Şimdi Ara

<<<<< RENAULT LATİTUDE KULÜBÜ >>>>> (243. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.949
Cevap
69
Favori
504.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 241242243244245
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yol tutuş problemi ile ilglili sanki bir şey okumuştum yanılıyor olabilirim latitudeler bir süre sonra servislere çağırılıp bu sorun düzeltilmişti diye. bendekinde bariz bir kopma yok tabi bir insignia gibi güven verdiğini söylemiyorum extra kötü bir durum yok.

  • Bende 2011. 1.5dizel executive en dolusu aracım.247 km bakımları düzgün hiç bir sorunu yok. Sadece vites topuzu, kapı gergilerinde tutmama sorunu,masaj koltuğu çalışmaması sorunları var ve bunlarda kronik sorun diye biliyorum. Ankaradan var mı kimse bunlarla uğraşan özellikle kapı gergileri
  • _ReLaX_35_ kullanıcısına yanıt

    Salıncak burçlarına baktırdın mı ? bende on sag salıncakta bosluk oluşmuştu değiştirince düzeldi

  • TOSNA T kullanıcısına yanıt

    Yok hocam baktırmadım zaman olursa bir yerde arka takımları göstermeyi düşünüyorum . Fakat kullanan diğer araba sahiplerinde de bu sorunun olduğunu zaten bu arabanın kendisinde böyle bir problemin olduğunu söylüyorlar . Anlamadım cidden derdi nedir yada her arabada varmıdır :)

  • Merhabalar arkadaşlar şuan megane 2 kullanıcısıyım kısmetse aracı 2 haftaya kadar satmayı düşünüyorum. Çok uzun zamandır latitude alma hevesim vardı fakat internette gördüklerimden sonra araçtan korkmaya başladım açıkcası seyir halinde 50 60 la giderken aniden direksiyonun kaymasından virajlarda frene dokunmayla hakimiyetin kaybolmasına kadar olaylar gördüm ve atraksyonlu sürüş yapmayı severim şuanki aracımla bile virajlarda oldukça güvende hissediyorum fakat internette yazılanlara bakınca latitudenin yol tutuşu megane 2 kadar yok aracı almayı çok istiyorum ve düşük kmlilere bakıyorum latitude sahibi beni aydınlatıcak bi arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim teşekkür ederim.

  • Walla hocam ben çok uzun yol yapan biri olarak (yılda 30 000 km) araçtan memnunum. Ancak şu kesin ki bu arabayla ralli yapılmaz. Araba yürüyen otel gibi.

  • Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır yazmayı düşündüğüm ama fırsat bulamadığım bir şeyi paylaşmak istiyorum.


    Renault Latitude'ü ilk aldığımdan beri süspansiyonların sertliğinden şikayetçiydim. En ufak yol bozukluğunda kapılar zangır zangır titriyordu. Hatta önceki sayfalarda basarank diye bir arkadaşla fikir alışverişi yapmıştık. Hangi ustaya gitsem araba normal, süspansiyon normal, kapılar normal diye cevap aldım. Hiçbir ustadan çözüm alamadım.


    En sonunda bir gün internetten araştırma yaptığımda mercedes forumlarında insanların aynı şeylerden şikayet ettiğini gördüm. Biri de çözüm önerisinde bulunmuştu. Kapı fitillerine silikon sprey sıkılmasını önermiş.


    Sorunun çözümünün bu kadar basit olacağına inanmadım ama denemekten bir şey kaybetmem deyip denedim. Meğersem sorun süspansiyonlar falan değilmiş kapı fitillerinin sertleşmesiymiş. Spreyi sürdükten sonra araba bambaşka bir hissiyat verdi. Kapı titremeleri tamamen kesildi.


    Madem kapı fitilleriyle sorun çözülüyor o zaman daha fazla kapı fitili alıp ekleme yapayım diye karar verdim. Kapı kenarlarına fitil olmayan yerlere de fitil koydum, cam tavan aralarına da rüzgar sesi azalsın diye ayrıca fitil koydum. Şu an bu işlemlerden çok memnunum. Uzun yolda ses düzeyi 1.5 desibel civarında azaldı (ölçtüm). Ama benim için en önemlisi kapı zıngırdamasıydı. Onu tamamen hallettim, hem de kapı fitili gibi çok basit bir işlemle. Keşke usta dediklerimiz kişiler çok önceden sorunun bu olduğunu anlayabilseydi.


    Faydalanabilecek arkadaşlar olur düşüncesiyle paylaşmak istedim arkadaşlar. Herkese keyifli sürüşler.





  • Vites topuzunun deri kısmı soyulduysa iyi bir döşemeci bunu size 100 Tl.gibi bir fiyata çözebilir.Ben de aynı sorunu yaşamıştım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 15 Ekim 2021; 16:28:57 >
  • 2011 1,5 excetuve Latitude kullanıcısıyım,aracın ilk sahibiyim.aracı şehir ici şehir dışı karışık kullanıyorum.



    Periyodik bakımlar dışında yaptığım parça değişimlerini anlatayım ki almak isteyenlere ve kullanıcılar fikir versin.İlk anda gözünüz korkabilir ama bu değişimler diğer marka ve aynı segment araçlarda benzer süreçlerde olacaktır.


    140.000 km xenon far ampul değişimi(farlar sadece gece değil,gece gündüz açık)

    160.000 km debriyaj baskı balata değişimi

    225.000 km tam takım enjektör değişimi

    260.000 km turbo değişimi

    275.000 km elektronik el freni modül değişimi


    araç halen 282.000 km de


    şimdi beklenen değişimler :bir kaç bin km sonra xenon far ampulleri

    20.000 km sonra debriyaj baskı balata


    beklenmeyen değişim:sürücü koltuğunun yan tarafındaki tuşların bulunduğu plastik parça kırıldı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 15 Ekim 2021; 16:48:1 >
  • Arkadaşlar Selamlar,

    Bende yeni latitude sahibiyim. Ben aracı aldığımda sol far yıkama kapagı ve ucundaki fiskiye yoktu. Alırken çok sorun olmaz bu parça bulunur dedim fakat 10 gündür aramadığım yer kalmadı. Renault servisi bile aradım tam takım sattıklarını söylediler. bir kod verdiler 289319178R bu parçayı aldım uymadı v.s....

    bilgisi olan arkadaşlardan ricam bu fiskiye başlığının kodunu bilen var mı? nereden bulabilirim.

    yardım rica ederim.

     <<<<< RENAULT LATİTUDE KULÜBÜ >>>>>




  • Savaş KAYAN S kullanıcısına yanıt

    maaşallah. neredeyse hiç sorun çıkarmamış.


    aracın bakımlarını aksatmazsanız araç da sizi üzmez. gayet güzel sonuçlar.


    ben 3. sahibiyim. 90.000 de alıp 95.000 de rektefiye hariç motor yaptırmıştım. turbonun da vestegate açmıyordu. revizyonlu turbo ile sorunu çözdüm. pfd doluydu iptal ettirdim. yaklaşık 100.000 km hafif bakımlarını yaptırıp bakıp bindim.


    şuan km 184.000 lerde. devir daim dağılması sonucu hararet yaptı. araç hararet durumunda yakıtı kesiyor fakat yine de üst kapak contası erimişti. üst kapağı açtırıp yeniden yaptırdım. üst kapak açılınca egzantrik milinin aşındığı görülüyordu. bu mil de 100bin km sonra yine değişmiş oldu. benim aracın motorunun genel bi yağlama sorunu olduğunu düşünüyorum. orjinalliğinden şüphe etmediğim mobil ve castrol gibi yağları kullandım.


    bu araç sahiplerine bir uyarı yapmak istiyorum. özellikle tozlu bölgelerde araç kullanıyorsanız 100binlerden sonra radyatör gözenekleri tıkanmaya ve soğutma performası düşmeye başlıyor. klima radyatörünün büyük gözeneklerinden geçen tozlar motor radyatörünün ince gözeneklerine taklıp tıkıyorlar. tıkanan bölge iki radyatör arası olduğu için görünmesi de zor oluyor. fan tarafından bakınca temiz duruyor anlaşılır olmuyor. bu durum hararet ibresinde kendisini ilk 40-80kmh ile zor çıkılan rampalarda belli ediyor. yokuş fazla uzunsa yakıtı da kesiyordu. eğim azalınca hararet normale dönüyor. böyle bir durumla karşılaşanların aklında bulunsun. ben şişleterek değilde radyatörü değiştirerek çözdüm. bir daha aynı durumla karşılaşmadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 3 Kasım 2021; 16:10:4 >




  • aliturhan42 A kullanıcısına yanıt

    ürünün parça kodunu herhangi bir Renault özel servisinden öğrenebilirsiniz,öğrendiğiniz kodla bir çok özel servis sipariş verebilir,ayrıca yetkili servislerden de bizzat sipariş edebilirsiniz.

    ikinci bir öneri aliexpreste sabırla aramanız,samsung sm5 olarak ararsanız bulma ihtimaliniz var,Ebay üzerinde de bulabileceğinizi sanıyorum.

    üçüncü önerim çıkmacılardan bakabilirsiniz,

    dördüncü önerim sahibinden de hasarlı latitude yada parçasını satanlardan size yakın olanları bulup araç üzerinden alabilirsiniz.

  • basarank kullanıcısına yanıt

    aracın 95.000 de motorunun yaptırılması için üç ihtimal var; ya filtreden toz emdi,(bakımları düzenli yapılmaz ya da filtre düzgün takılmazsa olur)ya çok sıkıştırıldı yağsız kaldı,ya da hararet yaptı.

    revizyonlu turbo fiyatına sıfır turbo bulunabiliyor.Ben 2020 de 3.000,00 Tl.ye sıfır turbo aldım.İnternette biraz araştırınca bir çok parça bulunuyor.


    Radyatör konusundaki tatsız tecrübenize şaşırdım ama olmayacak şey değil,ben de dikkat edeceğim.

  • aliturhan42 A kullanıcısına yanıt

    ürünün doğru parça kodunu ruhsatla beraber gittiğiniz herhangi bir Renault özel servisinden öğrenebilirsiniz,öğrendiğiniz kodla bir çok özel servis sipariş verebilir,ayrıca yetkili servislerden de bizzat sipariş edebilirsiniz.

    size verilen kod sol tampon fıskiyesi ama hangi yılın aracının fıskiyesi ? o yüzden ruhsatla gitmeniz lazım ,aynı kodda tekli bir fıskiye daha var

     <<<<< RENAULT LATİTUDE KULÜBÜ >>>>>


    ikinci bir öneri aliexpreste sabırla aramanız,samsung sm5 olarak ararsanız bulma ihtimaliniz var,Ebay üzerinde de bulabileceğinizi sanıyorum.

    üçüncü önerim çıkmacılardan bakabilirsiniz,

    dördüncü önerim sahibinden de hasarlı latitude yada parçasını satanlardan size yakın olanları bulup araç üzerinden alabilirsiniz.





  • Merhaba,


    Renault Latitude 1.5 DCI Privelege 2011 K9K Manuel aracım var. Hangi yağı önerirsiniz ? filtre ve yağ değişimi yaptıracağım. Malzemeleri kendim alıp servise vereceğim.


    Teşekkürler

  • Savaş KAYAN S kullanıcısına yanıt

    merhaba,


    toz emdiğini sanmıyorum. filtreler düzgün çıktı yuvasından. ayrıca kaliteli kullandım. diğer ihtimal kuvvetle muhtemel. yani benden önceki sahibi bakımları aksattı. yağsız kullanıldı. hatta yağ pompası bile yeni nesildi. ustanın dediğine göre. aracı yaptırıp 100.bin km kullandıktan sonra da yağ atma filan sorunum yoktu. motorun etrafı ter temizdi. devir daim pompası dağıldı ve ben uzun yoldaydım. hiç yürütmeyip çekici bekleseydim muhtemelen bu sorun da olmazdı. fakat çok önemli bir işim vardı ve sakince yürüttüm. arada su ekledim. hararet yükselince soğumasını bekledim. nerdeyese hiç tırmanma olmadı. neyse velhasılı kelam bu kez hararetten üst kapağı yenilettik. devir daim pompasını beraberinde trgeri değiştirmeyi unutmak benim hatamdı. bu da unutulmaz bir ders oldu.


    2018 sonu: turbo revizyonu için 550tl ödedim. o zaman orjinall olduğu söylenen turbolar 3000-4500 arasındaydı. hala turboyu sorunsuzca kullanıyorum. araç düzlükte kolayca 180 i aşıyor. yalnızca turbonun etrafında ufak yağ lekeleri mevcut. oldukça az yine de canımı sıkıyor. bu fiyalar ve piyasa şuan değişmiş olabilir. hatırladıklarım bunlar.


    şuan tek sorunum direksiyon pompası. ağlama sesi çıkartıyor arada direksiyon sertleşiyor kafasına göre takılıyor. sıra ona geldi.





  • Herkese iyi yıllar arkadaşlar,


    Latitude araç sahipleri için kronik bir sorundan bahsetmek istiyorum:


    -Aks başlıkları aşınması- (usta ağzı ile: akis kafası arızası)


    Belirtiler: 70-130km/h gibi yüksek hızlarda, motor yük altındayken (tırmanma halinde) ve 1750-2500d/dk (torkun en yüksek olduğu aralık) araçta büyük bir sarsıntı ve titreşim. boşuna paranızı volant, baskı balata, porye, disk şunu bunu değiştirmeye harcamayın.


    Sorunun kaynağı oynar başlıklı aks kafalarının içlerindeki aşınma ve boşluk. bu boşlukları kaynakla doldurup yüzeyi eski haline getirmeye çalışarak onarmaya çalışıyorlar. bu işin bir pazarı bile var. 400-600 tl ye onarım yapıyorlar. fakat 2-3 yıl içinde tekrar sorun başlayabiliyor. dün ben 2 yıl ara ile ikinci kez yaptırdım. ama bu kez kaynakla doldurmak yerine aşınmanın fazla olduğu tarafın parçasını değiştirdim. diğeri iyi gibiydi ufak kaynak attılar. 1000 tl ye hepsini kapattım.


    sırada direksiyon pompam var. arada sertleşiyor taş gibi oluyor, yumuşuyor kafasına göre takılıyor bi de ağlama sesine benzer bir ses çıkartıyor. bakalım ona da bi çözüm arayacağız.



    Seviyoruz keratayı masrafına katlanıyoruz. başka araç olsa çoktaaaan paketlemiştim.





  • Merhaba.


    İzmir' de bu araçtan iyi anlayan, işinin ehli bir usta var mı ? yetkili servisler aşırı pahalı. Malzemeleri kendim alıp teslim edebileceğim, latitude anlayan birileri lazım.



    Teşekkürler

  • Abiler selamlar benim 2013 exetuve donanımlı latitude var son zamanlarda şöför kapısını açtığımda ekrada açık kapı ibaresi çıkmıyor birkaç kere açıp kapatınca çıkıyor neden olabilir böyle bir sorunu daha önce yaşayan oldumu
  • basarank kullanıcısına yanıt

    Hocam selamlar. Latitude için aks kafaları internette parça olarak gözükmüyor yani direkt komple aks olarak gözüküyor açıkçası ileride bir sıkıntı çıkarırsa diye korkuyorum komple değişim fazla masraflı olur siz parçayı nereden temin ettiniz veya fluence laguna gibi araçlarla ortak mı aks başlıkları cevaplarsanız sevinirim birde hiç arka tablalarla ilgili bir sıkıntı yaşadınızmı. Teşekkürler...

  • 
Sayfa: önceki 241242243244245
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.