Şimdi Ara

2KAPILI VAN VE CAMLI VAN ARAÇLAR İÇİN BİLİNMESİ GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
111.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yazım tamamen bilgilendirme amaçlı olup düşük bütçeli arkadaşlarımızın bu konudaki ilgilerine istinaden yazılmıştır.
    Gereksiz konu kirliliğininde önüne geçer diye ümit ediyorum.


    Fiestanın fabrika çıkışı tek kapılı HUSUSİ OTO olanları yoktur.Ön koltuklarda yatarlı değildir.
    Palionunda bildiğim kadarıyla fabrika çıkışı hususi oto olupta tek kapılı olanları yok en azından ben görmedim.
    Sadece corsalarda var böyle fabrika çıkışı tek kapalı hususi otolar.

    Aracı siz hangi amaçla kullancaksınız.iTicari amaçlı Van olarak kullanacaksanız aşağıdaki 5 kayıbı okuyun ve işinize geliyorsa bu şekilde kullanın.

    Otomobil gibi kullanmak istiyorum diyorsanız iş değişir.

    Kayıp 1)Van araçlar ruhsatta kamyonet geçtiği için vergileri aynı model hususi otolara göre daha yüksektir.
    Kayıp 2) Bu araçların muayeneleri kamyonet statüsünde olduğu için 2 değil 1 yıllıktır.
    Kayıp 3)Bu araçların hız sınırları kamyonet oldukları için ne yazıkki hususi otolarla aynı değildir.Kamyonetlerin ne ise bunlarınkide odur.
    Kayıp 4) Bu araçların fabrika maliyeti düşük olması için izolasyın vb şeylerden feragat edilerek üretilirler.
    Kayıp 5)Bu araçlar genellikle ticari amaçla kullanıdığı için yıpranmamışını bulmak ne yazıkki baya zordur.

    Gelelim koltuk ve cam meselesine:
    Bu araçlara koltuk ve cam atıp satan veya kullanan bazı arkadaşlar var.
    -Öncelikle aracınızda koltuk ve cam varsa ve işli değilse yakalanırsanız ceza yersiniz.
    -Koltuk ve cam attırıp yandan camlı kamyonet olarak işletirseniz ki yüzde 95'i böyle sadece yakalanırsanız ceza yemezsiniz ve araç 4 kişilik olmuş olur.
    Ama yukarıdaki 5 tane kayıp sizin için hala geçerli olur.

    Birde fazla bilinmeyen ve yapılması işin içinde olmayan kişilerce zor olan bu araçları HUSUSİ OTO'ya çevirme meselesi var.
    2.elde satılan araçlar arasında 1-2 tane görürsünüz tek kapı hususi oto fiesta, palio diye.
    Nedir bu olay?
    Trafiğe çıkış tarihi baz alınarak 5 yılını doldurmuş araçların gerekli bir takım işlemlerle (Koltuk attırma,cam açtırma,emniyet kemeri taktırma ve bir takım evrak işleriyle ) bildiğimiz M1 otomobile çevrilmesi
    Burdada Kayıp 1-2-3 artık sizin için geçerli değildir.
    Verginiz düşük muayeniz 2 yıllık ve hız limitleriniz yükselmiştir.
    Ama bu işlemin her ilde yapılması ve herkesin yapması mümkün değildir.

    Yazmayı unuttuğum yerler olmuşsa affola uyarın düzelteyim.
    Herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkrdn -- 24 Nisan 2011; 12:07:19 >







  • Teşekkürler.Şimdi biz iki kapılı, iki koltuklu ,hususi 0 araç alamaz mıyız? Karı koca iki yaşlı insan kullanacak.Arkadada geniş bagaj olsun istiyorlar.Muayenesi 3 yılda bir olsun ticari olmasın istiyorlar.Bu şartlar gerçekleşebilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samilto

    Teşekkürler.Şimdi biz iki kapılı, iki koltuklu ,hususi 0 araç alamaz mıyız? Karı koca iki yaşlı insan kullanacak.Arkadada geniş bagaj olsun istiyorlar.Muayenesi 3 yılda bir olsun ticari olmasın istiyorlar.Bu şartlar gerçekleşebilir mi?


    Tabiki alabilirsiniz yukarıda bahsettiğim gibi opel corsa,peugeot 206 markalı araçların fabrika çıkışı 2 kapılı hususileri mevcuttur.
  • Başlığa "2kapılı" ibaresini ekleyin de doblocu, cady ci, connect ci arkadaşlar yanlış anlamasınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn


    quote:

    Orijinalden alıntı: samilto

    Teşekkürler.Şimdi biz iki kapılı, iki koltuklu ,hususi 0 araç alamaz mıyız? Karı koca iki yaşlı insan kullanacak.Arkadada geniş bagaj olsun istiyorlar.Muayenesi 3 yılda bir olsun ticari olmasın istiyorlar.Bu şartlar gerçekleşebilir mi?


    Tabiki alabilirsiniz yukarıda bahsettiğim gibi opel corsa,peugeot 206 markalı araçların fabrika çıkışı 2 kapılı hususileri mevcuttur.


    Teşekkürler.Rica etsem.Bu tip araçlardan fiyat olarak en ucuzu hangisidir.Bilgi verebilir misiniz? Polo da veya palıoda kesin yok mudur? Corsa veya 206 olmak zorunda mıdır?
  • Kampanyaları vs takip ederek,bayilerle görüşerek hangisinin daha ucuz olduğunu veya ucuz alınabileciğini öğrenebilirsiniz.
    Piyasa rekabet içinde fiyatlar değişken olduğu için birşey söylemeyeceğim.
    Benim bu yazım 2.el piyasası için yazılmış bir yazıdır.
    Bayilerin elindeki modeller değişkenlik gösterir.
    Sıfır bilgileri için bayilerle görüşün daha detaylı bilgi alırsınız.
  • ben de 1-2 noktaya değineyim;

    Kayıp 1) vergisi yüksektir demek yerine, bir alt vergi dilime 3yıl yerine 6yılda bir düşüyor demek daha doğru. ilk 3 yıl aynıdır yani...
    Kayıp 2) muayene yıllıktır, doğru, yıllık fazladan 126 lira masraf...
    Kayıp 3) hız sınırı şehir içi aynı 50km/s , şehirlerarası otomobil 120km/s kamyonet 90km/s olması lazım...
    Kayıp 4) izolasyon konusunda bilgim yok
    Kayıp 5) yıpranmamışını arayanlar için aracımı önerebilirim :)

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-peugeot-ilk-sahibinden-spor-gorunum-dizel-206-46560417/detay/




  • 2006'ya kadar olan Corsa C kasaların 2 kapılı dizel olup da fabrika çıkışı hususi olanı yoktur.Fabrika çıkışı hususi olanlar sadece benzinli 1.4 ve 1.2 motorlarla satıldı.
    2007'den sonraki Corsa D kasaların 2 kapılı dizel olanları hem van olarak,hem de Sport donanım paketiyle hususi olarak satılmıştır.Vandan dönmeleri zaten kolaylıkla anlamanız mümkün.
    206'ların da yine dizel 2 kapılı olup fabrika çıkışı hususi olanı bulunmamaktadır.

    Konu için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    2006'ya kadar olan Corsa C kasaların 2 kapılı dizel olup da fabrika çıkışı hususi olanı yoktur.Fabrika çıkışı hususi olanlar sadece benzinli 1.4 ve 1.2 motorlarla satıldı.
    2007'den sonraki Corsa D kasaların 2 kapılı dizel olanları hem van olarak,hem de Sport donanım paketiyle hususi olarak satılmıştır.Vandan dönmeleri zaten kolaylıkla anlamanız mümkün.
    206'ların da yine dizel 2 kapılı olup fabrika çıkışı hususi olanı bulunmamaktadır.

    Konu için teşekkürler


    2003 ve sonrası 1.7 dti dizel corsalarda fabrika çıkışı hususi otolar mevcuttur.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-servis-bakimli-temiz-kazasiz-orjinal-42455622/detay/
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-hususi-ruhsatli-camli-koltuklu-tek-kapi-corsa-47708174/detay/
    206 konusu gözüümden kaçmış düzeltme için teşekürler.
    Vandan dönmelerin anlaşılması farklı model koltuk atma vs. gibi işlemler yüzünden kolay olmakla birlikte işini bilen biri tarafından yapılırsa teknik detaylar konusunda yeterli bilgisi olmayanlar tarafından kolay kolayda anlaşılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkrdn -- 24 Nisan 2011; 12:20:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    2006'ya kadar olan Corsa C kasaların 2 kapılı dizel olup da fabrika çıkışı hususi olanı yoktur.Fabrika çıkışı hususi olanlar sadece benzinli 1.4 ve 1.2 motorlarla satıldı.
    2007'den sonraki Corsa D kasaların 2 kapılı dizel olanları hem van olarak,hem de Sport donanım paketiyle hususi olarak satılmıştır.Vandan dönmeleri zaten kolaylıkla anlamanız mümkün.
    206'ların da yine dizel 2 kapılı olup fabrika çıkışı hususi olanı bulunmamaktadır.

    Konu için teşekkürler


    2003 ve sonrası 1.7 dti dizel corsalarda fabrika çıkışı hususi otolar mevcuttur.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-servis-bakimli-temiz-kazasiz-orjinal-42455622/detay/
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-hususi-ruhsatli-camli-koltuklu-tek-kapi-corsa-47708174/detay/
    206 konusu gözüümden kaçmış düzeltme için teşekürler.
    Vandan dönmelerin anlaşılması farklı model koltuk atma vs. gibi işlemler yüzünden kolay olmakla birlikte işini bilen biri tarafından yapılırsa teknik detaylar konusunda yeterli bilgisi olmayanlar tarafından kolay kolayda anlaşılamaz.



    İlanlara inanmayınız:) Hususi olarak ancak bayide dönüşümü yapılmış olabilir.Fabrika çıkışı dizel ve 2 kapılı corsa gelmedi.Hepsi vandan dönme.




  • Bayiden koltuklu bir biçimde ve hususi oto olarak çıktılar hocam bu araçlar bir dönem ama çok az miktarlarda çıktılar.
    Tüketici çevirmedi bu araçları.
    Sadece o ilanlar değil yaklaşık 40-50 tane ilan bulabilirim size 1.7dti ile ilgili bu hususta.
    İlanlara inanmamak değil mesele gerçekten bayiden koltuklu ve hususi oto olarak çıkan araçlardan bahsediyoruz.
    Sadece 1.7 dti modellerinde var eski model 1.3 modellerde yok.
  • Bayiden koltuklu şekilde çıktılar çünkü dönüşümlerini bayiler yaptı.O zamanlar ötv farkı sözkonusu olmadığı için van olarak gelen araçlara koltuk-cam konulup proje onayı alındıktan sonra hususi otomobil olarak trafiğe çıktılar.Yani bu araçlar fabrikadan van olarak çıktı.Hususi olarak değil.
  • Bir önceki kasa Ford Fiesta'larında var diye biliyorum 2 kapılı hususi.

    1.6 TDCI Sport ları ve tabi birde ST si var.
  • Arkadaşlar 1 ay önce motorla kaza yaptım sonucunda sirketim araç almayı planladı bende fiesta van düşündüm.Birkaç sorum olacak araç şirket üstüne alınacak ama benden taksıt taksıt kesılecek aracı ben kullanacagım trafıkte bi problem olurmu ? yada k belgesimidir nedir isterlermi ceza keserlermi sadece eve gidip gelicem bu arada:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn

    Bu yazım tamamen bilgilendirme amaçlı olup düşük bütçeli arkadaşlarımızın bu konudaki ilgilerine istinaden yazılmıştır.
    Gereksiz konu kirliliğininde önüne geçer diye ümit ediyorum.


    Fiestanın fabrika çıkışı tek kapılı HUSUSİ OTO olanları yoktur.Ön koltuklarda yatarlı değildir.
    Palionunda bildiğim kadarıyla fabrika çıkışı hususi oto olupta tek kapılı olanları yok en azından ben görmedim.
    Sadece corsalarda var böyle fabrika çıkışı tek kapalı hususi otolar.

    Aracı siz hangi amaçla kullancaksınız.iTicari amaçlı Van olarak kullanacaksanız aşağıdaki 5 kayıbı okuyun ve işinize geliyorsa bu şekilde kullanın.

    Otomobil gibi kullanmak istiyorum diyorsanız iş değişir.

    Kayıp 1)Van araçlar ruhsatta kamyonet geçtiği için vergileri aynı model hususi otolara göre daha yüksektir.
    Kayıp 2) Bu araçların muayeneleri kamyonet statüsünde olduğu için 2 değil 1 yıllıktır.
    Kayıp 3)Bu araçların hız sınırları kamyonet oldukları için ne yazıkki hususi otolarla aynı değildir.Kamyonetlerin ne ise bunlarınkide odur.
    Kayıp 4) Bu araçların fabrika maliyeti düşük olması için izolasyın vb şeylerden feragat edilerek üretilirler.
    Kayıp 5)Bu araçlar genellikle ticari amaçla kullanıdığı için yıpranmamışını bulmak ne yazıkki baya zordur.

    Gelelim koltuk ve cam meselesine:
    Bu araçlara koltuk ve cam atıp satan veya kullanan bazı arkadaşlar var.
    -Öncelikle aracınızda koltuk ve cam varsa ve işli değilse yakalanırsanız ceza yersiniz.
    -Koltuk ve cam attırıp yandan camlı kamyonet olarak işletirseniz ki yüzde 95'i böyle sadece yakalanırsanız ceza yemezsiniz ve araç 4 kişilik olmuş olur.
    Ama yukarıdaki 5 tane kayıp sizin için hala geçerli olur.

    Birde fazla bilinmeyen ve yapılması işin içinde olmayan kişilerce zor olan bu araçları HUSUSİ OTO'ya çevirme meselesi var.
    2.elde satılan araçlar arasında 1-2 tane görürsünüz tek kapı hususi oto fiesta, palio diye.
    Nedir bu olay?
    Trafiğe çıkış tarihi baz alınarak 5 yılını doldurmuş araçların gerekli bir takım işlemlerle (Koltuk attırma,cam açtırma,emniyet kemeri taktırma ve bir takım evrak işleriyle ) bildiğimiz M1 otomobile çevrilmesi
    Burdada Kayıp 1-2-3 artık sizin için geçerli değildir.
    Verginiz düşük muayeniz 2 yıllık ve hız limitleriniz yükselmiştir.
    Ama bu işlemin her ilde yapılması ve herkesin yapması mümkün değildir.

    Yazmayı unuttuğum yerler olmuşsa affola uyarın düzelteyim.
    Herkese iyi forumlar.

    renault clio 3 lerdede tek kapı mevcuttur

    2.0 rs
    1.2 turbo 100hp
    1.2 75 hp
    1.4 100hp
    1.5 dci 65 hp lik versiyonları mevcuttur.




  • Konuyu hortlatıyorum ama merak ettiğim bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlardan cevaplarını bekliyorum.

    1- Palio, Fiesta, Corsa, 206 gibi modellerde tek kapılı hususi araçlar yok diyorsunuz. Anlamadığım konu ticari araçtan hususi araca dönüş olmuyor mu? Şu anda bu mümkün değil mi?

    2- Yukarıda belirttiğim araçları sanırım 2006'ya kadar koltuk ve cam işleterek binek otomobil sınıfına sokabiliyorlarmış. Yani o yıllarda Van olan aracı proje çizdirterek ve aradaki Ötv farkını ödeyerek yaptıranların araçları normal binek otomobil olarak geçmiyor mu?

    Kısa bir özet yaparsak ve örneklersek, 2006 yılından önce bir Corsa aldık diyelim. Gittik projeyi çizdirdik, Ötv farkını ödedik, koltuk, cam, emniyet kemeri hepsini taktırdık. Ruhsata ne diye geçti? Yandan camlı kamyonet olarak mı yoksa normal tek kapılı binek araç olarak mı?
  • konuyu açan arkadaşın emeğine saylık. çok faydalı bir paylaşım olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Konuyu hortlatıyorum ama merak ettiğim bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlardan cevaplarını bekliyorum.

    1- Palio, Fiesta, Corsa, 206 gibi modellerde tek kapılı hususi araçlar yok diyorsunuz. Anlamadığım konu ticari araçtan hususi araca dönüş olmuyor mu? Şu anda bu mümkün değil mi?

    2- Yukarıda belirttiğim araçları sanırım 2006'ya kadar koltuk ve cam işleterek binek otomobil sınıfına sokabiliyorlarmış. Yani o yıllarda Van olan aracı proje çizdirterek ve aradaki Ötv farkını ödeyerek yaptıranların araçları normal binek otomobil olarak geçmiyor mu?

    Kısa bir özet yaparsak ve örneklersek, 2006 yılından önce bir Corsa aldık diyelim. Gittik projeyi çizdirdik, Ötv farkını ödedik, koltuk, cam, emniyet kemeri hepsini taktırdık. Ruhsata ne diye geçti? Yandan camlı kamyonet olarak mı yoksa normal tek kapılı binek araç olarak mı?

    Dönen döndü,artık proje çizdir ÖTV'yi öde dönsün olayı yok maalesef.
    Hazır dönmüşlerine bakın.

    ÖTV ödeyip dönüştürenler HUSUSİ OTOMOBİL olarak araçlarını kullanıp 2 yılda bir muayeneye gireibiliyor,1.köprüyü kullanabiliyor.Ama artık bu dönüşümü sağlamanız mümkün değil,ticariden hususiye çevirip her yıl muayeneye girerek kamyonet vergisi ödeyerek kişisel olarak kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Konuyu hortlatıyorum ama merak ettiğim bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlardan cevaplarını bekliyorum.

    1- Palio, Fiesta, Corsa, 206 gibi modellerde tek kapılı hususi araçlar yok diyorsunuz. Anlamadığım konu ticari araçtan hususi araca dönüş olmuyor mu? Şu anda bu mümkün değil mi?

    2- Yukarıda belirttiğim araçları sanırım 2006'ya kadar koltuk ve cam işleterek binek otomobil sınıfına sokabiliyorlarmış. Yani o yıllarda Van olan aracı proje çizdirterek ve aradaki Ötv farkını ödeyerek yaptıranların araçları normal binek otomobil olarak geçmiyor mu?

    Kısa bir özet yaparsak ve örneklersek, 2006 yılından önce bir Corsa aldık diyelim. Gittik projeyi çizdirdik, Ötv farkını ödedik, koltuk, cam, emniyet kemeri hepsini taktırdık. Ruhsata ne diye geçti? Yandan camlı kamyonet olarak mı yoksa normal tek kapılı binek araç olarak mı?

    Dönen döndü,artık proje çizdir ÖTV'yi öde dönsün olayı yok maalesef.
    Hazır dönmüşlerine bakın.

    ÖTV ödeyip dönüştürenler HUSUSİ OTOMOBİL olarak araçlarını kullanıp 2 yılda bir muayeneye gireibiliyor,1.köprüyü kullanabiliyor.Ama artık bu dönüşümü sağlamanız mümkün değil,ticariden hususiye çevirip her yıl muayeneye girerek kamyonet vergisi ödeyerek kişisel olarak kullanabilirsiniz.

    Cevap için teşekkür ederim. O zaman daha önce dönmüş olanlara daha çok bakmalıyım.




  • Merhaba,

    2008 model bir Corsa van almayı düşünüyorum. Ticari amaçla kullanılmayacak. Şuanı yıllık vergisi nedir acaba?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.