Şimdi Ara

Arabaya TüP Taktırmak...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
31.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bi kaç ay önce yeni bi araba aldık.Araba evin ikinci arabsı.Annem ve ben kullanacz.

    Araba peugeot 207 2011 model.daha 1700 km de.Özellikleri şunlar.


    Hacim (cc) 1360
    Maksimum Güç (hp/dd) 90 / 5250
    Maksimum Tork (Nm/dd) 133 / 3250
    Maksimum hız (km/saat) 180
    0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) 14
    100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) 7.9
    100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) 5.2
    100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) 6.2
    Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) 146
    Yakıt tankı (litre) 50


    Bu arabanın benzin tüketiminden hiç memnun değiliz.Bu yüzden tüp taktırmayı düşünüyorum.Sıralı otogozlardan.Size sorum şu.Tüp taktırmak bu arabanın motorunu bozar mı ?? Birde düzgün bi kaliteli tüp takırmak (ruhsat işlemesi dahil) herşey dahil kaça patlar pize ??

    tüpün artıları eksileri nelerdir ?? Bilenler yazabilir mi ??


    NOT : Araba bölümüne konuyu açmak istemiyorum.Orda pek cevap gelmiyor.Yöneticliler umarım silmezler.







  • araç çekişte yaklaşık 1 vites geriye düşer. vites düşmek yanlış bir tabir teknik açıdan ama kullandıkça ne demek istediğimi anlarsınız. zamanla motor benzinle çalıştığından daha fazla yıpranır. onun dışında birkaç ufak tefek şey daha var ama kullanılabilir bir yakıt. o yüzden birçok insan kullanıyor zaten. güncel fiyatları bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara
    araç çekişte yaklaşık 1 vites geriye düşer. vites düşmek yanlış bir tabir teknik açıdan ama kullandıkça ne demek istediğimi anlarsınız. zamanla motor benzinle çalıştığından daha fazla yıpranır. onun dışında birkaç ufak tefek şey daha var ama kullanılabilir bir yakıt. o yüzden birçok insan kullanıyor zaten. güncel fiyatları bilmiyorum.

    taş çatlasa toplam hp den %5 lik bir kayıp olur. Önemli olan beyin arızası vs olmayan bir kit seçimi ve montajın merdiven altı diye tabir ettiğimiz yerlerde yaptırılmaması.
  • tüp taktırırsan kapalı otoparklara giremezsin. alışveriş merkezlerinin falan. araba daha yeni üstelik biraz daha zaman geçsin tüketimi düşebilir.
  • Ben 12 yıl lpg li araç kullanmış birisi olarak taktırmakla en doğru işi yapmış olacağınızı söylüyorum. Ustanız iyi bir lpg ayarı yaparsa performans düşüşüde olmaz.
  • Peugeot 307'ler LPG konusunda nazlı makinalardı, 207'lerin LPG uyumunu ve kullananların yorumlarını burada/LPG forumlarında araştırmadan hareket etmeyin pişman olabilirsiniz.
    Aracınızı alırken keşke 1.4 HDI motor seçeneğini tercih etseydiniz.
  • taktır ama her ayrıntıyı araştir, hem usta hem sistem icin referanslarla gorus sonra taktir. ruhsat islemleri 300-350 tl tutar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Peugeot 307'ler LPG konusunda nazlı makinalardı, 207'lerin LPG uyumunu ve kullananların yorumlarını burada/LPG forumlarında araştırmadan hareket etmeyin pişman olabilirsiniz.
    Aracınızı alırken keşke 1.4 HDI motor seçeneğini tercih etseydiniz.


    +1
    hocam lpg li era ve palio aracım oldu ikisindede atiker sıralı sistem kullandım inan en ufak bi performans kaybı yaşamadım fakat 2 ay önce 307 aldım lpg taktırdım yine atiker ve yine aynı ustaya aynı yere çok fark ediyo 307 de benzinde sürüş zevki süper ama lpg kullanınca performans gidiyo resmen çok belli sanırım peugeotların lpg ye alerjisi var




  • brc lovato olabilir
  • peugeot lar lpg de nazlanan araçlar keşke o kadar para vermişken dizelini almaya çalışsaydınız türkiyedeki 207 sahiplerinin paylaşımda bulundukları bir site var pm olarak size atabilirim orada lpg taktıran kullanan kişilerden yorum veya tavsiye alabilirsiniz iyi günler iyi forumlar


    ekleme:sanırım özel mesaj alamıyorsunuz sitenin adı ww w . 207tr . c om (belki sorun olabilir diye boşluklu yazdım :D )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 5 Nisan 2011; 13:30:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    araç çekişte yaklaşık 1 vites geriye düşer. vites düşmek yanlış bir tabir teknik açıdan ama kullandıkça ne demek istediğimi anlarsınız. zamanla motor benzinle çalıştığından daha fazla yıpranır. onun dışında birkaç ufak tefek şey daha var ama kullanılabilir bir yakıt. o yüzden birçok insan kullanıyor zaten. güncel fiyatları bilmiyorum.



    bence hiç bişey bilmiyosun bu konuda

    boş boş konuşma bide bilmiş bilmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    araç çekişte yaklaşık 1 vites geriye düşer. vites düşmek yanlış bir tabir teknik açıdan ama kullandıkça ne demek istediğimi anlarsınız. zamanla motor benzinle çalıştığından daha fazla yıpranır. onun dışında birkaç ufak tefek şey daha var ama kullanılabilir bir yakıt. o yüzden birçok insan kullanıyor zaten. güncel fiyatları bilmiyorum.



    bence hiç bişey bilmiyosun bu konuda

    boş boş konuşma bide bilmiş bilmiş

    +1
    670.000(yazi ile altiyuzyetmisbin) km de hyundai accent taksi gordum.
    tum bu km yi LPG ile yapmis ve 500.000 li kmlerde kranktaki bir problemden motor acilinca rektefiye yapilmis.
    krankin lpg ile ilgisi yok ama hadi diyelim var , 500.000 km ne demek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Nisan 2011; 16:16:39 >




  • peki. birşey bilmiyorum. kabul ettim diyelim. o halde öğrenmek istiyorum. söylediklerimden hangisi hatalı?

    lpg de araç çekişten düşmüyor mu?
    motor lpg kullanımı süresince benzin ile kullanımdan daha fazla yıpranmıyor mu?
    neden?

    bilmemek ayıp değil. öğrenmemek ayıp. buyrun öğretin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26
    quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    araç çekişte yaklaşık 1 vites geriye düşer. vites düşmek yanlış bir tabir teknik açıdan ama kullandıkça ne demek istediğimi anlarsınız. zamanla motor benzinle çalıştığından daha fazla yıpranır. onun dışında birkaç ufak tefek şey daha var ama kullanılabilir bir yakıt. o yüzden birçok insan kullanıyor zaten. güncel fiyatları bilmiyorum.



    bence hiç bişey bilmiyosun bu konuda

    boş boş konuşma bide bilmiş bilmiş

    +1
    670.000(yazi ile altiyuzyetmisbin) km de hyundai accent taksi gordum.
    tum bu km yi LPG ile yapmis ve 500.000 li kmlerde kranktaki bir problemden motor acilinca rektefiye yapilmis.
    krankin lpg ile ilgisi yok ama hadi diyelim var , 500.000 km ne demek?

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    peki. birşey bilmiyorum. kabul ettim diyelim. o halde öğrenmek istiyorum. söylediklerimden hangisi hatalı?

    lpg de araç çekişten düşmüyor mu?
    motor lpg kullanımı süresince benzin ile kullanımdan daha fazla yıpranmıyor mu?
    neden?

    bilmemek ayıp değil. öğrenmemek ayıp. buyrun öğretin.


    hocam sıralı sistem lpg lerde en fazla yüzde beşlik bir performans kaybı olur 1 vites falan geriye düşmez kesinlikle bu kadar bi fark olmaz yüzde beşlik fark fazla hissedilmez bile ayrıca bu kayıp klima açıkken de oluyo o zaman klimalı araçta saçma olur arkadaşlar sanırım 1 vites geriye düşer lafınıza yanlış dedilerki gerçektende 1 vites geriye düşmez eski sistem lpg ler bile o kadar güç kaybı yaşatmaz




  • Haftasonu FIAT Grande Punto 1.4 FIRE 77 HP 5K + LPG ile Adana'dan Nurdağı'na gittim ve geldim. Ceyhan yolunda EurOil'da 1.98 TL'den LPG aldım, Mustafabeyli'de TEM'e girdikten sonra gaz pedalına acımadım, araç hızını bulduğunda rampaları çok kolayca çıktı, düz yolda zaten hiçbir sorun yok.

    Dönüşte aynı yerde ama karşısındaki KadOil'den yine 1.98 TL'den LPG aldım. 253 km için 23 litre LPG (45.76 TL) yaktım, bu da 1 litre LPG ile tam 11 km yol yaptım demek, ve hiç ama hiç tasarrufu düşünmeden, basabildiğim kadar bastım, kilometreye 0,18 TL'ye tekabul ediyor. Hiç basmaz, çok makul ve tasarruflu gitsem ekranda 100 km'ye ortalama 5.5 litre benzin yazacak, bu da 6.1 litre LPG'ye eşit, yani kilometreye 0,12 TL.

    Yazın hem bu araçla, hem de yıllar önce fabrika çıkışlı orjinal KARTAL LPG ile 38 litre LPG ile 550 km gitmiştim, bu yıl da bunu tekrarlayacağım. 38 litre x 1,98 = 75,24 TL ve bununla gidilen 550 km için kilometreye 0,1368 TL yakmış oluyorum.

    Özellikle B sınıfı, küçük motorlu ve HB araçlar LPG'ye çok uygun. Sadece tavsiye ederim.




  • keşke benzin zamları sorun olmasada hiç lpg ye girmesek uzun vadede motoru öldürüyor.
  • Konuyu açan arkadaşı niye sınırsız banladılar acaba ?
  • Arkadaşar kusura bakmayın bi yanlışlık olmuş ve yöneticiler beni banlamışlar.Banım şimdi açıldı.Hepinizin yorumlarını okudum çok teşekkürler.

    Geçen gün peugeot bayisine gittim.Yetkili dedi ki : Ben tavsiye etmiyorum.Peugeot'lara tüp taktıran arabaların çoğunda arıza lambası yanıyormuş.Ve epey sorun yaşanıyor tüp takınca dedi.Adam şiddetle karşı çıktı yani

    Ama ben hala tüp taktırmak istiyorum.180 lira benzin dolduruyorm 1 hafta ancak gidiyor.Ve arabayıda agresif kullanıyorum genelde.Bu nedenle benzin normalden bile fazla gidiyor

    NOT : Bazı arkadaşlar keşke dizel alsaydın demiş.Bende onu düşünüyordum ama babam malesef arabayı bize sormadan aldı.Babam yıllarca hep çok yakıt yiyen arabalar kullandığından benzine bakmıyor.Bu yüzden hiç dizel aklına bile gelmemiş.

    Farklı önerilileri olan yada peugeot arabsı olupta tüp taktıran arkadaşların yorumlarını hala bekliyorum.

    Cevap için herkese teşekkürler.




  • yıllardır ışık yanık biçimde kullananlar var sorun çıkmıyor. o ışık oksijen sensöründen midir nerdir öyle bir şeyden dolayı yanıyordu lpg de. Işık yanması büyük b ir sorun değil pejo da.

    Ama yok ben ışık yakmasını da istemiyorum diyorsan çok iyi bir montaj gerekiyor iyice araştırman lazım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.