Şimdi Ara

Hyundai i30 1.6 otm cvvt için prins mi brc mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
10.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    2009 Hyundai i30 otm 1.6 cvvt 122bg aracıma lpg taktırmak istiyorum.

    Senede 12-13 bin km yol yaparım, 2-3 bin şdışı, 10bin km şehiriçi

    Şu ana kadar aracım ş.içi 10.5 lt yaktı ve lpg taktırıp ekonomi sağlamak istiyorum.

    Hesaplarıma göre %25 net tasarruf ve 5 yılda yakıta net 7 bin tl az ödeyeceğim.

    Marka konusunda kararsızım.

    BRC Hyundai için özel kiti var, i30 gibi yeni araçlara manifolt delmeden pipo yöntemiyle ve kablo tesisatını delmeden, ellemeden montaj yapılıyormuş.
    Fiyatı 1.600 tl 12 taksit.

    Prins ise en iyi kit olduğu söyleniyor fiyatı 2.100 tl 10 taksit

    Aradaki 500 TL fark benim için önemli değil, i30 için Prins'in BRC ye göre bariz üstünlüğü varsa Prins taktırmak isterim.
    diğer yandan Hyundai için özel kit lanse ettiği için brc ye de sıcak bakıyorum.

    LPG ekonomisi ve marka tercihi konusunda teknik bir kaç yorum yapacak olursa sevinirim. Saygılar...







  • Merhabalar;
    Teknik Yorum işi Kolay onu Zaten Döktürürler Birazdan, Valla yazdıklarını Acaba kendileri bile anlıyormu hiç zannetmiyorum. sadece süslü tablolar ve teknik dökümanları kopyalayıp yapıştır müşteriyi Etkilemeye çalışıp duruyorlar. Belkide Başarılı oluyorlardır orasını bilmiyorum. Mesela Hyundai için Özel kit demişsiniz böyle bir şeye ben inanmam çünki Prins'ten Örnek vereyim Bir çeşit kiti var. Bütün araçlara Uygulanabilmedikten sonra Ne anlamı var? Yani Hyundai'ye Özel Renault'a Özel
    Bmw'ye Özel Yani Onlarca oto markasına ayrı ayrı kit üretilemez olur diyende palavra atar. lovato,Tartarini,Milano,Bedini,Teleflex,prins,Tomasetto Achille Vs.V.s. Gibi
    Avrupanın Dünyaca ünlü markaları Beceriksizmi Veya Teknolojisimi yetmiyorda Her markaya özel kit Üretmiyorlar Cevap ŞU; çünkü Hiç Gerek yokda Ondan İçten Yanmalı motorlarda Prensipler Genel olarak Aynıdır Tabi Ayrılan Durumlarda Vardır Mesela Tsi,Fsi,D4,Gdi İşte Burada Motora Göre Kit Üretilecektir Onuda Bir Çoğu Zaten Yapmışlar Veya Yapmaktadırlar. Yani Kaliteni Övebilirsin Fiyatını övebilirsin Ustalığını Övebilirsin Ama Bel Altı Vuruş Yapamassın ! Örnek Olarak Vatandaş Soruyor
    Bende Bir Dahihatsu minibüs Var 3 silindirli 1990'lı model Araca Ne tavsiye edersiniz Diye, Montajcı atlıyo Hemen Evet Bizim Markanın Sizin Araç İçin Yapılmış Özel Kiti Var Onu Takalım Bide Garantisinide Bozmadan yapacağız Diye salvo atıyor Veya Bende Sprey Boya Var diyo Boya Badana yapıyorum Deliklere Diyor,Veya Boru Var Bende Diyor Onu Takarım Diyor, İşte Buna Benzer Cevaplara Karşıyım Ve mesleki olarak Etik Bulmuyorum Bunun Sonucunda Müşterileri Adaylarını Gereksiz Yöntemlerle Etkileyerek ve Bilinç altını Korkutarak 1 liraya olacak işi 1,5 veya 2 lira Gibi Rakamların Cebinden Çıkmasına Sebep Olduklarını Düşünmekteyim.
    Madem Aracınıza Lpg dönüşümü yapacaksınız O zaman Size Ben Sıvı Püskürtmeli Sistem Olan Vialle veya prins marka olamazmı? derim,Bence Gelecek Bu sistemlerde
    olacak Vialle Takılan Bir bmw aracı Gördüm Gerçekten Sahibide Çok Memnun olduğunu söyledi Fiyatı Galiba 2500 falan demişti Bir defa Bu sistemlerde Lpg enjektörü yok Aracın Kendi Enjektörlerini Kullanıyor Yeni Bir teknoloji Bir Araştırın Derim Ben Neyse Size iyi Akşamlar.




  • Çoğu konuda Metin beye katılıyorum, fiyat farkını çok önemsemiyorsanız kesinlikle prins taktırmanızı tavsiye ederim. Eğer ekonomik kit olsun diyorsanız araçlarımızın motorları aynı sayılır, atiker safefast ehil bir montajla size sorun çıkarmaz.
  • Tüketici araştırmış ,Hyundai kitin ne olduğunu ,ne anlama geldiğini öğrenmiş hatta detayını açıklamış ,bizim lpg sektöründeki ustamız yok böyle bir şey demiş !!!

    Hyundai kit ;Sunshine35'in de belirttiği gibi ismini Hyundaiye özel gaz pipoları ,vakum bağlantı aparatı ve soketli kablo demetinden alıyor.Bu sayede motorda delme ,kesme ,biçme işlemi uygulanmıyor.Hepsi bu.

    2011 yılı içinde Hyundai yeni modellerinde BRC marka ürünleri göreceğiz ,bu bilgiyi de burdan vereyim
  • Prins'in fiyatını biraz daha araştır ekstra masraf çıkartmasınlar herşey tam eksiksiz mi diye sor bana 2.500 tl fiyat çıkartmışlardı. Aracım honda diye 400 tl lik bir parça daha takacaklarmış felan da. Brc takdırdım led göstergesi dışında bir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Tüketici araştırmış ,Hyundai kitin ne olduğunu ,ne anlama geldiğini öğrenmiş hatta detayını açıklamış ,bizim lpg sektöründeki ustamız yok böyle bir şey demiş !!!

    Hyundai kit ;Sunshine35'in de belirttiği gibi ismini Hyundaiye özel gaz pipoları ,vakum bağlantı aparatı ve soketli kablo demetinden alıyor.Bu sayede motorda delme ,kesme ,biçme işlemi uygulanmıyor.Hepsi bu.

    2011 yılı içinde Hyundai yeni modellerinde BRC marka ürünleri göreceğiz ,bu bilgiyi de burdan vereyim


    merhaba,
    Türkiyede yollarda yüzbinlerce Hyundai Markalı araç Manifolttan uygulanan klasik nozul yöntemiyle tıkır tıkır çalışmaktadır, 4 tane elektrik kablosunu kestirdi diye bu kadar kullanıcı Düşüncesiz ve Kafasızmı ? Sonra Kesilse veya delinse ne zararı var? piposunu söktürüp manifolttan klasik yönteme dönenlerde var,yokmu? Ama Mesele Bu değil Bunu Özel kit olarak Yansıtmanıza karşıyım ben Yanlış olan bana göre budur. Bak O Mesajda bir Örneğinide Vermişim zaten bu etik olmayan yansıtmaya !!




  • Kimin haddine son kullanıcıya düşüncesiz ve kafasız diye itham etmek ? Bunu nerden çıkarıyorsunuz? Daha iyisi varken ,elimizde böyle bir imkan varken neden araçların emme manifoltunu delelim? Keşke her araca uygun olsa da emme manifoltunu söküp takma zahmetinden kurtulsak .Yüzbinlerce araç var diyorsunuz ,bu araçların ne kadarının emme manifoltu sökülerek takıldı ;delme işlemi esnasında motora giden çapaklar sizce bu aracın çalışma sistemine etki etmiyor mu ? Subablara yapışan çapaklar o aracın kompresyonuna etki etmiyor mu? Montajını yaptığınız her aracın emme manifoltunu söküp takıyor musunuz? Ya da her Hyundai aracının emme manifoltu sökülerek gaz nipelerinin takıldığının garantisini verebilir misiniz? Tabi ki hayır .Manifoltu del ,aracı çalıştır ,ne de olsa çapaklar bir şekilde dışarı atılır ...Ne kadar yanlış!

    Elimizde böyle bir imkan var ve patenti 2A Mühendislik BRC ye ait ve biz böyle montaj yapıyoruz.Biz kimseyi kandırmıyoruz ;Siz de delerek ,kabloları keserek montaj yapın ;tüketicinin aklına hangisi yatarsa onu tercih etsin




  • 2008 yılında başvurulan Ulusal Patent halen daha tescil numarası almamış görünüyor. Ayrıca 15.12.2010 tarihinde "İncelemesiz Patent Kararı Verildi." şeklinde hareketi sonlanmış görünüyor. Peki ben size polonya'da 1998 yada 1999 yılında teknik bir yayınla bu sistemin detaylı çizimi ve anlatımı olduğunu söylesem? Şimdi bu yayından habersiz verilen "İncelemesiz Patent" ne kadar geçerlidir? Uluslar arası patent incelemesine girdiği an onay verilmeyeceğini düşünüyorum. Zaten pipo sisteminin randımanı ayrı bir soru işareti.

    Vakum için kullanılan T fittings zaten her yerde bulunabilir ve hemen hemen her araca uygulanabilir.

    Kablo kesmeme için ise TYCO 'dan AMP serisi Super Seal konnektör tedarik edilebilir.

    Standart kit'e 2-3 ilave yaparak bunu yunik bir şeymiş gibi lanse edebilirsiniz ama diğer markaları bu şekilde motoru kesip biçiyorsunuz diye eleştirmek etik değil. Depoyu monte etmek için bütün firmalar karosere kocaman delik açıyor, bundan niye bahsetmiyorsunuz? Aracın orjinalliğini bozmayan tek bir sistem bile yok.

    Benim düşüncelerim bu şekilde.




  • Sayın Mscsi
    Polanya'da mı bulunmuş ? patenti incelemeli mi ? incelemesiz mi ? Geçerli mi ? geçersiz mi? Biz bunu tartışmıyoruz .Ayrıca manifoltu delme işleminden anlatmak istediğimiz motora giden çapaklar .Karasore açılan ya da emme manifoltu sökülerek takılan nipellerden benim bir şikayetim ,eleştirim yok ki olamaz çoğu aracın emme manifoltunu söküp delerek montaj yapıyoruz.Ayrıca yazımda hiç bir markayı da eleştirmiyorum ,sadece yaptığımız işi yazıyorum ,biz BRC olarak Hyundailere bu şekilde montaj yapıyoruz ;siz bu montaj şekline gerek yok diyorsunuz ,siz (Florya Otogaz) bu şekilde yapın diyorum, lütfen daha dikkatli okuyunuz, genellemeyin ,lütfen beni söylemediğim cümleler için eleştirip etik olmuyor demeyin. Selamlar,sevgiler...
  • Merhaba Mehmet bey, Polonya mı bulmuş onu bilmiyorum ancak bazı araştırmalarım sırasında teknik kitapları okuma gereği duydum, bu sırada polonya'da yazılmış teknik bir kitapta pipo sistemine rastladım, yazı ingilizce olmadığından içeriği hakkındabilgim yok ancak pipo sisteminin çizimleri vs. bu kitapta mevcuttu. Manifolt sökme konusunda size katılıyorum ancak hyundai araçlarının %90'ı plastik manifolt, yanma odasına bu tip bir çapağın girmesinde kesinlikle hiç bir sakınca yok, kaldı ki ters uçlu matkapla delme sırasında çapağın nasıl dışarı çıktığını gözümüzle bile görebiliyoruz.

    Pipo sistemi ile ilgili sizinle HCTR platformunda tartışmıştık hatırlarsanız, yapılan montaj sonrası rail kütüğünün havada kalması, bağlantı noktalarından tekrar düzgün bağlanamadığını v.b. konularda resimler eklemiştim. Türkiye'de ulusal patenti (uluslar arası değil, altını çiziyorum) 2A müh. ait olan sistem şu an ingilterede online satış yapan bir sitede mevcut ve yükseltme ile ilgili ek parçalarıda yanında veriliyor. Sizde de bu şekilde bir ek parça mevcut mu?

    http://www.autogas-lpg.co.uk/-pipe-and-hose-lpg-parts/258-lpg-quick-fit-gas-feetbosh-injector14mm-6mm-x-4injectors.html

     Hyundai i30 1.6 otm cvvt için prins mi brc mi




  • Merhaba Serdar Bey ;

    İnanın siz söyleyene kadar tanıştığımızın farkında değildim Evet daha öncede HCTR de bu konu üzerinde sizinle güzel bir tartışmamız olmuştu.Manifolt sökümü konusunda hem fikiriz fakat Hyundailerin manifolt yapılarında malesef yanılıyorsunuz .
    Hyundai modellerinin ve piyasada bulunan lpg li Hyundailerin büyük bölümü döküm manifoltludur;
    Hyundai Era ,İ10 ,GETZ,Matrix, ki bu araçlar Hyundainin en çok satan araçlarıdır ve en çok bu araçlara lpg dönüşümü uygulanır(eski model araçlar hariç) bu araçlar döküm manifoltludur. İ20 ve İ30 plastik manifoltludur ve en az dönüşüm yapılan Hyundai modelleridir.
    Ayrıca plastik manifoltlu araçların manifolt delinmesi olayındaki ters matkap ve çapak kaçmama olayına üzgünüm katılmıyorum.Plastik ya da döküm manifoltu ne şekilde delerseniz delin küçük de olsa parçalar subablara yapışmaktadır.
    Evet belirttiğiniz aparatlar Pipo kitinin içerisinde mevcut.




  • Sayın Mesci ;

    Linki vermiş olduğunuz ürün 2A Mühendislik BRC ye ait olan gaz pipolarının resmi .Gururla söyleyebilirim ki bu ürünü biz Almanya ve İngiltere'ye satıyoruz Bilgilerinize...
  • sayın özençler,
    Manifolt delmek sorun teşkil etmez. sökerek yaparsanda duruma göre sökmedende yapsan şu ana kadar çapak sorunu yaşamadım diyorum size! veya tesisatta 4 kablonun kesilmesi ve lehimlenerek izole edilmesinden dolayı en ufak bir sıkıntım olmadı olsaydı zaten bu işi yapamazdım. çünki bir araç bile bizim için büyük sorun çıkartır bunu sizde en az benim kadar bilirsiniz.bu soket olayının ilerde sorun yaşatacağına eminim neticede ilave kontakları olan Ara bir parça zaman geçince gevşeme ve oksitlenmeden dolayı problem çıkarabilir.Lehim Ve Güzel İzole Hiç bir sıkıntı yaşatmaz !! Neticede Bir kablo bu kardeşim eklenebilir,kesilebilir,lehimlenebilir.
    Esas Olan Sorunumuz Şudur Yani Manifolt delerek senelerdir ve tabi Şu zamanda bile sizde bir çok araca delerek takıyorsunuzdur ! sorunsuz çalışan araçlarda uygulamanın yanlış olduğunun üstüne basarak ikide bir biz manifolt delmiyoruz çapak sorunu çıkartıyor gibi yanlış yönlendirme yapmamanızı sizden rica ediyorum Amerikayıda Yeniden keşfetmeye hiç gerek yok klasik sgi montajı türkiyede oturmuş bir yöntem bu zamandan sonra buna katılacak bir şey kalmadı boşuna zaman kaybetmesin brc'ciler ve bizede kaybettirmesinler. Bakın Yenilik Diye Ben sıvı püskürtme sistemine derim kafama yatmaya başladı bu günlerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Sayın Mesci ;

    Linki vermiş olduğunuz ürün 2A Mühendislik BRC ye ait olan gaz pipolarının resmi .Gururla söyleyebilirim ki bu ürünü biz Almanya ve İngiltere'ye satıyoruz Bilgilerinize...


    Bence Polanyalı Bulmuştur. Bizimkilerde Taklit etmiştir. Her İşte Olduğu Gibi lpg işindede alabildiğine taklitçiyiz, Nerden Anladım bunu Falan Demene gerek yok ben
    Mensubu Olduğum Milletimi İyi Tanıyorum Hepsi Bu.
  • verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim gerçekten çok faydalı oldu.

    vialle lpfi kitle ilgili sinir küpü isimli kullanıcının görüşü alttaki gibidir.
    kitin maliyeti 1100 € + kdv 3.000 tl ye yakın.

    prins ya da vialle arasında bir seçim yapacağım.

    selamlar ...


    quote:

    erdal bey mutlaka cevap verir ama yoğun olma ihtimaline bakarak ben cevaplayayım. sonuçta bu sistemi 8-9 bin km kadar kullandım.
    lpg benzine göre %40 tasarruf sağlamaz. o mali kısımdır ve fiyatlara göre değişiklik gösterir. bir zamanlar sağlıyordu ama o oran artık %30 ların biraz üstünede sanırım. günlük hesap yapmakta fayda var.
    işin doğrusu tüketim üzerinden hesap yapmaktır ki o da benzinden maksimum %20 fazla tüketmesidir bu değeri ben en düşük %16 ile gördüm. ama siz yine de %20 olarak hesaplayın.
    3000 lira masrafı ne kadar sürede çıkaracaınızı yine aracınızın benzinli durumda yapacağı tüketim miktarı (lpg taktırdıktan sonra sürüş tarzınız değişmezse tabi, kimisi daha ucuz diye daha fazla basıyor taktırdıktan sonra) belirleyici olacaktır.
    ben ortalama bir hesap yapayım size aynısını siz kendi tüketiminize uygulayın.
    diyelim ki aracınız 8 litre benzin tüketiyor.
    bu durumda en kötü senaryoda
    8*1,2=9,6 lt lpg tüketecektir.
    benzinle (3,86 lira litre fiyatı dersek) 8*3,86=30,88 lira yani km de 0,31 lira civarı tüketim olacak.
    lpg ile (2,28 lira litre fiyatı) 21,888 lira yani km de 0,22 lira civarı tüketiminiz olacak.
    bu durumda km başına kar = 0,31-0,22=0,09 lira yani 9 kuruş olacak.
    3000 lira bu durumda 3000/0,09=33,333 km de amorti edilecektir.
    karınızı da oranlarsak 0,09/0,31=0,29 yani %29 olacaktır. bundan daha fazla da kar elde edebilirisiniz. sonuçta bu en kötü senaryo.
    vialle lpi taktırmanın ekonomik avantajı ideal durumda lpg ye göre yoktur. avantajı mali olarak:
    - sistemin bakım gerektirmemesi, dolayısı ile bakım maliyetinin olmaması, ayarının kaçmaması
    - sistemin bakıma ihtiyaç duymaması sebebyile her zaman bu ekonomiyi sağlaması. diğer sistemlerde zamanla tüketiminiz değişkenlik gösterir.
    - sistemin hava şartlarından etkilenmemesi. dolayısı ile yeniden ayar gerektirmez ve ayar yapılana kadar geçen zamanda size maliyet ve performans düşüşü yaşatmaz.
    - aynı yakıtla daha iyi performans sağlarsınız. aracınızın çekişi düşmez. bu durumda da gaza daha az basarsınız ve daha az yakarsınız. (tabi bu agresif kullanımlar için geçerli). yani 95 değil de 97 oktan kullanıp 95 parası vermiş gibi olursunuz.

    ama yine söylüyorum. ideal şekilde takılmış ve iyi ayarlanmış bir sıralı sisteme göre tüketimde bir avantajı yoktur (ama ideal olarak kalmayacak sonuçta). sonra hayal kırıklığı yaşamayın. vialle taktırmanın en iyi tarafı:
    - performas kaybı olmaması
    - bakım ve ayar gerektirmemesi, ayarının kaçmaması
    - bazı araçlarda görülen supap erimesi tarzı problemlere rastlanmaması (bunu erdal bey açıklasın ben ayrıntısını bilmiyorum. öyle olmadığını söyleyenler de var. yapacaksa hepsi yapar filan diyorlar)
    gibi psikolojik yönü daha ağır basan özelliklere sahip olmasıdır.




  • izmirde prins lpg montajı yapan eylül oto için nette çok olumlu yorumlar var ve BMW 745 gibi arçalara montaj yapmışlar.

    teleflex kitin prinsden bir adım daha iyi olduğunu söyleyenler var. enjektörler manifolta direk takılıyormuş ve manifolt kesin sökülüyor
    hortum geçme boy tuttrma vs uğraşılmıyor. (teknik bilgim yok okuyanlar mazur görsünler)
    Ancak izmirde takan tek yer Çiğli de Eren otogaz ve nette hiç yorum yapan olmamış ve 10 ayrı kit satıyor.
    en iyi teleflex montajını Ankaradaki Tunalı yapıyormuş.

    Sorum şu:

    1. Prins sıvı püskürtme sistemini bekleyeyim mi, TR ye ne zaman gelir ve fiyatı ne civarda olur? (Tahminim 2.700-3000 civarında olur.)
    2. Teleflex kit taktırmak için Ankara'ya gitsem mi? (kardeşi de ziyaret etmiş oluruz :))
    3. Prins vsi sistemi ustalığı "on numara" denen Eylül oto ya mı taktırsam?

    Zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunshines35

    izmirde prins lpg montajı yapan eylül oto için nette çok olumlu yorumlar var ve BMW 745 gibi arçalara montaj yapmışlar.

    teleflex kitin prinsden bir adım daha iyi olduğunu söyleyenler var. enjektörler manifolta direk takılıyormuş ve manifolt kesin sökülüyor
    hortum geçme boy tuttrma vs uğraşılmıyor. (teknik bilgim yok okuyanlar mazur görsünler)
    Ancak izmirde takan tek yer Çiğli de Eren otogaz ve nette hiç yorum yapan olmamış ve 10 ayrı kit satıyor.
    en iyi teleflex montajını Ankaradaki Tunalı yapıyormuş.

    Sorum şu:

    1. Prins sıvı püskürtme sistemini bekleyeyim mi, TR ye ne zaman gelir ve fiyatı ne civarda olur? (Tahminim 2.700-3000 civarında olur.)
    2. Teleflex kit taktırmak için Ankara'ya gitsem mi? (kardeşi de ziyaret etmiş oluruz :))
    3. Prins vsi sistemi ustalığı "on numara" denen Eylül oto ya mı taktırsam?

    Zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler.



    babamın kendisi de sanayi esnafı olduğu için eren otogazı iyi biliyor.müşterilerinin lpg montaj işi olduğu zaman oraya yönlendiriyor.geçen sene babamın önerisiyle kayınpederin fusionuna zavolli taktırdık orda,hiç sıkıntı olmadı.ben kendi aracıma da lpg taktıracam ama marka konusunda (zavolli-brc) kararsızım.fetin ustayla da daha görüşmedim.




  • bilgi için teşekkürler fetin usta izmir de mi manisadamı bulunur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunshines35

    bilgi için teşekkürler fetin usta izmir de mi manisadamı bulunur?


    çiğli organize de.
  • 5 mart itibariyle aracıma 2a mühendislikten izmir bölge müd. brc kit taktırmış bulunmaktayım.

    *Montaj 4-5 kişilik bir ekiple 3 saat sürdü.
    *Pipo taktırmadım manifoltu deldirdim, malesef sökmeden delim yapıldı.
    *kablo kesilmedi, bağlantı aparatları kullanıldı.
    *lpg göstergesi kapı sağ alt köşesine takıldı.
    *tank simit 38 lt takıldı.

    Brc seçmemin nedenleri:

    1. 2a müh. 0 hyundai araçlara çokça montaj yapıyor, aracı çok iyi biliyorlar, kendilerinde de 2 adet i20 var.
    2. Yerleri ev ve işim arasında yol üstü bir yerde
    3. uygun fiyat 1.500 tl 10 taksit

    Araç lpg de çalışırken farkı anlayamadım şu an için memnunum. iyi forumlar...

    Ankarada olsam kesin tunalı ya gider teleflex taktırırdım, adamlar 2.000 tl 10 taksit yapıyorlar, tr bayisi olduğu için 100 lerce montaj yapıyorlar.
    İzmirde en son 2.150 tl 3 taksit fiyat alabildim, ayrıca tek takan yer izmirin diğer ucunda yani bana çok uzak bir yerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sunshines35 -- 5 Mart 2011; 18:06:49 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.