Şimdi Ara

bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
155.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    İmzamda bulunan aracımın motor suyunu hergün tamamlamam gerekiyor. işe gidip gelirken günde 2 saat kullanıyorum. Eğer ikinci gün su koymassam yolda alarm vermeye başlıyor.
    Problemi ne yetkili servis ne de ustalar çözebildi. 2 ayrı ustada, 2 gün kaldı. Usta radyatörün yeni olduğunu söyledi. Devirdaim hortumları değişti. Benden önceki sahibi de durumu biliyormuş sanırım ve radyatörü de değişmiş. Ustalar suyun nereden eksildiğini bir türlü söyleyemediler. Zaten araba dururken eksilmiyor. KM'den bağımsız 2 saat çalıştığında alarm vermeye başlıyor. Sanırım yüksek devirde daha hızlı eksiliyor.
    Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır. Bir forumda antifiriz koyunca düzelebileceği yazıyor. Mantıklı mı? koyup denesemmi?
    Bir de aşağıdaki gibi bir ürün var. Son çare olarak buna başvurmayı düşünüyorum.
    Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Toz Made In Usa -http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otev66120
    Böyle bir durumla karşılaşan oldumu daha önce? ne yapmamı önerirsiniz?







  • Devir-daim pompası en yüksek ihtimal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Devir-daim pompası en yüksek ihtimal.
    araç daha önce hararet yapmış mı? Eğer çalışırken yapıyorsa ki öyle söylemişsiniz, devirdaim pompası ve contalara baktırın derim ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    araç daha önce hararet yapmış mı? Eğer çalışırken yapıyorsa ki öyle söylemişsiniz, devirdaim pompası ve contalara baktırın derim ben...

    Alıntıları Göster
    Aynı şey benim de başıma geldi. 1 ay önce sorunu çözdük. Aynen söylediğiniz gibi aracı 3-5 km kullansam bile 1 çay bardağı kadar su mutlaka eksiliyordu. 1 ay kadar öyle devam ettim forumlarda araştırdım bu konuyla ilgili başlıkları. Radyatörden olabilir, hortumlardan olabilir, devir daimden olabilir, bunlar değilse son olarak contadan olabilir deniyordu. Ustaya götürmeden kendi yapabileceğim herşeyi yapmaya çalıştım. Ama sorun devam edince ve ustaya götürdüm. Ve sorun contadan kaynaklanıyordu. Hatta benle aynı sorunu yaşayan bir arkadaş da herşeyi denemiş o da en son ustaya götürmüş ve onun sorunu da contadanmış.

    Eğer dediğiniz kadar fazla su eksiltiyorsa ve görünen birşey yoksa büyük ihtimal contadandır. Tahliye bidonuna bir bakmanızı öneririm. Araç çalıştıktan sonra haraket ortaya gelene kadar bekleyin veya aracı kullandıktan sonra motoru durdurmadan bidona bir bakın fokurdama var mı? Tabi benim araç 91 model mazda 626. Yani marka ve modelden kaynaklanan farklıklar varsa bilmiyorum çok bilmem acemi sayılırım biraz. Ayrıca bu dediğim şekilde olunca mesela su min. da olsa bile hararet normal seviyeye geldiktin sonra su fokurdarken max. a kadar seviye yükseliyordu hatta max. a kadar doldurursam tahliye borusundan dışarı atıyordu suyu. Bu da motor hava mı yapıyormuş ne o yüzden oluyormuş galiba. Ama dediğim gibi sorun büyük ihtimalle contadan. Hatta bu tip başlıklara bakarken bir arkadaş, zannedersem usta kendisi, bu tip şikayetle gelen kişilerden %90 ının sorunu contanın yanması demiş. Tabi itiraz edenler olmuş ama zannedersem arkadaş, conta harici herşeyi kontrol edip çözüm bulamayınca gelen kişilerden bahsetmiş.

    Bu arada maliyetini de söyleyim. Devir daim pompası da ek olarak değişti ve toplam 250 TL verdim. Genelde fiyatlar bu şekilde. Bir de taşlama falan diyorlar o olursa 400 e kadar da çıkabiliyormuş.
    İnşallah bir an önce sorunu çözersiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonbahar78

    Aynı şey benim de başıma geldi. 1 ay önce sorunu çözdük. Aynen söylediğiniz gibi aracı 3-5 km kullansam bile 1 çay bardağı kadar su mutlaka eksiliyordu. 1 ay kadar öyle devam ettim forumlarda araştırdım bu konuyla ilgili başlıkları. Radyatörden olabilir, hortumlardan olabilir, devir daimden olabilir, bunlar değilse son olarak contadan olabilir deniyordu. Ustaya götürmeden kendi yapabileceğim herşeyi yapmaya çalıştım. Ama sorun devam edince ve ustaya götürdüm. Ve sorun contadan kaynaklanıyordu. Hatta benle aynı sorunu yaşayan bir arkadaş da herşeyi denemiş o da en son ustaya götürmüş ve onun sorunu da contadanmış.

    Eğer dediğiniz kadar fazla su eksiltiyorsa ve görünen birşey yoksa büyük ihtimal contadandır. Tahliye bidonuna bir bakmanızı öneririm. Araç çalıştıktan sonra haraket ortaya gelene kadar bekleyin veya aracı kullandıktan sonra motoru durdurmadan bidona bir bakın fokurdama var mı? Tabi benim araç 91 model mazda 626. Yani marka ve modelden kaynaklanan farklıklar varsa bilmiyorum çok bilmem acemi sayılırım biraz. Ayrıca bu dediğim şekilde olunca mesela su min. da olsa bile hararet normal seviyeye geldiktin sonra su fokurdarken max. a kadar seviye yükseliyordu hatta max. a kadar doldurursam tahliye borusundan dışarı atıyordu suyu. Bu da motor hava mı yapıyormuş ne o yüzden oluyormuş galiba. Ama dediğim gibi sorun büyük ihtimalle contadan. Hatta bu tip başlıklara bakarken bir arkadaş, zannedersem usta kendisi, bu tip şikayetle gelen kişilerden %90 ının sorunu contanın yanması demiş. Tabi itiraz edenler olmuş ama zannedersem arkadaş, conta harici herşeyi kontrol edip çözüm bulamayınca gelen kişilerden bahsetmiş.

    Bu arada maliyetini de söyleyim. Devir daim pompası da ek olarak değişti ve toplam 250 TL verdim. Genelde fiyatlar bu şekilde. Bir de taşlama falan diyorlar o olursa 400 e kadar da çıkabiliyormuş.
    İnşallah bir an önce sorunu çözersiniz...

    Alıntıları Göster
    Benim tahminimce de sorununuz conta yanması. Bildiğim kadarıyla conta yanmasının belirtilerinden bir tanesi suya yağ, yağa su karışmaya başlıyor. Conta yanıp yanmadığını anlamak için bir test var. Şırınga gibi bir aletin içindeki mavi bir sıvıya motor suyundan çekiyorlar ve renginin değişip değişmediğine bakıyorlar. Motoru açtırmadan o testi yaptırabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihen

    Benim tahminimce de sorununuz conta yanması. Bildiğim kadarıyla conta yanmasının belirtilerinden bir tanesi suya yağ, yağa su karışmaya başlıyor. Conta yanıp yanmadığını anlamak için bir test var. Şırınga gibi bir aletin içindeki mavi bir sıvıya motor suyundan çekiyorlar ve renginin değişip değişmediğine bakıyorlar. Motoru açtırmadan o testi yaptırabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Arkadan beyaz duman atıyorsa conta yanmıştır.Ayrıca contanın yanması hararete sebep olur.Eğer aracınızda hararet problemi yoksa sorun büyük ihtimalle devir-daim pompasındandır.
    Kaçağı bulabilmek için genleşme kavanozundan elpompası ile bir miktar hava basarlar, eğer kaçak hortumda veya radyatörde ise kaçak anında görülür.Tabi bu testin doğru sonuç vermesi için motorun soğuk olması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat
    Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır.


    Sorun silindir kapağı contası gibi görünüyor. Ama eğer sorun bu değilse bile bu şekilde kullanırsanız yakında bir sorun da bu olur, silindir kapağını kaybedebilirsiniz, o zaman da masrafınız çok artar. Soğutma sistemine kaçan gazlar bilhassa dizel motorlardaki yükek nitratlı emisyonlarından dolayı derhal nitrik aside dönüşür. Sıcaklık ve basınç piston üstü bölgede çok yüksektir bir de nitrik asit işin içine girdiğinde silindir kapağında kısa sürede kavitasyon türü paslanma olur. Bunun da tamiri olmaz silindir kapağının değişmesi gerekir. Daha önce kullanılan 2.0 litrelik bir HDI motorda bu olaya bire bir şahit oldum.

    Antifriz asitleri nötralize ettiği ve paslanmayı geciktirdiği için çok önemlidir ama dizel motorlarda iki defa daha önemlidir. %30'dan az olmamak şartıyla antifrizli karışım hazırlayıp sorun giderilinceye kadar bu karışımı kullanmak iyi olurdu. Böylece antifriz oranı hiç değişmemiş olur. Ayrıca etilen glikol tarzı klasik antifrizlerin iki yıl veya 100bin kmde bir tamamen yenilenmesi gerekir. Donmaya karşı erformansları değişmek ancak paslanmaya karşı özellikleri zamanla kaybolur. Bu değişimler tabii asgari değerler.

    Granül tarzı kaçak tıkayıcılar sadece yolda kalındığında idare etmek için kullanılmalı. Çünkü akışın az olduğu yerlerde, radyatör ağzıda, termostat ve radyatör kapağı cidarlarında birikim yapıp ilerde sistemin bakımını zorlaştırıyorlar. Daha kaliteli, antifrizle homojen karışabilen sıvı tkayıcılar tercih edilmeli ancak silindir contası veya pompa aksı gibi bölgelerde o da hiç bir şekilde çalışmayacaktır. Şu durmda sadece teşhisi ve tamiri zorlaştırabilir. Bence kullanmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat
    Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır.


    Sorun silindir kapağı contası gibi görünüyor. Ama eğer sorun bu değilse bile bu şekilde kullanırsanız yakında bir sorun da bu olur, silindir kapağını kaybedebilirsiniz, o zaman da masrafınız çok artar. Soğutma sistemine kaçan gazlar bilhassa dizel motorlardaki yükek nitratlı emisyonlarından dolayı derhal nitrik aside dönüşür. Sıcaklık ve basınç piston üstü bölgede çok yüksektir bir de nitrik asit işin içine girdiğinde silindir kapağında kısa sürede kavitasyon türü paslanma olur. Bunun da tamiri olmaz silindir kapağının değişmesi gerekir. Daha önce kullanılan 2.0 litrelik bir HDI motorda bu olaya bire bir şahit oldum.

    Antifriz asitleri nötralize ettiği ve paslanmayı geciktirdiği için çok önemlidir ama dizel motorlarda iki defa daha önemlidir. %30'dan az olmamak şartıyla antifrizli karışım hazırlayıp sorun giderilinceye kadar bu karışımı kullanmak iyi olurdu. Böylece antifriz oranı hiç değişmemiş olur. Ayrıca etilen glikol tarzı klasik antifrizlerin iki yıl veya 100bin kmde bir tamamen yenilenmesi gerekir. Donmaya karşı erformansları değişmek ancak paslanmaya karşı özellikleri zamanla kaybolur. Bu değişimler tabii asgari değerler.

    Granül tarzı kaçak tıkayıcılar sadece yolda kalındığında idare etmek için kullanılmalı. Çünkü akışın az olduğu yerlerde, radyatör ağzıda, termostat ve radyatör kapağı cidarlarında birikim yapıp ilerde sistemin bakımını zorlaştırıyorlar. Daha kaliteli, antifrizle homojen karışabilen sıvı tkayıcılar tercih edilmeli ancak silindir contası veya pompa aksı gibi bölgelerde o da hiç bir şekilde çalışmayacaktır. Şu durmda sadece teşhisi ve tamiri zorlaştırabilir. Bence kullanmayın.
    Tüm su kaçağı testleri ve devir-daim incelendikten sonra silindir kapağına yönelmelisiniz.Arızayı bulana kadar tek yapmanız gereken arabaya hararet yaptırmamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Tüm su kaçağı testleri ve devir-daim incelendikten sonra silindir kapağına yönelmelisiniz.Arızayı bulana kadar tek yapmanız gereken arabaya hararet yaptırmamak.

    Alıntıları Göster
    Bu şekilde 2000 km yol yaptım. 1500 km'si uzun yol. Hararet ile ilgili bir problem hiç yaşamadım. Egsozdan çıkan gözle görülen bir buhar veya duman yok. Ustalar bakarken onu da baya inceliler. Suda her hangi bir yağ izi veya pislenme olmuyor. Sedece eksiliyor. Bu durumda contadan olma ihtimali var mı?
    Araba genelde stabil çalışıyor ancak bazen trafikde beklerken anormal bir şekilde sallanmaya başlıyor. Arabayı durdurup tekrar çalıştırıyorum düzelmiyor.
    Yağ göstergesi ise dengesiz. Yağı daha geçen hafta yenilenmiş olmasına rağmen kafasına estiği zaman yağ minimum hatası veriyor.
    bütün bunların aynı hata ile ilgisi olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat

    Bu şekilde 2000 km yol yaptım. 1500 km'si uzun yol. Hararet ile ilgili bir problem hiç yaşamadım. Egsozdan çıkan gözle görülen bir buhar veya duman yok. Ustalar bakarken onu da baya inceliler. Suda her hangi bir yağ izi veya pislenme olmuyor. Sedece eksiliyor. Bu durumda contadan olma ihtimali var mı?
    Araba genelde stabil çalışıyor ancak bazen trafikde beklerken anormal bir şekilde sallanmaya başlıyor. Arabayı durdurup tekrar çalıştırıyorum düzelmiyor.
    Yağ göstergesi ise dengesiz. Yağı daha geçen hafta yenilenmiş olmasına rağmen kafasına estiği zaman yağ minimum hatası veriyor.
    bütün bunların aynı hata ile ilgisi olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    Zannedersem bu arabanın arıza durumuna göre değişiyor. Benim arabada da contaya dair belirtilerden hiç biri yoktu. Ne yağa su karışmıştı ne de egsozdan duman atıyordu. Sadece tahliye bidonuna min. un üzerinde su koyarsam su ısındıktan sonra taşıyordu ama fokurdama vardı. Radyatörün kapağı değiştirdiğimde de bu sefer tahliye bidonuna hiç su gitmiyordu ancak bu sefer de hararet yükseliyordu. Benim sorunlarım bunlardı ve contadan çıktı sorun. Bir de devir daim pompası değişti. Onun haricinde birşey diyemem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonbahar78

    Zannedersem bu arabanın arıza durumuna göre değişiyor. Benim arabada da contaya dair belirtilerden hiç biri yoktu. Ne yağa su karışmıştı ne de egsozdan duman atıyordu. Sadece tahliye bidonuna min. un üzerinde su koyarsam su ısındıktan sonra taşıyordu ama fokurdama vardı. Radyatörün kapağı değiştirdiğimde de bu sefer tahliye bidonuna hiç su gitmiyordu ancak bu sefer de hararet yükseliyordu. Benim sorunlarım bunlardı ve contadan çıktı sorun. Bir de devir daim pompası değişti. Onun haricinde birşey diyemem...

    Alıntıları Göster
    suyun uçup gideceği yerlerden kaçırıyor olma ihtimali yüksek.benzinlilerde çok sinsi arıza ısı kontrollü jigle.
    diesel ve benzinlide ortak sinsi su kaçırma yeri devridaim keçesidir.çünkü yere damla inmez.nedeni sızan su pervane ile savrulup yok ediliyor.
    önerim deridaimin bilya ve keçesinin kotrolü.
    ve tabii conta ve blok-kapak çatlak kontrolü.çünkü eksoz portlarıyla veya emme portlarıyla ilintili çatlaktan silindire su girer ve eksozdan gider.
    amma bana göre birincil bakılacak yer devridaim.hatta çıkma bulup denemek için takmak.
    conta yanığıda su eksiltme nedenidir.su kanalı yanığı silindirle birleşirse sızıntı vermeden su eksiltir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonbahar78

    Zannedersem bu arabanın arıza durumuna göre değişiyor. Benim arabada da contaya dair belirtilerden hiç biri yoktu. Ne yağa su karışmıştı ne de egsozdan duman atıyordu. Sadece tahliye bidonuna min. un üzerinde su koyarsam su ısındıktan sonra taşıyordu ama fokurdama vardı. Radyatörün kapağı değiştirdiğimde de bu sefer tahliye bidonuna hiç su gitmiyordu ancak bu sefer de hararet yükseliyordu. Benim sorunlarım bunlardı ve contadan çıktı sorun. Bir de devir daim pompası değişti. Onun haricinde birşey diyemem...

    Alıntıları Göster
    Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
    Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
    Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.

    Alıntıları Göster
    yolda giderken su eksildiğinde, mecburen sağa çekip su ekliyorum. deponun kapağını açtığımda çok nadirde olsa su kaynayıp taşıyor. Ancak bunu çok sık yapmıyor. Çok nadir yapıyor. ben bunun normal olduğunu düşünmüştüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat

    yolda giderken su eksildiğinde, mecburen sağa çekip su ekliyorum. deponun kapağını açtığımda çok nadirde olsa su kaynayıp taşıyor. Ancak bunu çok sık yapmıyor. Çok nadir yapıyor. ben bunun normal olduğunu düşünmüştüm.

    Alıntıları Göster
    Devir-daim suyu dolaştıramıyorsa kaynama gene olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
    Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.



    Aynı şey benim de başıma geldi 1 ay önce yaptırdım. Ne radyatörde ne borularda bir sızma görünmüyordu. Ayrıca yağa karışan birşey de yoktu. Egsozdan da duman çıkmıyordu. Ama sorun contadandı. Ek olarak devir daim pompası da değişti. Sorun düzeldi şimdilik.

    Ayrıca su kaynıyorsa benim duruma benziyor. Genelde hep bir fokurdama oluyordu tahliye bidonunda. Bunun sakıncalı olduğunu söylemişlerdi. Yani bu herhangi bir yeri patlatır dikkat et bir an önce yaptır demişlerdi. Bence siz sorunu contada arayın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonbahar78

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
    Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.



    Aynı şey benim de başıma geldi 1 ay önce yaptırdım. Ne radyatörde ne borularda bir sızma görünmüyordu. Ayrıca yağa karışan birşey de yoktu. Egsozdan da duman çıkmıyordu. Ama sorun contadandı. Ek olarak devir daim pompası da değişti. Sorun düzeldi şimdilik.

    Ayrıca su kaynıyorsa benim duruma benziyor. Genelde hep bir fokurdama oluyordu tahliye bidonunda. Bunun sakıncalı olduğunu söylemişlerdi. Yani bu herhangi bir yeri patlatır dikkat et bir an önce yaptır demişlerdi. Bence siz sorunu contada arayın...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Bence siz sorunu contada arayın...

    Bunun masrafı ne olur bana? en uygun şekilde nerede yaptırabilirim. Silindir kapağı açıldığında mutlaka taşlanması mı gerekiyor? maliyet bundan dolayı da artıyor çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat

    quote:

    Bence siz sorunu contada arayın...

    Bunun masrafı ne olur bana? en uygun şekilde nerede yaptırabilirim. Silindir kapağı açıldığında mutlaka taşlanması mı gerekiyor? maliyet bundan dolayı da artıyor çünkü.

    Alıntıları Göster
    Yukarda söylemiştim. Bana toplam 250 TL ye mal oldu. Devir daim de değişti ayrıca. Taşlanırsa 400 civarını buluyor galiba. Usta bana 250-400 arası olur demişti. Taşlanması gerekirse 400 ü bulur demişti.

    Taşlanma olayın çok iyi bilmiyorum ama usta illa taşlanması gerekmiyor demişti. Zarar görmüşse o zaman taşlanır demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonbahar78

    Yukarda söylemiştim. Bana toplam 250 TL ye mal oldu. Devir daim de değişti ayrıca. Taşlanırsa 400 civarını buluyor galiba. Usta bana 250-400 arası olur demişti. Taşlanması gerekirse 400 ü bulur demişti.

    Taşlanma olayın çok iyi bilmiyorum ama usta illa taşlanması gerekmiyor demişti. Zarar görmüşse o zaman taşlanır demişti.

    Alıntıları Göster
    250 tutacağını bilsem hemen götürüp açtırırım motoru. Sadece hortumlar,su deposu kapağı derken 200 harcamıştım zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaserhat

    250 tutacağını bilsem hemen götürüp açtırırım motoru. Sadece hortumlar,su deposu kapağı derken 200 harcamıştım zaten.

    Alıntıları Göster
    Ustalar kaçak bulamadığına göre pompanından da kaçırmadığını varsaymıştım. Ama Sn. Hazerfen'in dikkat çektiği noktayı da es geçmeyin. Makaralara damlayan kaçaklar kolay belli olmaz. Bu durumda markayı iyi tanıyan ustalar ancak pompa kaçaklarını bulabilirler. Bazı pompalarda sızıntı delikleri bellidir, bir arız adurumunda aks keçesini aşırı basınçtan korumak için daha erken açılan delikler vardır. Pompa contalarında sorun olduğunda anlaşılabilir.

    Emisyon pulu veren bir tamirciye gidin, motor biraz soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp termostat açılıncaya kadar çalıştırın (bu durumda radyatördeki akıştan devri-daim pompasının çalışıp çalışmadığı da az-çok belli olur. Akış, termostat açılınca artar). Sonra emisyon sensör çubuğunu radyatörün açık kapağına iyice yaklaştırın. Ekranda az da olsa CO, HC varsa sorun kapak contası, emin olabilirsiniz.

    Silindir kapağındaki conta sorunu Sonbahar78 arkadaşın da yazdığı gibi sinsi hatalardır. Eksozdan beyaz duman atmak çok ilerki bir nokta, bu kadar ileri durumda zaten çekişten farkedersiniz. Bu conta normalde motor kompresyonuna karşı koyuyor. Kaçırma, motor ısınıp kapaklar genleşince belli olur, motor soğukken kaçırma yapmaz. Çalışma sırasında kompresyon soğutma sisteminin basıncının üstesinden gelir bu drumda soğutma sistemine doğru eksos gazı geçişi olur, su seviyesi yükselir. Su en çok motor soğurken silindire girer, bir de motor soğukken pistonların emme zamnlarında. Havalar da serinledi sabahları motor soğukken eksozda da su oluyor ve bu dışarı atılıyor... bu durumda conta kaçağını erken anlamak gerçekten güç.

    Geç farkederseniz de üst motorda supap kılavuzları veya eksantrikte yağlamaya bağlı sorunlar olabilir. Antifriz yağ filmi diye bir şey bırakmaz.

    Kaynama yapmak demek hararet yapmak demek değildir. Motor aşırı ısıya maruz kalmadıysa silindir kapağı da kolay kolay bozulmaz. Kapak geometrisi bozulmamışsa taşlama yapılmamalıdır. Sadece conta temizlenmelidir. Ama conta temizlemekten üşenip kapağı gereksiz yere revizyona gönderebilirler, bu da silindir hacmini az da olsa düşürür, sunuçta vuruntu az da olsa artabilir. Bunu ustayla konuşun ki işi boşlamasın.

    Geometrinin bozulmasından daha büyük problem pastır, dizel motorlarda eksozun muhtevasından dolayı çok hızlı gelişir. Sıvı akışının olduğu yerlerde bir kanalda içeri ilerleyen kavitasyon tipi pas gelişebilir. Bu durumda silidir kapağını kaybedersiniz. Erken teşhis ve hareket etmek bu sebeplerle önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Ustalar kaçak bulamadığına göre pompanından da kaçırmadığını varsaymıştım. Ama Sn. Hazerfen'in dikkat çektiği noktayı da es geçmeyin. Makaralara damlayan kaçaklar kolay belli olmaz. Bu durumda markayı iyi tanıyan ustalar ancak pompa kaçaklarını bulabilirler. Bazı pompalarda sızıntı delikleri bellidir, bir arız adurumunda aks keçesini aşırı basınçtan korumak için daha erken açılan delikler vardır. Pompa contalarında sorun olduğunda anlaşılabilir.

    Emisyon pulu veren bir tamirciye gidin, motor biraz soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp termostat açılıncaya kadar çalıştırın (bu durumda radyatördeki akıştan devri-daim pompasının çalışıp çalışmadığı da az-çok belli olur. Akış, termostat açılınca artar). Sonra emisyon sensör çubuğunu radyatörün açık kapağına iyice yaklaştırın. Ekranda az da olsa CO, HC varsa sorun kapak contası, emin olabilirsiniz.

    Silindir kapağındaki conta sorunu Sonbahar78 arkadaşın da yazdığı gibi sinsi hatalardır. Eksozdan beyaz duman atmak çok ilerki bir nokta, bu kadar ileri durumda zaten çekişten farkedersiniz. Bu conta normalde motor kompresyonuna karşı koyuyor. Kaçırma, motor ısınıp kapaklar genleşince belli olur, motor soğukken kaçırma yapmaz. Çalışma sırasında kompresyon soğutma sisteminin basıncının üstesinden gelir bu drumda soğutma sistemine doğru eksos gazı geçişi olur, su seviyesi yükselir. Su en çok motor soğurken silindire girer, bir de motor soğukken pistonların emme zamnlarında. Havalar da serinledi sabahları motor soğukken eksozda da su oluyor ve bu dışarı atılıyor... bu durumda conta kaçağını erken anlamak gerçekten güç.

    Geç farkederseniz de üst motorda supap kılavuzları veya eksantrikte yağlamaya bağlı sorunlar olabilir. Antifriz yağ filmi diye bir şey bırakmaz.

    Kaynama yapmak demek hararet yapmak demek değildir. Motor aşırı ısıya maruz kalmadıysa silindir kapağı da kolay kolay bozulmaz. Kapak geometrisi bozulmamışsa taşlama yapılmamalıdır. Sadece conta temizlenmelidir. Ama conta temizlemekten üşenip kapağı gereksiz yere revizyona gönderebilirler, bu da silindir hacmini az da olsa düşürür, sunuçta vuruntu az da olsa artabilir. Bunu ustayla konuşun ki işi boşlamasın.

    Geometrinin bozulmasından daha büyük problem pastır, dizel motorlarda eksozun muhtevasından dolayı çok hızlı gelişir. Sıvı akışının olduğu yerlerde bir kanalda içeri ilerleyen kavitasyon tipi pas gelişebilir. Bu durumda silidir kapağını kaybedersiniz. Erken teşhis ve hareket etmek bu sebeplerle önemli.

    Alıntıları Göster
    genleşme kavanozunu iyice inceleyin bakalım içerisinde yağ görebiliyor musunuz.
    eğer yağ görmüyorsanız ve araba dururken bütün su borularını inceleyip bir kaçak tespit edememişseniz, çok büyük bir ihtimalle devirdaim pompasının değişme zamanı gelmiştir. aman diyim ihmal etmeyin.

    buna benzer bir olay şöyle başıma geldi : su eksiltmesi nedeni ile yetkili servise gittim, genleşme kavanozunun kapağını çıkarıp sübaplı bir kapak taktılar ve sisteme hava bastılar, sağına soluna baktılar, birşey bulamadılar, işlemleri gözümün önünde yaptılar, ve herhangi bir kaçak bulunamadığını söyleyip para da almadılar.
    ama arabam hergün su eksiltiyordu. ve dururken değil sadece hareket halindeyken eksiltiyordu. bundan emindim.
    sonra birgün 20 kilometre kadar kullanıp kaputu açtım, incelediğimde devir daimden su sızdığını gördüm. değiştirttim. ve sorun ortadan kalktı.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.