Şimdi Ara

termostat ve hararet problemi (düşük sıcaklık kalorifer vs.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kendi forumuma yazdım buraya aktarayım dedim. hem size hem benim foruma faydası olur.
    orjinal link :http://otobilgileri.com/viewtopic.php?f=172&t=4&p=4#p4

    Aracımı yazın aldım ve aralıkta ani hava değişimine kadar problem yoktu. 3 ay sonra sıcaklıklar 20 derece birden düşünce problem olduğunu daha yeni anlıyorum.

    Sorun şu ki, araç şehir içinde, daha doğrusu yavaş giderken motor normal sıcaklığına yaklaşır gibi oluyor ama 50 üzerine çıkınca hele 120-130 km hıza geldiğinizde sıcaklık neredeyse sıfıra kadar geliyor. bunu asıl olarak kalorifer uzun süre yolda olmama rağmen ılık üflemesiyle anladım. Daha sonra sürekli olarak hararet göstergesini takip edince uzun yolda hızla sıcaklığın düştüğünü, şehir içinde bir nebze daha normal seviyede olduğunu gördüm.Nihayetinde araştırıp bunun termostat kaynaklı olabileceğini düşündüm ve bir ustaya gittim.

    Usta söktü termostatı ve karşımıza termostat lastiği ve çerçevesi haricinde hiçbirşey çıkmadı. termostatın ortasını kesip almışlar, bildiğin demir çember ve contası kalmış. haliyle yaz sıcağında bunu farketmedim ama sıcaklıklar birde 0 ila 5 derece arasına düşünce sorun ortaya çıktı.

    Şimdi hangi mantıkla bu iş yapılır anlamıyorum, fan falan gayet güzel çalışıyordu yazın soğutma sorunu olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen ihmal edildi vs. kaldı öyle. Neyse şimdi taktık bir termostat bakalım durumlar nasıl olacak.

    Birşey daha belirteyim motor soğukken araçlar 2,5 hatta 3 kat yakıyormuş onuda anladım. arabada ne lpg kaldı ne benzin bitirdi hepsini.

    Bu arada termostat şöyle birşey.
    Resim

    bu öyle elektrikle çalışan birşey değil. boru içine takılıyor ve sıcaklık artınca genleşme-büzüşme mantığıyla suya yol veriyor ve motordaki sıcak su radyatörde dolaşmaya başlıyor. aynı şekilde soğuk oluncada su akışını kesip motorun sıcak kalmasını sağlıyor. Fanın çalışması başka bir müşüre bağlı yani bu termostatın fanla alakası yok.



  • demek ki yazda hararet yaptığı için veya bozulmuşsa masraf etmemek için sökmüşler.

    siz takın. yazda hararet yaparsa tekrar sökersiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.