Şimdi Ara

Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic (KARAR VERİLDİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar, halen kullanmakta olduğum dizel otm. i30 u satıp başka bir dizel otm. araç almak istiyorum bütçe üst limiti 35-36000 tl. Araştırma yapınca bu paraya en uygun araç olarak bravo yu gördüm. Aracın en full hatta düşük km li modelini 35-36000 arasında alabiliyorum. Benim en büyük + sı full otomatik olması. Bravonun ise daha az yakması Esp+cc+yağmur sensörü+düşük km + daha yeni olma başta olmak üzere daha birçok extraları olacak. Cebimden 3-5 bin civarı para çıkacak. bu konudaki yorumlarınız nedir? Başka araç tavsiyesinde de bulunabilirsiniz. özellikle ikisinide kullanan arkadaşlarımın yorumları çok değerlidir. Olmazsa olmazlarım Dizel+otomatik ve cruise control, bütçeyi yukarıda belirttim zaten. Teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 1 Mart 2011; 13:23:50 >



  • sakıncası yoksa i30 u niçin sattığınızı öğrenebilir miyim?Bende sıfır i30 alabilirim,yani bir şikayetiniz var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas

    sakıncası yoksa i30 u niçin sattığınızı öğrenebilir miyim?Bende sıfır i30 alabilirim,yani bir şikayetiniz var mı?


    i30 dan bir şikayetim yok açıkçası tamamen zevk benimkisi. ayrıca çok sağlam bir araç olsuğunu da eklemeden geçemeyeceğim.
  • Bravo'nun şanzımanını test sürüşünde deneyip beğendiyseniz bence gayet mantıklı. i30'un yanında Bravo tasarım harikası gibi kalıyor; hem iç hem dış tasarım olarak. Üstelik i30'dan daha güçlü.
  • dizel otm. i30 unuz ne kadar yakıyordu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle

    Bravo'nun şanzımanını test sürüşünde deneyip beğendiyseniz bence gayet mantıklı. i30'un yanında Bravo tasarım harikası gibi kalıyor; hem iç hem dış tasarım olarak. Üstelik i30'dan daha güçlü.


    Deneyemedim aracı test sürüşü yapacak araba yok malesef. Ama ben geçen 5 ay içinde 4-5 tane araç değiştirdim. bunlardan DSG olanda vardı manuel olanda Tam otomatik olanda vardı. Manuel e geçince bile çok afallamamıştım. sanırım bu aracada kısa sürede alışırım. Zaten çok sık araç değiştiriyorum en fazla 8-9 ay kullanırım bunuda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle

    Bravo'nun şanzımanını test sürüşünde deneyip beğendiyseniz bence gayet mantıklı. i30'un yanında Bravo tasarım harikası gibi kalıyor; hem iç hem dış tasarım olarak. Üstelik i30'dan daha güçlü.


    Deneyemedim aracı test sürüşü yapacak araba yok malesef. Ama ben geçen 5 ay içinde 4-5 tane araç değiştirdim. bunlardan DSG olanda vardı manuel olanda Tam otomatik olanda vardı. Manuel e geçince bile çok afallamamıştım. sanırım bu aracada kısa sürede alışırım. Zaten çok sık araç değiştiriyorum en fazla 8-9 ay kullanırım bunuda.


    Bu kadar kısa süre kullanılacaksa bence alın, Bravo da kullandım dersiniz en azından. i30'dan daha kötü bir araç değildir kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle

    Bravo'nun şanzımanını test sürüşünde deneyip beğendiyseniz bence gayet mantıklı. i30'un yanında Bravo tasarım harikası gibi kalıyor; hem iç hem dış tasarım olarak. Üstelik i30'dan daha güçlü.


    Deneyemedim aracı test sürüşü yapacak araba yok malesef. Ama ben geçen 5 ay içinde 4-5 tane araç değiştirdim. bunlardan DSG olanda vardı manuel olanda Tam otomatik olanda vardı. Manuel e geçince bile çok afallamamıştım. sanırım bu aracada kısa sürede alışırım. Zaten çok sık araç değiştiriyorum en fazla 8-9 ay kullanırım bunuda.


    Bu kadar kısa süre kullanılacaksa bence alın, Bravo da kullandım dersiniz en azından. i30'dan daha kötü bir araç değildir kesinlikle.

    muhtemelen az kullanırım . ben biraz maymun iştahlıyım. çok çabuk sıkılıyorum arabadan. maksat çeşit olsun.. teşekkürler..




  • Arkadaşlar bu gün bir bayide otomatik dizel bravo buldum ve gidip test ettim. Sonuç i30 dan sonra tam bir hayal kırıklığı. Arabamı satmaktan vazgeçtim. Genişlik (inanılmaz fark vardı) , iç mekan kalitesi , sessizlik konularında benim aracım bravodan çok daha üstün bir araç. 17.000 km de arabanın her yerinden ses geliyordu. Hele bir vites geçişleri var ki aman allahım, resmen araba daki herkes öne zıplayıp tekrar oturuyor. hill holder her rampayı hissetmiyor canı isterse tutuyor. Varsın benim arabam 1 litre fazla yaksın hakkıdır. Kısaca İ30 dan sonra Kia ceed, dsg golf yada jetta son olarakta megane edc dışında alınacak c sınıfı dizel otm. araba yok piyasa da. Arayan , düşünen arkadaşlara duyrulur.
    Not: Bütün bunlar şahsi fikirlerimdir. daha net bilgi almak isteyen gidip ikisini de kullansın kendisi karar versin.
  • Dualogic şanzıman mıydı bu anormal tepkiler veren? Eğer oysa şaşırmayacağım. Başka bir başlıkta daha yazmıştım, sırf bu şanzıman nedeniyle Bravo ararken otomatikleri eliyorum, kolaylık oluyor diye, biri önyargılısın demişti.

    Bu devirde tam otomatik ya da manuel dışında şanzımana yönelmek, bile bile lades demek oluyor eğer bütçeniz belli bir seviyenin altındaysa. Sadece dualogic değil, hemen hemen tüm otomatikleştirilmiş şanzımanlar için sayısız şikayet okuyorum. Bunların başında Easytronic ve Dualogic geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    ... Genişlik (inanılmaz fark vardı) , iç mekan kalitesi , sessizlik konularında benim aracım bravodan çok daha üstün bir araç.


    Yok artık. i30 ilk çıktığında dizelini test etmiştim. Genişlik konusunda inanılmaz fark demişsiniz. ikisi de C sınıfı araçlar ve aralarında en fazla 1-2 cm genişlik farkı olabilir. iç mekan kalitesi olarak da Bravo daha iyi. i30'un kore malı bir araç olduğu çok belli oluyor. vites geçişleri klasik otomatiğin daha iyidir tabi ki . Ama i30 un manuel dizeli bile otomatik Bravodan fazla yakıyor. ben demiyorum kullananlar söylüyor. Otomatik i30 ise belirgin şekilde fazla yakıyor. her şeyin bi karşılığı var yani.

    Sessizlik ise başabaş denilebilir. Bravo dizel kesinlikle çok motor sesi alan bir araç değil. Motor soğukken her dizel gibi sesli çalışıyor sonra sessizleşiyor.

    ya herşeyi bi kenara bırak bu iki aracı yanyana koy. Biri safkan bir İtalyan diğeri ise Avrupalılara benzemeye çalışan ama bi türlü başaramayan bir Koreli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    ... Genişlik (inanılmaz fark vardı) , iç mekan kalitesi , sessizlik konularında benim aracım bravodan çok daha üstün bir araç.


    Yok artık. i30 ilk çıktığında dizelini test etmiştim. Genişlik konusunda inanılmaz fark demişsiniz. ikisi de C sınıfı araçlar ve aralarında en fazla 1-2 cm genişlik farkı olabilir. iç mekan kalitesi olarak da Bravo daha iyi. i30'un kore malı bir araç olduğu çok belli oluyor. vites geçişleri klasik otomatiğin daha iyidir tabi ki . Ama i30 un manuel dizeli bile otomatik Bravodan fazla yakıyor. ben demiyorum kullananlar söylüyor. Otomatik i30 ise belirgin şekilde fazla yakıyor. her şeyin bi karşılığı var yani.

    Sessizlik ise başabaş denilebilir. Bravo dizel kesinlikle çok motor sesi alan bir araç değil. Motor soğukken her dizel gibi sesli çalışıyor sonra sessizleşiyor.

    ya herşeyi bi kenara bırak bu iki aracı yanyana koy. Biri safkan bir İtalyan diğeri ise Avrupalılara benzemeye çalışan ama bi türlü başaramayan bir Koreli.


    Ne yazıkki Fiatın halka ürettiği araçlarlar diğer italyanları ferrari, lamborgini bugatti vs. birbirine karıştırmamak lazım. Fiatın ürettiği milletin elinde patlayan yada üretimden kaldırdığı birçok modeli var. Örneğin İdea, Stilo,marea............... diye gider. Lineayı vs. hiç saymıyorum.




  •  Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)


    Ülkemizde kompakt sınıfa talep çok fazla. Bu yüzden en çok kıyaslamaya tabi tutulan araçlar hep kompakt modeller oluyor. Ve özellikle de dizel motorları ile. Bunların başında da Fiat Bravo, Ford Focus, Peugeot 308 ve Hyundai i30 geliyor. Görünüm, kullanım, iç mekan, tüketim ve tabiki hız konusunda kim daha iyi ?
    Bravo ve i30 genel hatlarıyla sportif bir duruş sergiselerde görünüm açısından Focus ve 308 rakiplerine göre daha agresif ve daha kaliteli bir anlayışa sahip duruyor. Bravo ‘nun yuvarlak hatları diğerlerinden biraz ayrılmasını sağlıyor.
    İç mekanda Ford makyajlanmadan bir önceki verisyonuna göre artık daha şık bir konsolla sürücüyü karşılıyor. Kalite anlayışında ise pek fark yok. Yer yer yumuşak ve sert plastikler kullanılması bunu düşünmemizi sağlıyor. Bunun yanında Ford Focus arka koltukta karşılaştırmanın en düşük baş mesafesine sahip. Fiat Bravo, markanın genelde eleştirilen iç mekan anlayışını bu modeli ile şimdiden aşmış. Özellikle sportif bir hava için çabalandığı açıkça görülüyor. Bunda gayet başarılı olduğunu eklemek gerek. Tamamen sürücüye hitap eden konsol, direksiyon simidinin yapısı ve yan camlarla daralan iç mekan bunda çok etkili. Ama Bravo ‘dan daha fazlasını istediğinizde sizi biraz üzüyor. Bu İtalyan Kompakt için rakipleri arasında en çok ergonomi kusuru bulunan model diyebiliriz. Zorlayan görüş açıları, direksiyon kolonunun dize değmesi, arka koltuk diz mesafesi ve kumandaların yerleşimi onu biraz geride bırakıyor. Sade bir anlayışı tercih eden ve alçak tasarlanan bir konsola sahip Hyundai i30 ise plastik kalitesi ve işçilik açısından sınıfı geçiyor. Arka koltuğunda yeterli genişliği sunan i30 önde uzun boylular için biraz sıkıntı yaratabilir. Ancak tüm modeller bu konuda Fransız ‘a çarpılıyor. Peugeot 308 bu konuda rakiplerine göre çok daha iyi durumda. Aracın kabinindeki malzeme kalitesi, işçiliği ve yüksek tavanı sayesinde önde arkada çok iyi baş mesafesi sunması onu içerde avantajlı kılıyor.

     Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)


    400 litrelik bir bagaj hacmine sahip Fiat Bravo bu alanda rakiplerinden üstün. Ancak aracın en yüksek bagaj eşiğine sahip olmasıda sizi biraz yorabilir. 385 litrelik hacmime sahip Focus ‘un bu konudaki en büyük avantajı yükleme sırasında ortaya çıkıyor. Geniş açılan ağzı ve alçak eşiğiyle daha kullanışlı. Peugeot 308 ve Hyundai i30 ise rakiplerine göre daha hafif bir bagaj kapağına sahip. i30; 340 litrelik 308 ‘de 348 litrelik bagaj hacimlerine sahip.
    Görünüm, iç mekan ve bagaj kullanımlarına noktayı koyduktan sonra bu turbo dizelli kompaktların performansları nasıl peki? Peugeot 308 1.6 HDi ve Ford Focus 1.6 TDCi aynı motoru kullanıyorlar. Bu motorla 109 beygir güç üreten Focus 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede tamamlayarak rakiplerini geçiyor. Aynı ünitenin 110 beygirlik kullanan 308 ise i30 ile hemen hemen aynı hızlanmaya sahip. 290 Nm değer ile bu dörtlü arasında en yüksek torka sahip Fiat Bravo söz konusu performans olunca biraz bekliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12 saniyede alan İtalyan rakiplerinin gerisinde kalıyor.
    i30 en sessiz çalışan motora sahip. Bravo ‘nun da bu konuda Koreli ‘den farkı yok. Ancak Bravo ‘nun bozuk zeminlerdeki tepkisi i30 ‘a göre daha iyi. Konforlu süspansiyonları sayesinde bozuk zeminlerde, iç mekanında rakiplerinden daha az sarsıntı yaratan Bravo elektrik destekli direksiyonuyla da çok rahat bir kullanım sunuyor. 308 ve Focus, sarsıntıları ve 2000 d/d civarında motor tepkisiyle konforunuzu biraz aşındırıyor. Buna rağmen Focus net tepkiler veren direksiyonu, kemikli vites geçileri ve sert süspansiyonu ile daha sportif. Focus bu mevzuda sportifliği ile sıyrılırken sınıfta kalan 308 oluyor. yol tutuş ve stabilite gibi kriterlerde ciddi bir iddiası olmayan 308, bozuk zeminlerde yine de arka aksından istenmeyen sesler çıkarıyor. Daha fazla kafanızı karıştırmadan şöyle diyebiliriz: konfor konusunda Bravo, yol tutuş ve sürüş hissindeyse Focus !
    Tüketim konusunda ise fabrika verilerinden doğal olarak fazla yakan araçlar yinede çok ekonomik. Burda ise Peugeot 308 rakiplerinden biraz daha fazla tüketiyor.


    Fiat Bravo 1.6 Multijet

     Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)


    Motor Hacmi : 1598 cc
    Maksimum güç : 105 HP 4000 d/d
    Maksimum tork : 290 Nm 1500 d/d
    Son hız : 187 km/s
    0-100 km/s : 11.3 sn
    Fren mesafesi : 100-0 km/s 40.8 m
    Yakıt : 100 km’de 5.4 litre


    Ford Focus HB 1.6 TDCİ


     Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)

    Motor Hacmi : 1568 cc
    Maksimum güç : 109 HP 4000 d/d
    Maksimum tork : 240 Nm 1750 d/d
    Son hız : 188 km/s
    0-100 km/s : 10.9 sn
    Fren mesafesi : 100-0 km/s 40.9 m
    Yakıt : 100 km’de 5.5 litre

    Hyundai i30 CRDi VGT

     Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)


    Motor Hacmi : 1582 cc
    Maksimum güç : 115 HP 4000 d/d
    Maksimum tork : 255 Nm 1900 d/d
    Son hız : 188 km/s
    0-100 km/s : 11.6 sn
    Fren mesafesi : 100-0 km/s 39.7 m
    Yakıt : 100 km’de 5.5 litre


    Peugeot 308 1.6 HDi

     Hyundai i30 Dizel otm. VS. Bravo mjet dualogic  (KARAR VERİLDİ)


    Motor Hacmi : 1560 cc
    Maksimum güç : 110 HP 4000 d/d
    Maksimum tork : 240 Nm 1750 d/d
    Son hız : 190 km/s
    0-100 km/s : 11.3 sn
    Fren mesafesi : 100-0 km/s 38.7 m
    Yakıt : 100 km’de 5.9 litre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    ... Genişlik (inanılmaz fark vardı) , iç mekan kalitesi , sessizlik konularında benim aracım bravodan çok daha üstün bir araç.


    Yok artık. i30 ilk çıktığında dizelini test etmiştim. Genişlik konusunda inanılmaz fark demişsiniz. ikisi de C sınıfı araçlar ve aralarında en fazla 1-2 cm genişlik farkı olabilir. iç mekan kalitesi olarak da Bravo daha iyi. i30'un kore malı bir araç olduğu çok belli oluyor. vites geçişleri klasik otomatiğin daha iyidir tabi ki . Ama i30 un manuel dizeli bile otomatik Bravodan fazla yakıyor. ben demiyorum kullananlar söylüyor. Otomatik i30 ise belirgin şekilde fazla yakıyor. her şeyin bi karşılığı var yani.

    Sessizlik ise başabaş denilebilir. Bravo dizel kesinlikle çok motor sesi alan bir araç değil. Motor soğukken her dizel gibi sesli çalışıyor sonra sessizleşiyor.

    ya herşeyi bi kenara bırak bu iki aracı yanyana koy. Biri safkan bir İtalyan diğeri ise Avrupalılara benzemeye çalışan ama bi türlü başaramayan bir Koreli.

    istanbulda iseniz buyrun bir çayımı için genişlik farkını gözünüzle görün. arabaya 4 kişi bindik. aynı 4 kişi bravoya sığamadık. kimseye yalan söylemiyorum ne gördüysem onu yazdım. bravonun yanında i30 un arka tarafı yayla gibi kalıyor. ben arabamla 100 lira ile 400 km yol yapıyorum istanbulda yakıt tam olarak satma sebebim değildi zaten. daha çok bravonun donanımı ben cezbediyordu. varsın olmasın cc v.s. ama arabam geniş tutarlı olsun.




  • Sanırım sıkıldıkça araba değiştiren bir haliniz var öyle ise zaten bravoyu beğenmiş olsanızda önermezdim keza yakın zamanda üretimine son verilecek ve muhtemelen yeni bir isim kasa ile sedan kardeşi ile birlikte üretilcek..1-2 sene sonrasında marea,bravo,brava,stilo gibi bir kaderi olacağından çok ciddi değer kaybı yaşanacak bu araçta da..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.