Şimdi Ara

NEDİR BU YAZILIM İLE GÜÇ YÜKSELTME?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
176.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bizde 2010 LS plus paket var. 6 ay önce de Landırenzo taktırdık 1700 e . yakıt tüketimi şimdilik makul. bir iki defa da arıza lambası yaktırdı onun haricinde ciddi bir sorun yok. yalnız bizim kafamız bu 124 HP olayına takıldı. serviste ki satışçı eleman " getir abi yazılım atalım yükselsin" falan dedi ancak bir yerde emme manifoldu ile ilgili ayar felanda yapmak gerekiyormuş(o da ciddi mali külfet) yok chip tuningle çözülür v.s. yani ortalıkta dolaşan bilgi kirliliğinin haddi hesabı yok. lütfen bu konuda teknik olarak aydınlatıcı bilgi verirmisiniz.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronikyorgun

    Arkadaslar simdi pecochip hikayemi gerçekten çok iddialı yorum yazanlar var hepsi palavra mi
    kim büyüttü bu bahsi geçen ürünü anlamak zor.

    hiç içini açıp bakan olmadı mı gerçekten hiçmi merak etmediniz.
    bu foruma ve diğer forumlara defalarca yazdık fakat hep şikayet yöntemi ile sildirdiler.

    bahsi geçen ürün altını çizerek söylüyorum HER ELEKTRONİKÇİDE BULUNAN 3K3 DİRENÇTİR.

    ürün hava emiş sensör ucuna takılıyor ve emiş hava sıcklığını 21 derece civarında sabitlemeye yarıyor.

    aslında özet geçecek olursak kışın bu cruze araçlar fazla sorun çıkarmazlar. yazın ise yüksek sıcaklıkta yanma odası sıcklığınıın fazla yükselmemesi için araç enjeksiyon süresini düşürüyor ve avans da düşüş ypıyor.

    bahsi geçen ürün giriş hava sıcakığını sabit tutuyor ve ecunun standart kabul ettiği 20 derece civarında sabitliyor. ve araç enjeksiyon ve avansı normal seviyede tutuyor.


    yok öle performans artışı falan
    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Bu mesaj silindi.
    50 Defa söyledim, 51. defa tekrar edeyim.

    Chip adını verdiğiniz, maliyeti 5 TL'den fazla olmayan aparatın, aracın motor gücüne ya da torkuna artı bir etkisi yok. Bu kadar ballandıra ballandıra anlatılınca ben de merak ettim zamanında, kullanıp memnun olduğunu söyleyenlerden rica ettim; aracın "chiplenmiş" haliyle dyno verisini alıp bizlerle paylaşın diye. Şimdiye kadar yapan olmadı ama inşallah bundan sonra olur. Bu parçanın ticaretini ya da reklamını yapanlar bir zahmet paylaşsınlar şu dyno verilerini de görelim motora ne katkı sağlıyormuş şu aparat. Yapamayacaklarını bildiğim halde rica ediyorum, çünkü bu parçanın motora 0 katkısı olduğu çok net. Yine de alır gelirler rakamları, biz de bakarız 124 hp'yi 138 hp'ye çıkarmış, 155 torku 180 yapmış, eyvallah. Özür dilemesini de biliriz, önyargılı olduğumuzu kabul etmeyi de. Ama rica ediyorum şu dediğim dyno verisini alın gelin de biraz bilimsel konuşalım.

    Yazılım ile güç yükseltme çok farklı bir şey. Aracın salgıladığı zehirli gazların belli sınırlarda olması uluslar arası sözleşmeler gereği bir zorunluluk. Bu yüzden bütün motorlu araç üreticileri piyasaya sürdükleri araçları zehirli gaz salınımlarını aşağı çekmek zorunda. Bu da aracın daha yüksek potansiyeli olmasına rağmen 1-2 alt kademe güce çekilmesi demek. Yani bu çevre normlarına uydurmak için kullandığımız arabaların kolunu, bacağını kırıyor üretici firma. Yazılım ile güç yükseltme de aracın gerçek potansiyelini ortaya çıkarmak demek oluyor, araç trafiğe bir kere çıktıktan sonra zehirli gaz emisyon ölçümleri yapılmadığı için insanlar bunda sakınca görmüyor. Ben aracın motoruna her türlü müdahaleye karşı olduğum için her ne olursa yaptırmam ancak yazılım ile güç yükselten adamı bir yere kadar anlarım. Yazılımla güç yükseltmek bilimsel bir uğraş çünkü, artış dyno verisiyle ortaya çıkınca saygı duyar, susarım.

    Yalnız sizin bu chip dediğiniz aparatın böyle bir fonksiyonu yok. Yaz aylarında sıcaklık 35 derece iken siz arabaya havanın 5 derece olduğunu söylüyorsunuz kısaca, o da ona uygun giyinip dışarı çıkıyor. Bunun orta ve uzun vadede aracınıza ne zarar vereceğiyle ilgilenmiyorum; "benim vücudum, benim kararım" diyen kürtaj yanlısı feministlerle aynı fikirdeyim. Yaptıran kullanıcılara bu yüzden saygım var, hiç kimsenin tercihine müdahale hakkım yok ama bunu güç yükseltme olarak anlatıp durmanız Cruze'un yanlış tanınmasına yol açıyor. Aracın güç yükseltmeye falan ihtiyacı yok, fazla yakıt tüketmeyi göze aldığınız sürece ortalama 3500-4000 rpm devirde vites değiştirirseniz sıkıntı falan yaşamazsınız.

    Ha, yine de "olmuyor" diyorsanız silah zoruyla kullandırmıyorlar bu arabayı size. Astra H daha iyi kaçıyor madem(Allah'tan kullanmışlığım var), Cruze'dan pahalı bir araba değil. Satın arabanızı, Astra H alın. Cruze hakkında bilgisi olmayan insanlar burda yazdıklarınızı okuyup cüzzamlı muamelesi yapmazlar belki o zaman arabaya. Arabadan bir şikayeti olmayan bizler zaten mutluyuz; uçan, kaçan Astra H'nizle siz de mutlu olursunuz böylece.
  • Servis sallamış size kusura bakmayın. Chiptuning' ten başka yapabileceğiniz hiç bir şey yok. Maliyeti 500 TL.
  • e yeni 2011 ler aynı motor hacmi aynı tork olupda nasıl 11 HP lik bir fark var. yani servisin sölediği çok da mantıksız gelmiyor. LPG ECU su gibi yakıt zamanlaması v.s. ği değiştirp yapılmaz mı?
    ayrıca bu chip tuning işinde araç garanti dışı kalırmı?
  • Evet chiptuning garanti dışı bırakıyor ama yaptıranlar paşa paşa basıyor :)

    Motor aynı, sadece bir takım modifiyeler yapılmış. 11 beygir artış ve sadece +1 tork fazlası var Öyle aman aman bir motor değil yani. Ayrıca;

    2011 modellerde; yedek lastik yerine lastik tamir kiti koymuşlar, stepne yok yani. Plus paketlerde 6 lı cd changer yerine tekli cd sürücü standart olmuş. 2009 ve 2010' a göre tek artısı hız sabitleyicinin eklenmiş olması.
  • 113 beygirlik modellerde 10-15 beygir arası artış oluyormuş. ama benim için daha önemli birşey var, torku +20 artıyor. 500tlye kıyıp yaptıracağım. ancak burda dikkat edilmesi gereken konu, servisler bakım zamanı yazılım güncellemesi yapabilirler. böylelikle araç eski performansına geri döner. bu yüzden yazılım yapan ustalar 1-2 sene sizin aracınıza atılan yazılımı saklayıp tekrar yükleme sözü veriyorlar.

    ayrıca lpgli araçlar için:

    yazılım atıldıktan sonra lpg gaz ayarı tekrar yapılması gerekiyor, montajı yapan yere götürüp yaptıracağım ben de. acaba para isterler mi bunun için de?

    garanti konusunda sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum.
  • geçen hafta chip tuning denen şeyi yaptırdım maslakta, adamlar arabanın beynini çıkarıp kendi bilgisayarlarında program atıyorlar, gerçekten farketti 7 aydır kullanıyorum arabada bi ivmelenme oldu ama arkadaşın dediği gibi aman aman deil ama daha iyi kesinlikle, diğer arkadaşın dediğide doğru ben 550 lira verdim, adamın söylediğine göre servis bunu anlamazmış, kesinlikle sorun olmaz ama olurda motorda programla ilgili bi sorun olursa gelirsin buraya eski programını yükleriz götürürsün servise garantiden baktırırsın dedi bana mantıklı geldi bilemiyorum ama değermi diye sorarsanız bence değdi...
  • Konu başlığına cevaben, budur!

    chiptuningden önce:

    motor gücü (ölçülen) 107.7 hp
    lastiklerdeki güç 83.7 hp
    güç kaybı (ölçülen) 24.0 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 108.1 hp
    tork (düzeltilmiş) 164nm @4283 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    yukarıdaki değerler 159km/h ve 5761 devirdeyken alındı.
    maksimum hız 205km/h

    chiptuningden sonra:

    motor gücü (ölçülen) 123.9 hp
    lastiklerdeki güç 90.9 hp
    güç kaybı (ölçülen) 32.9 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 124.2 hp
    tork (düzeltilmiş) 174nm @4044 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    bu değerler ise 169km/h 6124 devirde alındı.
    maksimum hız 224km/h

    okuyunca merak edenler olabilir, maslak oto erolda yaptırdım.
    aracım lpglidir 14500kmdedir. testler benzinle yapılmıştır. motor 113 beygirlik ecotec motordur. performans için araca başka birşey yaptırılmamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzgursel -- 30 Aralık 2010; 23:37:23 >




  • OGUZGÜRSEL
    SEN 113 LÜĞE TAKTIRIP BU PERFORMANS ARTIŞINI SAĞLAMIŞSIN
    VERİLERE GÖRE BAYADA Bİ GELİŞME VAR YANİ
    PEKİ YENİ 124 LÜKLERE TAKILSA NASIL Bİ FARK OLUR Kİ?
    YADA ÖLE BİŞİ YAPILIYO MU?
  • yaptıran 124 beygirlik cruze henüz yok sanırım, veya burada paylaşan yok.. tahminim 115-120 arası gerçek beygir gücü çıkar, chiptuningden sonra 130u zorlar, en azından benim 124.2yi geçmesi lazım. torku benim motoru geçemeyebilir yalnız, çünkü kağıt üzerinde 1 nm fazla gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzgursel -- 16 Ocak 2011; 19:35:55 >
  • Arkadaşın dediğini çok anlamadım ama bizim şirket araçlarıda 2010 model yazılım hatasından dolayı beygiri tam görmüyordu yani 124 beygiri 112 olarak görüyordu ve gerçekten aracın çekmesinde çok sıkıntı yaşıyorduk servise götürdük ve üretim hatası dediler aracın beyin yazılımını yükselttiler ve araç şimdi gayet güzel geçen hafta dyno'ya soktuk ve 123.8 görünüyor beygir
  • 124 luk cruze aynı dyno da once 112,
    yazılımdan sonra 123 mu cıktı?
    hangi dyno bu ? nerede ?
    cok merak ettim benim aracı da bir goturup test edeyim bari....

    Ayrıca servis üretim hatası olarak kabullendi dediniz, Cok merak ettim hangi servis miş bu !
    pekiii bu yazılım yukseltme işini internet üzerinden GM server dan mı yaptı?
    yoksa kendi özel chip tuning cisine mi yaptırdı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samet baba -- 14 Şubat 2011; 13:16:48 >
  • evet, biz boşuna para verip yaptırıyoruz heralde, yetkili chiptuningçi nerde gidelim :)
  • istanbulda chıp uygulaması yaptırmak istiyen olursa benim ustaya yönlendirebilirim,3 aylık test olumlu...
  • Chevy Cruze 1.4T chiptuning dyno videosu

    benim lastiklerdeki güç anca 90 beygire çıkmış, bu cruzeunki olmuş 166 beygir. aradaki farka bak arkadaş ya!! torku da 210 yapmışlar... ahh ulan 1.4 turbo ahh
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzgursel

    Konu başlığına cevaben, budur!

    chiptuningden önce:

    motor gücü (ölçülen) 107.7 hp
    lastiklerdeki güç 83.7 hp
    güç kaybı (ölçülen) 24.0 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 108.1 hp
    tork (düzeltilmiş) 164nm @4283 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    yukarıdaki değerler 159km/h ve 5761 devirdeyken alındı.
    maksimum hız 205km/h

    chiptuningden sonra:

    motor gücü (ölçülen) 123.9 hp
    lastiklerdeki güç 90.9 hp
    güç kaybı (ölçülen) 32.9 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 124.2 hp
    tork (düzeltilmiş) 174nm @4044 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    bu değerler ise 169km/h 6124 devirde alındı.
    maksimum hız 224km/h

    okuyunca merak edenler olabilir, maslak oto erolda yaptırdım.
    aracım lpglidir 14500kmdedir. testler benzinle yapılmıştır. motor 113 beygirlik ecotec motordur. performans için araca başka birşey yaptırılmamıştır.


    merhaba arkadaşım bende ki araçta vectra elgeance ecotec motor var, yani aynı motora sahibiz.Sen ben ce çok güzel sonuçlar almışsın, ben şu an ordu ilindeyim, bunu başka nerede yaptırabilirim, birde sen ne kadara yaptırdı kardeşim bilgi verir misin??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzgursel

    Konu başlığına cevaben, budur!

    chiptuningden önce:

    motor gücü (ölçülen) 107.7 hp
    lastiklerdeki güç 83.7 hp
    güç kaybı (ölçülen) 24.0 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 108.1 hp
    tork (düzeltilmiş) 164nm @4283 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    yukarıdaki değerler 159km/h ve 5761 devirdeyken alındı.
    maksimum hız 205km/h

    chiptuningden sonra:

    motor gücü (ölçülen) 123.9 hp
    lastiklerdeki güç 90.9 hp
    güç kaybı (ölçülen) 32.9 hp
    motor gücü (düzeltilmiş) 124.2 hp
    tork (düzeltilmiş) 174nm @4044 devir
    Basınç / ısı 1002mbar / 16 derece
    bu değerler ise 169km/h 6124 devirde alındı.
    maksimum hız 224km/h

    okuyunca merak edenler olabilir, maslak oto erolda yaptırdım.
    aracım lpglidir 14500kmdedir. testler benzinle yapılmıştır. motor 113 beygirlik ecotec motordur. performans için araca başka birşey yaptırılmamıştır.

    Hocam ben de aynı şekilde toyota versoya düşünüyorum mümkün mü acaba. performansı düşük geliyor bana çünkü...




  • mrh arkadaslar bende megane 2 var 1.5 prıgıleje dci 2008 model
    yazılım attırdım aracıma
    110 ps oldu
    10 pslık bır guc altı aa arac 1 . ve 2. vıteste 3e atana kadar patı cekıyor alt devırlerde fırmasını hıssedebılır hatta yaptırıyo gıbı koltıga
    ben memnunum
  • İzmir de yazılım atabilecek iyi bir yer bilen varmı?
  • EcuFast diye yazılımcı bi şirket gibi biryer var arabam Hyundai Accent blue normalde 128 beygir 258 tork yazılımdan sonra 155 beygir 313 tork olcaktı fakat yaptırmadım nedeni biraz mantıksız gelmiyormu sizcede böle bişeyi araba markaları niye kendileri yapmıyor .
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.