Şimdi Ara

F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
11.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • F-35 Joint Strike Fighter

    F-35 Lightning II , savaştaki her amaç için farklı uçak geliştirmenin masraflı olmasından dolayı tek bir uçağın tüm görevleri yerine getirmesi amacıyla tasarlanan bir savaş uçağıdır. Aynı zamanda ABD'nin son insanlı savaş uçağı projesidir.
    ABD, deniz ve hava kuvvetlerindeki F-16, A-10, F/A-18(yeni olan E/F "Super Hornet" varyantları hariç), AV-8B'leri İngiltere ise Harrier'ları bu uçak ile değiştirecektir. Uçağın üretim projesinde 9 ülke yer almıştır bu ülkeler içinde Türkiye de bulunmaktadır ve bu projeye toplam 11 milyar $ yatırmıştır(alınacak uçakların maliyetleri ile birlikte). Türkiye elindeki F-16'ları bu uçak ile takviye edip değiştirecektir.

    Uçak F-22'de kullanılan teknolojilerden faydalanılarak üretilmiştir. Radardaki izi F-22 kadar küçük olamasa bile günümüz uçaklarından düşüktür. Bunu sağlamak için silah istasyonları gövdenin içine saklanmıştır. Dikine inip kalkabilmesi için bir modeli de vardır, bu sayede uçak gemilerine ve elverişsiz yerlere rahatlıkla inebilecektir. Uçak gemisine inip kalkarken mancınık ile fırlatılabilmesi ve kanca ile yakalanabilmesi için gövde altı saglamlaştırılmıştır. Tek kişilik ve tek motorludur.

    F-35 2040'lı yıllarda dünyanın en önde gelen avcı uçağı olması için tasarlanmıştır. Ayrıca havadan-havaya yeteneği olarak F-22'den sonra gelen tek uçak olarak da planlanmıştır. F-35 tasarlanırken gereksinim duyulan özellikler ise şunlar olmuştur:
    Geçmişteki avcılardan dört kat daha fazla etkili havadan havaya mücadele, sekiz kat daha etkili karaya saldırı, üç kat daha etkili stratejik keşif ve hava savunması.
    Manalı olarak bu yetenekleri geçmişte kalan uçaklardan daha küçük ayak izi (radar izi) ve daha uzun menzille yerine getirmelidir.

    Aslında uçak ABD Donanması'nın V/STOL ihtiyacı nedeni ile tasarlanmıştır.AV-8 Harrier II uçağının başarısızlığı, yerine başka bir uçak aranmasına neden olmuştur.Ayrıca NATO ülkelerindeki F-16'ların yerini doldurabilecek yeni bir ticari savaş uçağına ihtiyaç vardı.Böylece Birleşik Devletler hem para kazanacak hem de sattığı klasik kalkış yapabilen uçaklardan kendi için ürettiği V/STOL uçakların maliyetini çıkarabilecekti.Diğer ülkelere F-22 satışı olmadığından doğal olarak talep bu uçağa yönlenecektir.

    Uçağın parçalarının %80'ini paylaşan üç farklı yapılanması üretilmektedir:
    F-35A, Geleneksel kalkma ve inme (CTOL)
    F-35B, Kısa kalkış dikey iniş (STOVL)
    F-35C, Uçak gemileri için tasarlanmış (CV) versiyon.

    Türkiye JSF(Joint Strike Fighter) Projesine 12 Temmuz 2002'de yedinci uluslararası partner olarak katılmıştır. Ayrıca Türkiye yapacağı F-35 üretimi ile ilgili olarak karşılıklı anlayış muhtırası imzalamıştır. Türkiye 116+18 adet F-35A "CTOL" siparişinde bulunmuş ve bu uçaklar için 11 milyar $ (Amerikan Doları) ödeyeceği bildirilmişitir. Türkiye'deki uluslararası üretime katkıyı Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından lisanslı olarak yapılması planlanmaktadır.Ayrıca üretilen bütün uçakların motor bölümü ve diğer kısımlardan bazılarının parçaları Türkiye'de üretilecektir.İlk motor teslimatı yakın zaman önce gerçekleşmiştir.Ayrıca uçağın elektronik kablo tesisatını üreten Hollanda'lı firma dördüncü fabrikasını Türkiye'de açmıştır.Türkiye için ilk teslimatın ise 2014 yılında alınması planlanmaktadır. Fakat Pentagon uçaklara ait yazılım ve şifreleri vermemektedir. Onun için siparişler Türkiye tarafından askıya alınmıştır..

    F-35 Lightning 2 Resimleri
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)

     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)


    Kanopi

    Test Videoları
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/f135_assem_n_test_high.wmv
    İLK YAVAŞ İNİŞ
    http://www.jsf.mil/video/f35test/BF-1_First_Slow_Landing.wmv
    HOVER
    http://www.jsf.mil/video/f35test/BF-2_first_VL_Medium.wmv
    40KNOT YAKLAŞMA
    http://www.jsf.mil/video/f35test/10P031%2040%20knt%20Appraoch%20and%20Landing_web.wmv
    TOP
    http://www.jsf.mil/video/misc/gun_high.wmv
    AF KALKIŞ
    http://www.jsf.mil/video/f35test/F_35_AA1_AB_TO.wmv
    HEDEFLEME SİSTEMİ
    http://www.jsf.mil/video/misc/eots_video_high.wmv
    MOTOR TESTLERİ
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/fx631_max_zone_3_high.wmv
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/f135_fett_high.wmv



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MirageLord -- 28 Mart 2011; 17:24:06 >







  • f 35 alınmayacak ortak olarak üretilecek kastettiğiniz buysa evet alınmalı güçlü olmalıyızki düşmanlarımızı caydıralım. Güçlü olmak içinde teknolojisi yüksek olmak gerekli.
  • Zaten üretimde beraber olduğumuza göre doğal olarak alacağızdır. Artık savaşlar topla tankla değil uçaklarla kazanılıp kaybedildiği düşünülürse zaten dünyanın en iyi avcı uçaklarından birini almak mecburiyet.
  • Alabildiğimiz kadar çok teknolojiyi alabilelim de sonra proje batsa da batmasa da sorun değil.

    Türkiyenin artık kendi uçağını kendi teknolojisi ile üretiyor olması lazım. BU proje ile ciddi bir teknoloji transferi olacağını umut ediyorum. Buradan gelen bilgi ve teknolojiyi kendi uçağımız için kullanabiliriz.

    Bir de olay sadece uçağın ne kadar son teknoloji ürünü olduğu ile ilgili değil, sayı da önemli. Kendi uçağımızı yaparsak daha ucuza mal edeceğimiz için çok sayıda yapılabilir.

    Daha yüksek teknolojili 10 adet f-22 ye karşı daha eski jenerasyon olan 100 f-16 ile savaşabilir ve galip gelebilirsin...
  • şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum
  • F-16'lara hurda diyorsan F-4 uçan cenaze :)) ben bu uçağın üretiminde ortaklığın kötü olacağını düşünüyorum çünkü ülkemizde son 8 yılda kendi sanayimiz,tarım ve hayvancılık,fabrikalarımız neredeyse bitti...ülkemizin tamamen yerli üretim ve dünyadaki bütün uçaklardan daha iyi olsa bile ne yazık ki onları kullanmayıp satın almayı tercih ediyoruz.paramız çok olsa gerek :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07

    şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum

    Habire f-16 nerede düşüyormuş? bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tam anlamıyla böyle birşey olsa gerek. Boşver sen bu konuları git 10 bin fbliye dal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07

    şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum

    Habire f-16 nerede düşüyormuş? bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tam anlamıyla böyle birşey olsa gerek. Boşver sen bu konuları git 10 bin fbliye dal.

    zamanında kaç tane f 16 düşdü bak iyi oku


    KAZA TARİH MODEL YER FİLO UÇAK NO
    07 Mayıs 1991 F-16C Blok 30 E Ankara/Akıncı 142.Filo 88-0022
    Uçak, Akıncı Üssünden kalkışından hemen sonra motor arızası sebebiyle SEC (kendini koruma) moduna geçmiştir. Motor düşük powerda güç üretmeye başlayınca uçağın pilotu Kurmay Binbaşı Semih Birdoğan (Şu an Tuğgeneral - 6. Ana Jet Üs Komutanı) hemen acil iniş için üsse geri yönelmiş fakat irtifa ve hız dolayısıyla motorun ürettiği güç yetersiz kalmış ve piste 150 metre kala pilot uçağı terk etmek zorunda kalmıştır. Pilot kazadan dizinden hafif yaralanarak kurtulmuştur. Yapılan incelemeler sonucu uçağın motora giren yabancı bir cisim nedeniyle SEC moduna geçtiği anlaşılmıştır. Bu kazada kaybedilen 88-0022 nolu uçak Türkiye'de üretilen sıfır hatalı 3 F-16'dan biridir.

    05 Temmuz 1991 F-16C Blok 30 B Afyon/Dinar 143. Filo 86-0067
    Akıncı 4.Ana Jet Üssüne bağlı F-16C ile kol uçuşunda kol lideri olan pilot Muzafer Garip, planlanan uçuş rotasının dışına çıkarak Afyon/Dinar'a yönelmiş, doğduğu kasaba üzerinde kolundaki diğer uçakla beraber 100 feet mertebesinde geçişler yapmış, son geçişinde önüne çıkan dağ silsilesini geç fark etmiş, tepki vermesine rağmen yeterli irtifa alamayarak tepeye çarpmıştır. Pilot Yüzbaşı Muzaffer Garip doğduğu kasaba Tatarlı yakınlarında şehit olmuştur.

    25 Haziran 1992 F-16C Blok 30 B Afyon 143. Filo 87-0012


    01 Nisan 1993 F-16C Blok 40 D Kapıdağ Yarım. 162. Filo 90-0002
    Uçak, Bandırma 6.Ana Jet Üssünden kalkışından ardından Balıkesir/Kapıdağ yarımadasının kuzeyinde Şahinburgaz köyü yakınlarında bir tepeye çarparak düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Hüseyin Yentürk şehit oldu.

    27 Nisan 1993 F-16C Blok 40 A Ankara/Güdül 141. Filo 89-0029
    Akıncı 4.Ana Jet Üs Komutanlığı'na bağlı iki F-16C Ankara/Güdül ilçesi yakınlarında gece havada çarpıştı. Uçaklardan biri düşerken diğer uçak hasarlı olarak Akıncı Üssüne geri dönmeyi başardı. Düşen uçaktaki pilot Yüzbaşı İdris Aksoy paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu.

    03 Ocak 1994 F-16C Blok 40 H Balıkesir/Bigadiç 192. Filo 91-0009
    Uçak Balıkesir/Bigadiç ilçesine bağlı Dedeburnu köyü yakınlarında teknik bir arıza nedeniyle düştü. Pilot Kurmay Yarbay Ünsal Aksoy şehit oldu.

    22 Kasım 1994 F-16C Blok 40 D Manyas Gölü 192. Filo 90-0003
    Uçak Balıkesir/Manyas Gölüne düştü. Uçaktan ayrılamayan Pilot Yüzbaşı Oktay Güngördü şehit oldu.

    08 Şubat 1995 F-16C Blok 40 H Ege Denizi 192. Filo 91-0021
    Ege Denizi üzerinde Yunan Mirage F-1 uçaklarıyla yapılan it dalaşına mütakip Rodos Adası yakınlarında uluslararası sularda yakıt pompası sorunu nedeniyle düştü. Pilotun, yedek yakıt tanklarına yöneltilmiş olan yakıt vanasını, tanklardaki yakıt bittikten sonra uçağın dahili depolarına yönlendirmeyi unutması sonucu uçak yakıtsız kaldı ve kontrol kaybedildi. Kazada Pilot Üsteğmen Mustafa Yıldırım paraşütle atlayarak sağ kurtuldu.

    29 Eylül 1995 F-16C Blok 40 A Ankara/Kazan 141. Filo 89-0033
    143.Filoya bağlı F-16C Ankara/Kazan ilçesine bağlı Fethiye köyü yakınlarında FOD (Foreign Object Demage) nedeniyle gerçekleşen motor arızasının ardından düştü. Kurmay Binbaşı İsmail Doğan paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu. Yapılan incelemeler sonucu uçaktaki motor arızasına makinalı top ateşi esnasında bir mermi parçasının hava alığından içeri girmesinin sebep olduğu belirlendi.

    11 Ekim 1995 F-16C Blok 30 E Bolu/Yedigöller 143. Filo 88-0023
    143.Filoya bağlı F-16C Bolu Yedigöller yakınlarında düştü. Pilot Üsteğmen Hakan Dinç paraşütle atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.

    08 Ekim 1996 F-16D Blok 40 J Ege Denizi 192. Filo 91-0023
    Rutin eğitim uçuşu sırasında Ege Denizi Limni Adasının güneyinde düşmüştür. Uluslararası hava sahasında eğitim uçuşundaki 4 adet F-4E Phantom'a refakat eden ve ikili kol halinde uçan F-16 uçaklarımıza Tanagra'da konuşlu bulunan 331. Filoya bağlı Yunan Mirage-2000EG'leri tarafından önleme yapılmış, yaşanan it dalaşı sırasında daha önceden ağabeyi Ege Denizi'nde yaşanan bir angajman sonucu denize çakılarak ölen Yunan pilot Yüzbaşı Thanos Grivas'ın pilotajındaki Mirage-2000 kasıtlı olarak Magic IR füzesi fırlatarak uçağı vurmuştur. Sakız Adasının 15 mil güneybatısında uluslararası sularda denize düşen uçaktaki pilotlardan Pilot Yüzbaşı Nail Erdoğan şehit olmuştur. Şehit pilotun naaşı uzun uğraşlara rağmen bulunamamıştır. Diğer pilot Hava Pilot Yarbay Osman Çiçekli paraşütle atlamayı başarmış ve olaydan 30 dk sonra Yunan Deniz Kuvvetlerince sağ olarak kurtarılmıştır. Şoka giren pilot hiçbir yetkiliyle konuşmamış, Yunanlılar kurtulan pilotun İsrailli bir öğretmen pilot olduğunu düşünmüşlerdir. Düşen uçağımız Limni Adası'nın güneyinde 450 kulaç derinliğe gömülmüş ve teknik imkanların yetersizliğinden çıkarılamamıştır. Türk F-16 uçağının düşürülüşünden iki gün sonra 10 Ekim 1996'da Türk uçaklarıyla angajmana giren Yunan Mirage-2000 (Mirage F-1 olma ihtimali de var) uçağı düştü. Bu olaylar kayıtlara motor arızası olarak geçti. Kanatlar isimli Türk havacılık dergisinde yayınlanan bir fotoğrafla Yunan pilot Thanos Grivas'ın Mirage-2000 uçağının burnuna Türk bayrağı resmi yaptırdığı ortaya çıktı. Mayıs 2003'te de Yunanistan'da çıkan Krama (Alaşım) adlı havacılık dergisinde yaşanan olaylar ilk defa dile getirildi fakat her iki ülke yetkilileri de bu yazıyı yalanladılar.

    26 Ağustos 1999 F-16C Blok 40 Batman 182. Filo ?
    Batman'da eğitim uçuşu yapan gerçek mühimmat yüklü F-16 uçağı teknik arıza nedeniyle Batman-Diyarbakır karayolu yakınlarında bir pamuk tarlasına düştü. Pilot Üsteğmen Özcan Kete uçağın yakınlardaki tütün fabrikasına ve belediye şantiyesine düşmesini önleyebildi ve paraşütle atlayarak sağ kurtuldu. Uçakta bulunan uçaksavar mermileri ile füzeler kaza anında infilak etti.

    04 Nisan 2000 F-16C Blok 50 R Sivas/Yıldızeli 151. Filo 93-0657
    5. Ana Jet Üssüne bağlı iki F-16C Blok 50 uçağı saat 19.30'da Merzifon meydanından kalkışa müteakip gece kol uçuşu esnasında saat 20.37'de Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında çarpıştı. Uçakların ikili kol eğitimi yaparken gece görüş koşullarının olumsuzluğu nedeniyle birbirine fazla yaklaştığı ve bu esnada kanatların çarpışması sonucu iki uçağın da yanmaya başladığı ve pilotların paraşütle atladığı açıklandı. 1 numaralı uçağın enkazına Belpınar Köyü Yavu Beldesinin 3-4 km doğusunda ulaşıldı. Uçağın köye düşmesini önleyen fakat yeterli irtifada olmadığı için paraşütü açılmayan Pilot Yüzbaşı Murat Özaydınlı şehit oldu.

    04 Nisan 2000 F-16C Blok 50 R Sivas/Yıldızeli 151. Filo 93-0666
    5. Ana Jet Üssüne bağlı iki F-16C Blok 50 gece kol uçuşu esnasında Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında çarpıştı. 2 numaralı uçağın enkazına Tokat'ın Sulusaray ilçesi yakınlarında ulaşıldı. Paraşütle atlayan Pilot Üsteğmen Güngör Özer yaralı olarak kurtuldu.

    24 Mayıs 2000 F-16C Blok 40 Burdur/Bucak 162. Filo ?
    Bandırma'da konuşlu bulunan 162. Filoya bağlı iki F-16 uçağı Manisa-Akhisar meydanından kalkışa mütakip İncirlik Üssüne intikal uçuşu sırasında Burdur'un Bucak ilçesinin 20 km kuzeydoğusunda bir komülonimbüs bulutunun içine girmiş, bulutun yoğun elektromanyetik alanı uçaklardan birinin elektronik sistemlerini etkilemiş, akabinde kontrol kaybedilmiş ve uçak saat 14.45'te yanarak Bucak ilçesinin Çobanpınarı mevkiine düşmüştür. Düşen uçağın pilotu Pilot Yüzbaşı Aşkın Sezer kazadan sağ kurtulmuştur. Diğer uçak bulutların arasından çıkmayı başararak Bandırma'ya dönmüştür.

    27 Haziran 2001 F-16C Blok 30 E Ankara/Akıncı 143. Filo 88-0029
    Uçak, eğitim uçuşunu tamamladıktan sonra Akıncı Üssüne iniş sırasında motor arızası nedeniyle pist yakınlarında düştü. 500 feet yüksekte paraşütü açmayı başaran Pilot Yüzbaşı N. Tunç Sözen kazadan sağ kurtuldu.

    25 Eylül 2001 F-16C Blok 40 Ankara/Akıncı 14?. Filo ?
    4. Ana Jet Üs Komutanlığına bağlı F-16C eğitim uçuşunu tamamlayarak Akıncı meydanında inişe geçmiş, ancak yere inen uçak frenleri tutmayarak pist sonundaki boş alana girmiştir. Duramayan uçaklar için pist bitiminde yapılmış olan bariyerlere ve file sistemine çarpan uçakta bir miktar hasar oluşmuş, uçak tamir edilerek aktif göreve yeniden dönmüştür.

    05 Haziran 2002 F-16C Blok 40 P İzmir/Çiğli 181. Filo 93-0002
    Eğitim için İzmir/Çiğli'de bulunan Diyarbakır 8. Ana Jet Üssünde görevli Pilot Üsteğmen Oğuz Yenen 181. Filoya bağlı 93-0002 kuyruk numaralı F-16 uçağı ile 05 Haziran 2002 sabahı Çiğli meydanından havalanmıştır. Kalkıştan kısa süre sonra motor SEC moduna girmiş, alıklar kapanmış ve pilot piste geri yönelerek acil iniş izni istemiştir. Pilot uçağı yüksek hızda üç kez piste indirmeyi denemiş ama uçak hız kesmemiş ve pas geçilmiştir. Uzaktan yaklaşmalarda uçak daha da hız kazanmış, manevralarla hızı düşürüp ani dönüş ile piste inmeye çalışılmıştır. Saat 10.15'de pilot dördüncü inişi denemiş, 230 knot hızla piste teker koymuş, hook denemiştir. Fakat yine hız kesmeyen uçak kontrolden çıkmış, pist bitimindeki ağ bariyeri delerek paraşütçü eğitimi için kullanılan boş alana girmiş ve takla atarak infilak etmiştir. Uçağın Kalkıç, Ulukent, Balatçık gibi yerleşim yerlerine düşmesini önleyen ve uçağı kurtarmak için büyük çaba sarf eden kahraman pilot Oğuz Yenen şehit olmuştur.

    06 Kasım 2003 F-16C Blok 50 R Tokat/Zile 151. Filo 93-0662
    Merzifon meydanından kalkan F-16C uçağı rutin görev uçuşu sırasında motor arızası nedeniyle Tokat'ın Zile ilçesi Ütük ve Özyurt köyleri arasında saat 15.35 sularında düştü. Harekat Komutanı Kurmay Hava Pilot Albay Atilla Gülan (Şu an Tuğgeneral rütbesinde) uçak düşmeden kısa süre önce paraşütle atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.

    22 Aralık 2003 F-16C Blok 40 F Bandırma 161. Filo 90-0015
    Bandırma 6. Ana Jet Üssü'nden eğitim uçuşu için kalkış yapan Pilot Üsteğmen Ferhat Yıldırım'ın pilotajındaki F-16C uçağı teknik bir arıza nedeniyle kalkış yaptığı sırada piste düştü. Uçağın pilotu Üsteğmen Ferhat Yıldırım kazadan hafif yaralı olarak kurtuldu.

    16 Ocak 2004 F-16C Blok 50 R Kütahya/Tavşanlı 191. Filo 94-0081
    Eğitim uçuşu sırasında uçak Kütahya'nın Domaniç ilçesinin 15 km güneyindeki Şenlikköy-Karlıtepe mevkiinde saat 11.00 sularında düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Mehmet Karakuzulu şehit oldu. Kazanın sebebi taciz eğitimi sırasında pilotun maruz kaldığı yüksek g etkisi sonucu baygınlık geçirmesi ve kontrolü kaybetmesidir. Yoğun kar yağışının uçağın enkazını kapattığı kazada şehit pilotun naaşı uzun aramalar sonunda bulunabildi.

    03 Mart 2005 F-16D Blok 30 B Karabük/Yenice 143. Filo 86-0191
    Eğitim uçuşu için 4. Ana Jet Üssünden havalanan uçak Karabük'e 30 km mesafedeki Yenice ilçesi Burunsuz köyü Dağ Tarla mevkiinde saat 12.30'da düştü. Uçaktaki pilotlar Pilot Yüzbaşı Fatih Devravut ve Pilot Üsteğmen Fatih Keskin şehit oldu. Yapılan incelemeler sonucu pilotların görüş mesafesinin düşüklüğü nedeniyle vertigo oldukları ve uçağı kurtarmak için son ana kadar uçaktan ayrılmadıkları anlaşıldı. Çetin kış şartları sebebiyle şehit pilotların naaşlarına 20 saat sonra ulaşılabildi.

    30 Ocak 2006 F-16C Blok 40 P Diyarbakır 181. Filo ?
    Diyarbakır 8. Ana Jet Üssü'nden eğitim uçuşu için kalkış yapan Pilot Üsteğmen Özgür Ciritbeyi'nin pilotajındaki F-16C uçağının motorunda uçuş sırasında teknik bir arıza meydana geldi. Üsse geri yönelen pilot telsizle kuleye durumu bildirdi. Diyarbakır Hava Üssü'nün yaklaşık 3 mil güneyine kadar uçağı getirmeyi başaran pilot, motor tamamen durunca saat 14.45'te fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılmak zorunda kaldı. Uçak, kent merkezine 5 kilometre uzaklıktaki Çarıklı Beldesi’ne bağlı Gönendi Köyü yakınlarında boş bir alana düştü. Pilot kazadan yara almadan kurtuldu.


    TOPLAM HİZMET DIŞI KALAN F-16 SAYISI : 24


    Durmadan uçağı düşen başka bir ülke varmı peki?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Arkadaşlar,

    Fikir ayrılıkları her konuda olduğu gibi havacılıkta da olabilir ancak tartışmalarda saygılı olmak gerekir. Saygısız ve argo içerikli mesajlar silinecek, gerekirse ilgili kişiye ceza verilecektir.

    Lütfen mesajlarınızda saygılı ve de anlayışlı olun.
  • f-35 ortak üretim olduğu için alıyoruz zaten.


    Esas soru EUROFİGHTER alalım mı? olmalı bence...


    Eurofighter almalıyız çünkü.

    Yunanistan Eurofighter larına kavuşuyor, ve ge de F16 larımıza karşı avantajlı konuma geçecek...


    Bizde de olmalı.
  • Eurofighter ı bize satmazlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07


    arkadaş kopyala yapıştır yapmış ama zahmet edip okumamış bile düşen uçakların yarısı ya motora birşey girmesi ya pilotaj hatası ama copy paste yapıp okumaya üşenirsen komik duruma düşersin bunu sakın unutma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Eurofighter ı bize satmazlar...


    Olur mu yahu? Adamlar yanıp tutuşuyorlar bize satmak için. Hatta Savunma ve Havacılık dergisi var elimde geçen ayın 1 sayfa reklam vermişler. Ama bence Eurofighter ölü bir proje. Şu an üreticisi olduğu halde Tranche 3a yani en gelişmiş modelini tahaddüt ettiğinden az alacak olan ülkeler var. Kaldı ki Eurofighter'a o kadar para vereceklerinde "Stealth" bir sistem istemeleri gerekir. F-15 Silent Eagle düşünülebiliriz. Ama bence artık hızla ve tez elden kendi silahlı UAV lerimizi yapıp çağı yakalamamız lazım. Pilotlu uçak devri belki bitmeyecek ama orta ve uzun vadede azalacağı kesin!
  • Türkiye “CTOL” versiyonundan 100 adet alım planlanmaktadır. Bana göre bu adet yeterli değildir.



    Savunma Sanayii Müşteşarı Murad Bayar'ın bir röportajı vardı. 2007 yılına ait bir röportaj;

    Teknoloji transferi açısından EF daha şanslı olamaz mı?

    Şimdi EF deki bizim için handikap bana göre şu. EF projesine baştan girseydik çok doğru bir adım olurdu. 15 yıl önce girseydik bizim için çok iyi olurdu. Çünkü sanayimiz o gelişme fazının içine girmiş olacaktı ve dediğimiz o teknoloji transferi o zaman tam olarak gerçekleşmiş olacaktı. Avrupa’da 4 tane üretim hattı var ve üretiliyor. Şimdi Avrupa’da böyle bir modelleme yapıldığı için 4 ülkenin sanayisine katılarak ve 4 tane üretim hattıyla pahalıda bir uçak. Çünkü işin içinde birazda verimsizlik var. 6 tane uçak için 4 tane hat kurmana gerek yok 1 hat yeterli ama işin politik şartları gereği her ülkeye bir tane hat kuruluyor. Şimdi siz sonradan gelen bir oyuncu olduğunuz zaman 15 senedir o ülkelerin yaptığı yatırım ve kendi sanayilerine dönen yatırımında maliyetini ödüyorsunuz. Payınıza düşeni ödüyorsunuz ama onun faydasını almamış oluyorsunuz. Çünkü neticede gelişmiş bir proje. Yani biz bundan sonrasında da ortak olabiliriz. Bundan sonrada EF de geliştirilecek çok şey var. Şu anada uçak ağırlıklı olarak hava hava modelidir. Hava yer özellikleri geliştirilecek. Bize yapılan tekliflere göre orada da girebiliriz. Mevcut uçağın teknolojisini açalım diyorlar tamam o da iyi bir şey ama bu teknoloji öyle kitaptan öğrenilecek bir şey değil. Uygulamanın içinde öğrenirsin. Şimdi diyelim ki sana yazılımı açtı 5milyon satır yazılım buyur satır satır çöz. Onun yazılımı sırasında içinde bulunman gerekiyordu . 15 yıllıkta bir süreç söz konusu 15 yılık bir sürecin içinde olmadıktan sonra bir değeri var ama Türkiye öyle bir projeye baştan girmeliydi A400 M’de olduğu gibi. O zaman sanayi işin başından itibaren işin içinde, eşit haklara sahip yatırdığın para bir miktar fazla ödense bile hazır uçak almaktan iyidir ve o yatırdığın para olduğu gibi sanayine geri geliyor. O zaman mantıklı. EF zaten 15 senedir sanayide geliştirilmiş şimdi ben geldiğim zaman bütün o primi ödeyeceğim ama karşılığında sınırlı bir şey alacağım. Bunları söylerken de EF değerlendirmeye devam etmemiz gereken bir uçak.
    Ama Türkiye’nin EF-JSF ortak kullanan İngiltere, İtalya gibi ülkelerden bir farkı var. O da şu. Onların elinde bizimki gibi modern bir F-16 filosu yok. İtalya’da İngiltere’de şu an modern uçak filosu yok. TORNADO’lar filan var ellerinden yılların uçakları. Dolayısı ile onlar aşağı yukarı sıfırdan başlayabiliyor. Onun için JSF hava yer uçağı EF çift motorlu hava hava uçağı alıyorlar. Ama benim F-16 filolarım var hava hava ağırlıklı. 240 adet aşağı yukarı hepside yeni sayılır. Ben bu şartlarda EF yi bir yere oturtamıyorum. JSF’yine hava yer diye düşündüğün zaman EF konsepti Türkiye için zor.


    Röportajın tamamı için tıklayınız.




  • Bence Alınmasın kendimiz kendi uçağımızı üretelim dışarıya muhtaç kalmayalım artık Türkiye gelişmiş bir ülke.
  • istikbal göklerdedir.. hava kuvvetmiz güçlü olmak zorunda

  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07

    şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum


    f-16 hurdaları bügün ABD'nin bile bel kemiğini oluşturuyor.Alış o hurdalara 2030 yılına kadar uçacaklar
  • F-16'lar bu simalarda uzun süreler uçacak.Zaten öyle hafife alınıp, hurda denilecek uçaklar değil F-16'lar.

    F-35'e gelince.Bu uçaklar gelip, Barış Kartalı projesi de bitince Orta Doğu'da İsrailden sonra göklerin hakimi biz olacağız...Zaten bu uçaklar gelince HAF'ın işi bir filo F-35'in planlı saldırısına bakacak.
  • F-35 alınmalı ve EF da rol sahibi ve belki bir parcası kesinlikle olmalı. Bir gun bir tarafa rest cekerken diger tarafa gidecek yuzumuz olmalı. F-35 ABD de bile kangren olusturuyor. F-35 den kac adet sipariş verildi?
  • f-35 ler nereye konuşlancak bilgisi olan var mı?_en son konya dedilerdi.
    bir de eskişehire f-16 birliği kayar mı dersiniz
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.