya götüreceğim aracımı umarım iyibir ustadır ve gerekli ayarlamaları yapıp yakıt sarfiyatı konusunda normal parametrelere dönerim.
  • freecellop

    Bir sonuca ulaşabildinizmi
    aracınızda ne gibi değişiklikler yapıldı
    yakıt değerleri nasıl değişti.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.