Şimdi Ara

Lastik Hakkında Genel Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • LASTİĞİ FONKSİYONLARI

    Lastiğin işlevi ve varlık nedeni; aracınızın bir parçası olmasının çok ötesindedir. Lastik; aracınızın yolla temasını sağlayan tek bağlantısıdır. Lastiğin en önemli fonksiyonlarından başlıcaları, araç hareketini başlatma ve durdurma, aracın yükünü taşıma, düzgün ve emniyetle viraj almasını sağlama ve yol sarsıntılarını azaltarak sürüş konforunu sağlamak olarak sayılabilir.

    LASTİK NEDİR?
    Lastik; kauçuk, kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin bileşiminden oluşan ve aracın yol ile temasını sağlayan tek ve en önemli parçasıdır.

    LASTİĞİN GÖREVLERİ
    Aracın yükünü kaldırmak:
    Lastik, üzerindeki belirli bir yükü, gerekli yüksek basınçlı havayı muhafaza ederek taşır.

    Aracın hareketini ve durmasını sağlayan kuvvetleri zemine iletmek:
    Zemin yüzeyine transferi sağlayarak, motorun yarattığı tork ve aktarma organlarından gelen kuvvet ile aracın hareketlerini/çekişini, fren sisteminin yarattığı frenleme kuvveti ile de duruşunu sağlar.

    Aracın yönünü isteğe uygun olarak değiştirmek ve sabit tutmak:
    Sürücü kontrolü ile aracın, yüksek hızda düz hatta seyretmesini, slalom benzeri manevralar ve virajlarda kayma ve savrulmasını önleyerek emniyeti sağlar.

    Zemin yüzeyinin etkisi ile oluşan sarsıntıları azaltarak sürüş konforu sağlamak:

    LASTİĞİN PERFORMANSI
    Hava Basıncı
    Lastik hava basıncının gerekenden az ya da çok olması, tamiri mümkün olamayacak hasarlara yol açabilir. Ayrıca, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına neden olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmelidir. Araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine mutlaka uyulmalıdır.

    Rot Ayarı
    Aracınızdaki mekanik ve süspansiyon sistemindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek bir mekanik tamir ve bakım masrafına yol açar.

    Balans Ayarı
    Jant ve lastiğinizin kütle dağılımına uygun olarak dengede tutulması gerekir. Yoksa; özellikle hızlı sürüşte, zıplama, yalpalama gibi rahatsızlıklar konforunuzu etkileyecek, lastiklerinizde düzensiz aşınma görülecektir.

    Rotasyon
    Lastikleriniz araçta takılı oldukları her ayrı pozisyonda değişik aşınma özellikleri gösterir. Lastiklerinizin yerini periyodik olarak değiştirin. Bu, lastiklerinizin ömrünü uzatır.

    LASTİKTEKİ HAVANIN ETKİSİ



    Az Hava
    Bu durum aşırı bir esnemeye sebep olur. Dolayısıyla oluşan fazla ısı, lastiğin arızalanmasına yol açabilir. Aynı zamanda tabanın dış kenarlarında fazla miktarda aşınma görülür.

    Fazla Hava
    Bu durum lastiğin yol arızalarına direncini azaltır. Yerle temas azaldığından sürüş rahatlar. Aynı zamanda taban ortasında aşırı aşınmaya sebep olur.
    Normal Hava
    Bu durumda lastik tabanı yola tam olarak oturur.



    YER DEĞİŞTİRME VE ROTASYON
    Bir araçta ön ve arka lastikler, hatta sol ve sağ tarafta bulunan lastikler farklı aşınma gösterdikleri için eş aşınmayı sağlamak, lastik ömrünü ve sürüş konforunu arttırmak için radyal binek lastiklerin her 10.000 km çapraz, binek lastiklerin ise her 5.000 km de bir yerleri değiştirilmelidir.



    lastik



  • benim lastikler 35bin kmdir aynı yerinde rotosyan yapmadık inşallah 40bin bakımında ön-arka birebir rostasyon yaparız.
  • Bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    Bilgiler için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.