Şimdi Ara

Yol tutuş iyileştirme denemeleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Malum yaz geldi, bir süre önce yazlık jant-lastik takımını arabaya taktık tabi bu bağlamda hemen performans konularında kaşınmalar başladı.
    Arabayı yazları arkadan itişli halde kullandığımdan ötürü, özellikle 90 ve yakın açılardaki dönüşlerde muhtelif enstantaneler yaşama durumu da söz konusu.
    Lakin sevgili İngilizler arkaya viraj demiri koyma fikirini pek sevmemiş olsalar gerek, dönüşlerde haddinden fazla bir salınım yaşıyoruz. Arkada dikey hareketi engellemek için panhard kolu dışında hiç bir aksam yok, e haliyle o da yetersiz kalıyor.
    Lafı uzatmayalım, mevcut projemin muhteviyatı; 30mm çaplarında bir transmisyon mili alarak ve gerekli açılarda büktürerek -aslında diferansiyel için bir kıvrım daha iyi olur lakin mukavemetini bozmaktan korktuğum için sadece kolları büktürerek U şekline getirip bırakabiliriz- denge kollarının hemen yanından bir u-shackle ile demiri sabitleyip kolları da şaside mevcut uygun bir yerden shackle ile sabitlemeyi planlıyorum.
    Bu haklı serzenişimde ne yapıp ne yapmamam gerektiği konusunda (tek derdim mukavemet konusu aslında, demiri ya da bağlantıyı kırmaktan korkuyorum) bana teknik destek verebilecek arkadaşlardan fikren ve/veya zikren yardım talep ediyorum.

    Herkese iyi akşamlar.



  • Bu zorlu yolda tüm dualarımın sizinle ve değerli fikirlerini paylaşacak bilgili kişilerle olacağını bilmenizi isterim. Dualarımı önemseyiniz, benzin duam tutacak gibi.
  • MEsajım bulunsun güzel konu....
  • anlattıklarınız çok teknik ve profesyonel modifiye işinde insanların yapabileceği hadiseler

    ayrıca deneme yanılmaya mahal verirmi bilemiyorum

    tv kanallarında seyrettiğimiz tipler çok ama çok kalifiye insanlar görebildiğim kolay gelsin
  • Geçiniz boş işler sevgili Mezdeke lover.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    anlattıklarınız çok teknik ve profesyonel modifiye işinde insanların yapabileceği hadiseler

    ayrıca deneme yanılmaya mahal verirmi bilemiyorum

    tv kanallarında seyrettiğimiz tipler çok ama çok kalifiye insanlar görebildiğim kolay gelsin


    Hocam o kadar zor bir işlem değil esasında, benim şahsen bilgi olarak tek eksiğim çelik çekme borunun ne kadar dayanıklı olabileceği. Araba 2.5 ton, hesaplarımıza göre uygun ölçü de 30mm civarı oluyor. Zira 300kg daha hafif olan bir önceki kasada çıkan viraj demiri 20mm. Bunun dışında bağlantıları vs. zaten çocuk oyuncağı.
  • Beyefendi o halde önceki çıkan viraj demirinin birebir replikasını imal edebilirsiniz. Sonuçta bunu takınca yol tutuşun iyileşmesi gerekir, bu halde devrilse devrilirdi. Çıkartıp denemeyeceğiniz için, takıp denemenin bir riski yoktur benim nazarımda.
  • Araştırmalarımda son nokta olarak 4130 çeliğinin esneklik olarak transmisyon milinden daha doğru bir alternatif olacağını öğrendim. Bu malzemelerin fiziksel yapılarına aşina olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 26 Mayıs 2011; 19:10:45 >
  • otomobil marka model nedir bilmiyorum ama markanin onerdigi bir markadan spor suspansiyon alsaniz daha mantikli olmaz mi?
  • Orijinalden alıntı: RqJnr

    Araştırmalarımda son nokta olarak 4130 çeliğinin esneklik olarak transmisyon milinden daha doğru bir alternatif olacağını öğrendim. Bu malzemelerin fiziksel yapılarına aşina olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.

    Diğer bir son nokta: 50CrV4 yay çeliği çıktı karşıma, bakalım bu işi nasıl çözeceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Bu zorlu yolda tüm dualarımın sizinle ve değerli fikirlerini paylaşacak bilgili kişilerle olacağını bilmenizi isterim. Dualarımı önemseyiniz, benzin duam tutacak gibi.


    Hocam istek dua alıyormusunuz?

    Konuyu da takipteyim sayın RqJnr öğreneceğim çok şey var gibi paylaşımı bırakmayın.
  • Araştırmalarımda son nokta olarak 4130 çeliğinin esneklik olarak transmisyon milinden daha doğru bir alternatif olacağını öğrendim. Bu malzemelerin fiziksel yapılarına aşina olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.

    Diğer bir son nokta: 50CrV4 yay çeliği çıktı karşıma, bakalım bu işi nasıl çözeceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    otomobil marka model nedir bilmiyorum ama markanin onerdigi bir markadan spor suspansiyon alsaniz daha mantikli olmaz mi?


    Araç 4.6 range.

    İngilizler bir kaç kit üretmişler fakat sonradan satıştan çekmişler, aynı şekilde SVC'de supercharger uyguladığı bir kaç araca kendi geliştirdiği bir viraj demirini takmış ama şu anda son kullanıcı olarak alabileceğim bir kit yok.
    Zaten şu anda çözmem gereken tek şey dikey salınım, bunu da sağlayan tek şey viraj demiri. Yoksa yakın vakitte geliştirilmiş bir körük modeli var onu alacağım ama yine de dediğim gibi bu olayı çözecek tek aksam viraj demiri.

    Sanırım son bulduğum 50CrV4 uygun bir malzeme, H&R imal ettiği ürünlerde ağırlıklı olarak bu malzemeyi kullanıyormuş ki bu iyi bir referans.
    Ataşehir'de bir çelik firması buldum fırsat olursa yarın gidip detaylarını öğreneceğim, onlarda olur verirse bir hafta içerisinde imalat fotoğraflarını görebilirsiniz.
  • Range 4.6 ise benim ilgi alanima girmis bulunuyorsunuz.. ancak bilinmesi gereken 2 sey var..

    1- SUV araclarda yuksek yapi nedeniyle cok iyi yol tutus beklenemez..

    2- ancak araclarimizda airmatic (havali suspansiyon) oldugu icin araci dusurerek maksimum yol tutus saglamak mumkun.. aracin altina giren ruzgari azaltmis ve yol tutusu maksimuma getirmis oluyoruz ancak yine keskin virajlarda 160km hiz ve uzeri aracin cok yatmasinin onune gecemiyor.. takla mevzu bahis degil ancak cok tedirgin ettigi de bir gercek..

    bunlarla ugrasmaniza gerek yok.. ingiliz overfinch firmasindan (range rover mod firmasidir) ilgili (P38 kasa range icin) airmatic destekli amortisor seti alirsaniz aklinizdaki yol tutusa erisirsiniz...
  • Overfinch'in daha çok estetik ürünleri ön planda, ki ben 20" Tiger jantlarını tercih ettim, tercihen Arnott III körüklerini kullanıyor uygulamarında. Yok eğer özel istekte bulunmazsanız standart Dunlop körüklerle geliyor.
    Benim şu anda mevcut sistemim bile bizim EAS sisteminin verebileceği maksimum performansı veriyor, otoban modunda önler 6cm arkalar 4cm kadar daha alçak olarak ayarladım. Kompresöre de bir kaç müdahalede bulunmuştuk hatta yakınlarda tekrar yapacağız aynı işlemleri.
    Aynı şekilde özel imal edilmiş amortisörler kullanıyorum onlar da tepkime konusunda bayağı farketti ama dediğim gibi salınımı direkt kontrol altına alabilecek tek aksam viraj demiridir otomobillerde.
    Örneğin aynı amortisörleri G serisine de koyduk, 60 yanaklı AT lastiklere rağmen salınımı benim arabadan daha az çünkü arkada viraj demiri mevcut. Benim ölçülerim 275/40/20 ön, 295/40/20 arka bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Selamlar,

    Malum yaz geldi, bir süre önce yazlık jant-lastik takımını arabaya taktık tabi bu bağlamda hemen performans konularında kaşınmalar başladı.
    Arabayı yazları arkadan itişli halde kullandığımdan ötürü, özellikle 90 ve yakın açılardaki dönüşlerde muhtelif enstantaneler yaşama durumu da söz konusu.
    Lakin sevgili İngilizler arkaya viraj demiri koyma fikirini pek sevmemiş olsalar gerek, dönüşlerde haddinden fazla bir salınım yaşıyoruz.
    ...


    Geçen hafta 4 çeker değil miydi yahu?

    Benim 98 G. Cherokee deneyimimden sonra senin araba Go kart gibi geldi Can dostum:)
  • Yok Haluk abi ön şaft yoktu onda. Hatta Can'ı okulundan almaya giderken yokuş yukarı ışıklarda ben arkaları sardırmıştım az da olsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Selamlar,

    Malum yaz geldi, bir süre önce yazlık jant-lastik takımını arabaya taktık tabi bu bağlamda hemen performans konularında kaşınmalar başladı.
    Arabayı yazları arkadan itişli halde kullandığımdan ötürü, özellikle 90 ve yakın açılardaki dönüşlerde muhtelif enstantaneler yaşama durumu da söz konusu.
    Lakin sevgili İngilizler arkaya viraj demiri koyma fikirini pek sevmemiş olsalar gerek, dönüşlerde haddinden fazla bir salınım yaşıyoruz.
    ...


    Geçen hafta 4 çeker değil miydi yahu?

    Benim 98 G. Cherokee deneyimimden sonra senin araba Go kart gibi geldi Can dostum:)


    Yok abi ön şaft yok bir süredir, arkadan itişli yani.
    Ben fazla atraksiyon yapmadım beni yanlış tanıma diye, ondan fazla sallanmadık.
    Bir de grandların süspansiyonu genel olarak range'ten yumuşaktır zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Yok Haluk abi ön şaft yoktu onda. Hatta Can'ı okulundan almaya giderken yokuş yukarı ışıklarda ben arkaları sardırmıştım az da olsa.


    Ben de "4 çeker araçla iyi sardırıyor Coşkun" diye düşünmüştüm.


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Yok abi ön şaft yok bir süredir, arkadan itişli yani.
    Ben fazla atraksiyon yapmadım beni yanlış tanıma diye, ondan fazla sallanmadık.
    Bir de grandların süspansiyonu genel olarak range'ten yumuşaktır zaten.


    Sen yokken Coşkun sağolsun seni aratmadı.

    ... diye ortalığı bulandırayım biraz...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.