Şimdi Ara

Otomatik Vites - Dizel Otomobil tavsiyesi.?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
25.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar malum son benzin zamlarından sonra dizel yakıt aynı Litre değeri ile daha fazla km yapar hem de daha ucuz oldu. Bu durumda bayanları ve istanbulun dur kalk trafiğini düşünerek Otomatik Vites - Dizel Otomobil tavsiyesi.? istiyorum.. çok fazla model seçeneği yok.
    - Polo da dizel otomatik var ama o araç için fiyat biraz uçuk. 42.500tl (polo son dış tasarımı gerçekten çekici ama içerisinde halâ Murat 131 konforu var direksiyon simidini hiç söylemiyorum görünce gülmemek elde değil)
    - Renault Fluence ve Megane da Dizel + Otomatik opsiyonu var fakat 46.000tl fiyatları..
    - Toyota Yaris ve Auris bunlar da 44.500tl Auris Dizel Multimod vites seçeneği fakat vites geçişlerinden çok şikayet var.
    - Pegueot 308 Dizel+Otomatik 112bg aracı 41.200tl fiyatla pegueot u hiç sevemesem de aklımda.
    - Skoda Dizel + Otomatik aracı var fakat 45.800tl fabia için çok..
    - Fiat Bravo Dizel + Otomatik 120bg hiç aklımda yokken gördüğüm 39.767tl fiyatıyla cezbetti.
    - Citroen C4 1.6 HDi 110hp eski kasa araç için 44.500TL de yüsek diye düşünüyorum.
    - Opel Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Ford Fiesta - Focus da Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Seat Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Honda dizel araç yok..
    - Mitsubishi dizel araç yok..

    şu durumda ne tavsiye edersiniz?
    aklınıza benzinli Otomatik tasarruflu araç geliyorsa onu söyleyin değerlendireyim.. kafam karmakarışık oldu..

    okuyup yorum yazacaklara şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufukman -- 15 Aralık 2010; 17:59:44 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    Arkadaşlar malum son benzin zamlarından sonra dizel yakıt aynı Litre değeri ile daha fazla km yapar hem de daha ucuz oldu. Bu durumda bayanları ve istanbulun dur kalk trafiğini düşünerek Otomatik Vites - Dizel Otomobil tavsiyesi.? istiyorum.. çok fazla model seçeneği yok.
    - Polo da dizel otomatik var ama o araç için fiyat biraz uçuk. 42.500tl (polo son dış tasarımı gerçekten çekici ama içerisinde halâ Murat 131 konforu var direksiyon simidini hiç söylemiyorum görünce gülmemek elde değil)
    - Renault Fluence ve Megane da Dizel + Otomatik opsiyonu var fakat 46.000tl fiyatları..
    - Toyota Yaris ve Auris bunlar da 44.500tl Auris Dizel Multimod vites seçeneği fakat vites geçişlerinden şikayet var.
    - Opel Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Ford Fiesta - Focus da Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Seat Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Skoda Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Honda dizel araç yok..
    - Mitsubishi dizel araç yok..

    şu durumda ne tavsiye edersiniz?
    aklınıza benzinli Otomatik tasarruflu araç geliyorsa onu söyleyin değerlendireyim.. kafam karmakarışık oldu..

    okuyup yorum yazacaklara şimdiden teşekkürler..



    - Skoda Dizel + Otomatik aracı yok.. demissiniz ama hem benzinli hem dizel icin sorunsuz konforlu DSG (yari-otomatik) secenegi var. tabi fiyati bana uymaz derseniz o baska
  • evet gözümden kaçmış Skoda Fabia dizeli var fakat o fiyatı hak ettiğini düşünmüyorum..
    aklımdaki güçlü ihtimaller şunlar..
    - Toyota Auris Dizel Multimod 44.500tl özellikle vites geçişlerinden çok şikayet var.?? iç tasarımı ve japonun sorunsuz oluşu cezbediyor.
    - Pegueot 308 Dizel+Otomatik 112bg aracı 41.200tl fiyatla pegueot u hiç sevemesem de fiyat uygun.
    - Fiat Bravo Dizel + Otomatik 120bg / 300nm 39.767tl fiyatıyla ve uygun servis yedek parça ile en uygun seçenek gibi görünüyor.

    Aracı 4-5 yıl binmek için alıyorum zaten çok alıp satan ayran gönüllü değilim. yine de satarken 2.nci elde zarar etsin istemiyorum Fiat Bravo ya alternatif Pegueot 308 hdi var aklımda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    evet gözümden kaçmış Skoda Fabia dizeli var fakat o fiyatı hak ettiğini düşünmüyorum..
    aklımdaki güçlü ihtimaller şunlar..
    - Toyota Auris Dizel Multimod 44.500tl özellikle vites geçişlerinden çok şikayet var.?? iç tasarımı ve japonun sorunsuz oluşu cezbediyor.
    - Pegueot 308 Dizel+Otomatik 112bg aracı 41.200tl fiyatla pegueot u hiç sevemesem de fiyat uygun.
    - Fiat Bravo Dizel + Otomatik 120bg / 300nm 39.767tl fiyatıyla ve uygun servis yedek parça ile en uygun seçenek gibi görünüyor.

    Aracı 4-5 yıl binmek için alıyorum zaten çok alıp satan ayran gönüllü değilim. yine de satarken 2.nci elde zarar etsin istemiyorum Fiat Bravo ya alternatif Pegueot 308 hdi var aklımda..

    ben acıkcası yarı otomatıklerden nefret eden bırıyım ama
    "haluk23" nıcklı arkadasımız fıat bravo almıs kı baya sevmıs,baya memnun ,umarım bu konuyu görür yorum yazar
  • Opelde dizel otomatik yok demişsiniz ama bildiğim kadarıyla eski kasa (hb) Astrada otomatik (easytronic) şanzıman var.. Hatırladığım kadarıyla Opel Astra dizel otomatiği iyi bir indirimle 38 bin tl civarına veriyordu..
    Ben alacak olsam Fiat Bravo alırdım. güzel motor güzel araç..
    Benzinli ve hesaplı birşey olsun diyorsanız Jazz'a CVT şanzıman makyajla beraber geri dönecek diyorlar ama en az 6 ay sonra gelir buraya..
  • Kia Cee'd tom otomatik Dizel var .Fiyat 37.000 TL ye kadar düşüyorlar.
    Hyundai İ30 otomatik Dizel var.Fiyatı kia'ya göre 1-2 binlira daha pahalı
    Toyota Auris dizel otomatik için gidmiyor deniliyor.Söyleyenlerin yalancısıyım.
    Seat yarı otomatik dizeli olması lağzım.
  • Kia Cee'd
  • Bence Bravo veya Cee`d e yönelin
  • bu arada dualogic umduğumdan kötü bir sistemmiş. daha doğrusu pratik değilmiş.. sadece debriyaj yok vites kısmı tiptronic gibi ama boşa almak için sağa çek. vitese geçerken sola çek. istanbul trafiğinde bu da angarya sağ el kası yapıyorsunuz dur-kalk dan. Bravo da direksiyonda kulakçıklardan da vites atıyor ama olay düz yolda vites atmak değil boş ile 1 arası sıkıntı..
    http://www.youtube.com/watch?v=atSI4vyDitY&feature=related
    şu durumda sorunlu Auris Multimod ve Bravo Dualogic i elersek Pegueot 308 HDI otomatik ve Kia Cee'd alternatifleri kalıyor.
  • megane 3 HB düşünebilirsin EDC de alırsan hem konforun rahatın yerinde olur hemde cebe zarar vermez..
  • Hyundai Era 1.5 dizel otomatikleri var diye biliyorum.Bir araştır istersen.
  • 308 auto 6 r iyi bir seçim olur normal kullanımda en az yakan araçlardan bir tanesi
  • Yetiştim bre bilgileri toplayıp geliyom şimdi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt
    ben acıkcası yarı otomatıklerden nefret eden bırıyım ama
    "haluk23" nıcklı arkadasımız fıat bravo almıs kı baya sevmıs,baya memnun ,umarım bu konuyu görür yorum yazar



    Yazayım bir yorum bari.

    Önce kendimden bir alıntıyla başlayayım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Eski bir 2004 Focus C-max TDCI dizel, 2004 Focus 1.6 benzinli, 2008 Honda Jazz Elite CVT ve de 2010 Toyota Auris dizel 6 ileri sahibi biri olarak Kasım ayı sonunda Bravo duologic 120 bg aldım.

    Yazdığınız araçlardan Focus tam bir şirket arabası bence. İç aksamın plastik kalitesi ve de özensiz işçilik maalesef beni mevcut satılmakta olan Focusu almaktan caydırdı. Ayrıca motor ve lastik yalıtımı ciddi olarak zayıftır Focusta. ESP ise bulunmaz hint kumaşı bir opsiyon maalesef.

    Hiç mi güzel tarafı yok peki? Tabii ki var. Sony ses sistemi gerçekten çok iyi ama sadece Titanium donanımda var. Yol tutuş gerçekten çok iyi. Direksiyon üzerindeki cruise control kullanımı çok mantıklı ve de direksiyon tepkileri çok iyi. İkinci eli de çok iyi.

    Ama hepsi bu bence.

    Fiat Bravo normalde aklımın ucundan bile geçmeyecek, sadece göze hoş gelen bir tasarıma sahip bir araçtı benim gözümde. Ancak tek bir test sürüşü yapmam yetti desem yeridir.

    1. İçi kesinlikle çok sessiz. Yol gürültüsünü çok az alıyor içeri.
    2. İçeriden hiç bir tıkırtı - çıtırtı gelmiyor ki benim araç bir de cam + açılır tavan.
    3. 6. viteste 2000 devirde 115 ve de 3.000 devirde 170 yapıyor. Bu rakamlar Ford da 5. viteste 100 ve 150 ye tekabül ediyor aynı devirlerde.
    4. Fordun dizeli 1750 devirden itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor ve de 2500 devirlere kadar devam ediyor bu sıkı ivmelenme. Sonrasında yine var bir hızlanma ama asla 2000 devir civarındaki gibi değil. Bravonun 120 liği ilk başlarda bana daha "sağır" izlenimi uyandırmıştı ama şimdi 1000 km yi de devirdim, fikrim değişti: Bravo da bu devir aralığı 1500 den başlayıp 3500 e kadar kesintisiz devam ediyor. Forddaki gibi bir patlama yok ama onun yerine daha bağışlayıcı, daha sağlıklı ve de düzenli bir ivmelenme var. Ford da 1200-1750 arası araç çok ama çok nazlı. Bravoda 1200 lerden itibaren bir kıpırdanma var ve de 1500 lerde artık önünüzdeki araç sizden kaçamaz diye düşünmeye başlıyorsunuz zira motor en sevdiği devirlere ulaşmış oluyor. Başka bir örnek daha vereyim. Aracım otomatik vites ve de 1500 devirde 6. viteste 115 le cruise controlle yokuş çıkarken alet vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor. Ford da aynı şeyi yapamazsınız. Dine evri mutlaka 2000 ve üstü tutmanız gerekir. (Zaten 115 le giderken devir 2200 falan olacaktır orası ayrı ama yine de yazayım)
    5. Fiat Bravo daki donanımı başka araçlarda almaya kalksanız inanın en az 7-8 bin Tl fazla vermeniz gerekir.

    Bana göre Bravodaki + lar (dinamik + ve SK artı AK donanımı kastediyorum):
    1. 2000 devirde 6. viteste 115 yapıyor. Yeni hız limitleriyle en az yakan araçlardan birisi.
    2. Dizel + otomatik opsiyonunuz var. Başka bir sürü markada bu yok.
    3. Duologic yarı otomatik şanzumanın vites geçişleri hiç fena değil ve de test ettiğim diğer yarı otomatiklerden bence daha başarılı.
    4. Cruise control var (Toyota dizelde yok mesela )
    5. Sunroof + cam tavan alınabiliyor.
    6. Bagajı 400 lt. Diğer hb ler genelde 350 lt civarında.
    7. Cep telefonumla direkt olarak bluetooth üzerinden aracın ses sistemi vasıtasıyla görüşüyorum. Ayrıca denemedim ama mp3 okuyucusu da var aracın.
    8. Flash belleğe attığım müzikleri direkt olarak usb üzerinden okuyor. ArRtık CD yakmaya çalışmıyorum.
    9. Araçta viraj farları var. Düşük hızlarda sinyal kolu ya da direksiyon hareketiyle iç taraftaki sis farlarını yakıyor. Acayip kullanışlı bir şey.
    10. Bakım aralığı yılda bir ya da 20.000 de bir. Fordda bu süre 15.000 de bir. (Kia da 7.500 de, Honda ve Toyotada 10.000 de bir.)
    11. Hillholder aracı 2 saniye geri kaydırmıyor yokuşlarda. Zaten siz gaza basmış oluyorsunuz bu arada.
    12.Detaylı yol bilgisayarı. Hatta aynısından bir adet daha var A ve B olarak. Ben her yakıt alışta A yı sıfırlıyorum ve bununla birlikte bir sürü değer sıfırlanıyor. B ye ise dokunmayacağım. O dan itibaren tüm değerleri alet tutacak.
    13.Çok iyi yalıtım.
    14.Arka park sensörü standart.
    15.ESP ön yan perde ve diz hava yastıkları
    16. Uzaktan kumandalı ön arka camlar.
    17. Elektrikli katlanan aynalar.
    18. Yağmur sensörü
    19. Otomatik yanan farlar.
    20. Tam boy stepne.
    21. Soğutmalı kol dayama.
    22. Ses sistemi hiç fena değil. Sony kadar olmasa da pek de aratmayacak gibi. (Ekleme. Ses sistemi gayet iyi. hem de gayet iyi!!!)

    Aracın eksileri
    1. Otomatik kararan ayna yok.
    2. İkinci el değeri Ford, VW, Honda ya da Toyota kadar değil ama bu gidişle 3-4 yıl sonraya şimdikinden daha değerli olacağını öngörüyorum. Kaldı ki sen de aracını 6-7 yıl kullanıyormuşsun, çok da fark yapmaz herhalde. Fordu 27 e satarsın Bravoyu 24 e. Zaten alırken 2-3 bin TL avantajlısın, satarken de 4-5 bin zararda oluver.
    3. İç mekan genişliği bir sedan araç kadar değil. Çok dar değil ama daha iyi olabilirmiş..


    Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.


    Haluk



    Sonra bir alıntı daha:
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    sayın haluk 23 fabrik verisini boşverin gerçek hayatta ne kadar yakıyor aracınız. Bir arkadaşım bu araçtan almaya çalışıyor bana sordu bende bu değerlerden ortalama 1 litre fazla yakar dedim. sizin tüketiminiz nasıl? Teşekkürler..


    Arkadaşım merhaba,


    Aracım henüz 1200 km de olduğu için çok sağlıklı rakamlar değil benimkiler.

    Bir de 900 km den sonra planlı olarak araca yüklenmeye çalıştım. Düz yolda 6.viteste 90 km sabit hızla giderken önce 5 ve peşinden de 4. vitese alarak devirlenmesini gördüm. Ayrıca güzergahımı biraz uzatarak yokuş yukarı cruise control ile çıkış denemesi yaptım. Aşti den Dikmen kavşağına kadar farklı viteslerde 70 km hızda aracın tepkilerini falan denedim.

    Ayrıca evim gayet yüksek bir muhitte (Kırkkonaklar-Birlik mahallesi tarafları) olduğundan düzayak muhitlerde oturanlara göre minimum 1 lt fazla yakıyor araç. Abimin evi Eryamanda ve de onun Jazz ı ile benim diğer araç Jazz arasında 1-1.5 lt oynuyor yakıt tüketimi

    Bu arada alttaki yazıyı da başka bir konuda yazmışım. Bilgi verecektir.

    quote:


    Yeni aracım duologic Bravo ile 300 km si şehiriçi, kalanı uzun yol (Ankara - Afyon - Ankara) güzergahında yaklaşık 850 km yol yapınca ışık yandı ve de 49 lt dizel aldım (depo 58 lt). Bu uzun yolda bazı yerlerde aracı açmak için 140-150 gibi süratlere çıktım ama hızım genelde yasal limit olan 110+11= 121 kmye yakındı. Yokuşlarda hız sabitleme ile çıktığım için hızım hep aynı kaldı.(110 la indiğim bir rampayı 110 la çıktım yani.) Eğer aracımı Aurisi kullandığım gibi kullansaydım eminim menzil bir 70-80 km daha artardı. Ayrıca aracımda kar lastikleri de var.

    sonuç: 1.6 120 bg lik Bravo dizel, aynı şartlarda kullanılırsa 1.4 90 bg lik Auris dizelden daha az yakabilir uzun yolda. Hele hız limitleri de arttı şimdi, 115 e le gitse her iki araç, Bravo 2000 devir çevirirken Auris 2200 falan çevirir herhalde. Sürat arttıkça yakıt tüketimi Bravo lehine daha da değişir. Şehir içinde belki Auris biraz daha avantajlı olabilir.



    Sonuç: Aracı aldığımdan itibaren hiç sıfırlamadığım trip B şu an ortalama olarak 5.8 lt gösteriyor.

    100 km ile sabit hızda düz yolda 3.5 lt civarlarında yaktığına şahit oldum. Klima açık değil, güzergah Emirdağ (Afyon) civarları. Hem geliş, hem gidiş istikametinde aynıydı.

    Aracımdan çok memnunum. Bu da başka bir konuda yazdığım bir yazı:

    quote:


    ...Benim Accord forumumda yazdıklarımı takip edenler bilir, Honda Accord 2007 model makyajlı kasa almayı planlıyordum. Hani deri koltuklu, xenon farlı 2000 motor 155 bg, 5 ileri tam otomatik vites. Hatta aynı aracın 2006 sını buldum ve de kalkıp İstanbul'a gittim satın almaya ama aracı satan Honda yetkili servisi araca ekspertiz raporu vermeye yanaşmadı ve de ben de aracı almadan Ankaraya geri geldim. Bu yaklaşık 5 hafta önce oldu ve de ben bu olaydan 3 hafta kadar sonra Fiat Bravoyu test ettim bir Pazartesi günü ve de iki gün sonra Çarşamba günü başka bir bayii de bir kez daha test eder etmez aracı satın aldım.

    Ben Japon araçlarını çok severim. Eşime Honda Jazz aldım. Abimde Toyota Auris var. Diğer abimde de Honda Jazz var. Çevremde Accord ve de CR-V zibil gibi ve de neredeyse tamamına ben vesile oldum desem abartmam. Ama Fiat Bravo beni bile ikna etti yani. D sınıfı, Japon üretimi, lüks, konforlu, tam otomatik vitesli bir Honda Accord yerine ben gittim elin Robertosunun yaptığı C sınıfı yarı otomatik vitesli bir İtalyan aracı aldım. Rüyada görsem inanmazdım derler ya işte tam öyle oldu.

    Aracı teslim alalı 2 hafta olacak ve de 1100 km falan oldu km de ve de HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM. Yukarıda da yazmışımdır herhalde, yazın 2010 dizel Auris aldım 2 aylık ve de daha aldığım gün beni kesmediği için satmaya karar verdim ve de bir süre sonra da sattım. Ama bu araçta böyle olmadı.

    Yeniden araç alacak olsam yine Bravo dizel 120 bg alırdım.



    Arkadaşınıza gönül rahatlığyla tavsiye edebilirsiniz Bravo yu.

    Haluk



    İsterseniz daha da fazla alıntı yapabilirim kendimden :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    Arkadaşlar malum son benzin zamlarından sonra dizel yakıt aynı Litre değeri ile daha fazla km yapar hem de daha ucuz oldu. Bu durumda bayanları ve istanbulun dur kalk trafiğini düşünerek Otomatik Vites - Dizel Otomobil tavsiyesi.? istiyorum.. çok fazla model seçeneği yok.
    - Polo da dizel otomatik var ama o araç için fiyat biraz uçuk. 42.500tl (polo son dış tasarımı gerçekten çekici ama içerisinde halâ Murat 131 konforu var direksiyon simidini hiç söylemiyorum görünce gülmemek elde değil)
    - Renault Fluence ve Megane da Dizel + Otomatik opsiyonu var fakat 46.000tl fiyatları..
    - Toyota Yaris ve Auris bunlar da 44.500tl Auris Dizel Multimod vites seçeneği fakat vites geçişlerinden çok şikayet var.
    - Pegueot 308 Dizel+Otomatik 112bg aracı 41.200tl fiyatla pegueot u hiç sevemesem de aklımda.
    - Skoda Dizel + Otomatik aracı var fakat 45.800tl fabia için çok..
    - Fiat Bravo Dizel + Otomatik 120bg hiç aklımda yokken gördüğüm 39.767tl fiyatıyla cezbetti.
    - Citroen C4 1.6 HDi 110hp eski kasa araç için 44.500TL de yüsek diye düşünüyorum.
    - Opel Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Ford Fiesta - Focus da Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Seat Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Honda dizel araç yok..
    - Mitsubishi dizel araç yok..

    şu durumda ne tavsiye edersiniz?
    aklınıza benzinli Otomatik tasarruflu araç geliyorsa onu söyleyin değerlendireyim.. kafam karmakarışık oldu..

    okuyup yorum yazacaklara şimdiden teşekkürler..[:'(


    Hocam açıkçası dizel + otomatik olayı biraz sıkıntı. Ekonomi istiyorsanız yarı otomatik tercih edeceksiniz. Bu tarz sistemlerin en iyisi vw nin dsg si. Tüm vw group ta var tabii ki (seat, skoda). Bence önce otomatik almayı gözden geçirin illa otomatik olacaksa markaya değil hangi markanın otomatiği iyi ona bakın. Dsg de çok sorunsuz bir sistem değil bildiğim kadarıyla. Daha 2 gün önce kendi aracımda sıkıntı yaşadım ben (easytronic). Yani narin sistemler malesef. Ayrıca birinin diğerine pek bi artısı yok, belki bazıları biraz daha konforlu olabilir ama yapısı itibariyle vites geçişleri hissedilir. Dolayısıyla toyota mmt, peugeot 6r, opel easytronic, citroen c4 mcp aynı sistemler. Bu sistemlerin en güzel tarafı manuel vites gibi ekonomi sağlaması. Ancak bunların arasında fiatın dualogic vitesleri en sorunsuz görünüyor, ancak herhangi bir zorlamada o da sorun çıkarabilir, tıpkı benim başıma geldiği gibi. Sonuç olarak bravo+dualogic tavsiye ediyorum, fiyatı performansına ve donanımına göre uygun, servis ağı geniş ve başarılı bir araç. Sadece bagajı geniş tutmak için arkada oturma mesafesi kısaltılmış malesef.

    Bunun yanında vitesi n den a moduna almak size zor gelecekse siz araç kullanmayın. Klasik otomatiklerde de park modu nötr modu d modu var, onlarda da eliniz illa ki oraya gidecek. Ayrıca bravo nun dualogicindeki sistem de peugeot 6r de hepsinde sistem aynıdır ve sistemi nötr moduna almak, otomatik moduna almak manuele geçmek hemen hemen aynıdır. Tam otomatik alırsanız daha sorunsuz olur ancak yakıt tüketimi yüksek gerçekleşir, dizelin verdiği yüksek tork keyfini pek yaşayamazsınız.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    bu arada dualogic umduğumdan kötü bir sistemmiş. daha doğrusu pratik değilmiş.. sadece debriyaj yok vites kısmı tiptronic gibi ama boşa almak için sağa çek. vitese geçerken sola çek. istanbul trafiğinde bu da angarya sağ el kası yapıyorsunuz dur-kalk dan. Bravo da direksiyonda kulakçıklardan da vites atıyor ama olay düz yolda vites atmak değil boş ile 1 arası sıkıntı..
    http://www.youtube.com/watch?v=atSI4vyDitY&feature=related
    şu durumda sorunlu Auris Multimod ve Bravo Dualogic i elersek Pegueot 308 HDI otomatik ve Kia Cee'd alternatifleri kalıyor.




    Hocam tam otomatik viteslerde de boşa almak için ileriye ya da geriye, vitese atmak için de ileriye ya da geriye, geriye atmak için de ileriye ya da geriye atıyorsunuz vites kolunu.

    Otomatik vitesli bir aracı vites koluna hiç dokunmadan mı kullanmayı düşünüyorsunuz ???

    Ayrıca Bravonun vites kolu gerçekten çok hafif. Diğer aracım Honda Jazz CVT ve de Bravonun vites kolu Jazzın vites kolundan bile daha hafif. Kas yapma olayı falan yok yani.

    Bravoda direksiyondan kulakçıklardan da vites atıyor gerçekten ve de gerçekten çok pratik bir vites sistemi var.

    Boş ile 1. vites arası neden sıkıntı olsun ki ayrıca?


    Düz yolda neden vites atasınız ki? Araç zaten otomatik vites. Siz sadece gaza basıyorsunuz ve herşeyi kendisi hallediyor. Yok ben bazen vitese müdahale etmek isterim dersen, onu da yapabiliyorsun. Herşeyi sen kontrol etmek istersen, o da senin elinde.



    Ayrıca youtube linkindeki Fiat Stilo ile ilgilli neye dikkat etmemiz gerekiyor? Ben olumsuz bir nokta göremedim.

    Auris sorunlu ve Toyota da multimode şanzumanlı araçları geri çağırdı bu hafta.

    Ama Duologic le ilgili bir sorun okumadım, duymadım, pek kısa Bravo sahipliğimde de tecrübe etmedim.

    Peugeot 308 i de kafadan eleyebilirsiniz o zaman zira o da yarı otomatik.

    Bence siz gidin Kia CEED alın.

    O tam otomatik ve de herşeyi o yapıyor.

    Siz kısmen ya da tamamen olaya müdahil olmuyorsunuz, olamıyorsunuz.

    Haluk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35


    Hocam açıkçası dizel + otomatik olayı biraz sıkıntı. Ekonomi istiyorsanız yarı otomatik tercih edeceksiniz. Bu tarz sistemlerin en iyisi vw nin dsg si. Tüm vw group ta var tabii ki (seat, skoda). Bence önce otomatik almayı gözden geçirin illa otomatik olacaksa markaya değil hangi markanın otomatiği iyi ona bakın. Dsg de çok sorunsuz bir sistem değil bildiğim kadarıyla. Daha 2 gün önce kendi aracımda sıkıntı yaşadım ben (easytronic). Yani narin sistemler malesef. Ayrıca birinin diğerine pek bi artısı yok, belki bazıları biraz daha konforlu olabilir ama yapısı itibariyle vites geçişleri hissedilir. Dolayısıyla toyota mmt, peugeot 6r, opel easytronic, citroen c4 mcp aynı sistemler. Bu sistemlerin en güzel tarafı manuel vites gibi ekonomi sağlaması. Ancak bunların arasında fiatın dualogic vitesleri en sorunsuz görünüyor, ancak herhangi bir zorlamada o da sorun çıkarabilir, tıpkı benim başıma geldiği gibi. Sonuç olarak bravo+dualogic tavsiye ediyorum, fiyatı performansına ve donanımına göre uygun, servis ağı geniş ve başarılı bir araç. Sadece bagajı geniş tutmak için arkada oturma mesafesi kısaltılmış malesef.

    Bunun yanında vitesi n den a moduna almak size zor gelecekse siz araç kullanmayın. Klasik otomatiklerde de park modu nötr modu d modu var, onlarda da eliniz illa ki oraya gidecek. Ayrıca bravo nun dualogicindeki sistem de peugeot 6r de hepsinde sistem aynıdır ve sistemi nötr moduna almak, otomatik moduna almak manuele geçmek hemen hemen aynıdır. Tam otomatik alırsanız daha sorunsuz olur ancak yakıt tüketimi yüksek gerçekleşir, dizelin verdiği yüksek tork keyfini pek yaşayamazsınız.

    Kolay gelsin...




    ARkadaşım güzel yazmışsın eline sağlık.

    Ben sadece genelde aklımıza gelmeyen bir noktayı vurgulamak istiyorum burada.

    DSG türü çift kavramalı (dolayısıyla çift baskı balatalı) sistemlerin garanti süresi bittikten sonraki çıkarabileceği arızaların çok masraflı olacağı konuşuldu hep. Ama arıza olmasa bile belli bir süre sonunda baskı balata değişimi gerekecek bu aletlere. Benim Bravoya servisten sorduğumda 1000 TL gibi bir fiyattan bahsettiler baskı balata değişimi için. DSG için bu rakam doğal olarak 2000 TL olacaktır çift baskı balata için. Zaten alırken yarı otomatiklerde 1500-2000 TL civarı bir ücret farkı varken bu rakam DSG de 4000 TL.

    Bunu da hesaba katmak lazım.

    Benim yarı otomatik aracım tabii ki şimdiye kadar hep almayı planladığım bir Accordun şanzumanı kadar sorunsuz ve de performanslı değil ama bence yarı otomatiklerin arasında da en başarılısı (Toyota, Opel Citroen yarı otomatik kullandım, Peugeot kullanmadım).


    Haluk
  • Arkadaşlar Haluk bey ile görüşmem sonucu olay netliğe kavuştu.. teşekkür ediyorum..
    Şöyle ki.. ben bu aracı test etmedim hatta dualogic hiç görmedim. dolaysıyla aracın normalde otomatik olduğunu aynı zamanda tiptronic manual gibi de kullanılabildiğini bir allahın kulu yazmamış. (verdiğim linkdeki kadın da vites atıp kalkıyor yol boyunca da bırt bırt vitesle oynuyor sonra boşa alıp geri atıyor ben de debriyajı olmayan manual gibi gördüm..) neyse şu durumda aldığım fiyat tekliflerine de bakarsak alınabilecek en uygun araç Bravo olarak görünüyor.
    Daha önce kullandığım Golf4 benzinli otomatikdi D moduna alıp gidiyor eve döndüğünüzde P ye alıp kapatıp çıkıyordunuz. Bunda da aynı olduğunu bilmek güzel. hatta manual seriliği olması ayrıca bir keyif.. neyse Golf4 155.000km ye geldiğinde şanzıman değişmesi gerektiğini uyarmıştı doğuş oto fiyatı da 5000-6000TL civarıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    Arkadaşlar Haluk bey ile görüşmem sonucu olay netliğe kavuştu.. teşekkür ediyorum..
    Şöyle ki.. ben bu aracı test etmedim hatta dualogic hiç görmedim. dolaysıyla aracın normalde otomatik olduğunu aynı zamanda tiptronic manual gibi de kullanılabildiğini bir allahın kulu yazmamış. (verdiğim linkdeki kadın da vites atıp kalkıyor yol boyunca da bırt bırt vitesle oynuyor sonra boşa alıp geri atıyor ben de debriyajı olmayan manual gibi gördüm..) neyse şu durumda aldığım fiyat tekliflerine de bakarsak alınabilecek en uygun araç Bravo olarak görünüyor.
    Daha önce kullandığım Golf4 benzinli otomatikdi D moduna alıp gidiyor eve döndüğünüzde P ye alıp kapatıp çıkıyordunuz. Bunda da aynı olduğunu bilmek güzel. hatta manual seriliği olması ayrıca bir keyif.. neyse Golf4 155.000km ye geldiğinde şanzıman değişmesi gerektiğini uyarmıştı doğuş oto fiyatı da 5000-6000TL civarıydı.



    HAYIRLISI OLSUN
    HALUK ıkna edıcı uslubuyla olaya el atmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    Arkadaşlar malum son benzin zamlarından sonra dizel yakıt aynı Litre değeri ile daha fazla km yapar hem de daha ucuz oldu. Bu durumda bayanları ve istanbulun dur kalk trafiğini düşünerek Otomatik Vites - Dizel Otomobil tavsiyesi.? istiyorum.. çok fazla model seçeneği yok.
    - Polo da dizel otomatik var ama o araç için fiyat biraz uçuk. 42.500tl (polo son dış tasarımı gerçekten çekici ama içerisinde halâ Murat 131 konforu var direksiyon simidini hiç söylemiyorum görünce gülmemek elde değil)
    - Renault Fluence ve Megane da Dizel + Otomatik opsiyonu var fakat 46.000tl fiyatları..
    - Toyota Yaris ve Auris bunlar da 44.500tl Auris Dizel Multimod vites seçeneği fakat vites geçişlerinden çok şikayet var.
    - Pegueot 308 Dizel+Otomatik 112bg aracı 41.200tl fiyatla pegueot u hiç sevemesem de aklımda.
    - Skoda Dizel + Otomatik aracı var fakat 45.800tl fabia için çok..
    - Fiat Bravo Dizel + Otomatik 120bg hiç aklımda yokken gördüğüm 39.767tl fiyatıyla cezbetti.
    - Citroen C4 1.6 HDi 110hp eski kasa araç için 44.500TL de yüsek diye düşünüyorum.
    - Opel Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Ford Fiesta - Focus da Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Seat Dizel + Otomatik aracı yok..
    - Honda dizel araç yok..
    - Mitsubishi dizel araç yok..

    şu durumda ne tavsiye edersiniz?
    aklınıza benzinli Otomatik tasarruflu araç geliyorsa onu söyleyin değerlendireyim.. kafam karmakarışık oldu..

    okuyup yorum yazacaklara şimdiden teşekkürler..


    arkadaşım genelde bildiğin gibi dizel araçların otomatiği nadirdir, genelde benzinlilerin otomatik vitesli versiyonları vardı ve senin büçene göre ben bravoyu öneririm..bir arkadaşım da corsa var ve o da bravo düşünüyor corsa ya da alışık olduğu için test sürüşünde corsa 1,3 CDTİ 2005 ayarında sürdü ve sonuç komikti..arkadaşın anlattığı aynen şöyle ben araç iiç ses ve yol tutuş hissiyatı ile 90 la gidiyorum sandım ama gösetrge kadranına baktığımda araç 160km/h la gidiyordu dedi ve resmen araca aşık oldu.. şu ana alma aşakmasında..tevsiye ederdim..güçlü ve donanımlı bir araç ve fiyatı agöer de çok iyi bence..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.