Şimdi Ara

Şehirler arası otobüsler yeterince güvenli mi?...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
5.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence hiç değil!

    Şuradaki habere ve özellikle resimlere bir bakar mısınız:
    http://www.nethaber.com/Toplum/153686/Kaygan-zeminde-tutunamayan-otobus-YON

    Otobüsün camı bile kırılmamış ama 39 yaralı var.

    Zaten kapasitesi ne kadar ki?.. 44 koltuk ve 3 mürettebat toplam 47 kişi... O da tam kapasite dolu olursa...

    Sizin anlayacağınız, bu otobüsteki herkes yaralanmış.

    Peki neden böylesine vahim bir tablo var?.. Bir arabada böylesine hafif hasarlı kaza görsek kimsenin yaralanmasını beklemeyiz... Ama kazaya karışan otobüs olunca herkes yaralanmış... Neden?..

    Bunun çok basit bir açıklaması var: Çünkü otobüste emniyet kemeri olayı yok, takmak zorunlu değil, kimse kontrol etmiyor, mekanizması bile yok.

    Aynen uçaklarda olduğu gibi,
    Otobüslerde de emniyet kemeri zorunluluğu getirilmeli ve başüstü eşya gözleri mutlaka kapaklı olmalı.







  • otobüsün hasarı o kadar da hafife alınacak cinsten değil..
  • dedikoduya katılıyorum..
    Bilmiyorum ama son zamana kadar otobüsle gitmek bireysel otomobil ile gitmekten daha güvenli gelirdi,
    artık farklı düşünmeye başlıyorum..
  • Ortalama olarak haftada iki üç kez bu tarz araçlarda kısa sayılabilecek yollarda seyahat ediyorum ve bir kimse dahi takmıyor kemer. Şöförlerinde %95 i buna dahil. Katılıyorum size derhal bir kural gelmeli. Nasıl ki takograf ile hızlar sürekli kontrol altında, kemer için de bir takip sistemi kurulmalı.
  • biz safranı kullanıyoruz sehırler arasında ızlenımlerı gayet kontrollu suruslerı var soforlerın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    otobüsün hasarı o kadar da hafife alınacak cinsten değil..

    Neden hafife alınacak cinsten olmasın?.. Direğin çarptığı noktadaki, sen de, 2 koltuk doğrudan darbeye maruz kalır. Bu da en fazla 4 kişi eder.
    Geri kalan 36 kişiye ne olmuş ki de hepsi yaralanmış?.. Direk hepsine birden mi deymiş?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErDa_

    Ortalama olarak haftada iki üç kez bu tarz araçlarda kısa sayılabilecek yollarda seyahat ediyorum ve bir kimse dahi takmıyor kemer. Şöförlerinde %95 i buna dahil. Katılıyorum size derhal bir kural gelmeli. Nasıl ki takograf ile hızlar sürekli kontrol altında, kemer için de bir takip sistemi kurulmalı.

    Doğru, güzel diyorsun da... Bu dediklerin bu memlekette yapılabilir mi acaba?..
    Mesela devletimiz bu konuda bir kanun çıkarsa ve trafik ekipleri de sıkı denetimlere başlasa ne olur?..

    Cevabı çok basit.
    İçlerinden en psikopatı, E5'in orta yerinde otobüsün üzerine çıkıp kendini yakmaya kalkar. Diğer meslektaşları da araçlarıyla E5'i (hatta belki de TEM ve köprüleri de) iki yönlü trafiğe kapatır. Hatta bazıları da "çoccuuumu keserim, walla!" naraları döktürür. Bunun üzerine hükümet de çark edip geri adım atmak zorunda kalabilir.

    Minibüsçüler yaptı... İşin acı tarafı, hükümetin ilgili kanunda geri adım atacağının söylentileri dolaşmaya başladı. (İnşallah sadece söylenti olarak kalır da geri adım atmazlar.)

    Hal böyle ise hükümete çark ettirip geri adım attırmanın yolu belli oldu (muhaliflere duyurulur):
    "PSİKOPATA BAĞLAMAK!"

    Can kayıplarını kimsenin önemsediği yok. Çünkü ölüler psikopata bağlayamaz, yol kapatamaz, kendini yakamaz, çocuğunu kesemez... Onlar sessiz sedasız ölmeye devam etsinler, yeter ki psikopatlarımız mutsuz olmasınlar.




  • ben saat 13 gibi gectim bu kazanin oldugu yerden. fotograflardan anladigim olay sabaha kadar olmus. saat 1 de otobus hala orada duruyordu. ve gorusmeye gittigim kisi sabah 9 gibi oradan gectigini ve kazanin oldugu yerde trafigin aktigini soylemisti. ben gecerken en azindan trafigi yandaki benzin istasyonuna yonlendirmislerdi.
    arkadaslar vurduklari sade direk degil. bildiginiz yol "tak"i, t seklinde otoyol ayrimini ve ankara sehir ici yonlerini belirten genis bir tak. yol da istanbul yolu, o yolda o saatte en az 100 110 yapiyordur otobus. dumduz giderken saliseler icinde kayip takin ayagina vurmus. ben olu olmamasina cok sevindim acikcasi.
    is icin ingilteredeyken oradaki otobusleri de cok sik kullanirdim. soforler emniyet kemeri takilmasi konusunda cok hassastilar. bu konuda cok ender olsa da bazi hippi yolcularla tartismaya bile giriyorlardi. is ahlaki bu iste, kural buysa yapilacak. sen kurali bukecek ayricaliga sahip degilsin, bitti!
  • Otobüslerde ani frenlerde bile an koltuğa çarpmanın etkisiyle diz ve kafa yaralanmaları çok oluyor. Yaralı sayısının fazla olmasının nedeni bu.
    Ben otobüslerde emniyet kemerimi takıyorum ama tuhaf bakışlara da maruz kalabiliyorum:) Güvenliğe o kadar önem veren bir toplumuz ki bazı kemerler sökülmüş oluyor ya da katlayıp görünmez ediyorlar.
    Polisleri görünce emniyet kemerini takan bir milletiz, güvenlik bizim için çok mu önemli.
    Birisi konu yapmış, clio ile annesi ve arkadaşlarıyla tatile giderken 170 lere çıkmış, bazı yerlerde 140dan düşmemiş. Bunlar maarifet gibi anlatılıyor, halbu ki annesinin arkadaşlarının hayatını riske atıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Otobüslerde ani frenlerde bile an koltuğa çarpmanın etkisiyle diz ve kafa yaralanmaları çok oluyor. Yaralı sayısının fazla olmasının nedeni bu.
    Ben otobüslerde emniyet kemerimi takıyorum ama tuhaf bakışlara da maruz kalabiliyorum:) Güvenliğe o kadar önem veren bir toplumuz ki bazı kemerler sökülmüş oluyor ya da katlayıp görünmez ediyorlar.
    Polisleri görünce emniyet kemerini takan bir milletiz, güvenlik bizim için çok mu önemli.
    Birisi konu yapmış, clio ile annesi ve arkadaşlarıyla tatile giderken 170 lere çıkmış, bazı yerlerde 140dan düşmemiş. Bunlar maarifet gibi anlatılıyor, halbu ki annesinin arkadaşlarının hayatını riske atıyor.

    Güvenlik önemli olmaz mı?.. Bakarsan herkes NCAP 5 yıldızlı araba almaya çalışıyor, esp'li, msp'li... Ondan sonra emniyet kemerini takmaz, veya toka takar o ayrı konu...




  • evet bende otobüs yolculuklarımda emniyet kemeri takarım millet bi garip bakar
  • ceva basit emliyet kemeri takılı olmadığı için insanlar darbeyle birlikte aracın içinde sağa sola savruluyor ve yaralanıyor

    aslında yan hava yastıkları olmalı otobüslerde önemli ölçüde azalır yaralanmalar kazalarda

    birde gece cok hızlı gidiyorlar 120 km hızla yetişemiyorsun

    cok iyi hatırlarım gerededen cıktım 100 km sabit samsun yolu bilen bilir düzdür opet vs var yol

    çift gidiş geliş gece adam jilet gibi geçti yanımdan nasıl gidiyorsa artık

    birde lastik cok gidiyor bunlara coğu lastik konusunda gerekli özeni göstermiyor
  • Artık ülkemizde otobüs kaptanlığı diye 2 senelik bir bölüm var. Eğitimli insanlar otobüslerde yolcu taşıyacaklar. Büyük firmalarda artık diplomalı şöförlere ilgi göstermeye başladılar. Bu nedenle eminim ilerde böyle durumlar dahada azalacaktır.
  • otobüslerde emniyet kemeri yok. takmak isteyen takamıyor yani ..
    birde şöförler kabak çekirdeği yiyip, çay içerek gidiyorlar ..
    haa otobüs biraz geç mi kaldı, basıyor gaa son sürat, yağış varmış, trafik yoğunmuş, viraj varmış umrunda değil.
    yazdıklarımın hepsine 4 gün önce yaptığım otobüs yolcululuğunda şahit oldum.
    arkadaşın dediği gibi otobüs yolculuğu, kendi arabanla yolculuktan daha güvenli diye düşünürdüm eskiden, ama artık pek öyle düşünmüyorum ..
  • Aslında daha önemli olan Yaz ın gelmiş olması. Örneğin bir araç Rize den kalksa ve Kuşadası'na gitse , geri dönmek için enaz 1 gün istirahat etmesi gerekir. Ancak istirahat süresi içerisinde yakın illere Turistlere tur yaptırarak ekstra kazanç sağlamayı düşünerek ek sefer yaparlar. Şoförler dinlenemez. Ve araç hemen hemen hiç durmadan istirahat yapmış gibi tekrar yola çıkar. Tabii ki turşusu çıkmış şoförden üstün dikkat ve performans beklenemez.
    Not: Rize - Kuşadası seferi tamamen sözün gelişi mesafenin uzak olmasından örneklendirilmiştir. kimsenin alınarak bizim şirkette böyle şeyler olmaz diye tepki vermesine gerek yoktur.
  • firmalar istese bile yolculara kemer taktıramazlar sanırım. daha hususi araçlarımızda bile kemer takma alışkanlığını kazanamamış bir toplumda yaşıyoruz. her gün kavga dövüş çıkar takardın takmazdım diye.
  • Kisisel arabanin otobusten daha guvenli oldugu soylenmis ama ozellikle buzlanma riski olan havalarda otobus, otomobillere gore daha emniyetli olabiliyor. Diger taraftan arac icinde sikisma riski de az oldugundan bir parca daha emniyetlidir diye dusunuyorum. Soforun tecrube ve kabiliyetine bagli tabi bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bitter

    Kisisel arabanin otobusten daha guvenli oldugu soylenmis ama ozellikle buzlanma riski olan havalarda otobus, otomobillere gore daha emniyetli olabiliyor. Diger taraftan arac icinde sikisma riski de az oldugundan bir parca daha emniyetlidir diye dusunuyorum. Soforun tecrube ve kabiliyetine bagli tabi bunlar.


    Ama kaza yaptığında otobüsün içinde savrulman daha yüksek. İçi salon salomanje

    Geçenlerde İstanbul buluşması için otobüste 1 numaralı koltuğa bilet aldım. Kamil Koç firması rahat hat. Kemer takılması gerektiği yerde kemer mekanizması bile çalışmıyor. En güvendiğim firma bile bunu yaptıysa 403leri hiç düşünemiyorum ki bindiğim otobüs en kötü 2009 model Man Fortuna idi.
  • Temmuz'un ilk haftası tatile giderken otobüs kullandım ve hem gidişte hem de dönüşte bu rezilliği yaşadığım için aracımı sattığıma çok pişman oldum. Otobüsü kullanan birazcık bile güven vermezse 14 saatlik bütün yolu gözünü kapamadan geçiren biri daha var mıdır benim gibi merak ediyorum:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Temmuz'un ilk haftası tatile giderken otobüs kullandım ve hem gidişte hem de dönüşte bu rezilliği yaşadığım için aracımı sattığıma çok pişman oldum. Otobüsü kullanan birazcık bile güven vermezse 14 saatlik bütün yolu gözünü kapamadan geçiren biri daha var mıdır benim gibi merak ediyorum:)



    Hayatımda ki ilk ve son otobüs yolculuğunu 1996 yılında İstanbul - Görele ve peşinden bir hafta sonra Görele - İstanbul olarak ULUSOY ile yaptım. Şahsen şpförlere güvenim yok ve gerek giderken gerek gelirken bende gözümü kırpmadım. Giderken gündüz saat 14:00'da kalmıştı ve sabah saat 06:00 gibi Görele'ye varmıştık. En öndeydim ve resmen takip ettim yolu ve şoförü.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.