|
AHMET YESEVİ
-
-
cok güzel . -
ii adamdır.
şaka bir yana,,, güzrl iş -
junayerturk @ eline sağlık
ben de Hoca Ahmet Yasevi ile Onun Öğrencisi Hacı Bektaşi Velii arasında gelişen bir rivayeti anlatmak istiyorum..
Hoca Ahmet Yasevi Hacca gitmeye hazırlanır ,evinde bir hanımı birde kızı vardır ve bütün köylüler toplanır hacca gitmek isteyenlerle helallaşılır bu arada Yasevi bektaşa; bak bektaş bu bahçe duvarını ben hac'dan dönesiye kadar bitir der. ve yola çıkılır..
günlerden bir gün Bektaş rüyasında hocası yasevi Hz.lerini görür. ve Yasevinin hanımına Hocamın canı şu yemeği ve şu tatlıyı istiyor sen hazırlada ben iletivereyim der.. bunun üzerine yasevinin hanımı ve kızı bektaş la dalga geçerler garibin kendi canı çekti de söyleyemiyor diye ..ama dediği şeyleride hazırlarlar .
ve o gece bektaş ördüğü duvarın üstünde, medinede hac'da Hoca Ahmet Yasevini karşısına dikilir hocam buyur canınızın istediklerini getirdim der.. Hoca Ahmet Yasevi ve etrafındakiler şaşırırlar... neyse yedikten sonra Bektaş al bu kapları ve çıkını götür der hocası Bektaşda hayır hocam onları sen getir ben götürürsem benim buraya geldiğime kimse inanmaz dalga geçer der ve tekrar duvarın üzerine biner yola çıkarve aynı gece köyüne döner hac biter millet dönmeye başlar tabi Hoca Ahmet Yasevide dönmektedir. köylüler gelenleri karşılamak için köyün yoluna çıkarlar hatta giderlerken de Bektaş la dalga geçerler duvarı daha bitiremedi şimdi gelince hocasından azar işitecek diye... Neyse hacılar görünür... yaklaşırlar bir baksalar en önde Bektaş ve Hoca Ahmet Yasevi köylü şaşırır Hocam biz bektaşı köyde bırakmıştık o duvar örüyordu.. Hoca Ahmet Yasevi Elindeki çıkını Hanımına uzatır ve bu çıkını Bektaş bana getirdi içinde kap kacak var der . millet iyice şaşırır..
ve Hoca Ahmet Yasevi Halkın Önünde şunları söyler... Ben Hacı değilim esas hacı Bektaştır. bundan sonra senin adın Hacı Bektaş olsun der..
-
çok güzel bir yazı olmus senın de ellerıne saglık kara dayı. -
erdemlı ve zargana begenmenıze sevındım.
ve bukadar uzun bır yazıyı okumanız benı gercekten mutlu ettı.
-
Yazı için teşekkürler.
Yalnız bir noktayı merak ettim.Yazıda geçen dörtlükler acaba Ahmet Yesevi'nin kendi orjinal dilimi yoksa günümüz Türkçesine mi uyarlanmış?
Eğer birebir bin yıl öncesinin dörtlükleri ise gerçekten günümüz Türkçesinden hiçbir farkı yok ve bu çok şaşırıtıcı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof -- 16 Eylül 2005, 19:33:06 > -
quote:
Orjinalden alıntı: feylesof
Yazı için teşekkürler.
Yalnız bir noktayı merak ettim.Yazıda geçen dörtlükler acaba Ahmet Yesevi'nin kendi orjinal dilimi yoksa günümüz Türkçesine mi uyarlanmış?
Eğer birebir bin yıl öncesinin dörtlükleri ise gerçekten günümüz Türkçesinden hiçbir farkı yok ve bu çok şaşırıtıcı.
bu konuda kesın ve net bır bılgım yok.
ama ben gunumuz turkcesıne uyarlandıgını dusunuyorum. -
quote:
Orjinalden alıntı: junayerturk
Bir başka hikmetinde ise:
Cahil ile geçen ömrüm nar sakar
Cahil olsan cehennem ondan çekinir
Cahil ile cehenneme doğru kılmayın sefer
Cahiller içinde yaprak gibi soldum ben işte
demektedir.
-
-
www.yesevi.edu.tr ve ben ahmet yesevı ogrencısıyım Bole bır ınsan anlata anlata bıtırılmez... gende konuyu actıgınız ıcın sevındım... -
quote:
Orjinalden alıntı: junayerturk
çok güzel bir yazı olmus senın de ellerıne saglık kara dayı.
önemli olan bu kıssadan hepimizin ders alması değilmi -
Eski kültür bakanı divan'ı hikmet'i 10 madde de şöyle özetlemiş;
1-Allah insanı “Aşk” yolundan yarattı.Allah'a ulaşmak için de yol "Aşk yolu" dur.
2-Her şey insan içindir.insana yararlı olmak ve yararlı işler yapmak esastır.Allah'a yakın olmanın yolu da budur.
3-Allah dileseydi herkes Müslüman olurdu.
iyi bir Müslüman islam'ı iyilikle yaymak çabası içinde olmalıdır.
Ancak Müslüman olmayanlarıda incitmekten kaçınmalı ve asla onları rahatsız etmemelidir.
Bu,büyük günahtır.
4-Dinde gösterişten şiddetle kaçınmak gerekir.
Gösterişçinin yaptığı her şey boştur ve bundan hiçbir yarar sağlanmaz.
Dahası,gösterişçi son nefesinde imanını da yitirebilir.
5-Kadın ve erkek birbirinden bağımsız dünyalarda yaşar gibi bir durum olmamalıdır.
Üretimde,öğrenimde,ibadette kadın ve erkek birlikte olmalıdır.Kadını dışlayıp ya da eve hapsedip hayatı erkeklerin dünyası haline getirmek islam dışı bir sapmadır.
6-Emek sömürüsü haramdır.
Yesevi yoluna girenlerin,işi olacaktır ve işleyerek kazandıklarıyla insanlara aş verecek imkanları olacaktır.
Hele mürşidlik iddiasında bulunanların taliplerinden yiyecek,giyecek veya başka yararlar sağlamaları büyük günahtır.
Şeyhler de üretici olacak ve kendi emekleriyle geçineceklerdir.
Bu arada Ahmet Yesevi'nin tahta kaşık ve kepçe yaparak kendisinin ve ailesinin geçimini sağladığını hatırlatalım.
7-Dinin temeli bilimdir.
Eşyanın gerçeklerini anlamak bir anlamda Allah'ı tanımak demektir.
Öyleyse bir Müslüman,başarabildiği kadar bilim yolunda ilerlemelidir.
8-Allah'a yakınlaşmaya ve kalbi yumuşatıp iyi insan olmaya vesile olan her şey muteberdir.
Musiki ve dini raks bu anlamda meşru ve yararlıdır.
Yeter ki niyet ruhun yücelmesi ve nefsin köreltilmesi olsun.
Raks ve sema diye adlandırılan bu ibadetin de asla gösteriş için olmaması gerekir.
9-Namaz,zikir ve bütün ibadetlerin anlayarak yapılması gerekir.
Anlamadan tekrarlanan ifadelerin ve bilinçsiz olarak yapılan ibadetlerin insanın manevi gelişmesine bir yararı yoktur
10-Yaşadığımız hayat bundan sonra yaşayacağımız hayatın tarlasıdır.
Burada Yaratıcıya inanan ve yakınlaşan insan,diğer insanlara da yararlı işler yapıp
zararlı işlerden kaçındığı takdirde ötede umduğu ve beklediği ve hatta umduğundan da güzel bir hayat sürecektir.
-
quote:
Şamanizm, sadece Türklerin değil, Asya'nın birçok halklarının ortak inanç sistemidir. Dolayısı ile Şamanizm'i Türklerin ulusal dini olarak kabul etmek yanlıştır.
Nasıl ki Yunan, Mısır, İskandinav ya da Slav mitolojileri ve inanç sistemleri var; Türk mitolojisi ve inanç sistemi de var. Şamanik Türk mitolojisi Türklerin özgün inancı değil demek oksimoron bir ifade. Ahmet Yesevi'nin İslam inancının Türkler arasında yayılmasındaki rolü ve etkisi, Yesevi'nin Türk-İslam kültüründeki büyük yeri elbette su götürmez ama şüphesiz ki Yesevi Türklerin özgün inancını ve dinini vaaz etmiyordu; Yesevi İslam inancı ile Türk kültürünü uzlaştırmıştı. Bence bu Yesevi'nin varlık aşkı anlayışıyla alakalı bir durum. Bu anlayış Anadolu Türklüğünde Tasavvuf olarak bilinecek ve sık sık heterodoks addedilecek bir İslam ekolünü oluşturacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Masallar ve mavallar ,cümlenin ilk başını okuyunca belli oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Habis olduğu belli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yesevi aynı zamanda 63 yaşında yerin altında çilehaneye girmiştir. Orta Asya- Türk tasavvufunun kurucusudur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-ED4010EABYesevi aynı zamanda 63 yaşında yerin altında çilehaneye girmiştir. Orta Asya- Türk tasavvufunun kurucusudur.
Neden 63 yaşında diye sorulacaksa Hz. Mustafa'nın öldüğü yaş olduğuna inanıldığı için Ahmet Yesevi peygamberin öldüğü yaştan sonra kendisine gökyüzünü ve yaşamsal zevkleri çok görmüştür. Bu esasında tarihte popüler olmuş bir Tasavvuf - Sufi geleneği, yani 63 yaşında bir çilehaneye çekilmek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Nat AlianovnaNeden 63 yaşında diye sorulacaksa Hz. Mustafa'nın öldüğü yaş olduğuna inanıldığı için Ahmet Yesevi peygamberin öldüğü yaştan sonra kendisine gökyüzünü ve yaşamsal zevkleri çok görmüştür. Bu esasında tarihte popüler olmuş bir Tasavvuf - Sufi geleneği, yani 63 yaşında bir çilehaneye çekilmek.
Alıntıları GösterOnu bilmeyeni dövüyorlar hocam.
-
Olsun biz söyleyelim, dayak yiyen çıkmasın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- orduca kelimeler
- faşist ve komünist ne demek
- topkapı sarayı hz musa asası gerçek mi
- hint avrupa ırkı
- mısır neden patlamaz
- google maps toplu taşıma renkleri
- mars fotoğrafları
- dünyanın en büyük yolcu gemisi
- teslim alınmayan kimlik nereye gider
- mars"a ayak basıldı mı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X