Şimdi Ara

Chrysler Stratus-Cirrus-Breeze kullanıcıları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
2
Favori
39.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2 senedir zevkle Chrysler firmasının yapımı olan 1996 model cirrus(stratus-breeze) modelini kullanmaktayım....
    Bu süre zarfında aracı alırkenki kabullendiğim eksiklerini tamamlarken çokta farklı tecrübeler vs edindim....
    Dolayısıyla donanimhaber çatısı altında bu bilgileri ve tecrübeleri diğer stratus kullanıcıları ile paylaşmak,bilgi alışverişinde bulunmak isterim....

    Genel olarak araç teknik özelliklerinden bahsetmek gerekirse

    2.5 lt sohc(üstten tek egzantrik) 24 valf mitsubishi 6g73 kodlu motor(167 hp civarı bir güce sahip)....
    4 ileri tam otomatik bir otomatik şanzımana sahip.....

    ABS Fren sistemi
    2 Airbag

    İç mekanla ilgili:
    Klima
    Deri döşemeler
    Elektrikli sürücü koltuğu
    Radyo-Kasetçalar
    Deri direksiyon simidi
    Cruise control
    Aydınlatmalı makyaj aynası(tek bir kez kullanmamış olmama rağmen tahmin edeceğiniz üzere karşı cins için çok mühim özelliklerden birisi)
    Tüm camlar elektrikli
    Yine tüm aynalar elektrikli

    Lastik ebadı 195/65/15 (heryerde 100-140 tl arasında fiyatlarla bulunmakta)
    Gibi özellikleri şu ana kadar aklıma gelenler....

    Bu arada aracı almadan önce parçası pahalı,servisi ölüm,bu aletleri adam etmek zordur vs gibi yorumlara aldanmadan aldım ve tüm yaptıklarımla(alırken bildiğim eksikleri dışında herhangi bir enayiliği olmadı bana ki eksiklerini gidermek zaten şarttı)birlikte iki senedir gerçekten konforlu bir euro-american bir araca biniyorum....

    Bu arada merak edenler için Lpg dönüşümünü de 2 sene kadar önce yaptırdım(vogas plus) ve halen çok minik sorunlar dışında sıkıntısız kullanmaktayım.....

    Tabiiki keyfe keder olarak yapmak istediğim güzel şeyler de yok değil ama orjianlliğini bozmamak için titizlik edip acele etmiyorum....

    Aynı aracı kullanan ya da satın almayı düşünen tüm arkadaşlarımın bu başlık altında bilgilerini yazıp paylaşmalarını rica ediyorum...

    Yakın zamanda ilgi ve alakaya göre başlığa Foto vs de yüklemek isterim....

     Chrysler Stratus-Cirrus-Breeze kullanıcıları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rifart -- 30 Eylül 2010; 23:05:31 >







  • Aslinda genel olarak bi Chrysler baslik olsa dahada güzel olurdu.Ben 6 sene önce Sebring Cabrio ( Stratus´un bir sonraki modeli) kullanmisdim.Baba oldumda satmak zorunda kalmisdim, ama halen aldima hic pisman olmadim araclardan birisi. Ondada 2,0 142 HP Mitsubishi yapimi motor vardi.
    Parcasi pahali olup olmadini bilmiyorum, cünki 60000km kullandim hic bozulmadan sattim.
    Su anki aracim Sebringin büyük abisi
  • Chrysler başlığı olsa iyi olurdu ama konuları daha derli toplu tutmak adına böyle bir başlığı düşündüm aslında....
    Sebring cabrio benimde en sevdiğim 5 cabrio araçtan biridir....
    Şu anda sanırım 300c kullanmaktasınız(stratusun abisi deseydiniz 300m derdim ama),300 c nin de hemi versiyonunu(5.7 lt 4-8 silindir çalışan motor) bir süre kullanmıştım dolayısıyla o aracada bayağı aşinayım....
  • Bu arada mesela aklıma gelen bir ayrıntı:
    Bizim stratus ların ses sistemleri hiçde fena sayılmaz standart olarak....
    Sebebine gelince normal hoparlörleri beslemek için sağ yolcu koltuğunun altında aracın kendi Anfi si bulunmkta....
  • Malesef HEMI deyil...3,0CRD.
    Ses sistemi sanirim Infinity Sound Systemdi.Sebringdede yolcu koltugun altindaydi Anfi.Kendim Frankfurtda ikamet ediyorum.Google Translator kullanirsan, ben bu sitede ayni Nicki tasiyorum....baya bilgi edinebilirsin bu araclar hakkinda.
    http://www.stratus-cruisers.de/wbb2/index.php
    Eski aracim:

    Sebring Cabrio 2,0
    -Deri Koltuk
    -Infinity Sound System
    -Kenwood 7" Multi Medya Navigasyon DVD calar + Playstation2 vs..
    - 18" Chrom cant + H&R suspansyon
    - Klima+ koltuk isitma vs vs..
     Chrysler Stratus-Cirrus-Breeze kullanıcıları


    Bundan 7 sene önce tatile gelmisdim arabamlan....Birtane bile görmemisdim Sebring.Sanirim Türkiyede araba severler halen alman / fransiz araba sevdasinda.




  • Evet alman ve fransizlar revaçta...Bunun çeşitli nedenleri var.....
    Bu arada sizin araçtan şu anda bulunduğum semtte bile 5 6 tane kadar var....
    Size denk gelmemiş olması ilginç...
    Infinity sound system benim aracımda yok sanırım....
    Emin değilim ama stratuslardan sonra eklenmiş bir sistem sanırım Chrysler araçlara....
    Daha fazla katılımla bilgilerimizin çoğalabilmesi dileğiyle....
  • Bildim kadariyla bazi Stratus Cabriolarda var.Belki belirli bir yil sonra kullanilmaya basladi.
    O zamanlar Stratus almak istemisdim, ama Cabrionun o icine gömük orta konsolu gördümde, vazgectim.Almanya sartlarina göre müthis arac.Su an fiyatlarida burada baya düsdü, yeni modeller cikinca.
    Bizim insanimizda para gani galiba. O kadar extra ve aksesuar olan arac satildi fiyatina göre tutulmuyorsa , hayret.Belki halen amerikan arabasi cok yakiyor düsüncesi var...bilemicem.
  • Chrysler'in o civarlarda bir "kalite"problemi "HİSSİYATI" oluştu. Aslında araçlarının malzeme kalitesi iyiydi ancak , "üretim" kalitesi biraz düşüktü, yani konsolda kullanılan parçaların arasındaki boşluklar fazlaydı, özellikle bazılarında oynama vs. oluyor.

    Birde tabi, "Çok yakar", mantığı var, Chrysler felanda, pek tutmuyor zaten ülkemizde, Mercedes ortaklığından sonra dizel motorlarında gelmesiyle sadece bir "alternatif" olarak düşünüldü, o kadar.

    Ama , dizayn olarak hoşuma gidiyor Sebring'ler.

    Keşke o yıllarda birde "Esp" sistemi geliştirseydi Chrysler. Mercedes ortaklığından evvel MALESEF böyle bir sistem bulunmuyor. ( 2005 model ve sonrasında geldi yani )

    1971 yılında 3 kanal elektronik Abs sistemi kullanan bir firmaya hiç yakışmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Chrysler'in o civarlarda bir "kalite"problemi "HİSSİYATI" oluştu. Aslında araçlarının malzeme kalitesi iyiydi ancak , "üretim" kalitesi biraz düşüktü, yani konsolda kullanılan parçaların arasındaki boşluklar fazlaydı, özellikle bazılarında oynama vs. oluyor.

    Birde tabi, "Çok yakar", mantığı var, Chrysler felanda, pek tutmuyor zaten ülkemizde, Mercedes ortaklığından sonra dizel motorlarında gelmesiyle sadece bir "alternatif" olarak düşünüldü, o kadar.

    Ama , dizayn olarak hoşuma gidiyor Sebring'ler.

    Keşke o yıllarda birde "Esp" sistemi geliştirseydi Chrysler. Mercedes ortaklığından evvel MALESEF böyle bir sistem bulunmuyor. ( 2005 model ve sonrasında geldi yani )

    1971 yılında 3 kanal elektronik Abs sistemi kullanan bir firmaya hiç yakışmıyor.




    300 c zaten E-Class mercedes'in platformu üzerine inşa edilmiş bir araç.....
    Yani önden motor,monokok şasi ve arkadan itiş geleneğinin bir yansıması.....
    Dizel motoru dışındaki modelleri de zaten yakıt fiyatları dolayısıyla pek ekonomik olma durumunda değiller ancak şu andaki hedef kitle özellikle ikinci elde 12-13 bin liralık araçlar içerisinde stratus(lpg),23-26 aralığındaki araçlar için sebring(yine lpg),Birde yine lpg ile 2.7 lt lik 300c lerde üst sınıfı düşük rakamlarla elde etmenin yolu şeklinde görülüyor.....

    Bunun yanında 300m,motor hacmi dolayısıyla yeni model 300 C benzinli modeller vergi ve yakıt dolayısıyla orta halli kullanıcılar için pek de anlamlı olamıyor malesef....

    Sonuçta 14.000 tl verip mesela focus gibi bir otomobil yerine yine 14000 tl lik bir stratus....Lpg li olduklarında yakıtta tabii ki bir miktar farkeder ancak aşırı da zorlayıcı bir fark olmaz arada....
    Ve yine 24.000 tl 26.000 tl civarı bir modeo yerine sebring 2.4lt tercih edilebilir....
    Tabii bunlar sadece alternatifler eğrisi doğrusu tartışılır ancak amerikan bir aracın verdiği konfor hissini kolay kolay aynı değerdeki diğer otomobiller veremiyor(şahsi fikrim)....

    Açık olarak yedek parça konusunda bir miktar pahalılar amerikan araçları ancak sunduklarına karşın bence fazladan masraflarını hak etmekteler.....

    Yeniler için aynı rekabetçilik pek mümkün olamıyor,sonuçta aynı paraya çok farklı ve güzel araçlar bulunabiliyor ancak ikinci elde chrysler orta sınıf kullanıcı için fena alternatifler sunmuyor düşüncesindeyim....Sıfır chrysler lerde heleki yakıt tercihinde benzini halen tercih etmeleri ve verilen paralara karşın ekonomik araçlar olmamaları onları cazip olmaktan uzaklaştırmakta....

    Başlığı diğer modellerle kalabalıklaştrmaktansa stratus cirrus ve breeze kullanıcıları üzerine yoğunlaştırmak taraftarıyım....

    Katkılar için teşekkür ediyor,devamlarının gelmesini diliyorum.....




  • Kazasız,belasız kullanırsınız inşallah.Stratus çok sevdiğim bir araçtır.Forumda kullanıcılarının olması güzel.
  • Bizimde zamanında 96 model Stratus' umuz vardı. Şu andada Türkiye'de 2.7 Sebring var. Sevdiğim bir markadır Chrysler, araçları gerçekten çok konforlu oluyor ve hızı hissettirmiyor. Cirrus dediğinize göre Kuzey Amerika'dasınız sanırsam.
  • @DonsuzLaz

    Türkiyede yaşamadığınız belli sanırım uzun yıllar yurtdışında kaldınız türkiyenin ekonomik yapısını gözardı ederek konuşmalar yapıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Littlefriend

    @DonsuzLaz

    Türkiyede yaşamadığınız belli sanırım uzun yıllar yurtdışında kaldınız türkiyenin ekonomik yapısını gözardı ederek konuşmalar yapıyorsunuz.


    Mesajimi dikkatli okuyan, yazinin icerdigi ironiyi bulacakdir.
    Türkiyenin ekonomisini gayet iyi biliyorum .
  • Fotoğrafları merak ettim.
  • Hayır aslında türkiye'deyim ancak aracımı ilk sahipleri 1996 da ithal etmişler....
    O sene üretim stratuslardan yada breeze lerden bir farkı da yok yapı yada karoser olarak tek fark ızgara ve dikiz aynalarında ki bence cirrus ızgara ve dikiz aynları çok daha karizmatik duruyor ve otomobili bütünlüyor....

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor_1907

    Bizimde zamanında 96 model Stratus' umuz vardı. Şu andada Türkiye'de 2.7 Sebring var. Sevdiğim bir markadır Chrysler, araçları gerçekten çok konforlu oluyor ve hızı hissettirmiyor. Cirrus dediğinize göre Kuzey Amerika'dasınız sanırsam.
  • Tüketimle ilgili olarakda bilgi eklemek istedim başlığa....
    Normal şartlarda en ağır istanbul trafiğinde 13.5 lt-14 lt civarı benzin tüketimi oluyordu....
    Şu anda lpg kullanımında 15.5 lt civarında geziniyorum....
    Dolayısıyla tüketimim 30 kr civarında gezinmekte....
    Dolayısıyla ortalama bir 1.6 lt benzinli bir otomobilden daha ekonomik bir tüketime sahibim rakamsal olarak.....
    Tabi geniş iç hacimle birlikte kalite hissini de yaşamak cabası....
    Sadece nikelaj kapı kolları bile malzemeden kaçılmadığını anlamakta yeterli....Halen ilk günkü yumuşaklığında olan göğüş malzemesi içinde aynı hislerim geçerli....
    Mesela 14 yaşında olmasına rağmen kadranda en ufak bir kararma dahi olmaması ve neredeyse tüm aksesuarların çok az derecede yıpranmış olması(aynı derecede kullandığımız benzer yaşta diğer marka otomobillere kıyasla) zaten kullanılan malzemelerin kalite ve uzun ömürlülüğünü kanıtlıyor....




  • Arkadaşlar,yakın zamanda aracımda yaptığım ve yaptırdığım birtakım tadilatlar oldu....
    Diğer kullanıcılar için bilgi olması açısından fiyatları ve nereden aldığımı belirtmek istedim....

    Öncelikle aracıma aldıktan sonra 1 sene binip artık zamanı geldi diyerek alırken eksikleri olduğunu bildiğim ön takım yaptırmıştım.....
    Fakat kalkışlar ve dönüşten önceki fren esnasında alttakımdan tok diye bir ses geliyordu ve beni illet etmişti son zamanlarda....
    2 ustaya gösterdim linklerden vs gelebilir falan dediler,başka bir ustada şanzıman takozun patlak dedi....
    Takozun ancak bu denli bi ses yapabileceğini düşündüğüm için Atılgan Ticaretten 75 tl ye şanzıman kulağı(takozu) aldım....
    75 tl gibi bir işçiliklede montajı yapıldı....
    Aslında hem motoru hemde şanzımanı tutuyor bu takoz arada bir kutu profil var,bir ucu şanzımanda ve kulaklı,diğer ucuda motorda ve yine kulaklı işte benim sorunum şanzıman tarafındakiyleymiş.....
    Herneyse bir ton parça sökülmesi gerekiyordu ama nihayet değişimini yaptılar ustalar ve o illet ses yok oldu....Tabii yüksek olan sürüş keyfi ve konforu bu sesin yok olması ile daha da arttı...

    İkincisini ise kendim yaptım.....
    Öncelikle ön sürücü ve yolcu tarafındaki kapı fitillerimde ve bagajımdaki fitillerde yer yer deformasyonlar kalıcı eziklikler ve yırtılmalar vardı....Hatta sürücü tarafındaki yırtık yüzünden
    yağmurlu havalarda ıslak yolda giderkenki tısssssss sesini sürekli işitiyordum....
    Öncelikle orjinal parça olarak araştırdım ancak şu anki tedarikçilerde hazır olmadığını öğrendim...Siparişle 15 gün içerisinde getirtilmekteymiş ancak çokta akıllıca paralar olmadığını düşünüp yine Atılgan Ticaretin tavsiyesiyle Kartal oto sanayi ndeki sayan Fitil e gittim....
    İlgilenen Arkadaşlar için Sayan Fitil:Kartal oto sanayi sitesi. B-5 blok taki köşebaşı dükkanın yanındaki dükkan....
    Buradan orjinalinin birebir aynı olan fitilleri iki ön kapı ve bagaj olmak üzere 90 tl ye satın aldım....
    Bagajın montajı çok kolay olduğundan oracıkta montajını yaptık ancak kapılar için bir kilitçinin montaj etmesini önerdi oradaki arkadaş ancak hem hevesli olmam hem de elimin bu tarz işlere oldukça yatkın olmasından dolayı montajı kendim yapmak istedim.....
    Kapı eşiğini 3 tane klipsinden ayırıp yerine oturta oturta monte ettiğim fitili tam boyuna göre eşiğin altında kalacak şekilde kestim....
    Daha sonrasında da eşiği klipslerine tekrar yerleştirmek sureti ile montajı tamamladım....
    Montajı henüz tamamladım ve yol testi yapma imkanım olmadı ancak ilk izlenim kapıların çok daha tok bir sesle kapanmaları oldu....
    İleriki zamanda fitille ilgili yol testlerinide sizlerle paylaşacağım....

    Şimdilik yazacaklarım bunlar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rifart -- 22 Ekim 2010; 19:11:23 >




  • sayın rifart yararlı bu konu için teşekkürler size sorum şu olacak stratusa daha evvel kuzenimin aracı olması sebebiyle bi kaç bindim aracın konforu özellikleri ve tabi,ki duruşuna diyecek yok ancak hala kafamda tam olarak karar veremiyorum bu fiyata alınabilecek araçlar yok değil ve stratuslardan da daha modelli araçlar ancak siz ne dersiniz mesela bi 2000 üstü vectra-pevgeot 406 yada opel omega yerine bu aracı neden tercih etmeliyim artıları neler olur birde yıllık ödediğiniz vergi nedir ortalama şehir içi şehir dışı yakıtı ve en önemlisi parça temini-fiiyatları periyodik bakım masrafları nelerdir yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler
  • Açıkçası Omega almayı en başında düşündüm ancak amerika gibi bir kaynak varken yedek parça konusunda aksaray'a tıkılıp kalmak açıkçası işime gelmedi....
    Triger setim dahil amerikadan geldi,taktım onbinlerce km oldu halen bir sorun yok....Ön takım parçaları vs ufak tefek aksesuarlar vs....
    Bunların dışında tabiiki dış görünüm meselesi de varki zaten hiçbirşeye değişilecek birşey değil(sanırım burası birazcık duygusal oldu)....
    Ayrıca zor servis edilebilmesi(kaputun altı tıkış tıkış el kol sokacak yer yok) dışında çok uzun ömürlü ve genel olarak sorunsuz dayanıklı bir motora vs şanzımana sahip olması....
    Ve bahsettiğiniz modelde eşdeğer fiyata satılan peugeot opel vs den çok daha diri iç mekana ve plastik aksam kalitesine sahip olması nedeniyle stratus....
    Yıllık ödediğim vergi şu anda 250x2 gibi bir rakam....
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana....




  • sayın rifart ilginiz için teşekkürler ancak öğrenmek istediğim bi kaç önemli nokta daha var mesela şehir içi ve dışı ne kadar yakar aracınız kimisi tanıtımlarında 25 kurus derken kimisi 35 kurusa kadar çıkmış(lpg ile) şehir içi için ve birde 2.0 seöeneği var ancak kasanın ağır olması dolayısı ile bu motor da hemen hemen aynı yakar gibi geliyor bana bu konuda ne düşünürsünüz? ayrıca parça problemini tr de çözmek yerine amerikadan getirmek tr ye göre dahamı az maliyetli oluyo yoksa parça bulunamadığından mı getirdiniz triger setini...ve bunlar ameikadan gelirken gümrükte ödediğiniz vergiler nasıl veya yokmu bu konularıda açıkğa kavuşturursanız çok makbule geçecek şimdiden çok teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.