Şimdi Ara

Konu kapanmıştır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tvcal -- 14 Mayıs 2011; 0:44:40 >



  • Bildiğime göre Aracın tamir masrafı aracın fiyatının %60(Tam hatırlamıyorum ama bu civarlarda olması lazım)'ını geçerse araç perte çıkar.Ona göre hesaplayın.
  • Cumartesi günü (dün) aracın evraklarını teslim etmek için servise gitmiştim. Serviste aracın tamir bedeli olarak 9750TL masraf çıkarmışlar. Tabi bu tutarı experin düşürmek isteyeceğini belirttiler sanırım aracım perte çıkmayacak zararım çok fazla :( Bu arada aracıda görme inceleme fırsatım oldu sol şasede eğilme olduğunu fark ettim. Hava yastıklarının açılmamasınıda darbenin şiddetine bağladılar. Ancak yinede kafamdaki soru işaretleri dağılmadı
  • geçmiş olsun. keşke perte ayırsalar...hem insanın içine sinmez, hemde değer kaybedecek......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    geçmiş olsun. keşke perte ayırsalar...hem insanın içine sinmez, hemde değer kaybedecek......


    paanther çok teşekkür ederim. Dediğin gibi ben zaten araçtan soğudum. Tamir edilse bile artık bu aracı kullanmak istemiyorum. Allahtan dileğim kimsenin başına kaza bela gelmesin. Bugün kasko şirketinden mesaj geldi. Akşama doğru aracın durumu hakkında bilgi verecekler inşallah perte çıkar temennim o
  • geçmiş olsun dostum..araçın şasesinde egiklik varsa sorun olabilir..normalde böyle bir çarpmada hava yastıklarının açılması gerekir..benim opel olsa en az 20 bin lira hasr gösterirdi opel bayileri..bu arada pert için policenize bakmanız gerek..araç degerının yuzde 65 yada 85 ini geçerse tamir masrafı araç pertte çıkar..ama 9750 tl bu aracı pertte çıkarmaz gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tvcal

    Cumartesi günü (dün) aracın evraklarını teslim etmek için servise gitmiştim. Serviste aracın tamir bedeli olarak 9750TL masraf çıkarmışlar. Tabi bu tutarı experin düşürmek isteyeceğini belirttiler sanırım aracım perte çıkmayacak zararım çok fazla :( Bu arada aracıda görme inceleme fırsatım oldu sol şasede eğilme olduğunu fark ettim. Hava yastıklarının açılmamasınıda darbenin şiddetine bağladılar. Ancak yinede kafamdaki soru işaretleri dağılmadı

    bu hava yastığı mevzusunu biraz irdeleyin çok komik bir bahane olmuş bence hava yastığı kazada açıkmayacak nerede açılacak
  • Geçmiş olsun. Eğer kemerleriniz takılı değilse havayastığı ondan açılmamış olabilir, eğer kemerler takılı ve havayastığı açılmamış ise bi sorun var demektir bana göre. Çünki darbe direk şasiye gelmiş, kaputun üstüne gelse anlarım ama kaputun altından darbe gelmiş. Kontrol ettirin aracı bana kalırsa eğer bi sorun varsa dava bile açarsınız.
  • Hava yastıkları için belirli bir darbe şiddetinin üzerinde açıldığını ben de daha önce duymuştum.
  • Arkadaşlar bilginiz olsun araç perte çıkmadı. Tamir işlemininde 15-20 gün sürebileceğini söylediler. Ayrıca şu hava yastığı konusunuda baya bir araştırdım. Hava yastıklarının açılmaması sonucunda yaralanma olayı gerçekleşmediyse hak aramamın bana pek bir yarar getirmeyeceğini söylediler. Sonuçta hava yastığının açılabilmesi için kabin bölgesinin zarar görmesi, aracın kaza anında hızının sıfırlanması gibi bazı kriterlerin oluşması gerekiyormuş
  • tekrar geçmiş olsun...
    yapılacak bişey yok sanırım. moralinizi bozmayın...
  • Otomobille ilgili bir sıkıntı yok. Darbe havayastığı tetikleyicilerine tam olarak denk gelmemiş :) Yapıldığında da bir sıkıntı olmaz hiç üzülmeyin
  • Aracım kaza yaptı

    Kapının üzerinde 53 mü yazıyordu?

    Demek yeni çılgın projemiz bu, sürücülere trafik tescil belgesi, araçlara ehliyet vereceğiz. Aslına bakarsanız mevcut insan kaynağımızla ve eğitimimiz ile buna mecbur kalacak gibi görünüyoruz.

    Mea culpa Hatalıyım ( sorumluyum ) Batının anlayamadığımız tarafı. Bir hata yaparsanız sorumluluğu kabul edersiniz.

    Sopasına sahip olamadığı ve düzgün vuruş yapamadığı için mi idi? yoksa 18 delikli standart golf sahasına bir kaç delik daha eklediği için mi idi? hatırlayamıyorum. Kaplan ne kadar kaçmaya çalışsa da sonunda halkın huzuruna çıkıp "mea culpa" deyip sorumluluğunu kabul etmek zorunda kaldı.

    Bir başkası geçenlerde Japonya da özür dilemek zorunda kaldı. Fujiyama'nın bir yamacı, kaldırılana kadar sorumluluğunu kabul edenlerin "Araf"ıdır.

    Ya biz ne yaparız? Çocuk attan düşer başını sehpaya çarpar, anne tahta atı "eh sana kötü at" , sehpayı da "eh sana kötü sehpa" diye döver çocuğun neden sonuç ilişkisi kurmasını engeller, çocuk boy atar, serpilir ama sorumluluğunun bilincinde olarak büyümez, çocuk kalır.

    Tersine içselleştirme ile kişiliğimizi böler, bir kısmını dışarı çıkarır sorumluluğumuzdan sıyrılır hiç kimsenin müşerref olamadığı "trafik canavarı" yaratırız. Taş dikeriz, taşlarız, bir tek kişi bile çıkıp şeytanın avukatlığına soyunup "ilk taşı nefsine hakim olan atsın" demez. Goethe'nin söylemi ile Zerdüşt ikiliğinden vahdet el çabukluğu. Gerçi O üçten bir çıkarma numarasının inceliklerini anlatıyordu ama olsun.

    Artık büyüyelim, esirgenip bağışlanmak ve kollanmak ihtiyacını bir kenara koyup, Babamızla hesaplaşıp göbek bağımızı keselim ve kaderimizi elimize alalım. Bunun yolu "mea culpa" Ben hatalıyım deyip sorumluluğumuzu Atlas gibi sırtlamaktan geçiyor, yoksa içi dışına çevrilmiş kişiliğimizin beğenmediğimiz yerlerini bir başka isim altında dışlamaktan değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 6 Mayıs 2011; 8:52:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Aracım kaza yaptı

    Kapının üzerinde 53 mü yazıyordu?

    Demek yeni çılgın projemiz bu, sürücülere trafik tescil belgesi, araçlara ehliyet vereceğiz. Aslına bakarsanız mevcut insan kaynağımızla ve eğitimimiz ile buna mecbur kalacak gibi görünüyoruz.

    Mea culpa Hatalıyım ( sorumluyum ) Batının anlayamadığımız tarafı. Bir hata yaparsanız sorumluluğu kabul edersiniz.

    Sopasına sahip olamadığı ve düzgün vuruş yapamadığı için mi idi? yoksa 18 delikli standart golf sahasına bir kaç delik daha eklediği için mi idi? hatırlayamıyorum. Kaplan ne kadar kaçmaya çalışsa da sonunda halkın huzuruna çıkıp "mea culpa" deyip sorumluluğunu kabul etmek zorunda kaldı.

    Bir başkası geçenlerde Japonya da özür dilemek zorunda kaldı. Fujiyama'nın bir yamacı, kaldırılana kadar sorumluluğunu kabul edenlerin "Araf"ıdır.

    Ya biz ne yaparız? Çocuk attan düşer başını sehpaya çarpar, anne tahta atı "eh sana kötü at" , sehpayı da "eh sana kötü sehpa" diye döver çocuğun neden sonuç ilişkisi kurmasını engeller, çocuk boy atar, serpilir ama sorumluluğunun bilincinde olarak büyümez, çocuk kalır.

    Tersine içselleştirme ile kişiliğimizi böler, bir kısmını dışarı çıkarır sorumluluğumuzdan sıyrılır hiç kimsenin müşerref olamadığı "trafik canavarı" yaratırız. Taş dikeriz, taşlarız, bir tek kişi bile çıkıp şeytanın avukatlığına soyunup "ilk taşı nefsine hakim olan atsın" demez. Goethe'nin söylemi ile Zerdüşt ikiliğinden vahdet el çabukluğu. Gerçi O üçten bir çıkarma numarasının inceliklerini anlatıyordu ama olsun.

    Artık büyüyelim, esirgenip bağışlanmak ve kollanmak ihtiyacını bir kenara koyup, Babamızla hesaplaşıp göbek bağımızı keselim ve kaderimizi elimize alalım. Bunun yolu "mea culpa" Ben hatalıyım deyip sorumluluğumuzu Atlas gibi sırtlamaktan geçiyor, yoksa içi dışına çevrilmiş kişiliğimizin beğenmediğimiz yerlerini bir başka isim altında dışlamaktan değil.




    biraz felsefi bir yaklaşımda bulunmuşsunuz ama gayet eğlenceli olmuş.
    53 esprisi de sanırım herby.e gönderme




  • Keğe şaştı deriz, yörük düşer ölür. Bıçak kaydı deriz, caanım deri mahvolur. Süt taştı deriz, hem süt dökülür kilim yanar hem ocak mahvolur. Bu kendini sorumluluktan kaçırma toplumun iliklerine işlemiş, kolay kolay değişmez. Değiştiremeyeceğinizi öngördüğünüzde ise mizaha sığınmaktan başka çare yok. Bu toplumda neden bu kadar çok mizah ustası var dersiniz?

    Bu arada Ekşi Sözlükte "Keğe" maddesi yokmuş. Aramada çıkmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Aracım kaza yaptı

    Kapının üzerinde 53 mü yazıyordu?

    Demek yeni çılgın projemiz bu, sürücülere trafik tescil belgesi, araçlara ehliyet vereceğiz. Aslına bakarsanız mevcut insan kaynağımızla ve eğitimimiz ile buna mecbur kalacak gibi görünüyoruz.

    Mea culpa Hatalıyım ( sorumluyum ) Batının anlayamadığımız tarafı. Bir hata yaparsanız sorumluluğu kabul edersiniz.

    Sopasına sahip olamadığı ve düzgün vuruş yapamadığı için mi idi? yoksa 18 delikli standart golf sahasına bir kaç delik daha eklediği için mi idi? hatırlayamıyorum. Kaplan ne kadar kaçmaya çalışsa da sonunda halkın huzuruna çıkıp "mea culpa" deyip sorumluluğunu kabul etmek zorunda kaldı.

    Bir başkası geçenlerde Japonya da özür dilemek zorunda kaldı. Fujiyama'nın bir yamacı, kaldırılana kadar sorumluluğunu kabul edenlerin "Araf"ıdır.

    Ya biz ne yaparız? Çocuk attan düşer başını sehpaya çarpar, anne tahta atı "eh sana kötü at" , sehpayı da "eh sana kötü sehpa" diye döver çocuğun neden sonuç ilişkisi kurmasını engeller, çocuk boy atar, serpilir ama sorumluluğunun bilincinde olarak büyümez, çocuk kalır.

    Tersine içselleştirme ile kişiliğimizi böler, bir kısmını dışarı çıkarır sorumluluğumuzdan sıyrılır hiç kimsenin müşerref olamadığı "trafik canavarı" yaratırız. Taş dikeriz, taşlarız, bir tek kişi bile çıkıp şeytanın avukatlığına soyunup "ilk taşı nefsine hakim olan atsın" demez. Goethe'nin söylemi ile Zerdüşt ikiliğinden vahdet el çabukluğu. Gerçi O üçten bir çıkarma numarasının inceliklerini anlatıyordu ama olsun.

    Artık büyüyelim, esirgenip bağışlanmak ve kollanmak ihtiyacını bir kenara koyup, Babamızla hesaplaşıp göbek bağımızı keselim ve kaderimizi elimize alalım. Bunun yolu "mea culpa" Ben hatalıyım deyip sorumluluğumuzu Atlas gibi sırtlamaktan geçiyor, yoksa içi dışına çevrilmiş kişiliğimizin beğenmediğimiz yerlerini bir başka isim altında dışlamaktan değil.



    Arkadaşım felsefe yapmayı bırak gerçekleri bilmeden de atıp tutma... Burada kimsenin sorumluluklarından kaçtığı ya da bir başkasını suçladığı yok Aracım kaza yaptığında içerisinde ben yoktum dolayısıyla kazanın nasıl ve ne şiddet ile gerçekleştiği hakkında bir fikrimde yok ben hastanede hem bizden hemde karşı taraftan yaralanan insanların yanındaydım onlarla ilgilendim aracımın durumuna bakmadım yanına gitmedim bile... sadece çekiciye haber verip olay yerinden aracı çektirdim. Şimdi kaza yapan arkadaşım daha önceden omurgasından ameliyat oldu ve disklerinden biri alınıp yerine yapay disk takıldı bu arkadaşım kazadan ötürü duyu ve motor sinirlerinde kayıp olsaydı o vakit hava yastığının açılmaması hakkında ne konuşulacaktı!!!! Ben Kazadan bir iki gün sonra sadece fotoğraflara bakarak kendi adıma doğru yada yanlış yorum yaptım sizlerinde fikrinizi almak için bu forumu açtım. Üstelik hak aramanın nesi yanlış bizler çocuklarımıza hakkınızı arayın hak aramak yanlış değil her insanın vazifesi ve cesaretidir, kendine olan güvenidir diyoruz böyle öğretiyoruz. Sense kadercilikten bahsediyorsun. Konu ile ilgili hiçbir fikri olmadan konuşmakta sana özgü birşey olsa gerek. Herkes kendi dersini kendine çıkarsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tvcal



    Arkadaşım felsefe yapmayı bırak ... Burada kimsenin sorumluluklarından kaçtığı ya da bir başkasını suçladığı yok Aracım kaza yaptığında


    "Dil ile kilitlenen diş ile açılmaz."


    "gerçekleri bilmeden de atıp tutma" Benim de tam istediğim gerçekleri öğrenmek. Fakat, açtığınız başlık gerçekleri anlatmıyor. Araç , adı üstünde araç, kendi kendine kaza yapmaz. Olsa olsa aracınız bir kazaya karışır. Eğer siz aracım kaza yaptı demekte ısrar ederseniz benim savımın doğru olduğunu kanıtlamış olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 9 Mayıs 2011; 7:29:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt
    quote:

    Orijinalden alıntı: tvcal



    Arkadaşım felsefe yapmayı bırak ... Burada kimsenin sorumluluklarından kaçtığı ya da bir başkasını suçladığı yok Aracım kaza yaptığında


    "Dil ile kilitlenen diş ile açılmaz."


    "gerçekleri bilmeden de atıp tutma" Benim de tam istediğim gerçekleri öğrenmek. Fakat, açtığınız başlık gerçekleri anlatmıyor. Araç , adı üstünde araç, kendi kendine kaza yapmaz. Olsa olsa aracınız bir kazaya karışır. Eğer siz aracım kaza yaptı demekte ısrar ederseniz benim savımın doğru olduğunu kanıtlamış olursunuz.


    sürücü olarak kendisi içinde yokmuş. Ya arabama çarptılar diyecek ya da aracım kaza geçidi/yaptı diyecek. Durumu zaten konuyu açan arkadaş açıkladığına göre hala neyin peşindesin?




  • ..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tvcal -- 14 Mayıs 2011; 1:36:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: tvcal



    Arkadaşım felsefe yapmayı bırak ... Burada kimsenin sorumluluklarından kaçtığı ya da bir başkasını suçladığı yok Aracım kaza yaptığında


    "Dil ile kilitlenen diş ile açılmaz."


    "gerçekleri bilmeden de atıp tutma" Benim de tam istediğim gerçekleri öğrenmek. Fakat, açtığınız başlık gerçekleri anlatmıyor. Araç , adı üstünde araç, kendi kendine kaza yapmaz. Olsa olsa aracınız bir kazaya karışır. Eğer siz aracım kaza yaptı demekte ısrar ederseniz benim savımın doğru olduğunu kanıtlamış olursunuz.



    Konu başlığını ilk okuduğumda ben de gülmüştüm. Ama polemiğe sebep olduğunu görünce şaşırdım. neyse. geçmiş olsun. Madem perte çıkarmadılar. En iyi şekilde yapılmasını sağlayın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.