Şimdi Ara

Peugeot Servis Arızası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar başımdan yakın zamanda geçen deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. Bu yazıyı Peugeot Genel Merkeze’de yazdım.
    ….. plakalı 2005 model Peugeot 307 XT 1.6 HDİ 2006 yılında 17.000 Km.’de yakın arkadaşımdan, temiz kullandığı için ve Peugeot’un bende uyandırdığı imajından dolayı diğer markalar arasında gidip gelmeme rağmen satın aldım. Aracımı 2006-2007 yılından beri servis olarak düzenli bir şekilde Adana’da Dörtler’e, Afy….. geldiğimden beri ise ……… götürmekteyim. Tatil sırasında arızalanan aracım için dahi (Antalya Haşim Balaban) yetkili servis kullanmaya özen gösterdim.
    2006 yılından itibaren araçta normal yıllık bakımları haricinde (şu an aracım 50.000 Km.’de) BSİ kutusu(600 TL, İşçilik hariç 25 Temmuz 2007), Debriyaj kiti,Ön fren balatası(450 TL. İşçilik hariç 23 Nisan 2008), Fan Motoru(222 TL. İşçilik hariç 25 Temmuz 2009), Triger kiti,Su devir daim,Alternatör Kayışı(350 TL. İşçilik hariç 12 Nisan 2011) ve ilave olarak 1.000 TL.’nin üzerinde olan ve yaptırmadığım Volan problemim var.(Bu problem için Peugeot Genel Merkezi ile görüştüm gittiği yere kadar, yaptırmayın dediler belgem yok) 12 Nisan 2011 yıllık bakımları esnasında ödediğim ücret 581,48 TL.
    12 Nisan 2011 yılında yıllık bakımım esnasında arka park sensörümün çalışmadığını belirterek bakmalarını rica ettim. Servis elemanı vites kolunu geri vitese çektiğinde dıd…şeklinde park sensörünün devreye girdiğini gösteren sesi duydu ve park sensörünün çalıştığını söyledi. Bende sesin geldiğini fakat sistemin uyarı yapmadığını ifade ettim. Ayrıntılı bakmalarını istedim. (Sensör bozulduğunu bilmediğim durumda geri geri giderken az kalsın çarpacaktım ben de bu vesile ile öğrendim sensörün çalışmadığını) Sonunda ikna oldular sensörün bozuk olduğuna. Bana arka park sönsürünü sağlayan kutunun içine (bu kutu bağaj içinde ve her yeri kapalı) su girdiğinden dolayı bozulduğunu söylediler. Bende kutucuğu görmek isteyince gösterdiler. Yenisinin fiyatının 400 TL. gibi bir fiyat olduğunu öğrenince(Park sensörleri piyasa fiyatı tabii ki orijinal Peugeot değil 40 TL’den başlıyor) “kalsın daha sonra taktırırım piyasada bulunan diğer markalardan, elzem bir parça değil nasılsa, arkaya kendim bakarım, o parayı vermem” diye düşündüm. (Mekanik bir parça olsa 1 dakika düşünmem değiştiririm)
    Bana tamir ettirebileceklerini söylediler. Bende ne kadara mal olacağını ve tamir sonrası çalışıp çalışmayacağını sorduğumda problemin kutucukta olduğu, tamir olması durumunda park sensörünün görevini yapacağını söylediler. (Servis müdürü ve elektrikçi) Bana bilgi vereceklerini yapılıp yapılamayacağını bildireceklerini söylediler. Parçayı bırakarak yıllık bakımlarımı da yaptırarak servisten ayrıldım.
    Zaman zaman Peugeot’u arayarak parçanın tamir olup olamayacağını sordum. Sürekli aradığımda hep aynı cevapla parçanın tamirde olduğu bana daha sonra bilgi verileceği söylendi. 19 Mayıs günü aradığımda parçanın geldiği ve tamir edildiği söylendi. Servise gittiğimde parçayı taktılar fakat sensör çalışmıyordu. Sensörün sağ arka tarafında da problem olduğu bu parçanın 187 TL. fiyatı olduğu söylendi. Ben de bu fiyata taktırmamım mümkün olmadığını, neden problemin sadece kutuyu tamir ederek giderileceğini söylediklerini ekstra olan bu maliyeti karşılamıyacağımı ifade ettim. Benden kutunun tamir ücreti olan 140 TL.(kargo ücreti işçilik) talep ettiler. Servis müdürü Sonuçta sensörün çalıştığına dair sesin geldiğini ifade etti. Ben de zaten tamire gitmeden önce bu sesin olduğunu ifade ettim.(Son noktada bu ücret 80 TL.’ye indi) Ben de daha önce böyle konuşulmadığını, sorunumun giderilmediğini ve ücreti ödemeyeceğimi ifade ettim.
    Bu arada sensörle ilgilenirken aktif olan uzaktan kumandayla çalışan, (klavuzda belirtilen) A düğmesine bir uzun basışla açık olan camlarında kapanmasını sağlayan sistemin çalışmadığını fark ettim. Bu durumun düzelmesi için (servis müdürü dahil) bir saatin üzerinde uğraşıldı. Fakat geldiğinde bozuk olduğu veya akünün zayıf olduğundan dolayı ön camlara akımın gitmediğini söylediler. Fakat seyyar aküyü taktıklarında da sonuç vermedi.
    Servis müdürü beyefendiye bu ücreti ödeyemeyeceğimi , sorunumun giderilmediğini ifade ettim. Servis müdürü bana bağırarak bir daha servislerine gelmememi, arabaya fazla para vermeyeceksem Tofaş, Şahin almam gerektiği , bir an önce arabamı satmam gerektiği, servislerine geldiğim takdirde hizmet verilmeyeceğini diğer çalışanların önünde ifade ederek beni servisten kovdu. Ben hiçbir şekilde tepki vermeyerek (tepki versem durum başka yönlere kayacaktı) sadece benimde kendi servislerini zaten kullanmayacağımı iade ettim.
    Çıkışta bir sinirle Afy…… Renault yetkili servisi …….servis müdürü …. bey’in yanına gittim. Bozulan sistemimden ve durumu anlattım. Hemen bir arkadaşı yanına çağırdı. Ve Peugeot Afy…. Yetkili Servisi ….. Servis Müdürü dahil yapamadığı arızayı camları açmaya yarayan butonları bir uzun basışla yukarıya doğru itmesiyle sistem çalışmaya başladı.(Bu özellik bütün Renault vb. gruplarında aynıymış ayrıca daha sonradan okudum Peugeot forum sitelerinde arızanın bu şekilde giderileceği yazılı)
    Sevgili Peugeot bu yazıyı tüm samimiyetimle size yazıyorum. Sizde aynı samimiyetle ve Türk insanına verdiğinizi değeri göstererek cevaplandıracağınıza ve gereğini yapacağınızı umut ediyorum.







  • Cevap gelmez, gelse de tatmin etmez.

    Benim anlamadığım şu. Sorun olsun yada olmasın dünya çapında bilinen iyi markaların Türkiye merkezlerinin başında da içinde de Türkler çalışır. Acaba bizim gibi kendi insanını adam yerine koymayan başka milletler varmıdır? Hani önemli olan sorunun giderilip giderilmemesi de değil. Müşterilerini adam yerine koyup en azından düzgün cevap alabilsek yeter. Bir laf vardır gavurun ekmeğini yiyen gavurun borusunu çalar diye. Mesela Mikrosoft Türkiye'nin başında Süreyya Ciliv vardı. Şimdi Bu zat Turkcellde ve müşterileri alıştığı üzere orada da kaz gibi yoluyor. Hani Turkcell bir Türk şirketi ama huylu huyundan vazgeçmiyor demek ki.

    Aracı aldığımda vites problemim oldu ve düzeltilemeyecekmiş gibi uzun sürünce bende aradım sizin gibi Peugeot Türkiye'yi, ama bir Allahın kulu adam gibi cevap vermediği gibi ben sorunumu hallettim ama 3 yıldır hala bana dönecekleri günü bekliyorum.

    Haa bu arada araba güzel birşey diyemem ama alıp hemen kaçacaksınız yetkili servislerden. Dışarıda da çok daha iyi ve uygun fiyata tamir ve bakımları yaptırabiliyorsunuz. Bence çok büyük hata etmişsiniz aracı yetkili servislere götürmekle.




  • Marka peugeot olunca yetkili servise aracı götürmek büyük cesaret..ben sıfır aracımı götürmüyorum kıyamıyorum ki siz garantisi çoktan bitmiş aracınızı yetkili servise götürmüşsünüz. ben vites geçişleri çakıdık çukuduk bunebiçim auto6r bunebiçim 308 diye isyan ettimde bilgisayara bağlayalım sorun varsa çıkar dediler. baktılar şanzıman arıza vermiş. bende dedimki daha yeni evvelsi gün teslim aldım sıfır araç 90km yol yapmışım nasıl olurki dedim. neyse bilgisayardan baktı versiyon komple sıfır görünüyor güncelleme yapalımda düzeltelim dediler....neyse hiçbişey demedim 2011 model sıfır aracımın yazılımını güncellemek için baya uğraştı durdu beceremedi çaktırmıyoda menüler arasında dolaştı dolaştı heh güncelledim yazılımını diyerekten beni (kendini) kandırdı:)) sendeki cihaz 2009 bendeki 2011 aracın yazılımını güncelleyemez veya ben elektroniği boşuna yalayıp yutmuşum mühendis halt etmiş senin yanında ustam diye espiri bile yapamadım..nası kaçtığımı bilemedim bidaha da yetkili servise gitmedim.televizyonlarda yetkili servislerin reklamını vermekle peugeot türkiye bu sorunları çözeceğini zannediyorsa çok yanılıyor.küçük şehirlerdeki yetkili servisler zaten zorda ama büyük şehirlerdeki büyükbaş yetkili servislerinden biri veya belkide birkaçı yakın zamanda darboğaza girip gümlerse şaşmayalım..




  • Lütfen gelişmeleri paylaşın.
    Geçmiş olsun.

    Saygılar...
  • Arkadaşlar, yorumlar için teşekkürler. Bu yazım herkese yardımcı olsun, Peugeot vb. markaların Türk insanını yolunacak kaz gibi görmemeleri içindir. Ne yazık ki sürekli yetkili servis kullanmamın ödülü oldu bu başıma gelenler. Müşteri hizmetlerine ilettiğim sorunum için ses soluk yok. Şikayet yazımı hafta içi Noter kanalıyla göndereceğim. Bu konuda 1 insanı bile bilinçlendirsem yeter bana. Zaten Peugeottan bişey beklediğim yok.
    Temizlik yaparken farkettiğim bir gelişmede canımı sıktı. Servis park sensörünü yerine takarken öyle bir takmış ki inanamazsınız. İçine umarım su girmemiştir. Slikon lastiği dışında durması gerekirken vidayı silikonun içinde kalacak şekilde sıkmışlar. Sonra tabiki su girer. Bunlara ne demeli bilmiyorum. Hadi hayırlısı.
    Not: Donanım Haber'e teşekkür etmek istiyorum. Peugeot Turkey Fun Club'a da yazıyı göndermiştim. Ama silmişler. Sanırım aykırı seslere yer yok orda. Güvenilirliliği de tartışılır benim için, bu zamandan sonra....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sahap08 -- 22 Mayıs 2011; 16:01:01 >




  • Sayın Sahap08.

    Konuyu Fransa merkeze iletmeye deneyin bir de.

    Ben daha önce piyasanın en iyilerinden diye bilinen Alman malı bir ses ürünleri firmasıyla yaşadığım soruna muhatab bulamayınca Almanya ile yazıştım, sorunum giderildi. Ürün değişimi yapıldı.

    Saygılar...
  • Bugün Peugeot müşteri hizmetlerinden aradılar. Yazı ile anlattıklarımı sözel olarak tekrar anlattım. Not aldılar, bölge sorumlularının ilgineceğini söylediler. Posta yolu ile de şikayetimi yolladım. Şikayet var'a da yazdım. Daha ne yapabilirim bilmiyorum. Umarım 1-2 insanı uyandırabilmişizdir. Bu bile yeter. Gelişme olursa yazacağım. Teşeklürler...
  • Sonuç kocaman bir "0" Peugeot işte aman efendim ayıp etmişler tüh tüh hemen ilgileneceğiz. Yağlama, yıkama, servis....Peugeot ve Türk insanına verilen değer "0" Aynı durum başka bir ülkede olur mu? Olursa sonuç ne olur? Konu burada kapanmıştır. Peugeot almayın, aldırmayın. Saygılar....
  • Geçmiş olsun, allah sabırlar versin sana arkadaşım..bizede tabi..Nediyelim artık yılların firması peugeot ne hale geldi türkiyede..inşallah peugeot fransa aynı alman vw markasının yaptığı gibi doğuş oto örneğindeki gibi güvenilir ve prestijli bir firmaya bırakır işleri de peugeot türkiyede miskin miskin asıl görevi olan sağır ve dilsizi oynar:)) bendeki son aldığım 308 artık son fransız aracım olmuş olacakk. çevremdeki eski peugeot'cu arkadaşların hepsi hyundai, honda veya toyota gibi markalara geçmişlerdi ben kaldıydım bende büyük ihtimalle sağlam ekonomik ve kaliteli olduğu için hyundai'ye geçiş yapacağım gibi görünüyor.
  • Konuyu öne almak için yazdım. Peugeot almayın,aldırmayın....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.