Şimdi Ara

Motor modifiye projesi için araç önerisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Yeni bir uğraş arıyorum şu sıralar. Keyifli birşeyler olsun istiyorum. Planım aracı kendi oturtacağım megasquirt gibi açık bir ECU ve wideband sensör ile kontrol etmek. Araç karbüratörlü ise enjeksiyonluya çevirmek. Sonrasında ise süperşarj uygulamak.

    Önce c-max üstünde oynayayım dedim. Megasquirt ile kontrole etmeyi düşünüyorum. Dolayısıyla zaten enjeksiyonlu olan aracı tekrar megasquirt ile yürütmek Amerika'yı yeniden keşfe çıkmak gibi olacaktır. Ben de c-max'le oynamaktan vazgeçip c-max'imi babama verdim.

    Şimdi mümkünse karbüratörlü veya mekanik enjeksiyonlu(mekanik enjeksiyonlu tercihimdir) bir araç alıp kendim elektronik enjeksiyonluya çevirip megasquirt ile wideband kullanarak yürütüp sonra da süperşarj-intercooler uygulama planım var.

    Aklıma w124 kasa mercedesler geliyor. 94 öncesi k-jetronic enjeksiyonlu bir merso motoru aslında projeye çok uygun. Çünkü manifold değişikliğine de gerek kalmayacak. Hazır enjektör delikleri olan manifold var zaten aracın üzerinde. Elektronik enjektör takıp, megasquirt ve wideband ile yürütürüm. Manifold da döküm zaten. Süperşarjda da sıkıntı yaşatmaz. Motor zaten evladiyelik. Süperşarjda da zaten çok yüklenmeyince, 0.5 bar civarı çalıştırınca stock haliyle sorun yaşatmaz.

    Ancak w124 gerçekten büyük bir kasa. Hem performansı törpüleyecek, hem de yaşımıza yaş ekleyecek :), yaşlı gösterecek.

    Karbüratörlü bir amerikan alıp toplayayım desem düzgün bir amerikan kasaya çok para istiyorlar. Motor parçaları da merso kadar yaygın ve çeşitli değil. Uygun bir amerikan alsam kaportayla uğraşmaktan motora zaman kalmayacak.

    Var mıdır sizin tavsiye edebileceğiniz karbüratörlü veya mekanik enjeksiyonlu, keyifli, projemi kaldırabilecek kalitede, uğraştığıma değecek araç tavsiyeleriniz?

    Enjeksiyonlu da olur tabi. Ama karbüratörlüyü kendim enjeksiyonluya çevirmekten daha büyük haz alırım :)

    Motor 4 veya 6 silindir olabilir. Motor hacmi 1600cc-3000cc aralığında olabilir. Manifoldun döküm olması tercihimdir. Arkadan itiş olursa da tadından yenmez :)

    Önerileri bekliyorum.

    Ekleme:

    Bir tanıdığımda '89 w124 260E altı silindir 2600cc temiz bir araç var. Aslında o da olabilir. Hem bildiğim düzgün bir araba. Ama tabi ki önceliği de 200e'ye vermek isterim. Hem motor hacmi, hem parça yaygınlığı, hem de ekonomi açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 27 Temmuz 2010; 23:46:24 >







  • ben eski 76 civari fordlardan bi tanesini adam etmek isterdim 28m coupe'lerden.....
  • çocukluğumdan kalma bi heves vardı , eski granadalardan çok deli amerikan tarzı araçlar çıkar düşüncesindeyim , hem bady ile hem motor ile bilmiyorum belki ufkunuzu açmış olabilirim
  • 200sxlere superchager uygularsan tadindan yenmez ayrica bunu ticari olarakta dusunebilirsin, ayrica arac arkadan itis ve parcasi bol bir araba

    Keza artik parca sikintisi yok yustdisindan ne istersen geliyor, 200sx aftermarket pazari epey genis bir araba

    Sr motor sanirim 4G lerden sonra ustune en cok parca yapilan motordur

    S13-15 kasasi ise suspansiyon geometrisi icin komple ayarli kollara 10 un uzerinde firma tarafidnan satiliyor, piyasada 150 nin ustunde coiloveri vardir

    Kaportalari diridir, ama sizin sikinti bunlar enjeksiyonlu arabalar cevirme isini yapamazsiniz bunlarda

    Ama bunlar icinde cok sayida aftermarket standalone ecu var isiniz epey kolay olur, sizde harnessinizi kendiniz yaparsiniz

    Arac gunluk kullanilmayacak ise military grade kablo ile komple harness fln cekersin, metal socket ile fln carb-efi den daha zevkli bile olabilir

    Parca isini sikinti yapma ben yardimci olurum





  •  Motor modifiye projesi için araç önerisi
  • Hocam ikinci araba gibi düşünüp keyif endeksli bir proje olacaksa ufak makinalarla uğraşma boşver seni 8 silindir köşesine alalım.
    Ayrıca drahte gibi bende Amerikan ve Mercedes için gerek parça gerek nacizane mekanik bakımından yardımcı olabilirim, ve de şunu bilesin; gm 350 makinanın parçası herhangi bir Mercedes'inkinden daha bol.
  • Birde neden illede enjeksiyonluya çevirme isteği? Ona ayrılan para ve zamanı yine performans moduna kullansanız daha iyi olmaz mı? Bence parça ve özellikle sökme takma kolaylığı açısından eski bir amerikan en iyi seçim olur. Ama eski bir amerikana yapılacak motor modifiyesinin derecesine göre yol tutuş ve özellikle frende de iyileştirmeler yapmak gerekebilir. Gerçi herşeyini orjinal tutup motora abanılınca inanılmaz zevkli ama bir o kadar da tehlikeli bir araç çıkar herhalde.. Fren iyileştirmesi standart motorlu olanlarda bile şart gibi..
  • @PAXMAHNHOB;

    Karbüratörlü tercih etmemin sebebi, araç enjeksiyonlu olsa da aracın ECU'sü iptal edilecek ve standalone çalışacak, kendim programlayabileceğim bir ECU oturtacağım. Yani aracın enjeksiyonlu olmasının bana tek faydası hazır enjeksiyon delikli bir manifolda sahip olması. Yoksa kalan kısmı bir işe yaramayacak. Yoksa enjeksiyonlu olmasının bir eksiği yok. Yalnızda zaten olanı tekrar kendim yapmış olacağım sırf tune edilebilir bir ECU olması için.

    Ayrıca karbüratörlüleri piyasada uygun fiyata bulmak mümkün. Enjeksiyonlular nispeten daha pahalı. İşime yaramayan, zaten değiştireceğim ECU, sensör ve enjektörlere ekstradan para vermek istemiyorum doğrusu.

    @RqJnr , @drahte ;

    teşekkür ederim. parça lazım olursa muhakkak ulaşırım. Parça sıkıntı değil dediğinize göre en az mercedes kadar amerikanlar da tercih edilebilir.

    Bu arada pek de ikinci araç olmayacak. Yani günlük de kullanabileceğim bir araç olmalı. Amerikanları hiç bilmiyorum. Çok yabancıyım. Bana link verebilirseniz çok yardımcı olur.

    200 sx de olabilir tabi ki. Bana motorda parça olarak manifold lazım. Yürüyen zaten var diyorsunuz.

    Araştırmaya devam... Özellikle 200sx ve amerikanlar inceleyim bakalım.

    Teşekkürler.




  • 93-94 Civic 1.5Ex alıp sohc vtec yapabilir üzerine de rahatça turbo-sc oturtabilirsiniz. Veya Ef kasa civic alıp enjeksiyonluya çevirir şanzımanı kolayca kısaltıp turbolayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burak9006 -- 28 Temmuz 2010; 17:53:35 >
  • Hocam şimdi Mercedes ve Amerikan üzerinden iki ayrı makinadan gideyim kısaca.

    Mercedes Benz M103

    Düz 6 silindir 3 litre k-jet makina, bizim g'de de bundan olduğundan iyi bilirim kendisini. Osmaniye'de bulduğum M113 500 makina gelene kadar aramı iyi tutuyorum.
    Bu makinanın iyi yanları ve kötü yanları çok keskin hatlara sahiptir, mesela iyi yanı şu; öldürülemez.
    Kullanılan benzin kalitesi, yağ kalitesi ne kadar değişken olursa olsun mekanik olarak iyi durumda bir 103 makina ölmez, bitirilemez.
    Tipik bir düz 6 gibi 103'de sağlamlık konusunda ilk sıralardadır, tıpkı piyasada en çok CJ serisinde görülen mopar 258 düz 6 gibi.
    Almanya'da bir çok kompresör uygulaması var bu makinaya, megasquirt eşliğinde tabi ki; çok da iyi sonuçlar alınıyor. Benz-world.org forumundan da takip edebilirsin.
    Kötü yanlarına gelelim, evvela yine üstteki gibi tipik bir düz 6 makinadır ve uzun strok tutularak yüksek tork vermek üzere tasarlanmıştır ama aşırı besleme olmadığından biraz sağırlık hissi vermektedir stok haldeyken.
    103 makina olduğundan dolayı parçası bol, ama Mercedes 103 olduğundan parçası bir o kadar da pahalıdır, örneğin yıldızlı devirdaim €350 gibi bir rakama sahiptir ( Tructec'ten 75 euro karşılığı bulabilmiştim neyse ki).

    Yani özetle dayanıklı ama performans aranıyorsa ilgi isteyen hafif de ekonomik açıdan kaprisli bir makinadır M103.

    GM 350

    350 kübik inç yani 5.7 litre hacme tekabül eden bu makinanın ülkemiz sınırları içerisinde bulunamayacak parçası yok diye biliyorum, en azından şu ana kadar rastlamadım.
    Ufak blokların en çok tercih edilen modeli olan 350, minör müdahalelerle güzel devir çevirebilir ve üst devir bantlarında iyi sonuçlar verebilir.
    Örneğin 305'ten alınan kapaklarla yanma odası hacmi azaltılarak sıkıştırma oranı arttırılabiliyor.
    Hali hazırda dar açılı bir makina olduğundan egzantrik ardından da aşırı beslemeye girilirse harikalar yaratabilme potansiyeline sahip.
    Bunun yanında GM'in 265 diye bir makinası vardır ki 4.2L Mopar 258 L-6'dan sadece 0.1L yüksek bir hacme sahiptir ama 350 makinaya göre gayet geniş kol açısına sahip olduğundan çok torklu bir makinadır.

    8 silindirlere girersem çıkamam o yüzden bu kadarıyla bırakayım.
    Bu arada hakkını yemeyelim CJ'deki 258 L-6 makinalar da çok sağlam makinalardır, 8 silindire girmeyeyim 6 silindir yapayım dersen şahsen ekonomi babında Mercedes'ten ziyade bu makinayı tavsiye ederim.

    Velhasıl, öncekli seçim düz 6 mı yoksa V8 mi olacak bunu kararını vermek. Ondan sonra araç seçimi ve sonrası zaten kolay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    Bende zaten ne enjeksiyonlu alın nede enjeksiyonluya çevirin diyorum. Karbüratörlü alın onla uğraşın, hatta enjeksiyonlu ucuz yollu bulursanız onuda karbüratörlüye çevirin. Yurt dışında ki performans araçlarına dikkat ediyorum çoğu yenide olsa karbüratörlü oluyor. Bilmiyorum belki yanlış biliyorum ama karbüratörlü ile uğraşmak hem daha kolay, hemde verim almak daha basit.

    Birde RqJnr'ye bişe sorucam;

    Eski tip bir 350V8 e mi yoksa yine eski tip bir 250 yada 230 L6 yamı daha çok devir çevirtmek kolay olur? Büyük blok V8lerin küçük bloklara göre daha zor olduğunu biliyorum ama yinede extreme performans için büyük blok tercih ediliyor, demekki ne kadar devir çevirdiği tam olarak önemli değil. Gerçi zevk, ben 7000 çeviren küçüğü tercih ederim, yırtsın ortalığı

    Son olarak bu işler için karbüratörlü bir makine ile uğraşmak için konuşuyorum; Bir garaj, alet takımı ve motoru kaldırmak için küçük bir zincirli motor yeterli midir? Aslında herşey tamamda kapalı müstakil bir garajlı bir ev olmadıkça imkansız bu işler. Bizim impalanın motorunu ustanın 3-4 ayrı aletle (anahtar, lokma gibi) birde vinçle 15dkda indirdiğini biliyorum. Modern araçlara göre çok kolaylar. Bu yaz impalanın şasi takozlarını kendimiz değiştiricez bakalım becerebilecekmiyiz, altında kalıp cılkımız çıkmazsa yazarım sonucu (hoş daha değişicek çok şeyi var, yatmaktan hurda oldu araba, imzamdaki resimlerden çok farklı oldu, boya 10.senesinde gitti, içeri bi yerden su giriyor (sağanak yağmurda kullandık yine girmiyordu durduk yere şimdi girmiş), direksiyon hidroliği akıyor, bagaj ve kaput menteşeleri değişmeli, nikelaj aksam paslanmış (silince çıkıyor hafif daha), tüm kapı bagaj lastikleri iptal değişmeli, benzin uçmuş sanırım vs.. Aslında tam bela yani bana kalsa anında satarım, kullanan yok çünkü..




  • Hocam simdi soyle, mevzu strokta ve acida bitiyor (bilesen agirliklari da cok onemli ama iki ana kalem strok ve aci).
    Onceki mesajimda verdigim ornek uzerinden gideyim. 263ci 4300 v8 yakindan incelendiginde ilk dikkat ceken yani ciddi anlamda genis acili bir makina olmasidir, neredeyse boxer havasi yaratir motor havusunda :) Hacim ufak oldugundan guc makina yayvanlastirilip strok uzun tutularak saglanmistir, gayet iyi bir tork egrisine sahiptir.
    Lakin, amacimiz devir cevirmekse sistemimiz tam terse islemeli. İmkanlar dahilinde dar acili bir makinayla baslamaliyiz ki gereginden cok ugrasmayalim.
    L6'nin neden daha zorlayacagina gelince,duz bloklar da yuksek kuvvet ihtiyacini uzun strok ile saglarlar, bu yuzden de cekik gozlulerin yaptiklari haric hic bir duz makina oyle aman aman devir cevirmez.
    Ha bu demek degildir ki yapilamaz.
    (sanayideyim, is cikti firsat buldugumda devam ederim)
  • Ms yapacak olsam 4 silindir çalışırdım. Araç olarak ise ef civic yada 1.6 tofaş motorunu kullanırdım.Üzerine de lpg ve çıkma passat 1.8 t subaru imp yafa evo turbosuyla günlük kullanıma uygun bişekilde devam ederdim. En yakın zamanda özellikle ms olayına girmek istiyorum ben de. Gelişmeleri bizle paylaşırsan çok mutlu olurum hocam kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak9006

    93-94 Civic 1.5Ex alıp sohc vtec yapabilir üzerine de rahatça turbo-sc oturtabilirsiniz. Veya Ef kasa civic alıp enjeksiyonluya çevirir şanzımanı kolayca kısaltıp turbolayabilirsiniz.

    +1 ki böyle projeler de var.. motoru kırana kadar denersizin,zaten kolay kolay kırılmaz honda motoru..
  •  Motor modifiye projesi için araç önerisi



    Kriterlere uygun mu bilmiyorum ama bu araca bir şeyler yapmak isterdim.
  • Arkadaşlar, önerileriniz ve bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler. Özellikle @ Can(RqJnr) hocam, sana çok teşekkür ederim.

    Beklemedeyim. Uygun bir alternatif denk gelince hemen alıp çalışmalara başlayacağım.

    Tüm aşamaları da tabi ki yine buradan paylaşırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


     Motor modifiye projesi için araç önerisi






  • merhabalar arkadasım ben forum da yenıyım ve merak ettıgım bır konu var bu megasquirt uygulaması..... bende 190e 2.3 16v var ve buna uygulatmak ıstıyorum ve ne yapmam gerekır nasıl ve nerede yaptırabılırım ben ankara da yım yardımcı olursanız sevınırım...
  • msn adresim: savas_aks@hotmail.com telefon numaram: 0533 815 56 36 bana ulasır yardımcı olursanız cok sevınırım. tesekkurler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.